Ik ben ook al een paar keer met de fiets geweest. Alleen maar achterom in het park en het aangrenzende veld. De teckel rent dan los mee.Manu schreef:Ik heb met wandelen iedere keer als we links gingen "go left" gezegd en met rechts "go right".Wolfsblut schreef:Wat zijn dat voor commando's Manu?
Rechts, links, sneller, langzaam en stop?
Hoe leer je ze dat aan?
Als hij mág trekken zeg ik "go" of "let's go". Mijn ex was Engels dus het meeste wat hij kent is Engelstalig.
Aan de fiets gebruik ik die commando's ook. "Wachten" is stoppen, hetzelfde als tijdens de wandeling en "zachtjes" of "prrrr" is langzamer/draven.
"In het gras" of "doorlopen" kent hij ook. Uma niet, die huppelt er gewoon achteraan.
Ik ben afgelopen week heel lui geweest. Vanavond gaan we weer lopen.
Ik heb nu gekeken naar een X back tuig van Orange Crush, dat lijkt me wel wat.
Ik vind het maar moeilijk met die commando's. Probeer een hond maar eens te laten begrijpen wat links, rechts en rechtdoor is.
Maar ja, langzaam opbouwen. Voordat we vertrekken laat ik ze eerst poepen en plassen.
Daarna pak ik de fiets, zet hem op de steunder en pak de hond kort aan de riem rechts naast me. Dan volgt het commando zit en vervolgens, opletten. Dan een hele korte harde GO. Dan gaat ze als een speer. Dan moet ik op de rem gaan staan. Na een paar honderd meter wordt ze wat rustiger. Rustig, om langzamer te gaan snapt ze nog niet zo goed. Ik ben al blij dat ze het afremsignaal al een beetje begrijpt. Dat is bij mij een langgerekt HOOOOOOOOOOOWWWWW. Na ca. een kilometer laat ik haar los. Dat vindt de Teckel ook leuk.
Voorlopig blijf ik nog maar achterom om te oefenen.
Ik heb me ook verdiept in de tuigjes maar zie door de bomen het bos niet meer. Eerst een fatsoenlijk tuig om rechts naast de fiets te lopen. Daarna zien we wel weer. Ik zal het echter niet op de bonnefooi kopen. Dat moet echt gepast worden vind ik.
Volgende week krijg ik mijn step. Weliswaar een gebruikte maar z.g.a.n. Een Yedoo Mezeq Disc. Hij moet uit Middelburg komen. Daar woont ook mijn jongste zoon. Hij durfde eerst niet. Huhhh, wat moeten die mensen wel niet denken van zo,n oude gestoorde vent met een autoped.
Hij zij wel dat er allerlei soorten riemen en een trekhaak bij zat. dus ik wacht nog maar even met kopen.