Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Angst' voor reuen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: 'Angst' voor reuen

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Suske schreef:
Pakdebal schreef:
malinois schreef:Tuurlijk niet heb er nu 2 en pas 4 reuen hier gehad... dus 6 in totaal.
Hoeveel had jij er ook alweer gehad? Oh ja en natuurlijk 2 logees reuen....

het was niet aan jou gericht , maar aan allen , die zeggen dat de reuen beter moeten luisteren , terwijl zij met een hitsige dame rondlopen . :hmmm:
Je moet als reu wel heel veel lef hebben wil je bij een loopse Suske in de buurt durven komen.
Niks hitsig, wegwezen :S:

teven snauwden ook mijn hond af , en die keek dan erg beteuterd . :D

maar dat is niet erg, alleen moet je geen reu hebben die dat niet pikt en juist gaat aanvallen . :80:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Teven kunnen bij mijn reuen heel veel maken en breken hoor... reuen niet maar dat lijkt me logisch.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Inderdaad als een teef naar Elmo snauwt, is het net alsof hij 'sorry mevrouw' zegt :mrgreen: Heilig respect krijgt de teef dan :LOL:

Daarbij, Elmo is ook gewoon in staat om te trainen met een hoogloopse teef. En even ter informatie, de eigenaresse wilde wegblijven (3 weken), maar dát vond ik niet nodig. Is juist goed om zo te oefenen :ok:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Goed. En hiermee is wel weer aangetoond hoeveel verstand pdb van honden heeft. Nulnikkesnada, nonewhatsoever. Kláár.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Inge O schreef:
Miranda schreef: Kláár.
dat hàd je gedacht.
:S: laat pdb fijn een discussie topic openen! daar is ze wel goed in :engel:

En nu wegwezen hier, dit is een takkenteef topic en wel mijn piepdoos :lees: :mrgreen:

Pdb als je de zoekfunctie gebruikt dan kun je een topic of 5 vinden over die discussie, iedereen moet steeds in herhaling vallen :vaag:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Browny schreef:En nu wegwezen hier, dit is een takkenteef topic en wel mijn piepdoos :lees: :mrgreen:
:goeie:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:Tuurlijk niet heb er nu 2 en pas 4 reuen hier gehad... dus 6 in totaal.
Hoeveel had jij er ook alweer gehad? Oh ja en natuurlijk 2 logees reuen....

het was niet aan jou gericht , maar aan allen , die zeggen dat de reuen beter moeten luisteren , terwijl zij met een hitsige dame rondlopen . :hmmm:
Dat PdB heet nou appèl :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

yamie schreef:nou ja, ik vind het eigenlijk wel gewoon aangepaster en handiger, wanneer je met je loopse teef niet dwars door een losloopgebied struint :19: uiteraard is het geen vrij briefje dat reuen dan niet meer hoeven luisteren en er zullen er vele zijn die dat dus ook gewoon wel doen, maar ze zijn er ook, die het daar wel erg moeilijk mee hebben en of het dan zo leuk lopen is in een losloopgebied. neuh, als ik daar loop, loop ik daar zodat mijn hond wat verder van me af kan rennen, als ik hem kort bij me onder appél wil houden, was ik wel gewoon buiten een losloopgebied aan de riem gaan lopen. ik loop zelf ook niet met mijn loopse teven op zulke plekken, gewoon omdat ik dat veiliger en socialer vindt :ok:
:ok: Ik kwam met mijn loopse teven ook nooit in het losloopgebied.
Zie ook niet warom ik dat wel zou moeten doen.
Geeft alleen maar een hoop ellende.

Er zijn reuen die echt op zo'n moment alleen nog maar achter hun ballen aan kunnen lopen.
Heb ze gezien, ook op trainingen waar loopse teven ook werden toegestaan.
Dat was met trainen wel te verbeteren, maar in een losloopgebied met vrij wandelen ligt dat dan toch weer even anders.

Ik hoef "maar" drie weken buiten dat bos te blijven met een loopse teef.
Zo'n reu zou dan nooit meer in het losloopgebied kunnen komen. (altijd wel ergens een loopse teef).
Beetje geven en nemen is nog nooit iemand slechter van geworden. :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb een losloopbos in de wijk op een paar meter van mn voordeur. Ik weiger toch echt om mijn teef na een fulltime werkdag nog eens een paar uur te laten wachten voor ze uit mag. Aangelijnd loopt ze niet en doet ze niks en gaat dus ook niet gebeuren. En loslaten waar t niet mag daar neem ik in deze situatie t risico niet voor. Ze mag zich dus daar gewoon van mij ff rustig ontlasten. De grote wandeling daarna is op t industrieterrein waar ook honden gedoogd worden dus zou ze 3 weken niks kunnen doen... ben dr gek.
;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:Ik heb een losloopbos in de wijk op een paar meter van mn voordeur. Ik weiger toch echt om mijn teef na een fulltime werkdag nog eens een paar uur te laten wachten voor ze uit mag. Aangelijnd loopt ze niet en doet ze niks en gaat dus ook niet gebeuren. En loslaten waar t niet mag daar neem ik in deze situatie t risico niet voor. Ze mag zich dus daar gewoon van mij ff rustig ontlasten. De grote wandeling daarna is op t industrieterrein waar ook honden gedoogd worden dus zou ze 3 weken niks kunnen doen... ben dr gek.
;-)
Jouw keuze.

Ik vind het niet nodig om een probleem van mij met mijn loopse teef een probleem te laten worden van reueigenaren. :wink:
Want ik vind het in eerste instantie mijn probleem.
Mijn honden vinden zich ontlasten aan de riem ook geen onverdeeld genoegen, maar ik heb ze dat wel geleerd.
Juist in zulke omstandigheden (loopsheid) wel heel prettig.
En het is eenvoudiger aangeleerd - vind ik - dan een reu laten stoppen met achter zijn ballen aan te lopen als dat zijn grootste drift is. :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik had loopse Coda gewoon aan een flex en dan liepen we toch door het losloopgebied :ok: Anderen mensen met honden waarschuwde ik op een afstand dat ik een loopse teef bij me had. Dat is namelijk ook hoe ik het graag zie als ik met Nilo loop. Als men ff op tijd waarschuwt kan ik hem aanlijnen, contact voorkomen en dan kan hij een paar meter verderop weer los. Maar goed, zelfs als je roept dat je een loopse teef bij je hebt, heb je er mensen bij die hun schouders ophalen, hond laten lopen en dan wachten tot ik hun reu in z'n nekvel pak zodat ze hem kunnen opvangen en aanlijnen :roll:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Maeve schreef:. Maar goed, zelfs als je roept dat je een loopse teef bij je hebt, heb je er mensen bij die hun schouders ophalen, hond laten lopen en dan wachten tot ik hun reu in z'n nekvel pak zodat ze hem kunnen opvangen en aanlijnen :roll:

ja, dat is waar je niets aan kan doen , net als dat je waarschuwt, als men een agressieve hond heeft , en ze laten hun hond toch gaan , snap ik ook niet . :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
malinois schreef:Ik heb een losloopbos in de wijk op een paar meter van mn voordeur. Ik weiger toch echt om mijn teef na een fulltime werkdag nog eens een paar uur te laten wachten voor ze uit mag. Aangelijnd loopt ze niet en doet ze niks en gaat dus ook niet gebeuren. En loslaten waar t niet mag daar neem ik in deze situatie t risico niet voor. Ze mag zich dus daar gewoon van mij ff rustig ontlasten. De grote wandeling daarna is op t industrieterrein waar ook honden gedoogd worden dus zou ze 3 weken niks kunnen doen... ben dr gek.
;-)
Jouw keuze.

Ik vind het niet nodig om een probleem van mij met mijn loopse teef een probleem te laten worden van reueigenaren. :wink:
Mijn honden vinden zich ontlasten aan de riem ook geen onverdeeld genoegen, maar ik heb ze dat wel geleerd.
En het is eenvoudiger aangeleerd - vind ik - dan een reu laten stoppen met achter zijn ballen aan te lopen als dat zijn grootste drift is. :tongue:
Ik ben t niet met je eens ik ga niet mijn hond vasthouden die uitstekend luisterd voor andermans honden die dat niet doen. En nee ik last ze nooit aangelijnd uit dus dat leer ik ze ook niet. Vind t zelf ook vreselijk.
En tenslotte :mrgreen: vind ik t dus absoluut niet moeilijk aangeleerd. Al mn reuen liepen en lopen ook nog gewoon tot de dekrijpheid gewoon met mn teef mee.... t is hier net zo makkelijk/moeilijk aangeleerd als zit of af... t hoort erbij. Maar nogmaals dit betreft dus geen drukke losloopgebieden...daar kom ik sowieso al niet.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:
ranetje schreef:
;-)
Jouw keuze.

Ik ben t niet met je eens ik ga niet mijn hond vasthouden die uitstekend luisterd voor andermans honden die dat niet doen. En nee ik last ze nooit aangelijnd uit dus dat leer ik ze ook niet. Vind t zelf ook vreselijk.
En tenslotte :mrgreen: vind ik t dus absoluut niet moeilijk aangeleerd. Al mn reuen liepen en lopen ook nog gewoon tot de dekrijpheid gewoon met mn teef mee.... t is hier net zo makkelijk/moeilijk aangeleerd als zit of af... t hoort erbij. Maar nogmaals dit betreft dus geen drukke losloopgebieden...daar kom ik sowieso al niet.
Zoals ik al schreef, jouw keuze :ok: :8):
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”