yamie schreef:Nakisha schreef:Volgens mij weet Karin het nu wel... ik vind dat het wel een beetje uitgemolken word en dat veel mensen nu in herhaling vallen...

wat weet Karin nu wel? dat mensen het hier geen goed idee vinden of dat het geen goed idee is? daar zit het hem nl in. ze moet dat laatste in gaan zien en snappen, weg met die droom, antwoord op waarom ze een BC teef pup wel aan denkt te kunnen en een markies reutje niet, is ook nog niet gegeven.
Ik weet voor nu weer dat het geen goed idee is. Niet alleen dat men het hier vindt, maar dat het zo is.
Ik denk nog steeds dat als het met Yore zijn alleen zijn goed was gelopen, hij hier nog steeds was geweest en er minder problemen waren gekomen. Is gokken, je weet het nooit, maar ik geloof dat echt. En dat is omdat ik niet met zijn niet-alleen-zijn kon omgaan voor de duidelijkheid. Zijn andere dingen had ik ook problemen mee, maar niets onoplosbaars.
Wel heb ik duidelijk gemerkt dat ik me echt stoorde aan het puber-reuen-gedrag. Oftewel het vreselijke rijden, markeren nog erger dan Jamey (en die kan soms al erg zijn), enz. Daaruit is voor mij duidelijk geworden dat ik geen reutje meer wil, ik heb gewoon meer met teven. Maar dat was geen reden om hem weg te doen. Ik hield van hem. En het doet zeer te weten dat hij morgen jarig is, 1 wordt en dat hij niet bij mij is...
En als antwoord waarom ik dacht dat een BC teefje kon:
Ik heb Jamey meerdere malen samen gezien met Bordercollie teven en heb daaruit de conclusie getrokken dat dat wel goed gaat. Het is nog nooit tot een probleem gekomen. Jamey houdt zich keurig in als de ander duidelijk groter is, dan gaat ze niet mee aan de knok, daar is ze een heel stuk minder bitchy tegen namelijk... Daaruit haalde ik dus dat ik er een BC teefje bij kan zetten. En inderdaad waarschijnlijk zou een herplaatser verstandiger zijn gezien hoe ik in elkaar zit.
Ik had de ingeving om de pup MET OVERLEG! tot 12 weken bij de fokker te laten en daar dus al het een en ander te laten leren qua alleen zijn. Iets in die richting. Dus ja, daar was ook over nagedacht (maar ik had dat nooit gedaan, want het is een belachelijk idee als ik er normaal over nadenk, dus nou niet gelijk weer gaan schieten). Het was met nadenken gewoon een ingeving toen...
Maar nu is de gedachte gewoon weer een correcte ik doe het niet, het is niet verstandig.