Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te dik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Te dik

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Miranda schreef:
bouvierpoedel schreef:Eigenlijk zegt ze dat mensen die dik zijn er ook niet veel aan kunnen doen.
Nou-ou...misschien gaat dat héél af en toe op. Bij mensen die bijvoorbeeld langdurig prednison of antidepressiva gebruiken. Maar in het algemeen geldt dat je zelf bepaald wat je in je mond stopt en of je daarom wel of niet aankomt. Dat weet jij best, vreetzak ;)
En meneer Miranda weet dat ook best. Die heeft alleen geen zin om er iets aan te doen.
Meer dan eens
Mensen met een schildkllier aandoening idem trouwens
Ik vind: "mijn stofwisseling is traag" of "er mankeert iets aan mijn stofwisseling waardoor ik dik wordt van een koekje"
Overigens 9 van de 10 keer een kul reden.
Als je echt een stofwisselingsziekte hebt, oke...
Maar die mensen die excuusjes zoeken om goed te praten en te zorgen dat het geaccepteerd is dat ze gewoon simpelweg te dik zijn?
Ik neem ze niet zo heel erg serieus.
Evenals de mensen die , met flink overgewicht, roepen dat ze zich zooooo goed voelen en het ze geen ruk uitmaakt dat ze dik zijn
Ik heb het niet over volslank of wat mollig...ik heb het over dik en richting ongezond dik.

Ik ben zelf voller geweest, dikker geweest en tegen echt-te-dik aan
In die fase roepen dat je je primaaaa voelt is jezelf voor de gek houden, maar goed...daar kom je pas achter als je
dat achter je hebt liggen en je pas gaat merken dat je je fitter voelt omdat er kilo's af zijn.

Het eeuwige geklaag van doorgaans vrouwen dat ze te dik zijn, op dieet zijn is al irritant..
Het wordt in mijn ogen echt irritant op het moment dat ze kifterig gaan lopen doen naar iemand die het wel onder controle heeft en gewoon slank is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hilde schreef:Absoluut BP, maar ik vind het altijd zo makkelijk om over andermans omvang te beginnen. Voor hetzelfde geld is iemand bezig met afvallen en/of perfect tevreden met zijn of haar lijf; wie is dan een anonieme forummer om daar over te oordelen? Wat is er leuk aan 'hee, die is dik' of 'die weet zijn/haar grens niet'? Ik probeer het me voor te stellen maar ik kom er niet uit :D
Waarom mag je iets niet benoemen als het wel zo is. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Zo is het Nanna!
En bovendien:
Ik ben niet dik, niemand niet. Want van een goed mens kun je nooit teveel hebben!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

bouvierpoedel schreef:
Hilde schreef:Absoluut BP, maar ik vind het altijd zo makkelijk om over andermans omvang te beginnen. Voor hetzelfde geld is iemand bezig met afvallen en/of perfect tevreden met zijn of haar lijf; wie is dan een anonieme forummer om daar over te oordelen? Wat is er leuk aan 'hee, die is dik' of 'die weet zijn/haar grens niet'? Ik probeer het me voor te stellen maar ik kom er niet uit :D
Omdat je er mensen mee kunt kwetsen. En het is alsnog een mening, de grenzen van dun/dik liggen per persoon verschillend. Ik vind sommige mensen lelijk (qua uiterlijk en/of karakter) en dat zeg ik ook niet tegen diegene omdat dat niet beleefd is en ik mensen niet wil kwetsen op zo'n manier.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Er is wel degelijk sprake van een genetische component of je wel of niet dikker wordt dan gemiddeld. Dat kun je goed zien aan jonge kinderen en hun ouders. En je hebt echt mensen die kunnen eten wat ze willen en toch niet of nauwelijks aankomen. Stofwisseling is traag is ook geen smoes. Voor mensen die veel gejojood hebben is dat een feit. Is nu ook eindelijk wetenschappelijk aangetoond. En dan zijn er nog allerlei ingewikkelde psychische componenten waarom sommige mensen dik worden of blijven. Vaak zijn dat onbewuste processen. als je kijkt naar de enorme aantallen mensen die ondanks vele pogingen niet slank kunnen blijven, kun je wel nagaan dat het niet ff een kwestie van discipline is, daar zitten echt wel knokkertjes bij. Met een elk pondje komt door het mondje serveer je die hele groep af als zwakkelingen.

Maar je kunt mensen niet vergelijken met dieren. Die kennen die complexe samenhang van geestelijk en lichamelijk niet op die manier. Hoewel er uit testen in laboratoriums wel veel overeenkomsten blijken te zijn.
Alleen een kat of hond is overgeleverd aan het voedergedrag van de baas, te dik of te dun is dus diens verantwoording. Wat is er mis mee om het voor zo'n dier op te nemen en een diplomatische opmerking te maken? Misschien weet een baas het niet eens.
En soms neemt het gewoon de vorm aan van mishandeling. zoals een retriever bij mijn zwager die in zijn eigen vet lag. Beest kreeg frikadellen en bounty's te vreten. Ook zo fijn voor zijn gebit. Hij is wel 15 geworden, dat dan weer wel. Maar erg lekker voelde hij zich dar niet bij. Man hield enorm veel van die hond, maar ad geleerd liefde uit te drukken in veel voeren. Kwam voor mijn kinderen ook met bergen snoep aan bijvoorbeeld.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef:Er is wel degelijk sprake van een genetische component of je wel of niet dikker wordt dan gemiddeld. Dat kun je goed zien aan jonge kinderen en hun ouders.

:mrgreen: Want die eten natuurlijk niet dezelfde zooi.

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Hilde schreef:
bouvierpoedel schreef:
Omdat je er mensen mee kunt kwetsen. En het is alsnog een mening, de grenzen van dun/dik liggen per persoon verschillend. Ik vind sommige mensen lelijk (qua uiterlijk en/of karakter) en dat zeg ik ook niet tegen diegene omdat dat niet beleefd is en ik mensen niet wil kwetsen op zo'n manier.
Ach tegenwoordig is iedereen snel gekwets en hebben we gelijk slachtoffers. Vind je echt niet dat ik een dikke kont heb , echt niet.? Ja schat je hebt een dikke kont. :80: Echttttt :jank:
kooi
Zeer actief

Natuurlijk wel, en ondanks dat...
ik ken een gezin dat bestaat uit dunne, lange mensen en die eten ook zooi. Maar zijn en blijven broodmager terwijl ze zelf best wat zwaarder willen worden. Lukt niet. Er zijn mensen die voedingssupplementen krijgen voorgeschreven en toch niet aankomen.
dagmar88
Zeer actief

Honden kunnen nu eenmaal niet bepalen wat en hoeveel ze eten. Bewegen met meer kilo's is gewoon moeilijker en ik zie bij erg dikke honden eigenlijk altijd sippe slofferaars.
En ja, daar zeg ik gerust wat van, net als van andere vormen van verwaarlozing of mishandeling. Op een nare manier doe je dat alleen om je gal te spuwen, niet om daadwerkelijk te helpen :U:
Bij kinderen wordt om dezelfde reden heus wel ingegrepen door de schoolarts/ggd en dikke kinderen kunnen zelfs onder toezicht gesteld worden.
Volwassen mensen kunnen zelf hun eten/gewicht bepalen of hulp zoeken. Die moeten fijn zelf weten wat ze belangrijk vinden.
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:Natuurlijk wel, en ondanks dat...
ik ken een gezin dat bestaat uit dunne, lange mensen en die eten ook zooi. Maar zijn en blijven broodmager terwijl ze zelf best wat zwaarder willen worden. Lukt niet. Er zijn mensen die voedingssupplementen krijgen voorgeschreven en toch niet aankomen.
Ja, en?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

bouvierpoedel schreef:
Het benoemen vind ik ook geen probleem. Waarom ontkennen dat het bestaat? Alsof het feit "dik zijn" een belediging is. :19:

Wat ik wel vervelend vindt zijn alle ongevraagde adviezen die mensen kunnen geven aan een dik persoon: "zou je dat wel eten?", "patat is niet goed voor jou" etc.
kooi
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ja, en?
en er is ook sprake van een genetische component.
bouvierpoedel
Zeer actief

Natuurlijk zijn de redenen van mager of voor dik zijn verschillende, feit is wel dat dikke kinderen meestal ook op volwassen leeftijd gewichtsproblemen ondervinden.
Je vetcellen zijn als het ware voorgeproggrammeerd.
Zo zal het andersom met magere mensen ook wel gaan.
We leven natuurlijk ook in een maatschappij waar alles voorhanden is aan vreten , dus het gaat ook wat makkelijker. En vet ,zoet vreten is verslavend.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

kooi schreef:Met een elk pondje komt door het mondje serveer je die hele groep af als zwakkelingen.
Lul niet zo dom. Dat is NIET wat ik zeg, of zelfs maar suggereer, dat is wat jij er van maakt :roll:

Man is een stresseter. En dan wil hij ook nog paté op brood, ipv rookvlees oid. En hij is veel te zwaar.
Maar een zwakkeling? Nee. Absoluut niet. Ik ken geen krachtiger mens dan hij.
Hij heeft gewoon geen zin om er iets aan te doen. Dat is een keuze.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel
Zeer actief

EstherK schreef:
bouvierpoedel schreef:
Het benoemen vind ik ook geen probleem. Waarom ontkennen dat het bestaat? Alsof het feit "dik zijn" een belediging is. :19:

Wat ik wel vervelend vindt zijn alle ongevraagde adviezen die mensen kunnen geven aan een dik persoon: "zou je dat wel eten?", "patat is niet goed voor jou" etc.
Als ze er zelf over beginnen . :19: Of lopen klagen :19:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

bouvierpoedel schreef:
EstherK schreef:
bouvierpoedel schreef:

Als ze er zelf over beginnen . :19: Of lopen klagen :19:
Dan zijn het geen ongevraagde adviezen meer en dan vind ik dat je dat gerust mag zeggen. :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Als ik zo doorga met mijn vreetdrang geloof ik dat ik zelfs de brokken bij mijn hond uit de bak ga jatten. :ugh:
je bent toch niet gecastreerd hè kees :80: ??
Nee of iemand moet mij ongemerkt een castratiechip in de kont hebben gejaagd. :80:
Kan er gewoon niets aan doen :jank: is de leeftijd. :pffff:
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:
dagmar88 schreef:
Ja, en?
en er is ook sprake van een genetische component.
Dat lijkt me duidelijk ja; die is bij mij ook duidelijk aanwezig. Zou "maar hullie" een excuus moeten zijn?
Mensen die "alles" kunnen eten zijn ver in de minderheid. En als er gekeken wordt naar wat de mensen die dénken alles te kunnen eten daadwerkelijk binnen krijgen, blijkt dat meestal keurig binnen het gemiddelde te vallen.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Als ik zo doorga met mijn vreetdrang geloof ik dat ik zelfs de brokken bij mijn hond uit de bak ga jatten. :ugh:
Nee of iemand moet mij ongemerkt een castratiechip in de kont hebben gejaagd. :80:
Ah, leeftijd. De natuurlijke castratie :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
Daar heb ik geen last van ,ben nog net een jonge bok. :mann:
Iets meer dan een jaar loop ik te kloten met niet of bijna niet kunnen lopen en krampen of neervallen door zenuwbeklemming in rug , dus weinig bewegen en in verhouding veel vreten .
Snap het niet want de koelkastdeur open en dicht doen vergt ook wat energie. :pffff:
Mieke-Bo

bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
Ah, leeftijd. De natuurlijke castratie :mrgreen:[/quote]
Iets meer dan een jaar loop ik te kloten met niet of bijna niet kunnen lopen en krampen of neervallen door zenuwbeklemming in rug , dus weinig bewegen en in verhouding veel vreten .
Snap het niet want de koelkastdeur open en dicht doen vergt ook wat energie. :pffff:[/quote]

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Iets meer dan een jaar loop ik te kloten met niet of bijna niet kunnen lopen en krampen of neervallen door zenuwbeklemming in rug , dus weinig bewegen en in verhouding veel vreten .
Snap het niet want de koelkastdeur open en dicht doen vergt ook wat energie. :pffff:
Stakker. Ik kom wel een slagroomtaart brengen.
Moet je wel jezelf inlaten door aan het touwtje uit de brievenbus te trekken want ik lig met mijn vette pens op de bank uit te buiken. :cool2:
Heerlijk , doe maar met extra slagroom. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
Snap het niet want de koelkastdeur open en dicht doen vergt ook wat energie. :pffff:[/quote]

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:[/quote]
Zit je mij nu gewoon recht in de bek uit te lachen om mijn gewicht waar ik al zo'n moeite mee heb. :jank:
.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet je wel jezelf inlaten door aan het touwtje uit de brievenbus te trekken want ik lig met mijn vette pens op de bank uit te buiken. :cool2:
Heerlijk , doe maar met extra slagroom. :engel:
Ik trek bij jou helemaal nergens aan :hmmm:
Zei toch met extra slagroom. :hmmm: :LOL:
Mieke-Bo

bouvierpoedel schreef:
Mieke-Bo schreef:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Zit je mij nu gewoon recht in de bek uit te lachen om mijn gewicht waar ik al zo'n moeite mee heb. :jank:
.
euhm.... jep.... :engel:

Gooi die slagroomtaart maar in de container, van de bank af, zoek je hond en ga even een pittige 30min wandelen. Is ook goed voor de hond!

Kom op, hondje krijgt zeker ook alleen denta stix en frolic brokjes? Omdattie dat sooo lekkah vind :LOL: :LOL:

Verder vind ik je wel lief hoor :wink:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Nouja als je een beetje flink wandelt maakt het echt wel uit is mijn ervaring.
Ik sport niet meer en vreet me het schompes, en als ik dan totaal 2,5 uur gelopen heb en dat half uurtje naar mijn werk fiets en weer terug blijf ik toch echt keurig op gewicht.

Mijn hond heeft gewoon een eetstoornis. Die eet slechts 500 gram vlees en eet dan weer 2 dagen niet.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Manu schreef:Mijn hond heeft gewoon een eetstoornis. Die eet slechts 500 gram vlees en eet dan weer 2 dagen niet.
Welkom in huskyland :cheer:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Angelique. schreef:
Manu schreef:Mijn hond heeft gewoon een eetstoornis. Die eet slechts 500 gram vlees en eet dan weer 2 dagen niet.
Op deze manier kan ik er wel 5 houden, zo'n goedkoop hondje!
En toch ziet hij er super uit :U:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Manu schreef:
Angelique. schreef:
Op deze manier kan ik er wel 5 houden, zo'n goedkoop hondje!
En toch ziet hij er super uit :U:
Waarom denk je dat ik er 8 heb ? die eten samen net zoveel als mijn ene AA :Q: (bij wijze van he) :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn Akita eet pas goed sinds hij op prednison staat :mrgreen: Jigzy vond het niet erg hoor die at gerust voor 2. Gelukkig is zij een hyper mormel dus gaat het er allemaal weer af.

En zo is het met mensen ook :wink: Mensen met veel stress en/of mensen die niet stil kunnen zitten vallen sneller af. Er zal ook best een mild verschil zitten in stofwisseling. Maar als je het koekje niet in je mond stopt kun je er ook niet dik van worden.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”