Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moet ik mijn hond muilkorven?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Muk schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al eens met die man gepraat zonder dat je hond erbij is? Dan praat je namelijk wat rustiger.

Ik vind niet dat je je hond moet muilkorven. Hij laat zijn hond blijkbaar loslopen waar het niet mag (of is het in een losloopgebied?) en dan zit hij fout. Als rustig praten dan niet helpt, dan zou ik inderdaad steeds aangifte doen bij de politie en de schade (kapotte kleding bv) verhalen op die man.
Wat misschien ook helpt is als die hond weer komt aanstormen om die hond dan een "schop" te geven, misschien schrikt die daar zo van dat die dan voortaan altijd uit jullie buurt blijft.
Maar hopelijk helpt praten en anders zou ik toch de politie inschakelen. Succes ermee.
Het is daar geen losloopgebied. En het incident was 's-morgens vroeg in het donker. Ikzelf was er niet bij want ik moest heel vroeg weg voor m'n werk. Het was een zeer ongelukkig toeval en ik vind dat mijn vriend niks te verwijten valt. Hij heeft ervoor gezorgd dat het goed afliep en kreeg als dank een hoop geschreeuw en bedreigingen over zich heen. Alleen omdat hij riep dat die man z'n hond bij zich moest houden :jank:
De hond loopt trouwens nog steeds los rond daar in de buurt want "hij doet toch niks..."
Intussen nemen we trouwens een andere route.... :19:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

christo schreef: En had je er ook aandacht aan besteedt dat TS eerder heeft aangegeven te overwegen over te gaan op een GL omdat haar vader op zijn gezicht lag omdat Bennie achter de ganzen aan wilde. Als je je hond niet kan houden, neem je gepaste maatregelen, is ook zo'n regel :wink:

Het zou een werk opleveren zeg, als we voor dit soort akkefietjes allemaal bij de politie aankloppen. :N:
Volgens mij verwar je Bennie nu met Ben de bruine labrador van een ander forumlid :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”