yamie schreef:nou ja, ik vind het eigenlijk wel gewoon aangepaster en handiger, wanneer je met je loopse teef niet dwars door een losloopgebied struint

uiteraard is het geen vrij briefje dat reuen dan niet meer hoeven luisteren en er zullen er vele zijn die dat dus ook gewoon wel doen, maar ze zijn er ook, die het daar wel erg moeilijk mee hebben en of het dan zo leuk lopen is in een losloopgebied. neuh, als ik daar loop, loop ik daar zodat mijn hond wat verder van me af kan rennen, als ik hem kort bij me onder appél wil houden, was ik wel gewoon buiten een losloopgebied aan de riem gaan lopen. ik loop zelf ook niet met mijn loopse teven op zulke plekken, gewoon omdat ik dat veiliger en socialer vindt

Ik kwam met mijn loopse teven ook nooit in het losloopgebied.
Zie ook niet warom ik dat wel zou moeten doen.
Geeft alleen maar een hoop ellende.
Er zijn reuen die echt op zo'n moment alleen nog maar achter hun ballen aan kunnen lopen.
Heb ze gezien, ook op trainingen waar loopse teven ook werden toegestaan.
Dat was met trainen wel te verbeteren, maar in een losloopgebied met vrij wandelen ligt dat dan toch weer even anders.
Ik hoef "maar" drie weken buiten dat bos te blijven met een loopse teef.
Zo'n reu zou dan nooit meer in het losloopgebied kunnen komen. (altijd wel ergens een loopse teef).
Beetje geven en nemen is nog nooit iemand slechter van geworden.