Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labradoodle Amber is drachtig, pups november!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Labradoodle Amber is drachtig, pups november!

Ongelezen bericht door yamie »

Valerie schreef:
Valerie schreef:
laeken schreef:Want als ik naar een fokker ga van bv Engelse staffords dan is mijn kans op een hondje met huidproblemen, allergieen en meer veel groter. Ondanks dat de ouders overal op getest zijn. Dat komt omdat mijn hondje dan gewoon een kleine genenpool heeft. Elke Engelse stafford lijkt immers op de andere. Dat betekent netto dat ze genetisch allemaal ongeveer gelijk zijn. Hoe leuk je ook de stambomen op elkaar uit zal zoeken.
Ach kom nou, er is geen ras zo divers als de engelse stafford. Je hebt ze in elke kleur en maat die er bestaat. Maar goed ik daag je uit, vind al 1 engelse stafford die op mijn Jigzy lijkt.

Als ik op zoek zou zijn naar een labradoodle zou ik zeker naar een nest als dit kijken :ok:

Nanna schreef:
Valerie schreef: Ach kom nou, er is geen ras zo divers als de engelse stafford. Je hebt ze in elke kleur en maat die er bestaat.
Dat heeft niks met genetische diversiteit te maken.
Lezen is soms lastig he :wink:
Marc heeft het wel over genetische diversiteit
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

yamie schreef: Marc heeft het wel over genetische diversiteit
Ik weet niet wat jij er van maakt maar de rest van de quote zie ik gewoon niet. Genetische diversiteit is er sowieso genoeg bij en SBT. Zoekt en gij zult vinden. Daarnaast denk ik dat veel honden met of zonder stamboom niet kunnen tippen aan de gezondheid van mijn stamboom SBT.
Er bestaan meer honden met stamboom dan die op shows komen.
Maar goed wat de SBT in deze discussie doet snap ik sowieso niet. Kruisingen zijn niet zaligmakend, dat laat de DH x GR kruising hier op het forum wel zien met op jonge leeftijd zware HD.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
Ik weet niet wat jij er van maakt maar de rest van de quote zie ik gewoon niet. Genetische diversiteit is er sowieso genoeg bij en SBT. Zoekt en gij zult vinden. Daarnaast denk ik dat veel honden met of zonder stamboom niet kunnen tippen aan de gezondheid van mijn stamboom SBT.
Maar goed wat de SBT in deze discussie doet snap ik sowieso niet. Kruisingen zijn niet zaligmakend, dat laat de DH x GR kruising hier op het forum wel zien met op jonge leeftijd zware HD.
:19: ik maak nergens iets van, ik reageer gewoon op jou bericht, Marc heeft het over de genetische diversiteit en jij komt daarop met " dat ze divers genoeg zijn, want je hebt ze in alle kleuren en maten" het 1 staat los van het ander...

verder zeg ik helemaal niks over de gezondheid en waarheden omtrent de SBT en al helemaal niet over of een kruising zaligmakend is. :ok:
Valerie
Zeer actief

yamie schreef:
Valerie schreef:
:19: ik maak nergens iets van, ik reageer gewoon op jou bericht, Marc heeft het over de genetische diversiteit en jij komt daarop met " dat ze divers genoeg zijn, want je hebt ze in alle kleuren en maten" het 1 staat los van het ander...

verder zeg ik helemaal niks over de gezondheid en waarheden omtrent de SBT en al helemaal niet over of een kruising zaligmakend is. :ok:
Ik reageer op het gedeelte dat ze allemaal op elkaar lijken, dat klopt dus niet. Zo lastig is dat toch niet?
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

laeken schreef:Wat een overtrokken reacties zeg. De honden zijn getest op HD en het zijn labradoodles. Prima toch? Kennen jullie een labradoodle met oogproblemen? Ik ken wel heeeeel veel rashonden uit geteste ouders met grote problemen. Ik vind het een nare manier om iemands nest onprettig te maken. Als iemand wil fokken met een mooie gezonde hond dan is dat zijn of haar goed recht. Half het forum loopt rond met kruisingen. Een deel met rashonden en een deel daarvan is hartstikke ongezond.

En dat de prijs te hoog is omdat ze geen stamboom hebben gaat al helemaal nergens over. Waarom is een hond door zijn stamboom ineens veel waard? Waarom is een labrador of een poedel 750 euro waard als pup en een labradoodle niet? Deze hondjes komen gewoon uit een warm nest, leven in huis, zijn zo gewenst als het maar zijn kan en zullen vast de beste verzorging krijgen. Prima toch?

Ik heb al lang en breed besloten dat als ik ooit nog een hond koop ik een hond zonder stamboom neem. Ik heb altijd erg veel plezier gehad van mijn honden zonder stamboom en ik heb er nooit 1 dag spijt van gehad. Een stamboom ligt hier ook maar wat in de kast en maakt helemaal niks uit voor wat de hond betreft waar hij bij hoort. Ik betaal er dus geen euro meer voor.

Waarom moet er zo uit de hoogte gereageerd worden op dit nest? Waarom is het hier verkeerd en bij een ander met papieren goed? Laat deze mensen lekker.
Helegaar eens :E:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

willemieke schreef:De prijs is gebaseerd op de kosten die wij gemaakt hebben, gezondheidsonderzoeken,
eerste aanschaf van spullen zoals werpkist, warmtematten, voerbakjes ed
en natuurlijk het dekgeld.Ook ben ik geen voorstander van honden spot goedkoop verkopen, ik ben dan bang voor impuls kopen. Met 750 is het hopelijk geen impuls meer, maar is er serieus over nagedacht. Zonder dat we belachelijke bedragen gaan vragen.

Ik hoop dat ik alles beantwoord heb, zoniet dan hoor ik dat vast wel :wink:

en dan denk ik :engel: krijgen de eigenaren van het 2e nest dan goedkoper pups want dan heb je deze kosten al gehad?

is het normaal dat je dit soort kosten door berekend in de pupprijs?
ik zal wel raar zijn hoor maar jij wilt een nest maar de kosten zijn dan in principe voor de pup eigenaren?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

monicake schreef:Het gaat niet om echt of nep. het gaat om duidelijkheid.
Ik hoef geen winnaar te zijn. Wel weet ik dat er jammer genoeg vaak mensen een F1 kopen en toch allergisch blijken te zijn.
Alle Doodlewetenschappen ten spijt, wel of niet allergisch zijn heeft niets te maken met welke generatie en hoeveel procent van dit of dat ras. Je kunt mensen nooit garanderen dat ze niet allergisch zullen zijn of worden. Nooit.
Behalve als je een genetisch gemanipuleerd ras maakt zoals ze bv met soja hebben gedaan waar ze een bekende allergeen uit hebben kunnen halen.
Mensen kunnen allergisch zijn voor haren, schilvers, slijm vanalles. Ik ben niet allergisch voor (de meeste) honden behalve tijdens de pro-oestrus van mijn teven. Ik ben schijnbaar allergisch voor die feromonen. Nou zal ik daar bij een echte Labradoodle ook geen last van hebben :mrgreen: want die wordt uiteraard gecastreerd. Maar een allergie heeft niet alleen maar met een vachttype te maken.

Ik wens je trouwens veel succes met je nestje!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Valerie schreef:
Dus jouw hond is 1 van de weinige gezonde honden binnen het ras.?? :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Ik hoef geen winnaar te zijn. Wel weet ik dat er jammer genoeg vaak mensen een F1 kopen en toch allergisch blijken te zijn.

krijgt monicake ook al een nestje :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

yamie schreef:
sirene schreef:

krijgt monicake ook al een nestje :mrgreen:
Oh, niet eens gezien dat het een ander was :mrgreen: Nou ja, monicake krijgt vast ook een nestje want ik kom overal Doodles tegen.

Succes met het nestje van Amber bedoelde ik dus :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

fenneke schreef:
willemieke schreef:De prijs is gebaseerd op de kosten die wij gemaakt hebben, gezondheidsonderzoeken,
en natuurlijk het dekgeld.Ook ben ik geen voorstander van honden spot goedkoop verkopen, ik ben dan bang voor impuls kopen. Met 750 is het hopelijk geen impuls meer, maar is er serieus over nagedacht. Zonder dat we belachelijke bedragen gaan vragen.

en dan denk ik :engel: krijgen de eigenaren van het 2e nest dan goedkoper pups want dan heb je deze kosten al gehad?

ik zal wel raar zijn hoor maar jij wilt een nest maar de kosten zijn dan in principe voor de pup eigenaren?

Dan zijn we samen raar :Q:

Ik wil je heel veel succes met je nestje wensen ts :ok:
Angelique.

Die kosten zijn toch gewoon voor jezelf ? als je vaker fokt heb je het er idd ooit wel een keer uit ja, moet je niet zoals ons doen :oeps: :F:
Maar goed dat is zo'n discussie waar je niet uitkomt, net zoals je wasmiddel, koffie en koekjes doorberekenen, daar valt dit voor mij ook onder :wink:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Of je nu extra elektriciteit, wasmiddel, koffie, koekjes, leibandjes en borsteltjes en al watje maar wil meegeven wel wenst of niet in je onkostenberekening wenst te steken dat moet ieder voor zich uit maken.

Feit is dat,
wanneer je geen pups hebt,
je die kosten niet hebt.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
willemieke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradoodle, Cairn terrier,
Bouvier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door willemieke »

Nuyvilaq schreef:Die kosten zijn toch gewoon voor jezelf ? als je vaker fokt heb je het er idd ooit wel een keer uit ja, moet je niet zoals ons doen :oeps: :F:
Maar goed dat is zo'n discussie waar je niet uitkomt, net zoals je wasmiddel, koffie en koekjes doorberekenen, daar valt dit voor mij ook onder :wink:

Hier gaan we idd niet uitkomen, maar ik vind het wel normaal dat je de kosten doorrekend. Anders moet je de pups gratis weggeven, want anders ben je altijd aan het doorrekenen :wink:

Overigens geld dit voor andere dieren ook he, katten paarden enz. Je betaald altijd de dekkosten.

Ik wil trouwens iedereen bedanken voor de leuke reacties!!

En nog een keer voor de fanatiekelingen. Ik heb een 'huis tuin en keuken of te wel labradoodle en geen australische labradoodle. wat mij betrefd zijn dit twee verschillende soorten honden.
de ALD bestaat uit een combi van meerdere rassen en is gesloten. De engelse en nederlandse labradoodle bestaat uit kruisingen tussen koningspoedels en labradoors, soms al vele generaties.
Amber; 11 september gedekt! Spannend!!!
Angelique.

Tsja als ik ga voetballen moet ik ook een shirt, broek, sokken, schoenen enz enz als ik niet ga voetballen hoef ik dat niet :19:

En dat is wel een vergelijking want ook fokken is een hobby en hobby's kosten nou eenmaal geld :pffff:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

willemieke schreef:Pff, wat een hoop, soms pittige reacties.
Ik zal proberen overal antwoord op te geven, als ik iemands vraag oversla dan is dat niet expres!

Uiteraard worden deze pupies niet gecastreerd/gesteriliseerd. Ik ben daar absoluut geen voorstander van.

Over de discussie wanner een labradoodle nou een labradoodle mag heten of per welke generatie, kunnen we heel lang discusseren maar dan maar in een ander topic want daar blijven de meningen toch over verschillen. :wink:

Het gaat hier om een 'huis tuin en keuken' labradoodle, dus geen australische.

Wij hebben heel bewust voor dit nest gekozen, we hebben veel naslag werk gedaan. Veel nagedacht over welke reu wat kon toevoegen aan onze teef, kwa gezondheid en karakter en vacht. Zo zijn we bij deze combinatie uitgekomen.

De vader is op ogen getest omdat de eigenaresse dat al gedaan had. Onze teef is nog niet op ogen getest in overleg met 2 verschillende dierenartsen. Volgens deze da openbaren de ziektes waar dan op getest zou worden zich meestal rond pas rond het 3/4 levensjaar, daarom moeten fokdieren ook eigenlijk elk jaar getest worden. Zij vonden het op dit moment nog niet nodig om Amber, 2,5 jaar, daarop te testen. Zij zal dat in de toekomst, mocht er nog een keer een nestje komen wel gaan worden. Deze keuze is dus op hun advies gebaseerd.

De HD onderzoeken zijn beoordeeld door da die dat ook voor het raad van beheer doen. Er zit alleen geen raad van beheer beoordeling bij omdat het hier niet om een rashond gaat.

Wij willen een nestje puppies fokken dat gezond is, een leuk huisdier zal zijn in een gezin. Een fijne hond.
Nergens zal je mij zien beweren dat deze hond een echte australische doodle is of garanderen dat de pups hypo allergeen zijn. Dat mail ik ook aan alle mensen die mij die vraag stellen. Mijn doel is ook niet om een hypo allergene hond te fokken.

De pups zullen niet worden ingeschreven bij de duitse labradoodle verening omdat hun beleid niet strookt met onze ideeen. Je kan daar je hond zo opgeven als labradoodle, er is een gigantische diversiteit aan type honden. Er wordt ook door gefokt met honden die niet op gezondheid getest zijn en daar zijn wij geen voorstander van.
Als je een ras wilt creeeren dan moet je toch bepaalde standaarden voor type, karakter ed gaan opstellen en bepaalde gezondheidsonderzoeken voorschrijven. Niet alleen maar zoveel mogelijk namen noteren en dat is wat ze naar ons idee nu alleen maar doen. Er moeten namelijk een bepaald aantal generaties bekend zijn, ik dacht vijf, voor je in aanmerking komt bij de FCI.

De prijs is gebaseerd op de kosten die wij gemaakt hebben, gezondheidsonderzoeken, eerste aanschaf van spullen zoals werpkist, warmtematten, voerbakjes ed en natuurlijk het dekgeld.
Ook ben ik geen voorstander van honden spot goedkoop verkopen, ik ben dan bang voor impuls kopen. Met 750 is het hopelijk geen impuls meer, maar is er serieus over nagedacht. Zonder dat we belachelijke bedragen gaan vragen.

:E:

heeeel veel succes maar vooral plezier!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Valerie schreef:
Dus jouw hond is 1 van de weinige gezonde honden binnen het ras.?? :engel:
Binnen haar type zeker niet, er bestaan ook nog honden die niet op shows komen :wink:
Angelique.

Inge O schreef:
Nuyvilaq schreef:Die kosten zijn toch gewoon voor jezelf ? als je vaker fokt heb je het er idd ooit wel een keer uit ja, moet je niet zoals ons doen :oeps: :F:
ik bedoel ook niet dat je dat in de prijs van één of twee pups zal kunnen doorrekenen maar iedere fokker met een gemiddeld groot nest vraagt toch een prijs voor de pups die er in normale omstandigheden op is gebaseerd dat je er niet op verliest :denken: ? op je hóbby 'honden' zal je misschien verliezen maar toch niet op het nest op zich?

Heb je helemaal gelijk in maar dat is wel verspreid over meerdere nesten over meerdere jaren denk ik....een eerste nest kan je mijn inziens nooit helemaal doorberekenen aan de pupkopers daar moet je veel te veel voor aanschaffen, nu ja niks moet maar dat doe je als het goed is :wink:

En toch als ik mijn rekensommetje maak over 5 jaar zal ik van de "winst" nooit de kist, handdoeken, koffie, wasmiddel e.d. aftrekken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge O schreef:
ik bedoel ook niet dat je dat in de prijs van één of twee pups zal kunnen doorrekenen maar iedere fokker met een gemiddeld groot nest vraagt toch een prijs voor de pups die er in normale omstandigheden op is gebaseerd dat je er niet op verliest :denken: ? op je hóbby 'honden' zal je misschien verliezen maar toch niet op het nest op zich?

je bent pas écht liefhebber als je minimaal voor 2000 euro het schip ingaat dat weet je toch! :U:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

monicake schreef:wat betreft de genen er is veel uit te rekenen zodra je de dan profielen hebt en de stambomen van de ouders ( veel generaties)
in dat DNA-profiel staat hoeveel poedelgenen een hond heeft. Dat willen ze jou laten geloven? Dan moet je hier nog maar eens naar vragen
Het gaat niet om echt of nep. het gaat om duidelijkheid.
Want daar staat en valt die hele doedel natuurlijk mee. Prachtige verhalen die vooral uit gebakken lucht bestaan en pupkopers die ja en amen knikken en zich een poot uit laten draaien. En ja, ik blijf jaloers op die marketing maar wil ook fatsoenlijk kunnen slapen.
Angelique.

Inge O schreef:
Nuyvilaq schreef: En toch als ik mijn rekensommetje maak over 5 jaar zal ik van de "winst" nooit de kist, handdoeken, koffie, wasmiddel e.d. aftrekken.
ik durf mijn rekening zelfs niet maken, stel dat ik acuut alle honden weg wil doen :engel: .

Haha die kans zit erin ja :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

fenneke schreef:

Wat is daar raar aan om die kosten mee te nemen.??
Ik vraag 800 euro voor een pup en zeg dan dat die kosten er niet ingecalculeert zijn ,want ik houd daar niets aan over.?? :denken:
Kom zeg als je wilt liegen moet je beter leren te liegen..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Leuke ouders; alvast veel plezier! :cheer: Ik zou overigens ook zonder problemen een pupje uit dit nest kopen. Mits ie niet gecastreerd is. :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ach.. de gemiddelde fokker vind ook dat de tijd die in het nest gestopt wordt doorberekend hoort te worden aan de pupkoper :)
Maar bij een kruising mag dat niet zo zijn... Want die heeft papieren :LOL:

Heel eerlijk, die papieren boeien me geen drol. Gezondheid wel!
Voor een goed overdachte kruising zou ik net zo veel willen betalen als een goed overdachte rashond dus.

TS, succes met je nestje! Ik ben benieuwd naar de pups!
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

lijkt me een heel leuk nest! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

laeken schreef:Als je wil fokken met bepaalde rassen dan moeten die soms wel 5 of meer testen gedaan hebben. Dan kun je wel op je klompen aanvoelen dat je een hondje koopt uit een ziek ras. En die is dan ook nog eens extra duur omdat de ouders zoveel testen moesten doen zeker?
Wat is dit nou voor flauwekul. Een ras is ziek omdat er testen beschikbaar zijn? Wij doen bijv. DNA-testen voor PRA en CEA. En juist dankzij die testen kun je uitsluiten dat een hond ziek wordt. Dat gaat je met een kruising niet lukken. Het aantal verplichte testen heeft trouwens vaak meer te maken met hoe actief een vereniging is op dat gebied dan met de gezondheidstoestand van een ras.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
under the red sky schreef: Wij doen bijv. DNA-testen voor PRA en CEA. En juist dankzij die testen kun je uitsluiten dat een hond ziek wordt.
:denken:
Dus als je test wordt die hond niet ziek?
Nee, maar als je behalve de test DOET dan ook de lijders uitsluit of paart aan een vrije hond, dan kun je op die manier uiteindelijk de lijders "uitroeien".
Daarmee moet je, afhankelijk van hetgeen getest is, wel opletten. Soms sluit je namelijk dan toch waardevolle aanwinsten voor een ras uit.

Kijk bijv. naar mdr1-gen defect bij collie-achtigen (dus ook even bij Glenn mee opletten als hij ooit medicatie of vlooien / tekenmiddelen nodig heeft!). Daar kun je op testen. Maar, het is mijn persoonljike mening dat het geen ziekte is. Dus, hoef je lijders niet uit te sluiten.
Maar, gaat het om een bedreigende ziekte / aandoening dan is dat wel zinvol.

Het is echter zo dat "men" bij Duitse HErders ooit geprobeerd heeft alleen nog maar te fokken met HD-a honden. Klinkt als een mooi streven, maar er kwamen daardoor wel andere problemen in het ras, die ook zeer ongewenst waren. Het blijft dus opletten!
*edit; ben niet 100% zeker dat het de Duitse Herder was, maar er is wel zo'n fokprogramma geweest met rashonden.

Maar, terug naar het onderwerp. Als je test, kun je lijders van de fok uitsluiten. Je moet dan dus wel weten wie de lijders zijn.
Puur door het doen van de test zal noch het geteste dier, noch diens nakomeling gezond zijn of worden natuurlijk ;-)

Suzanne
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Door gentesten hoef je géén lijders uit te sluiten en kunt toch van het gebrek vandaan fokken. Je gooit geen genen weg dan. Alleen jammer dat de meeste fokkers dat niet lijken te begrijpen.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Rosita Compagner schreef:Door gentesten hoef je géén lijders uit te sluiten en kunt toch van het gebrek vandaan fokken. Je gooit geen genen weg dan. Alleen jammer dat de meeste fokkers dat niet lijken te begrijpen.
Er moet dan ook een DNA test zijn voor desbetreffend gen.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Xtine schreef:
Rosita Compagner schreef:Door gentesten hoef je géén lijders uit te sluiten en kunt toch van het gebrek vandaan fokken. Je gooit geen genen weg dan. Alleen jammer dat de meeste fokkers dat niet lijken te begrijpen.
Er moet dan ook een DNA test zijn voor desbetreffend gen.
Ja, dat lijkt me wel ja........ maar daar ging het geloof ik over
under the red sky schreef:Wij doen bijv. DNA-testen voor PRA en CEA. En juist dankzij die testen kun je uitsluiten dat een hond ziek wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”