Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressieve hond valt meisje (12) aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Agressieve hond valt meisje (12) aan

Ongelezen bericht door Devel »

hahahahha hilarisch dit.
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

gonnie schreef:
Pakdebal schreef:
Jane Doe schreef:[
Ach laat ook maar, je bent mijn tijd en mijn energie niet waard, dat heb ik jaren geleden al geleerd

moet ik jou nog kennen ?.. was jij 1 van de pesters ?
.

O, als iemand het niet met je eens is is diegene een pestkop?
Oh, maar ik ben ook heel gemeen, eng en vals
Eet elke ochtend kindjes voor mijn ontbijt
Zo baas, zo hond toch?
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pakdebal schreef:
Brigitte schreef:
gonnie schreef:

Haha, en moet ik nu beledigd zijn of zo?

De enige die onzin verkoopt ben jij, een heel ras veroordelen omdat er een een kind aangevallen heeft.
Zoals ik al zei: zelfs een Stabij kan iemand bijten.
Ach, had ze maar de Stabij's gezien die wij in het asiel hebben gehad nou dan draait haar mening over de Stabijtjes ook wel bij hoor :wink:

ach, ik miste ze al .. de verhalen over de anti-stabij 's

goed zo , dames ! :ok:

.
Tuurlijk ik zal er wel even wat evenwicht in brengen hoor, je denkt toch niet dat je er zo makkelijk vanaf komt :roll: en weet je wat, ik heb het wat ik zeg allemaal zelf meegemaakt en gezien en niet van horen zeggen zoals jij van mijn 'vriendinnen' :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
Brigitte schreef:
gonnie schreef:

De enige die onzin verkoopt ben jij, een heel ras veroordelen omdat er een een kind aangevallen heeft.
Ach, had ze maar de Stabij's gezien die wij in het asiel hebben gehad nou dan draait haar mening over de Stabijtjes ook wel bij hoor :wink:

ach, ik miste ze al .. de verhalen over de anti-stabij 's

goed zo , dames ! :ok:

.

Als je alles echt goed gelezen had dan had je begrepen dat we helemaal niet tegen bepaalde rassen zijn.

We zijn helemaal niet tegen stabijs of welk ander ras dan ook, zal het nog een keer proberen: IN ELK RAS KOMEN BIJTERS VOOR EN KNUFFELHONDEN.

DUS IK BEN HELEMAAL NIET ANTI-STABIJ OF ANTI HOND.

Ik ben gewoon realistisch. En ik veroordeel niet een heel ras omdat een hond van hetzelfde ras iemand gebeten heeft.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door crienepien »

Ik euhhhhhhhhh, ik euhhhhhhhhhhhhhhhh, nou ja, ik reageer niet :vaag: :scratch: :gvd:

Trusten! :slaap: :slaap2:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik erger me wel aan sommige uitlatingen. Iedereen mag van mij zeggen dat een klapkaak niet te vertrouwen is. Ik heb zelf een hond die een klapkaak is. Maar ga alsjebieft niet beweren dat iemand een klapkaak neemt, omdat ze het wel leuk vinden om een agressieve hond te hebben die anderen aanvalt.

Neen. Dat is niet de reden. Natuurlijk niet. Niemand wil namelijk de gevangenis in of zijn hond in moeten leveren voor de roze spuit. Of een andere hond gewond zien raken/zien doden. Of mensen. Of kinderen! Klapkaak is een woord wat voor mij een aantal dingen betekent. Het zijn honden met een pittig karakter. Je moet echt je best doen om ze naar je te laten luisteren. Ze zijn zeker niet makkelijk te noemen, ze hebben echt een opvoeding nodig. Een ander soort hond kun je wat meer verwaarlozen wat dat betreft. Als je dat doet met een klapkaak, heb je meestal een probleem. En als je ze de baas bent, zijn ze je grootste vriend en geven hun leven voor je als het moet. Bruno is heel erg gesteld op zijn roedeltje. En knuffelen kan hij als de beste, hij ligt het liefst de hele dag op mijn schoot. Met Bruno kun je echt lang kroelen, dan ligt hij half te slapen op mijn schoot, en hij vindt het heerlijk als je zijn enorme kop kroelt.

Maar. Het betekent niet dat ik het fijn zou vinden als hij iemand zou bijten. Hij is een klapkaak, met dat woord geef ik aan dat ik hem begrijp, ik ken hem door en door. Juist omdat ik zo'n woord gebruik, kun je ervan uitgaan dat ik weet wat ik in handen heb. Mensen die moeite hebben met die term, en die zo'n hond hebben, vertrouw ik veel minder met die hond. Ik kijk meer naar de baas dan naar de hond als ik wil zien of ik de boel kan vertrouwen. Ik wil zien dat de hond op een commando reageert bijvoorbeeld, of dat ie vaak naar zijn baas kijkt.

En omdat ik weet wat ik in handen heb, doe ik veel moeite om het in goeie banen te leiden. Dat vraagt iets van mijn karakter en vaardigheden, wat ervoor zorgt dat ik me op een bepaalde manier ontwikkel, en dat vind ik waardevol. Ik ben niet onbezonnen aan Bruno begonnen, ik wist wel dat er een kans was dat hij nooit met andere reuen los kon bijvoorbeeld. En dat klopt, maar er is een nuance. Hij kan niet samen met bepaalde grote reuen, reuen die ook een dominante inslag hebben. Maar kleine hondjes, geen probleem. Teven, pups, geen probleem. Mensen en kinderen, mwaah, daar moet ik altijd bij blijven. Ik wéét wanneer ik hem moet begeleiden en ik wéét wanneer ik hem los kan laten. Dat is wat ik noem een baas die je kunt vertrouwen met een klapkaak.

Kijk, ik ben zelf van mening dat elke hond kan bijten. Ook heel onverwachts. Het zijn nu eenmaal dieren en geen mensen. Ze reageren vanuit instinkt en maken geen ingewikkelde overwegingen zoals wij doen. Maar je moet ze gewoon vóór zijn, en precies weten wat je hond triggert. Ik ben dus ook van mening dat je mij met mijn hond misschien wel méér kunt vertrouwen dan iemand met een hond die hij/zij nauwelijks bij hoeft te sturen. Ik heb Bruno altijd onder controle, en in de smiezen want dat is nodig.

En als je nou vraagt, wáárom zoveel moeite doen? Neem gewoon een golden retriever! Oe, heb je even? Bruno is heel bijzonder hoor. Daar heb ik lang voor nodig om dat allemaal te vertellen. Hij helpt me bijvoorbeeld enorm met mijn chronisch ptss klachten. Sinds hij er is, slaap ik veel beter en langer. Iets wat mijn medicatie niet voor me kan doen. Hij maakt me wakker als ik nachtmerries heb. Hij leert me omgaan met mijn gegeneraliseerde angststoornis, juist omdat ie een 'risico' vormt. Dat is lastig uit te leggen, maar in het kort, ik moet omgaan met bepaalde angsten door Bruno en ik moet communiceren met anderen daarover. En dat helpt me.

Het is dus absoluut niet zo dat ik Bruno in huis heb gehaald omdat ik een angststoornis heb. Om me te beschermen ofzo. Alsjeblieft. Mensen beschermen dieren, niet andersom. Anders moet je een echte cursus volgen voor waak en verdedigingshonden, en dan moet je een vergunning hebben. Kan volgens mij niet eens. Dan moet je bij de politie gaan werken als je dat wilt, of in de beveiliging. Niks voor mij hoor. Bruno is een hond die reageert op verdachte dingen en mensen, dat is wel zo. Maar ik leer hem dat ik dat wel regel. En dat sterkt mijn zelfvertrouwen.

Weet je waarom we Bruno in huis hebben gehaald? Liefde. We zochten een grote reu, een onherleidbare bastaard en die vonden we om de hoek bij ons in de wijk. En toen we hem ontmoetten, was het Shelly die de knoop doorhakte. Ze liepen meteen samen op alsof ze nooit anders hadden gedaan. Toen we thuiskwamen, besefte ze dat Bruno zou blijven en toen ging ze joelen, huilen en hem overal liefdesbeetjes geven. Hij ligt dan op zijn rug en niest. Shelly doet dat nog steeds wel eens. Ze zijn een 'match made in heaven', helemaal gek met elkaar. Ik kende Shelly's smaak in honden wel, maar Bruno is echt haar man hoor, dat was ook mazzel.

En dat hij een klapkaak is en vervelend kan doen soms, dat is maar één kant van hem, die we bovendien onder controle hebben. Dat heeft wel wat bloed, zweet en tranen gekost en ik vind het vervelend dat sommige mensen lijken te denken dat ik zo'n hond juist heb voor zijn agressie. Dat is namelijk een heleboel werk en energie voor mij geweest, en nog. En ik ben heel trots op Bruno, en hoe ik en mijn vriend met hem omgaan. Ik vind hem geen agressieve hond, maar ik zorg er ook voor dat hij die klapkaakkant van hem nooit aan hoeft te spreken en op andere manieren kan uiten.

Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat er iets vervelends gebeurt, want een ongeluk zit in een klein hoekje. Reken maar dat ik altijd in de buurt ben om die ongelukjes te spotten voor ze kunnen gebeuren. En mochten ze wel gebeuren, neem ik de volle verantwoordelijkheid. Dat is nu eenmaal zo in een samenleving. En ik loop zeker er niet van weg zeg. Ik durf te beweren dat 95% van de klapkaakeigenaren dat niet zou doen. We zijn namelijk, over generaliseren gesproken, geen watjes, hahaha.

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn waarbij zo'n hond een maatje te groot is. Daar kom je op een dag dan op een vervelende manier achter. En dat vind ik voor alle betrokkenen heel vervelend. Ik ga er niet van uit dat er veel mensen op de wereld zijn die het fijn vinden als er een kind wordt gebeten, of wel? Dus denk na, de wereld bestaat niet uit 'goeden' en 'slechten', we zitten allemaal ergens in het midden. En we willen elkaar niet kwetsen en beschadigen.

Bruno is trouwens een enorm atletische hond. Ik kan wel toegeven dat ik dat erg mooi vind. Hij is gespierd maar niet overdreven en hij kan heel hard sprinten. Ik vind het prachtig om te zien hoe krachtig zijn lichaam is en hoe snel hij op topsnelheid is. Shoot me. Ik hou ook van Arnold Schwarzenegger films, dat wil toch niet zeggen dat ik het goed vind als er bruut geweld wordt toegepast in de echte wereld. En ik vind hem een knappe hond, hij heeft een enorme glimlach door die grote muil, en die glimlach, daar gaat het mij om. Ik hou van grote muilen, zelfs als ze kwijlen. Bruno is een grote, vriendelijke reus voor mij, ook al noem ik hem een klapkaak. Hij houdt namelijk van iedereen ter wereld het meest van mij en dat maakt ie elke dag heel duidelijk. Een gepassioneerd beest is het, en laat ik nou het idee hebben dat ik dat gevoel niet zou hebben bij een shi-zu. Ik wil graag een dier met passie, en dat heeft Bruno. Net als ik trouwens. Je kiest een hond die bij je past.

Voilà, het is iets ingewikkelder dan dat ik hem in huis heb genomen omdat ik het fijn vind een agressief dier te bezitten. Dat wou ik ff kwijt.
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Fizgig schreef: Voilà, het is iets ingewikkelder dan dat ik hem in huis heb genomen omdat ik het fijn vind een agressief dier te bezitten. Dat wou ik ff kwijt.
Goed beschreven, niks mis mee :ok:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Pakdebal schreef:

moet ik jou nog kennen ?.. was jij 1 van de pesters ?
.

O, als iemand het niet met je eens is is diegene een pestkop?

iemand zoals jij , die doordramt zijn pesters ..

niet leuk dit voor je mede-vriendinnen op het forum , wat je nu doet
.

Hahahahaha, had hier overheen gelezen. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Volgens mij ben jij kampioen doordrammen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Tara schreef: Nee, dan jouw waarheid! Jij denkt heel zeker te weten dat ik zij-die-niet-genoemd-mag-worden ben. :LOL:

jammer , ik wilde het niet openbaar maken , maar nu doe je het zelf
.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Pakdebal schreef:
Tara schreef: Nee, dan jouw waarheid! Jij denkt heel zeker te weten dat ik zij-die-niet-genoemd-mag-worden ben. :LOL:

.
He shit Tara, dus toch? :O:
Dat ik dat nooit eerder gezien heb... :jank:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pakdebal schreef:

.

Ik weet heel zeker dat Tara geen Laekense Herder heeft Marjolein.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief

Pak de bal, ik wil je bedanken voor een hele vermakelijke avond. Het was verhelderend.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Cleva schreef:
Brigitte schreef:
gonnie schreef:

Ik wilde net zeggen; "zelfs stabij's?"
Waar die de reputatie van goedmoedige lieverds vandaan hebben zal ik wel nooit begrijpen.
Chagrijnige asemlijers, vind ik het.
O o wat zeg je nou, kijk maar uit dadelijk noemt ze jou ook een pestkop.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

Fizgig schreef: Hij helpt me bijvoorbeeld enorm met mijn chronisch ptss klachten. Sinds hij er is, slaap ik veel beter en langer. Iets wat mijn medicatie niet voor me kan doen. Hij maakt me wakker als ik nachtmerries heb.
Dat is erg knap van hem! Therapiehonden/veteranenhonden hebben lange opleidingen daarvoor nodig. Laatst zag ik op tv een veteraan met ptss met zo'n therapiehond (nog niet zo heel lang overgewaaid uit Amerika). Hij was er zeer tevreden mee. Petje af voor je hondje :ok:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Pakdebal schreef:

.
Echt :O: jeetje Tara jij bent goed zeg! :LOL:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Tara schreef:
Tiny schreef:
Pakdebal schreef:

.
Ja, zo goed dat het zelfs voor mij een verrassing was, kun je nagaan!
didn't see that one coming :Q:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat? :LOL: :LOL: Toen kwam de cola door m'n neus, waarvoor dank :mrgreen:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Tara schreef:
Tiny schreef:
Pakdebal schreef:

.
Ja, zo goed dat het zelfs voor mij een verrassing was, kun je nagaan!
Wil je erover praten want dit zal best een schok zijn :roos:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Fizgig
Zeer actief

George.. schreef:
Fizgig schreef: Hij helpt me bijvoorbeeld enorm met mijn chronisch ptss klachten. Sinds hij er is, slaap ik veel beter en langer. Iets wat mijn medicatie niet voor me kan doen. Hij maakt me wakker als ik nachtmerries heb.
Dat is erg knap van hem! Therapiehonden/veteranenhonden hebben lange opleidingen daarvoor nodig. Laatst zag ik op tv een veteraan met ptss met zo'n therapiehond (nog niet zo heel lang overgewaaid uit Amerika). Hij was er zeer tevreden mee. Petje af voor je hondje :ok:
Volgens mij doen die honden het ook in eerste instantie op instinkt en trainen ze daarop verder, want als je echt 'night-terrors' hebt zoals ik, ga je ook praten, schreeuwen, slaan etc. En dat terwijl je slaapt. Honden weten gewoon dat er iets niet klopt dan. Ik heb Bruno tot mijn grote schaamte wel eens geslagen in mijn slaap. Blijkbaar neemt ie me dat niet kwalijk want hij slaapt altijd naast me. Soms legt ie zijn enorme kop óp mijn hoofd. Dat is erg prettig, ook al lijkt het eng. Dat geeft druk op mijn hoofd en dat kalmeert me. Ook al iets wat ie zelf heeft bedacht. Knap he. Hij komt ook echt bij me zitten als het niet goed gaat en legt dan zijn kop op mijn schouder.

Maar zoveel als hij me geeft, zoveel ben ik hem ook verschuldigd, zo zie ik dat. En dus bescherm ik hem tegen zichzelf, als het nodig is. Hij kan soms zelf ook een bangepoeperd zijn en dan kan ik hem weer helpen. Ik wil hem nooit kwijt hoor!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

gonnie schreef:
Pakdebal schreef:.
oeps ... Am. Bulldog .. :hmmm: ... ik zeg maar niets meer , I rest my case .. !

.
zulke honden gaan nu naar het asiel
.

Ik blijf die puntjes van je toch knap irritant vinden, denk elke keer dat er viezigheid op mijn scherm zit.

Niet elke Amerikaanse Buldog bijt hoor.
Nee, dat weet iedereen.
Maar feit is, dat dat asielen, en vooral die in de grote steden vol zitten met dat soort honden. En die hoeven niets verkeerds te hebben gedaan. Alleen de verkeerde eigenaar getroffen....

Maar deze hond was echt geschift!
Zomaar een voorbijganger grijpen....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
George..
Actief

Fizgig schreef:Volgens mij doen die honden het ook in eerste instantie op instinkt en trainen ze daarop verder, want als je echt 'night-terrors' hebt zoals ik, ga je ook praten, schreeuwen, slaan etc. En dat terwijl je slaapt. Honden weten gewoon dat er iets niet klopt dan. Ik heb Bruno tot mijn grote schaamte wel eens geslagen in mijn slaap. Blijkbaar neemt ie me dat niet kwalijk want hij slaapt altijd naast me. Soms legt ie zijn enorme kop óp mijn hoofd. Dat is erg prettig, ook al lijkt het eng. Dat geeft druk op mijn hoofd en dat kalmeert me. Ook al iets wat ie zelf heeft bedacht. Knap he. Hij komt ook echt bij me zitten als het niet goed gaat en legt dan zijn kop op mijn schouder.

Maar zoveel als hij me geeft, zoveel ben ik hem ook verschuldigd, zo zie ik dat. En dus bescherm ik hem tegen zichzelf, als het nodig is. Hij kan soms zelf ook een bangepoeperd zijn en dan kan ik hem weer helpen. Ik wil hem nooit kwijt hoor!
nee dat snap ik :wink:
Hier is een klein stukje over de veteranenhond;
De opleiding van een veteranenhond duurt gemiddeld 1,5 jaar. Dit kan licht variëren omdat de ene hond misschien wat sneller leert dan een andere.
In het eerste jaar gaat een veteranenhond, net als een gewone hulphond, naar een gastgezin. Het gastgezin socialiseert de hond door deze overal mee naar toe te nemen en met verschillende situaties bekend te maken. Na dit eerste jaar komt de hond naar het trainingscentrum van Hulphond Nederland.
Vanuit daar wordt er een match gemaakt met een veteraan die een aanvraag voor een veteranenhond heeft ingediend. Als de match positief is, wordt de hond direct bij zijn nieuwe baas in huis geplaatst. Omdat de hond nachtmerries, angst en stress moet gaan aangeven is het belangrijk dat hond en baas een sterke band ontwikkelen, zodat de hond de signalen van een stemmingswisseling leert herkennen.
Vanaf het moment dat de hond bij zijn nieuwe baas geplaatst is, begint ook de aftraining. Een trainer van Hulphond Nederland komt bij hond en baas thuis om het laatste gedeelte van de training gezamenlijk af te ronden.
http://www.hulphond.nl/pagina/veteranenhond-vraag
Fizgig
Zeer actief

O dankjewel voor de info. Dat kan Bruno dus al, uit zichzelf. Ik zag wel op tv dat ptss patiënten vaak last hebben van moeite hebben met lichamelijke nabijheid, dat herken ik ook wel. En Bruno is zo'n knuffel dat ie me daar ook mee helpt. Honden kunnen gewoon hele bijzondere dingen, en dat kunnen ze uit zichzelf, alleen moet je het stimuleren. Ik heb geen idee hoe ze die honden daarin trainen, dat gaat hier eigenlijk vanzelf.

Ik zou eigenlijk mezelf eens op video moeten zetten om te zien wat er gebeurt. Beetje eng vind ik dat wel want ik weet eigenlijk niet eens wat ik zelf doe. Maar ik neem aan dat het klinkt alsof ik hulp nodig heb en dat hij daarop reageert. Ik word iig heel vaak wakker van Bruno's snuit in mijn gezicht. Of omdat hij zijn kop op mijn hoofd legt. Maar het is wel bijzonder en ik ben erg blij dat ik Bruno heb getroffen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Maeve schreef:
Wat? :LOL: :LOL: Toen kwam de cola door m'n neus, waarvoor dank :mrgreen:
hahaha hier komt de port uit m'n neus, dat is niet fijn, zo over mijn lekkere kaasjes :LOL:

Oh heerlijk, ik vind het echt zo leuk dat je weer terugbent PdB :lief:
Je woont ook nog in de buurt, zullen we eens wandelen?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Fizgig schreef:O dankjewel voor de info. Dat kan Bruno dus al, uit zichzelf. Ik zag wel op tv dat ptss patiënten vaak last hebben van moeite hebben met lichamelijke nabijheid, dat herken ik ook wel. En Bruno is zo'n knuffel dat ie me daar ook mee helpt. Honden kunnen gewoon hele bijzondere dingen, en dat kunnen ze uit zichzelf, alleen moet je het stimuleren. Ik heb geen idee hoe ze die honden daarin trainen, dat gaat hier eigenlijk vanzelf.

Ik zou eigenlijk mezelf eens op video moeten zetten om te zien wat er gebeurt. Beetje eng vind ik dat wel want ik weet eigenlijk niet eens wat ik zelf doe. Maar ik neem aan dat het klinkt alsof ik hulp nodig heb en dat hij daarop reageert. Ik word iig heel vaak wakker van Bruno's snuit in mijn gezicht. Of omdat hij zijn kop op mijn hoofd legt. Maar het is wel bijzonder en ik ben erg blij dat ik Bruno heb getroffen.
Wauw dat klinkt echt al een gouden match! :J:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

iones schreef:
gonnie schreef:Niet elke Amerikaanse Buldog bijt hoor.
Nee, dat weet iedereen.
Iedereen? Ik krijg hier sterk de indruk van dat er hier in ieder geval iemand is die dat niet weet :19: Vooroordelen zijn menselijk denk ik, maar de meeste mensen beseffen ergens wel dat ze die hebben. Ik vind JR's bijvoorbeeld bij voorbaat irritante k*tkeffers, maar ik heb ook genoeg vriendelijke, leuke JR's gezien. Het eerste beeld dat een JR bij mij oproept blijft echter altijd dat vooroordeel. Ik kan het alleen wel nuanceren.

Ik merk dat ik zulke berichten in de media wel altijd lastig vind. Je hoort tegenstrijdige verhalen (bij de één is hij weggerend, bij de ander heeft hij intensieve zorg verleend, over uitersten gesproken) en je weet niet wat er gespeeld heeft.

Een hond die zomaar een voorbijganger bijt, mag van mij een roze spuit, want zelfs in de handen van een verantwoorde eigenaar blijft het een groot risico.

Een hond die aanleiding heeft gezien (beweging? Geluid? Aanraking?) kan in mijn ogen alleen bij een verantwoorde eigenaar terecht, die weet waar hij mee loopt en wat hij moet doen om zulke incidenten te voorkomen.

Van welke van de twee hier sprake is, zullen we nooit weten. Ik hoop alleen dat hond 2 niet de dupe wordt van onverantwoorde baasjes. Dat alles los van het ras, welke volgens mij niet bekend staat als mensagressief, dus ik begrijp de "bevestiging" over de agressie die PdB wel ziet niet zo goed. Het is natuurlijk wel een afschuwelijke ervaring voor het meisje en haar familie. Ik hoop dat ze goed herstelt en hier geen nare dingen aan over houdt :ok:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Oh en Tara? Ik ben geschokt :O: Heel mijn beeld van jou naar de knoppen.... :jank:

Ik vraag me af of de forumnaam nu ook veranderd in ****
George..
Actief

Gollum schreef:
Fizgig schreef:O dankjewel voor de info. Dat kan Bruno dus al, uit zichzelf. Ik zag wel op tv dat ptss patiënten vaak last hebben van moeite hebben met lichamelijke nabijheid, dat herken ik ook wel. En Bruno is zo'n knuffel dat ie me daar ook mee helpt. Honden kunnen gewoon hele bijzondere dingen, en dat kunnen ze uit zichzelf, alleen moet je het stimuleren. Ik heb geen idee hoe ze die honden daarin trainen, dat gaat hier eigenlijk vanzelf.

+1 :ok:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Prachtig verhaal Fizgig! :ok:

En wat een topic is dit geworden zeg! :goeie:
Vooral omdat de communicatie zo geweldig verloopt,hahaha
Ik euhhhhhhhhh, ik euhhhhhhhhhhhhhhhh, nou ja, ik reageer niet

Trusten!
Zo iets dacht ik nu ook :wink: en iets van"sjongejonge..." :oohja:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

George.. schreef:
Gollum schreef:

+1 :ok:
+2 :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:shock::shock::shock:

Ga je ook es een avondje trainen...(met die levensgevaarlijke enge heddurs)... alles weer gemist...

Tara hoe kun je...!! :cool:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”