Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allochtoontjes; mijn mening te rechtlijnig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Allochtoontjes; mijn mening te rechtlijnig?

Ongelezen bericht door tineke »

Mit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.
Leuk Mit ,AAI is een prima stichting,heb er zelf zeer positieve ervaringen mee :ok: :ok:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

tineke schreef:
Mit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.
Leuk Mit ,AAI is een prima stichting,heb er zelf zeer positieve ervaringen mee :ok: :ok:
Ik ook, Roos komt er vandaan. Superstichting!
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wat leuk een opvanghondje :cheer: Ben benieuwd wanneer jullie eentje mogen verwelkomen en wat voor hondje dat dan wordt.

Even een vraagje, wellicht heb ik erover heen gelezen: betekent dit dat een weim-pupje van de baan is?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

We staan nog steeds op de lijst voor een Weim hoor. Dus voorlopig is het nog op de baan :mrgreen:
Afbeelding
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Mit schreef:En inderdaad, naar aanleiding van die enige Mildred van AAI die werd geplaatst dacht ik dat ik misschien iets te stug dacht.
:ok: Wat leuk dat Mildred je op het spoor van AAI heeft gezet. Er staan een aantal hele leuke pups op de site zag ik, helaas is het charterseizoen al weer voorbij dus dan is het lastiger om ze naar Nederland te laten komen.
Vast plezier met opvangen! :cheer:
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Wat leuk dat je gaat opvangen voor stichting AAI. heel veel plezier. ben benieuwd wanneer jullie eerste
opvangertje mag komen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maylala schreef:
tineke schreef:
Ik ook, Roos komt er vandaan. Superstichting!
En Silka en Sam zijn ook bemiddeld door AAI. :wink: Prima honden, prima stichting! :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb net even op hun site gekeken... De pups uit dat J. nest zijn superleuk!
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Die hebben al een opvanggezin allemaal. Waarschijnlijk zal het voor ons nog wel even duren voor we een hond kunnen opvangen. De vluchten zijn verminderd en dus ook de vluchten waarop ze hondjes mee kunnen nemen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als je een hond uit het buitenland opvangt, ga je te werk voor een stichting die in principe (als het een goede is) niet uit is op geldelijk gewin. Wat is daar op tegen?

Er zullen hier in Nederland altijd honden in het asiel zitten, daar kun je niets aan veranderen. Maar dat komt niet door honden uit het buitenland, dat komt door de mensen!

Want als er overal al genoeg honden zijn, en de asiels zitten vol, waarom maar door blijven gaan met fokken? Om het geldelijk gewin natuurlijk! 80% van de honden die gefokt worden is puur om een paar centen bij te verdienen op een gemakkelijke manier. Een klein percentage is dus werkelijk van een goede concensieuze fokker afkomstig.

En dan is er nog de groep mensen die een hond gemakkelijk bij het asiel dumpen. Dat is geloof ik 60%, de rest komt daar door overmacht eigenaar (scheiding, zorgtehuis, overlijden). Dat zijn dingen die je helaas niet kunt veranderen.

Dus moet je nu omdat er hier mensen over de rug van honden geld willen verdienen en andere mensen gewoon geen verantwoordelijkheid aan kunnen, honden uit het buitenland daar op af rekenen door ze hier te weigeren?

Ik hoorde laatste nog een broodfokker hier uit het dorp klagen over al die buitenlandse honden hier in Nederland. Hij wil natuurlijk pups kunnen blijven verkopen. Zijn honden zitten overigens altijd in varkensstallen...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Tsja, ik heb beiden geholpen. Nederlandse asiels als buitenlandse honden.
Ik heb buitenlandse honden opgevangen of ben er zelf het baasje van geworden.
Ik ben ook baasje geworden van honden die in een nederlands asiel zaten.

Ik ben dan weer pleeggezin geweest voor kittens voor het plaatselijke asiel hier.

En ik heb rashonden in huis gehad en nog steeds.

't kan dus ook gewoon allemaal samen gaan, je hoeft niet perse 't een of 't ander te helpen. :19:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Het maakt mij helemaal niets uit waar je een hondje vandaan haalt of hier uit nederlandse asielen waarvan dan ook uit buitenland. Als ze maar leuk, lief en aardig zijn. En een volwassen hond is net zo leuk om daarmee te beginnen als met een pup. M'n beiden honden komen uit het asiel vandaan zowel als uit Nederland en uit Spanje. En met m'n huidige hond heb ik het heel erg goed daarmee getroffen. Het enige wat ze beiden overeenkomt dat ze mij soms teveel adoreren.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Rami schreef:
Mit schreef:Ja dat begrijp ik :wink:
En inderdaad, naar aanleiding van die enige Mildred van AAI die werd geplaatst dacht ik dat ik misschien iets te stug dacht.
Maar ik ben dan wel weer bang dat ik de plek afneem van een hond hier in het asiel die wellicht ook heeft wat de nieuwe baas zoekt.
Ja, maar als je zo redeneert moet je ook geen pup nemen, dan 'pak' je ook een plek af die een herplaatser in had kunnen nemen. :wink:
dat is wel mijn reden (en ik zal het niem opleggen hoor dat bedoel ik niet) om geen pup te nemen, maar heb ook een hond genomen die (nog) niet in het asiel zat. vanwege kleine kinderen hier kan ik geen trauma-hond opvangen. doe ik niemand een lol mee. de hond in het minst nog denk ik ;)
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:Als je een hond uit het buitenland opvangt, ga je te werk voor een stichting die in principe (als het een goede is) niet uit is op geldelijk gewin. Wat is daar op tegen?

Er zullen hier in Nederland altijd honden in het asiel zitten, daar kun je niets aan veranderen. Maar dat komt niet door honden uit het buitenland, dat komt door de mensen!

Want als er overal al genoeg honden zijn, en de asiels zitten vol, waarom maar door blijven gaan met fokken? Om het geldelijk gewin natuurlijk! 80% van de honden die gefokt worden is puur om een paar centen bij te verdienen op een gemakkelijke manier. Een klein percentage is dus werkelijk van een goede concensieuze fokker afkomstig.

En dan is er nog de groep mensen die een hond gemakkelijk bij het asiel dumpen. Dat is geloof ik 60%, de rest komt daar door overmacht eigenaar (scheiding, zorgtehuis, overlijden). Dat zijn dingen die je helaas niet kunt veranderen.

Dus moet je nu omdat er hier mensen over de rug van honden geld willen verdienen en andere mensen gewoon geen verantwoordelijkheid aan kunnen, honden uit het buitenland daar op af rekenen door ze hier te weigeren?

Ik hoorde laatste nog een broodfokker hier uit het dorp klagen over al die buitenlandse honden hier in Nederland. Hij wil natuurlijk pups kunnen blijven verkopen. Zijn honden zitten overigens altijd in varkensstallen...
dát bedoel ik dus. er zijn veel twee-tot driejarige honden in het asiel of aangeboden op het internet. ik las adv op marktplaats en daar stond een hond op die sprekend op Sky leek en mevrouw kon de lucht niet verdragen van haar hond vanwege de zwangerschap. dat duurt negen maand. that's it.

btw zo'n buitenlandse hond is net zo zielig als een nederlandse hond. denk ik dan ;)
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Volgens mij (en Mit sorry maar heb enkel je 1e post gelezen en niet de 4 pagina's doorgeworsteld) is het voor elk hondje dat hier zit belangrijk een herplaatsplekje en dus evt. een tijdelijk opvanggezin te hebben... Ongeacht of dat een 'allochtoontje' is of niet.
En er zullen altijd mensen zijn die voor een Nederlandse asielhond gaan en altijd mensen die voor een buitenlands hondje gaan.

Al die Nederlandse herders in het asiel e.d. ach na deze Duitser haal ik vast weer een volgende uit het asiel ;) Ook daar zijn liefhebbers voor.
Asiels zullen er altijd zijn en allerlei honden erin ook..

Laat je keus gewoon afhangen van waar jij een goed gevoel bij hebt!

Toch? Of roep ik nu iets raars?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Corneliana
Zeer actief

Mit schreef:We staan nog steeds op de lijst voor een Weim hoor. Dus voorlopig is het nog op de baan :mrgreen:
stoer!! want zo'n opvanghondje gaat ook weer. eerlijk gezegd zou ik dat niet trekken. knap hoor!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Icecold81 schreef:Volgens mij (en Mit sorry maar heb enkel je 1e post gelezen en niet de 4 pagina's doorgeworsteld) is het voor elk hondje dat hier zit belangrijk een herplaatsplekje en dus evt. een tijdelijk opvanggezin te hebben... Ongeacht of dat een 'allochtoontje' is of niet.
En er zullen altijd mensen zijn die voor een Nederlandse asielhond gaan en altijd mensen die voor een buitenlands hondje gaan.

Al die Nederlandse herders in het asiel e.d. ach na deze Duitser haal ik vast weer een volgende uit het asiel ;) Ook daar zijn liefhebbers voor.
Asiels zullen er altijd zijn en allerlei honden erin ook..

Laat je keus gewoon afhangen van waar jij een goed gevoel bij hebt!

Toch? Of roep ik nu iets raars?
Volgens mij is het wel handig om iets door te lezen dan. :wink:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Neeee doe t me nou niet aan :) sjucht... ga al worstelen :)

Edit: nope verandert weinig aan mn antwoord...

als jij dat buitenlandertje niet in huis neemt doet een ander t wel... naar nederland worden ze toch wel gehaald!
Als jij een klik hebt en denkt daar wil ik tijdelijk voor zorgen kan ik dat alleen maar toejuichen :E:
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 30 dec 2012 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ach ja het zal toch een discussie blijven denk ik.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Corneliana schreef:
btw zo'n buitenlandse hond is net zo zielig als een nederlandse hond. denk ik dan ;)
Mijn buitenlandse honden en asielhond waren niet zielig hoor;)
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Corneliana schreef: mevrouw kon de lucht niet verdragen van haar hond vanwege de zwangerschap. dat duurt negen maand. that's it.

Veel nederlandse honden zijn inderdaad heus niet beter af.

Maar dat mens had natuurlijk de moeite kunnen nemen de geur van de hond weg te nemen. Een hond hoeft helemaal niet te ruiken! Je kunt de hond wassen met frisse hondenshampoo en daarnaast geschikter voer geven. Want het ligt ook aan het voer. Sommige honden reageren nu eenmaal sterk op bepaald soort voer en gaan er naar ruiken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Neeltje schreef:Wie waar een hond vandaan haalt, moet iedereen zelf weten, maar als ik op dierenasiel.com kijk, kom ik toch echt van allerlei honden tegen, groot en klein, jong en oud, een aantal prachtige rashonden, podenco's, huskies, malthezers, spaniels, franse bulldoggen en een ras waar ik nog nooit van gehoord had Moscow Watchdogs (ik dacht dat het St. Bernards waren). En dan heb ik alleen nog maar bij de teefjes gekeken. Dus dat er alleen maar 'vechthonden' en herders zouden zitten, dat zie ik echt niet.
Maar waar filter je dan op?
Want ik heb echt een tijd die website in de gaten gehouden, maar er er waren er maar een paar geschikt bij wat ik zocht.
Dat waren toevallig voornamelijk herderachtigen en ook een argentijnse dog kruising en een bouvier kruising.
Maar die honden waren nadat ik contact had opgenomen al gereserveerd of herplaatst of toch niet geschikt..
(ik zocht wel een grotere volwassen hond die met katten kon, matchte bij mijn intacte reu en trappen mocht lopen).
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik zal eens een update geven. Inmiddels hebben we Spanjaard Leo en Griek Sunny in huis. En zowel Lars als ik zijn 180 graden gedraaid. Wát een vreselijk leuke honden en wat een verhalen zitten er soms achter. Wij blijven dit opvangwerk absoluut doen en het maakt ons ook erg blij dat we het kunnen doen. Ik zeg altijd wat spottend "wat een rijkdom" maar dit is echt rijkdom.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Danoontje powerrr schreef:
Neeltje schreef:Wie waar een hond vandaan haalt, moet iedereen zelf weten, maar als ik op dierenasiel.com kijk, kom ik toch echt van allerlei honden tegen, groot en klein, jong en oud, een aantal prachtige rashonden, podenco's, huskies, malthezers, spaniels, franse bulldoggen en een ras waar ik nog nooit van gehoord had Moscow Watchdogs (ik dacht dat het St. Bernards waren). En dan heb ik alleen nog maar bij de teefjes gekeken. Dus dat er alleen maar 'vechthonden' en herders zouden zitten, dat zie ik echt niet.
Maar waar filter je dan op?
Want ik heb echt een tijd die website in de gaten gehouden, maar er er waren er maar een paar geschikt bij wat ik zocht.
Dat waren toevallig voornamelijk herderachtigen en ook een argentijnse dog kruising en een bouvier kruising.
Maar die honden waren nadat ik contact had opgenomen al gereserveerd of herplaatst of toch niet geschikt..
(ik zocht wel een grotere volwassen hond die met katten kon, matchte bij mijn intacte reu en trappen mocht lopen).
Ik filter meestal alleen op teef, en kijk gewoon alles door. Alleen gister kreeg ik iedere keer een virusmelding op asiel.nl, dus daar kijk ik voorlopig niet meer.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Iig leuk dat jullie deze honden een nieuwe start geven.

Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.
En als je je huis open wilt stellen en het is zo tergend moeilijk. Terwijl je wel al hondjes kunt helpen ergens anders vandaan die je per direct bij wijze van spreken kunt helpen. Dan zie ik ook niet in waarom niet.

Ik vraag me wel af waarom het in nl allemaal zo moeilijk moet gaan. Aan de andere kant een hond is een hond en hopelijk krijgen deze 2 een prima leven in NL.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

toots schreef:Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.
Felix was inpakken en wegwezen bij het asiel. Het is toch helemaal niet moeilijk om een hond uit het asiel te halen? :19:
Maar je kunt beter niet alleen maar een beetje lethargisch vanachter de pc beginnen te zoeken, want de leukste asielhonden komen niet eens op de site meestal. Die zijn voor die tijd al weg.
Gewoon bellen, ter plekke gaan kijken en als er niks is kenbaar maken wat je zoekt en dat je graag een seintje krijgt als er iets geschikts binnenkomt.
Ik vraag me overigens altijd wel af wat dat nou precies is, een nederlands hondje. Wat de definitie daarvan is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jaap* schreef:
toots schreef:Mijn mening is eigenlijk zoals jullie mening was. Maar je moet onwijs veel moeite doen om een nl hondje zo´n kans te geven blijkbaar.
Felix was inpakken en wegwezen bij het asiel. Het is toch helemaal niet moeilijk om een hond uit het asiel te halen? :19:
Maar je kunt beter niet alleen maar een beetje lethargisch vanachter de pc beginnen te zoeken, want de leukste asielhonden komen niet eens op de site meestal. Die zijn voor die tijd al weg.
Gewoon bellen, ter plekke gaan kijken en als er niks is kenbaar maken wat je zoekt en dat je graag een seintje krijgt als er iets geschikts binnenkomt.
Ik vraag me overigens altijd wel af wat dat nou precies is, een nederlands hondje. Wat de definitie daarvan is.
Nou het kennelijk wel moeilijk om een herplaatser tijdelijk een huis te bieden om die dan van jou huis over te plaatsen.
Dat gaat makkelijker bij een hondje uit het buitenland. Tenminste dat is wat ik ervan begrijp hoor.

Ik ben een voorstander van eerst de honden die hier al zitten een kans geven. Omdat je niet heel de wereld kunt redden.
Maar als je zoveel tegen gewerkt word in die tussentijd dat je allerlij moeite doet. Kun jij al een hondje uit het buitenland aan een nieuwe baas geholpen hebben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jaap* schreef:
Naja alle asiels afgaan is ook niet voor iedereen even makkelijk. Bij de asiels hier in de buurt zitten amper honden. En om nou heel Nederland door te karren om in elk asiel te kijken.. dan is internet gewoon makkelijker.
De herplaatsers/buitenlandertjes die ik heb ik ook nooit naar gezocht zelf. Op al die sites zie ik teveel leuke honden :mrgreen:

Je asiel verhaal klopt ook wel.
3 jaar geleden ging ik naar een asiel in Belgie voor een hond die ik op een forum had gezien, maar die was in het echt niet leuk. Rondje door het asiel en er zat inderdaad 1 leuk hondje.. die er net een paar dagen zat en nog niet op de site stond. Dat was Jules :I: 1,5 week later kon ik dus weer terug naar Belgie om haar op te halen.

Maar ja..dat is dus eigenlijk ook een buitenlander :LOL:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jion schreef:
Jaap* schreef:
Of je adopteert gewoon een voor jou geschikte buitenland hond, inplaats van met een hoop andere enthousiaste potentiële hondenbaasjes op de wachtlijst te staan voor de krenten uit de pap uit de NL asiels.
Met asiels bedoel ik, voortbordurend op het verhaal, asiels in nederland :wink:
Waar je een herplaatser vandaan haalt vind ik echt totaal onbelangrijk. Termen als binnenland en buitenland, marktplaats of herplaatssite van een stichting, zijn totaal abstract mbt dieren. Het betekent helemaal niks.
Voor mij hoeft er alleen geen pup te worden gemaakt terwijl zoveel honden een plekje zoeken, en ik ben niet rasgevoelig.
Een leuke hond kan overal zitten. Wat maakt het allemaal uit :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Jaap* schreef:
Jion schreef:
Jaap* schreef:
Of je adopteert gewoon een voor jou geschikte buitenland hond, inplaats van met een hoop andere enthousiaste potentiële hondenbaasjes op de wachtlijst te staan voor de krenten uit de pap uit de NL asiels.
Met asiels bedoel ik, voortbordurend op het verhaal, asiels in nederland :wink:
Waar je een herplaatser vandaan haalt vind ik echt totaal onbelangrijk. Termen als binnenland en buitenland, marktplaats of herplaatssite van een stichting, zijn totaal abstract mbt dieren. Het betekent helemaal niks.
Voor mij hoeft er alleen geen pup te worden gemaakt terwijl zoveel honden een plekje zoeken, en ik ben niet rasgevoelig.
Een leuke hond kan overal zitten. Wat maakt het allemaal uit :wink:

Jaap, ik ben volkomen met jou eens.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”