Als ik stabiel genoeg ben, oftewel nog een behoorlijk stuk verder in therapie, maar zoals het nu gaat hoeft dat niet heel lang meer te duren (ik hoop nog iets van een jaar, misschien minder therapie) wil ik eigenlijk toch wel graag een tweede hond erbij, voor de sport, voor het knuffelen, enz. De ruimte is er, de mogelijkheid ook hoop ik tegen die tijd.
Alleen 'zit ik' met Jamey. Met Yore samen zag je Jamey verpieteren, ze ging slecht eten, leek minder vrolijk en huppelig, enz. Yore ging weg, Jamey was weer blij, ze at weer goed, werd vrolijker, enz, maarja, toen Yore weg ging ben ik ook weer met Jamey gaan trainen en dat vindt ze ook geweldig, weer extra (eigen) aandacht, lekker trainen is sowieso gaaf, enz...
Mijn conclusie toen was: ik doe Jamey geen lol met een tweede hond, en Jamey gaat bij mij echt 100% voor alles. Ze betekent enorm veel voor mij, en natuurlijk zal ze moeten wennen aan een andere hond, maar echt zo erg dat ze er slechter van gaat eten en haar karakter verandert vind ik toch wel extreem.
Ze speelde met veel uitdaging van zijn kant wel met Yore overigens en soms lagen ze stiekem even tegen elkaar aan, ze had duidelijk ook geen hekel aan hem ofzo. Dat merk ik ook duidelijk aan mijn onderbuurhond (pup) die vindt ze ook leuk, daar speelt ze ook mee. Dus als ik beter in mn vel zit en dus meer tijd voor de hondjes heb (in plaats van mezelf dwars te zitten
Mijn verlangen is om er een Border Collie teefje bij te gaan nemen, tegen de tijd dat ik eraan toe ben. Er is al een kleine optie voor een pup, hoewel ik die niet helemaal zie zitten, dus ik twijfel sterk (dus ik gok dat dat m niet gaat worden), dat is van de BC van mijn trainster (die is nu pas 1, wel met papieren). De twijfel is omdat ze qua karakter echt heel erg pittig is, pittiger dan veel andere Borders die ik ken, hoewel ik twijfel of dat puur karakter is of ook de opvoeding, ze wordt erg vrij gelaten namelijk, ze mag veel, maar moet ook luisteren op de momenten dat dat gevraagd wordt, zeg maar...
Maar goed, de algemene vraag, kan ik een hond naast Jamey gaan zetten over een poos. Als ik er zelf aan toe ben natuurlijk... Of dat ik Jamey daar echt tekort mee doe en het wat haar betreft zeker weer geen succes wordt. Want mijn hart breekt echt als ik haar ongelukkig maak met mijn keus... Ik ben na Yore wel 100% zeker dat ik echt geen reu meer wil overigens, maar ik weet dat Jamey met groter formaat teven eigenlijk altijd gewoon goed gaat (waar ik met een Markiesje dat vertrouwen er niet in had). En Borders staan voor zover ik weet niet bekend als heel pittig naar geslachtsgenoten, dus vanuit de Border ook geen risico...