Penny schreef:Ik denk dat je straks niet strak gericht moet zijn op een bepaald ras, maar gewoon in een asiel moet gaan kijken met welke hond je een klik hebt.
Beetje inlezen lijkt me wel verstandig.
Moderator: moderatorteam
Penny schreef:Ik denk dat je straks niet strak gericht moet zijn op een bepaald ras, maar gewoon in een asiel moet gaan kijken met welke hond je een klik hebt.

Het heeft denk ik niets met vooroordelen te maken. Je kunt een hele lieve rustige hond hebben, maar als de volgende eigenaar daar niet goed mee omgaat, kan de hele hond weer omslaan. Dan lijkt me het beter om een wat meer meegaande hond te hebben als het je eerste hond is.Penny schreef:Ken ook zat x mechelaars die echt niet moeilijk zijn maar gewoon hele lieve rustige honden. Dus als je voor een volwassen hond gaat, is het dan zo fout om alle vooroordelen een beetje los te laten maar te kijken naar de hond zelf?
Waarbij ik niet wil zeggen dat inlezen niet hoeft.

Over sommige asiels wel, het asiel waar wij Pol vandaan hebben, vraagt helemaal nergens naar. Loop maar door de kennels en wijs maar aan wie je hebben wil. Bovendien stond op Pols kaart dat hij met kinderen overweg kon, maar het zoontje van vrienden van ons is al bijna gebeten (ik stak er net op tijd mijn hand tussen.Penny schreef:Is ook zeker waar hoor. Maar bij een asiel ga ik er vanuit dat ze haar echt wel kunnen vertellen wat voor hond het is en of ie bij haar past. Je kunt een scheet van een mechelaar treffen die helemaal niet moeilijk is, maar ook een draak van een golden retriever of zo. Ras zegt niet alles. Zeker bij kruisingen niet altijd. Ik ga er vanuit dat een asiel haar niet zomaar de eerste de beste stafford mee geeft. Of denk ik dan te positief over asiels?
Goede keus hoor een herplaatserTheraposa schreef: Zoals ik al eerder zei wil ik ook gerust voor een oudere hond gaan. Hoef niet perse een pup , hier op het forum word mij aangeraden om een oudere hond te nemen in plaats van een pup. dus ik denk dat het verhaal over een pup wel over is.

Ik heb inderdaad al even rondgekeken op verschillende websites. Ik heb het liefst niet al te ver aangezien ik zelf geen auto heb. Ik kijk ook elke dag naar dierenasiel in Sneek en Leeuwarden maar daar is nog niet echt een hond die mij aansprak. Al zag ik wel een leuke Amerikaanse bulldog maar ik weet niet of de geschikt is?Punzel schreef:Ik zou gewoon eens op dierenasiels.com rondkijken, dan zie je vast vanzelf wel iets wat je aanspreekt

Theraposa schreef:Wat ik hem/haar kan geven is lange wandelingen , stuk fietsen , veel aandacht. Hij/zij moet ook alleen kunnen zijn voor een paar uurtjes , moet samen kunnen met katten , moet in een appartement kunnen (heb een stuk gras voor mijn huis maar niet omheind) , mag bij mij slapen , niet te lang haar en aanhankelijk zijn. Ik wil toch binnenkort voor een hond gaan omdat ik in mijn vakantie ook genoeg tijd heb om een band te maken met de hond. En ik kwam nog op deze rassen alleen weet ik niet of ze geschikt zijn voor mij. Vandaar mijn vraag. Ik heb ook al even gekeken bij een dierenasiel in Sneek en in Leeuwarden hier in mijn buurt. Ik beschik helaas niet over een auto.

Ik zie helaas niks.Penny schreef:Volgens mij zoek je een knuffelbeer/ maatje maar dan wel in een stoer jasje. Middenmaat hond, kortharig, die goed te hanteren is in huis en niet luidruchtig want je woont in een appartement met buren die je tevreden wil houden. Geen waakse hond dus. Liever ook een rustig beestje binnen die buiten als je met m gaat wandelen lekker vrolijk en actief is.
Zoiets?