Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bullmastiff kan vaak niet met geslachtsgenoten

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ik zei niet dat ze nooit iets hadden gevangen :W:
Ze hebben nooit iets doodgebeten, ze komen het nml altijd heel braaf aan mij laten zien :N:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Mir@n schreef:ze komen het nml altijd heel braaf aan mij laten zien :N:
Dat ken ik dan weer wel heel goed :ok:
Eieren en muisjes worden heel afgeleverd, en daarna wordt het nest keurig aangewezen zodat ik ze weer in hun bedje kan leggen :pffff: :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Vechthonden hebben hele andere genen
en zijn meer gericht op agressie, meer macho-houding, , en dàt meer gericht op mensen of andere honden.
dat is heel wat anders dan de genen van een jachthond
Hmm en wat voor een genen hebben mijn honden dan? :denken:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

cloris schreef:
en zijn meer gericht op agressie, meer macho-houding, , en dàt meer gericht op mensen of andere honden.
Die stonden met uitdelen in de rij naast de mijne :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Brigitte schreef:
cloris schreef:
Die stonden met uitdelen in de rij naast de mijne :mrgreen:
dus de eerstvolgende keer dat iemand mijn hondjes vechthonden noemt kan ik zeggen; nee hoor want ze hebben hele ander genen :pffff:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zitten misschien wel stippeltjes op of pootjes aan ofzo :19: weten wij veel :denken:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nanna schreef:
Ik zie echter niet in waarom dát wel "aansluit" in de nederlandse samenleving volgens jou. Waarom zijn jachthonden die niet mogen jagen anders dan dan waakhonden die niet mogen waken?
Ik zeg nergens dat een waakhond niet mag waken.
Natuurlijk mag hij dat, graag zelfs. Mijn teckel waakt zelfs.
Ik ageer meer tegen de honden die b.v. Mol zo geweldig vindt, van die "dogs from hell" die alleen maar door een zéér select publiek (waaronder hijzelf natuurlijk) gehouden kan worden omdat ze gevaarlijk zijn en eigenlijk niet in deze samenleving thuishoren, want niemand (behalve het selecte publiek) kan ze handelen. Maar wèl stoer zijn, natuurlijk ;-)
Dit soort honden is ronduit gevaarlijk. Want het is een feit dat die natuurlijk niet alleen in handen van kenners blijven (dan zou het niet erg zijn) maar waar dom korte-piemelig volk ook op afkomt, om één en ander te verlengen. Met alle gevolgen van dien.

En dat is 1000x niet de schuld van die honden, maar van de fokkers die maar aan Jan en alleman verkopen, geld is immers geld niewaar. En ook van de kopers die van hun gezond niet afweten wat ze in handen hebben, maar er alleen maar met hun macho-hond met de pik vooruit over straat willen marcheren om indruk te maken op de buurt.
En jij deze.
*Linda*
Zeer actief

En dat antwoord, is imo dus ook van toepassing op jouw eigen honden. Wát, in godsnaam, hebben jouw honden hier te zoeken in dit overvolle land? Ook helemaal niets.
Jaap*
Zeer actief

Het heeft niets te maken met hoeveel bestaansrecht een bepaald soort hond heeft. Het is een imago-kwestie. Deal with it :19:
*Linda*
Zeer actief

Jaap* schreef:Het heeft niets te maken met hoeveel bestaansrecht een bepaald soort hond heeft. Het is een imago-kwestie. Deal with it :19:
Ik hoef er niet mee te dealen. De reacties zijn gewoon hypocriet.
Jaap*
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
Jaap* schreef:Het heeft niets te maken met hoeveel bestaansrecht een bepaald soort hond heeft. Het is een imago-kwestie. Deal with it :19:
Ik snap wel wat je bedoeld, maar de realiteit is nu eenmaal dat er door een grote mensen op een bepaalde manier tegen bepaalde honden wordt aangekeken. Of dat nu terecht is of niet.
Vol blijven houden dat het al-dan-niet hypocriet is zal daar niets aan veranderen. Een imago is erg hardnekkig, vraag maar na bij Skoda ofzo.
In die zin zul je er dus mee om moeten gaan omdat je niet veel keus hebt.
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
Sunnybunny schreef:
Als je zó gaat mekken hoort eigenlijk geen enkel ras in NL thuis, afgezien van de nederlandse rassen. Wat is je punt?
Ik vind dat een BM gerust in NL thuishoort, maar dan wel met een normaal karakter. Karakters zoals Mol ze graag ziet (dogs from hell) horen hier niet.
That's all.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als ik lekker afgelegen woon en ik wil een goede waakhond zie ik niet in waarom ik niet bijv. een Boerboel of ander "gevaarlijk ras" zou kunnen nemen. Dat vind ik dus nog steeds een stuk passender dan een hond met een schofthoogte van een meter in een rijtjeshuis. Dat is namelijk net zo min passend als een eenkennige waakhond in een drukke buurt. Het ligt er maar aan hoe je er tegen aan kijkt.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sunnybunny schreef:Dat vind ik dus nog steeds een stuk passender dan een hond met een schofthoogte van een meter in een rijtjeshuis. Dat is namelijk net zo min passend als een eenkennige waakhond in een drukke buurt. Het ligt er maar aan hoe je er tegen aan kijkt.
Sinds wanneer heeft de afmeting van je hond met de grootte van je huis te maken :eek:
naadje

Re: Bullmastiff kan vaak niet met geslachtsgenoten

Ongelezen bericht door naadje »

Brigitte30 schreef:Toch even benieuwd naar wat jullie denken.

Ik hoor van de meeste bullmastiff eigenaren dat hun hond niet sociaal is met andere honden, en dan vaak geslachtsgenoten.
Roxy, onze bullmastiff teef van ruim 3 jaar, is sociaal naar andere honden. Roxy gaat vanaf dat ze ongeveer een half jaar is, regelmatig met de hondenuitlaatservice mee. Hier is het groepje niet altijd hetzelfde, dan weer een nieuwe hond erbij, dan weer andere honden in de groep dan bv een andere dag. Zou dit meespelen, dat Roxy hierdoor constant wordt geconfronteerd met andere honden, en daardoor sociaal is gebleven. En in de uitlaat is het ook zelden hommeles tussen de honden.

Zelf denk ik dat het meespeelt, maar ben geen expert.
mijn ervaringen met de BM zijn heel anders..

mijn vorige teef was zeer sociaal, mijn reu nu ook nog steeds en was dat van plan zo te houden al heb je niet alles onder controle
en ken wel wat BM eigenaren en daar hebben ze ook geen problemen
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Even een vraagje tussendoor wat spontaan in mij opkomt, is mijn Sjorseman nou ook zo een eng vecht bullbeest?
Of een slap aftreksel, danwel een karikatuur van wat ooit een gevaarlijke vechthond was :U:
Roept u maar!!!

Afbeelding :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Sja,

Wat denk je er zelf van Yv*nn?
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Wil de hond schreef:Sja,

Wat denk je er zelf van Yv*nn?

Ach joh wat ik er zelf van vind doet niet zo ter zaken, t`is meer dat ik me opeens afvroeg of dat ik nu ook een imago-probleem heb of niet vandaar!. :mrgreen:

*Edit toch maar even schrijven dat ik vanzelfsprekend vind dat mijn bulleman de liefste zachtaardigste mooiste en intelligentste hond van het hele forum is :pffff:
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Het is gewoon een feit dat waar de honden oorspronkelijk voor werden gefokt (hun oorspronkelijke taken) niet meer voorkomen in NL (deze taken zijn door machines of automatisering over genomen). Het logische gevolg hiervan is dat wij de honden hebben doorgefokt tot de taken die wij nu nog wel kunnen gebruiken (huishond, begeleidehond, allerlei hondensporten). Conclusie: als je een hond wil hebben met het karakter voor de oorspronkelijke taken kun je lang zoeken. Deze zijn er nl. (bijna) niet meer. De fokker waar wij onze BM vandaan hebben, fokt deze honden als gezinshond. Ze zijn dan ook gek van kinderen, maar zullen huis en haard beschermen. Ik ben ontzettend blij met deze mix van karaktertrekken. Als iedereen gelukkig is met het karakter van zijn hond, wie zijn wij dan om te oordelen of deze honden wel of niet mogen bestaan?
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Idd Wytske, hoe de BM nu is, past het beste bij mij.

Wij wonen dan wel vrij, maar we nemen de hond graag mee op vakantie, in een restaurant etc. En een dog from hel past dan niet in mijn plaatje.
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Wij zijn ook al 2x naar mastino pups gaan kijken en keken beide keren
geen pup omdat we sinten hadden,
mastino's gaan ook niet met andere rassen, zeiden ze...

vind het nogal raar, maarja...
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Brigitte30 schreef:Idd Wytske, hoe de BM nu is, past het beste bij mij.

Wij wonen dan wel vrij, maar we nemen de hond graag mee op vakantie, in een restaurant etc. En een dog from hel past dan niet in mijn plaatje.
kan je na gaan hoe goed je de geschiedenis van je eigen ras weet, totaal niet dus, dat vind ik echt zwaar onder de maat als je van je eigen ras totaal zijn geschiedenis niet weet, geen benul heb waar het ras voor hoort te staan en dan dood leuk zeggen tja maar dit past beter bij ons, mischien heb je dan eigelijk wel het verkeerde ras gekozen.
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Mol schreef:

kan je na gaan hoe goed je de geschiedenis van je eigen ras weet, totaal niet dus, dat vind ik echt zwaar onder de maat als je van je eigen ras totaal zijn geschiedenis niet weet, geen benul heb waar het ras voor hoort te staan en dan dood leuk zeggen tja maar dit past beter bij ons, mischien heb je dan eigelijk wel het verkeerde ras gekozen.
Zeg Mol, als jij het zo goed weet dan he over die geschiedenis: Zou je die ons dan willen uitleggen? Je hebt het er steeds over, maar legt vervolgens deze geschiedenis niet uit :19:
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

heavenlysaints schreef:Wij zijn ook al 2x naar mastino pups gaan kijken en keken beide keren

kan het me haast niet voorstellen :19:
De mastino's die ik heb gekend waren beiden zo makkelijk, ook met andere honden. Ik ken echter persoonlijk geen sinten.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wytske schreef:
Mol schreef:

Zeg Mol, als jij het zo goed weet dan he over die geschiedenis: Zou je die ons dan willen uitleggen? Je hebt het er steeds over, maar legt vervolgens deze geschiedenis niet uit :19:
ikke niet, heb er zelf veel tijd ingestoken en heel veel moeten graven en contacten moeten leggen en dan ga ik die informatie echt niet aan iemand verstrekken die het ras te niet doen
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

als je een hond wil met een bepaald karakter dan zoek je toch daarop je ras uit? dan ga je toch niet een al bestaand ras compleet veranderen?
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Mol schreef:

Ik weet wel degelijk de geschiedenis Mol! Maar het gaat hier over geschiedenis, zo was de BM, en nu kom je deze niet meer zo tegen, zoals je zelf ook aangeeft.
Dus, de BM zoals deze nu is, past perfect bij mij. En heb dan ook zeker niet het verkeerde ras gekozen!
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mir@n schreef:
heavenlysaints schreef:Wij zijn ook al 2x naar mastino pups gaan kijken en keken beide keren

kan het me haast niet voorstellen :19:
De mastino's die ik heb gekend waren beiden zo makkelijk, ook met andere honden. Ik ken echter persoonlijk geen sinten.
De mastini die ik heb gehad leefde ook met andere rassen samen en speelde daar zelfs mee :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik vind eerlijk gezegd , dat jullie ( grote) hond oók niet echt in een retsaurant thuishoort :roll:
Denken jullie dan wel eens aan de àndere mensen, naast jullie tafeltje? :denken:
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

ik vind eerlijk gezegd , dat jullie ( grote) hond oók niet echt in een retsaurant thuishoort :roll:
Denken jullie dan wel eens aan de àndere mensen, naast jullie tafeltje? :denken:
Wat hebben die andere mensen er nu meer of minder om zolang de hond daar de karbonade's niet van de tafel haalt?
Die van ons ligt gewoon onder of naast de tafel.
En van tevoren vraag je even of de uitbater er bezwaar tegen heeft.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jaap* schreef:Wat hebben die andere mensen er nu meer of minder om zolang de hond daar de karbonade's niet van de tafel haalt?
Die van ons ligt gewoon onder of naast de tafel.
En van tevoren vraag je even of de uitbater er bezwaar tegen heeft.
je moet er gewoon van uitgaan dat 99,9% van de andere gasten , een hond niet fris vinden in een restaurant.
En dan moet er nog eens bijkomen dat het grote , stevige honden zijn !! :eek:

De uitbater heeft hier niet veel mee te doen, maar het gaat om de sfeer voor de andere eters niet te verzieken.
Natuurlijk zegt zo'n man: "ja, kom maar met de hond" , klanten = geld, toch?

Als het dan moet en echt niet anders kan , zie ik liever een Malttezxer naast mij eten , dan een grote , stevige hond. zoals misschien een BM

Ik ging laatst na het varen met een vriend ergens eten in een eetcafé , en ik werd al door 3 mensen kwaad aangekeken, omdat Bauke daar langs liep ,
en eentje zei zelfs hardop: honden naar buiten !

Ik geef ze wel gelijk, maar nu kòn het niet anders , meestal laat ik hem thuis,
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”