Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Canicross met Juma

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Canicross met Juma

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Manu schreef:
Wolfsblut schreef:Wat zijn dat voor commando's Manu?
Rechts, links, sneller, langzaam en stop?
Hoe leer je ze dat aan?
Ik heb met wandelen iedere keer als we links gingen "go left" gezegd en met rechts "go right".
Als hij mág trekken zeg ik "go" of "let's go". Mijn ex was Engels dus het meeste wat hij kent is Engelstalig.

Aan de fiets gebruik ik die commando's ook. "Wachten" is stoppen, hetzelfde als tijdens de wandeling en "zachtjes" of "prrrr" is langzamer/draven.
"In het gras" of "doorlopen" kent hij ook. Uma niet, die huppelt er gewoon achteraan.

Ik ben afgelopen week heel lui geweest. Vanavond gaan we weer lopen.
Ik heb nu gekeken naar een X back tuig van Orange Crush, dat lijkt me wel wat.
Ik ben ook al een paar keer met de fiets geweest. Alleen maar achterom in het park en het aangrenzende veld. De teckel rent dan los mee.
Ik vind het maar moeilijk met die commando's. Probeer een hond maar eens te laten begrijpen wat links, rechts en rechtdoor is.
Maar ja, langzaam opbouwen. Voordat we vertrekken laat ik ze eerst poepen en plassen.
Daarna pak ik de fiets, zet hem op de steunder en pak de hond kort aan de riem rechts naast me. Dan volgt het commando zit en vervolgens, opletten. Dan een hele korte harde GO. Dan gaat ze als een speer. Dan moet ik op de rem gaan staan. Na een paar honderd meter wordt ze wat rustiger. Rustig, om langzamer te gaan snapt ze nog niet zo goed. Ik ben al blij dat ze het afremsignaal al een beetje begrijpt. Dat is bij mij een langgerekt HOOOOOOOOOOOWWWWW. Na ca. een kilometer laat ik haar los. Dat vindt de Teckel ook leuk.

Voorlopig blijf ik nog maar achterom om te oefenen.

Ik heb me ook verdiept in de tuigjes maar zie door de bomen het bos niet meer. Eerst een fatsoenlijk tuig om rechts naast de fiets te lopen. Daarna zien we wel weer. Ik zal het echter niet op de bonnefooi kopen. Dat moet echt gepast worden vind ik.
Volgende week krijg ik mijn step. Weliswaar een gebruikte maar z.g.a.n. Een Yedoo Mezeq Disc. Hij moet uit Middelburg komen. Daar woont ook mijn jongste zoon. Hij durfde eerst niet. Huhhh, wat moeten die mensen wel niet denken van zo,n oude gestoorde vent met een autoped.
Hij zij wel dat er allerlei soorten riemen en een trekhaak bij zat. dus ik wacht nog maar even met kopen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

kaatjuh89 schreef:Ik had hier serieus nog nooit van gehoord! haha..

Ik ging ook wel eens hardlopen met de hond, maar dan gewoon los in het bos en dan volgde hij mij gewoon.. Maar dit hou ik in mijn achterhoofd als ik mijn hondje heb... Maar dat gaat nog echt even duren!
Dat vind ik ook het fijnste, lopen op stukken waar mijn hond los kan en ook een beetje zelf kan rondstruinen.
Ook als ze aan de heupband zit, dan trekt ze bijna nooit, alleen bijvoorbeeld als we ergens bultop gaan en ik haar aanmoedig, dan sleurt ze me lekker mee. :lol1:
Het mooiste vind ik die ontspannen blije bek die ze altijd krijgt als we gaan rennen. Ze vindt het echt heerlijk om samen te rennen. Maar als ze ergens even wil snuffelen dan geeft ze dat aan en ik geef haar eigenlijk altijd wel de ruimte en tijd daarvoor. Uiteindelijk lopen we samen en niet alleen voor mij.
Het gaat bij ons wel lekker, we lopen zo'n 7 a 8 km met dus af en toe een korte snuffelpauze. Dat vind ik voor nu een hele mooie basis, maar misschien dat we over een paar maanden wel wat verder ook gaan lopen. Met mijn vriend loopt ze ook af en toe 20 kilometer en dan ook een stuk sneller dan met mij.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

M@rleen schreef: Lekker meekletsen :ok:

Maarreh.. doorgaan tot je echt niet meer kunt is niet goed lijkt mij?
Ben zelf tevreden over het opbouwprogramma :ok:

Step heb ik ook, ook zo'n ding waarmee ik Juma ervoor kan doen ipv ernaast en ze heeft een goed tuig, maar ik weet hier nog geen goede wegen :oeps:
Vanuit m'n oude huis had ik een leuk rondje met Boomer, hij lekker los en ik steppen. Met Juma gaat dat iets anders verwacht ik :mann:
Ik weet een lekker stuk met een strak fietspad, ik heb gister 7,5km gelopen met Bink (niet hardlopen maar stevig doorwandelen), dat zal voor jou dan 8 à 8,5 worden.

Weet je Siemens? Daar achter loopt een fietspad tot Bleiswijk (hoefweg), daar ga je naar links en je gaat over die weg langs de Aldi distributiecentrum weer terug. OK beetje vaag maar zal vanmiddag mijn runkeeper van gister wel even PB'en
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 24 mar 2015 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wolfsblut schreef: Ik ben ook al een paar keer met de fiets geweest. Alleen maar achterom in het park en het aangrenzende veld. De teckel rent dan los mee.
Ik vind het maar moeilijk met die commando's. Probeer een hond maar eens te laten begrijpen wat links, rechts en rechtdoor is.
Maar ja, langzaam opbouwen. Voordat we vertrekken laat ik ze eerst poepen en plassen.
Daarna pak ik de fiets, zet hem op de steunder en pak de hond kort aan de riem rechts naast me. Dan volgt het commando zit en vervolgens, opletten. Dan een hele korte harde GO. Dan gaat ze als een speer. Dan moet ik op de rem gaan staan. Na een paar honderd meter wordt ze wat rustiger. Rustig, om langzamer te gaan snapt ze nog niet zo goed. Ik ben al blij dat ze het afremsignaal al een beetje begrijpt. Dat is bij mij een langgerekt HOOOOOOOOOOOWWWWW. Na ca. een kilometer laat ik haar los. Dat vindt de Teckel ook leuk.

Voorlopig blijf ik nog maar achterom om te oefenen.
Ik probeer juist rustig te starten, in een drafje. Als ik in een situatie kom waarin ik denk dat hij nog wel eens kan trekken geef ik commando "go" om harder te gaan zodat hij beter op mij en de snelheid moet letten en minder gemakkelijk bezig kan zijn met de omgeving. Dat werkt voor ons wel goed.
Het kost wat tijd, ik leer het mijn Husky al van pup af aan. Links, rechts, wachten, zachtjes etc.
Het zijn geen officiële aanwijzingen maar hij luistert er goed naar dus ik houd het zo.

Ik laat ze ook altijd eerst even 10 minuten lopen voor we gaan en na het fietsen ook.
Dat moest ik bij de paarden ook altijd, opwarmen en cooling down dus dat houd ik bij hen ook gewoon vol :D
Wolfsblut schreef: Ik heb me ook verdiept in de tuigjes maar zie door de bomen het bos niet meer. Eerst een fatsoenlijk tuig om rechts naast de fiets te lopen. Daarna zien we wel weer. Ik zal het echter niet op de bonnefooi kopen. Dat moet echt gepast worden vind ik.
Volgende week krijg ik mijn step. Weliswaar een gebruikte maar z.g.a.n. Een Yedoo Mezeq Disc. Hij moet uit Middelburg komen. Daar woont ook mijn jongste zoon. Hij durfde eerst niet. Huhhh, wat moeten die mensen wel niet denken van zo,n oude gestoorde vent met een autoped.
Hij zij wel dat er allerlei soorten riemen en een trekhaak bij zat. dus ik wacht nog maar even met kopen.
Ik ook niet hoor. Ik was afgelopen weekend bij een treadmill workshop en daar kon ik tuigen passen, vandaar mijn keuze.
Wat leuk dat je nu een step hebt! Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden.
runninggirl schreef: Maar als ze ergens even wil snuffelen dan geeft ze dat aan en ik geef haar eigenlijk altijd wel de ruimte en tijd daarvoor. Uiteindelijk lopen we samen en niet alleen voor mij.
Fijn dat dat kan :ok:
Hier moeten ze wel echt opletten en moet vooral Manu het zien als werk.
Nu scheelt het denk ik dat hij er ook voor gemaakt is, zodra ik hem op commando in beweging zet, of dat nu hardlopen of fietsen is, zie je zijn blik al veranderen.
Als hij iets mag trekken al helemaal. Dan is er ook echt geen tijd voor een plas of een kennismaking met een andere hond :neenee:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Links en rechts hadden ze hier (volwassen herplaatsers) razendsnel door.
Hond naast de fiets, en bij het afslaan 'rechts' zeggen en gewoon gaan. Wel een wat grotere bocht dan normaal, zodat ik de hond niet raak, maar die heeft echt wel door dat de fiets hem opeens afsnijdt en wijkt zelf ook uit. Linksaf idem, ze merken het vanzelf en hebben binnen de kortste keren door waar de fiets heen gaat wanneer ik links of rechts zeg. Ik heb er niet eens echt een training van gemaakt, maar gewoon gedaan.
Wolfsblut
Zeer actief

Lothian schreef:Links en rechts hadden ze hier (volwassen herplaatsers) razendsnel door.
Hond naast de fiets, en bij het afslaan 'rechts' zeggen en gewoon gaan. Wel een wat grotere bocht dan normaal, zodat ik de hond niet raak, maar die heeft echt wel door dat de fiets hem opeens afsnijdt en wijkt zelf ook uit. Linksaf idem, ze merken het vanzelf en hebben binnen de kortste keren door waar de fiets heen gaat wanneer ik links of rechts zeg. Ik heb er niet eens echt een training van gemaakt, maar gewoon gedaan.
Ja zo doe ik het ook. Je dwingt ze een bepaalde richting te gaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze weten wat links of rechts is.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Manu

Ik laat Manu ook wel voor de fiets uitlopen en bind hem in de winkel wel eens aan mijn winkelkarretje. Dan zie je de echte sledehond ;)
Sturen kan heel gemakkelijk, links, rechts, wachten, ok let's go. Hij doet het allemaal.
Naast de fiets is hij veel gemakkelijker af te leiden dan wanneer hij vooraan loopt. Dat merk ik ook met hardlopen. Dan heeft hij een taak en dat is voorop lopen en luisteren naar wat van hem verwacht wordt. Echt heel gaaf om te zien :I:
Misschien kan ik het eens (laten) filmen.

Ik heb ook een Kickbike weten te bemachtigen :cheer: Een felgele, maar goed, dat maakt niet uit.
We hebben er eentje. Ik moet 'm nog ophalen, dat wel. En dan de duinen in en het strand op komend weekend!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Wolfsblut schreef:
Lothian schreef:Links en rechts hadden ze hier (volwassen herplaatsers) razendsnel door.
Ja zo doe ik het ook. Je dwingt ze een bepaalde richting te gaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze weten wat links of rechts is.
Jawel hoor, na een paar keer gaan ze dan al naar rechts voordat ik mijn stuur beweeg. Links en rechts zijn voor een hond heel goed te begrijpen, misschien niet als abstracte begrippen, maar wel als een bepaalde beweging in een bepaalde richting. Ook aan de lijn kan ik ze links of rechts sturen, ze kunnen links of rechts naast me lopen, en hun linker- of rechterpootje geven. Ze snappen misschien niet dat links in al die commando's naar een kant verwijst maar ze weten wel perfect welke handeling volgt.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Wolfsblut schreef:
Xavi loopt altijd voor me dus die dwing ik dan niks. Als ik zeg rechts, draait hij rechts. Ook al lopen we midden in een weiland, hij maakt dan een draai naar de kant die ik zeg.
En idd gewoon aangeleerd tijdens het wandelen. Vanaf pup altijd gezegd "links" of "rechts" als we een hoek oid om gingen.
Wel handig hoor. Als ik een loop te "survivallen" in de weilanden (veel modder, water, hoogte verschillen etc) kan ik hem makkelijker sturen.. voordat ik zelf op mn plaat lig :Q:
Afbeelding
Afbeelding
Manu

Ook handig met flexi's en meerdere wandelpartners :Q:
Als ik "Manu links" zeg gaat hij aan de linkerkant lopen en hoef ik niets uit de knoop te halen :lol1:
Wolfsblut
Zeer actief

Manu schreef:Ook handig met flexi's en meerdere wandelpartners :Q:
Als ik "Manu links" zeg gaat hij aan de linkerkant lopen en hoef ik niets uit de knoop te halen :lol1:
Leuk dat je een step hebt Manu. Ik ben wel benieuwd naar je eerste ervaringen.
Dat links en rechts zal ik nog lang moeten oefenen. Ik ben al blij dat ze een beetje fatsoenlijk rechts naast de fiets loopt.
En die kleur geel is niets mis mee, want je bent nog jong.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Je denkt dat je geen last hebt van die lijn in je handen, maar als je merkt hoe het loopt met zo'n heupgordel, wil je niet meer anders :ok:

Afgelopen woensdag 9,5 km gelopen in een uur. Helemaal trots :cheer: Die halve kilometer die gaat wel lukken 19 april tijdens de cityrun. Jammer dat Rowan dan alleen niet mee kan :(
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Sita schreef:Je denkt dat je geen last hebt van die lijn in je handen, maar als je merkt hoe het loopt met zo'n heupgordel, wil je niet meer anders :ok:

Afgelopen woensdag 9,5 km gelopen in een uur. Helemaal trots :cheer: Die halve kilometer die gaat wel lukken 19 april tijdens de cityrun. Jammer dat Rowan dan alleen niet mee kan :(
Dat is een mooie afstand en een prima tempo! Die halve kilometer extra ga je niet eens merken hoor. Als je 9.5 kan dan kan je 10 ook. (y)

Die gordel is inderdaad zo fijn. Ik betrapte mezelf er op dat ik als het heel koud was buiten, ik de heupgordel ook om deed voor de p&p rondjes door de wijk, dan kon ik mooi m'n handen in m'n jaszak houden. :lol1:
pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound

Ongelezen bericht door pointer »

Even meeliften op dit topic, we willen een nieuwe heupgordel aanschaffen, nl de zero DC heupgordel. Nu zit ik een beetje met de maat, mijn man heeft heupomvang 98 cm en ik 110 cm :gvd:
Als we de L aanschaffen, denken jullie dan dat we er allerbei mee kunnen lopen?
Groetjes Iris
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

pointer schreef:Even meeliften op dit topic, we willen een nieuwe heupgordel aanschaffen, nl de zero DC heupgordel. Nu zit ik een beetje met de maat, mijn man heeft heupomvang 98 cm en ik 110 cm :gvd:
Als we de L aanschaffen, denken jullie dan dat we er allerbei mee kunnen lopen?
Volgens mij wel hoor, hij lijkt groot te vallen.
Sita
Zeer actief

Ik heb ook een L van de heupgordel van DC Zero. Ik heb er eentje met zo'n broekje.

Afbeelding
pointer
Zeer actief
Hound

Pablo heeft een slecht zittend tuig, dus naast een nieuwe heupgordel ook mzar een nieuw tuig bestellen. Nu twijfel ik over de zero dc faster harnas of short harnas.
Qua maten zou allerbei moeten kunnen.
Nek 42
Borst 76
Rug 58
gewicht 27 kg

Heeft iemand ervaring met deze tuigen?
Laatst gewijzigd door pointer op 29 mar 2015 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Iris
Wolfsblut
Zeer actief

pointer schreef:Pablo heeft een slecht zittend tuig, dus naast een nieuwe heupgordel ook mzar een nieuw tuig bestellen. Nu twijfel ik over de zero dc faster harnas of short harnas.
Nek 42
Borst 76
Ruv 58
gewicht 27 kg

Een tuigje voor de hond zou ik nooit op de bonnefooi kopen.
Dat moet echt wel gepast worden en liefst van diverse merken.
Wolfsblut
Zeer actief

pointer schreef:Pablo heeft een slecht zittend tuig, dus naast een nieuwe heupgordel ook mzar een nieuw tuig bestellen. Nu twijfel ik over de zero dc faster harnas of short harnas.
Nek 42
Borst 76
Ruv 58
gewicht 27 kg

Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wolfsblut schreef:
Nek 42
Borst 76
Ruv 58
gewicht 27 kg

Ja een tuig passen vind ik ook het prettigst en geeft de meeste kans op succes.
Abra heeft een tuig die past goed maar is ook gekocht met haar erbij, en gister voor Micron een tuigje aangeschaft en ook hem even meegenomen naar binnen.
Was een hele prettige verkoopster die ons goed kon adviseren en hem inderdaad meerdere tuigjes liet passen tot we de geschikte vonden :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Nek 42
Borst 76
Rug 58
gewicht 27 kg

Ik heb zelf voor 2 honden de Zero Dc faster en heb voor hond 3 (die vaak naast loopt) een short geprobeerd (kon deze een training gebruiken van iemand die deze als reserve had) en die vond ik helemaal niet fijn, zat te hoog bij de nek en zat verder ook niet mooi maar wat andere ook al zeggen, het is per hond verschillend en het beste kun je gaan passen.
Gister bij de wedstrijd in Amerongen stonden een aantal stands (oa Rundog die gaf ook 10 % korting) en daar hingen verschillende tuigen. 12 april is de volgende wedstrijd in Bergen op Zoom (zie canicrossnederland) en dan staan ze daar ook weer.
Hier een foto van onze jongste haar 1e bikejoring ervaring met mijn man, trekken deed ze niet maar verder ging het best goed.
Afbeelding
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Hier zit het Zero DC short tuig weer super goed bij Rowan. Dus inderdaad altijd passen, dan pas kan je goed beoordelen of het een geschikt tuig is.

Mooie foto Marcel.s! Leuk om te zien bikejoring met een poedel. Hier wordt er niet getrokken, dus ik ga niet mee doen met wedstrijdjes, maar we vinden het erg leuk om samen door de bossen te crossen, ofwel hardlopend, steppend of op de mountain bike.

Afbeelding
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Sita schreef:Hier zit het Zero DC short tuig weer super goed bij Rowan. Dus inderdaad altijd passen, dan pas kan je goed beoordelen of het een geschikt tuig is.

Mooie foto Marcel.s! Leuk om te zien bikejoring met een poedel. Hier wordt er niet getrokken, dus ik ga niet mee doen met wedstrijdjes, maar we vinden het erg leuk om samen door de bossen te crossen, ofwel hardlopend, steppend of op de mountain bike.
Het leuke van wedstrijden is wel dat je dit soort mooie foto's krijgt haha
Marcel was met Didi de langzaamste en met bikejoring zullen we met een Poedel nooit de snelste zijn want er lopen ook greysters mee en andere racekanonnen maar leuk is het evengoed, mits je hond er lol in heeft natuurlijk.
Bij het canicrossen lopen vrij veel niet trekkende honden mee en dat is allemaal prima, dan kan Didi trouwens wel pittig trekken en zelfs mijn Spanjaard die normaal echt nooit trekt heeft met een groepstraining fanatiek getrokken want ze wilde die voor ons graag inhalen, dus ze kunnen je nog verbazen.
Wij doen dus puur mee voor de lol en de gezelligheid :-)
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
pointer
Zeer actief
Hound

Bergen op Zoom is vanuit Zwolle wel een stukkie rijden, maar ik zie dat rundog in de Wilp zit, dus daar maar een keer een passessie plannen.

Bikejoring of steppen durf ik niet, Pablo kent alleen standje " vol gas", als ik rrrruuusssstig zeg, houd die gelukkig even in, maar niet voor lang.
Groetjes Iris
Sita
Zeer actief

Na mijn werk weer een rondje met Rowan gelopen. Dit keer liep hij netjes voor mij en stond er klein beetje spanning op de lijn!
Sommige stukken heeft hij lekker los kunnen lopen en laatste stuk weer aan de lijn een ook dit keer weer netjes voor mij. Knappe man gaat het wel leren! Kwamen verschillende keren reetjes tegen, dus geen top tijd gelopen. Stonden samen te genieten van dat prachtige gezicht :ok:

Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Ik lees al ff mee in dit topic omdat er in het onderwerp Canicross staat en tja in die wereld zit ik nogal :-)

Nu lees ik ook veel over tuigen en gordels. Er is zoveel te koop, maar let echt op dat je je juist laat adviseren als het de bedoeling is dat je echt gaat canicrossen of steppen met je hond en dat hij/zij dient te trekken. Slecht zittende tuigen belemmeren de beweging en ademhaling van je hond. Met een slechtzittende gordel kan je erge pijn in je onderrug krijgen.

Er zijn diverse webshops die de juiste tuigen verkopen. De "grondleggers" hier in NL mbt canicross en bikejoren (fietsen) verkopen de tuigen/gordels e.d. ook en geven gedegen en eerlijk advies. Vooral dat laatste is van belang, juist voor de hond. (http://www.canicrossgear.nl" onclick="window.open(this.href);return false; )

Hier een voorbeeld van een echt goed zittend tuig. Dit is een ZeroDc, op maat gemaakt voor 1 van mijn eigen honden. Je ziet luchtpijp en schouderpartij zijn vrij:
Afbeelding

Dan nog even voor de steppers onder ons...hou er rekening mee dat als je je hond als trekkracht gaat gebruiken, dus voor de step, dat je een ontheffing nodig hebt voor de niet slede-honden rassen; https://mijn.rvo.nl/ontheffing-trekhondenverbod" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je dat dan hebt kan je dit gaan doen en ja dat gaat haaaaaard en is leuk :LOL:

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Kika schreef:Ik lees al ff mee in dit topic omdat er in het onderwerp Canicross staat en tja in die wereld zit ik nogal :-)

Nu lees ik ook veel over tuigen en gordels. Er is zoveel te koop, maar let echt op dat je je juist laat adviseren als het de bedoeling is dat je echt gaat canicrossen of steppen met je hond en dat hij/zij dient te trekken. Slecht zittende tuigen belemmeren de beweging en ademhaling van je hond. Met een slechtzittende gordel kan je erge pijn in je onderrug krijgen.

Er zijn diverse webshops die de juiste tuigen verkopen. De "grondleggers" hier in NL mbt canicross en bikejoren (fietsen) verkopen de tuigen/gordels e.d. ook en geven gedegen en eerlijk advies. Vooral dat laatste is van belang, juist voor de hond. (http://www.canicrossgear.nl" onclick="window.open(this.href);return false; )

Hier een voorbeeld van een echt goed zittend tuig. Dit is een ZeroDc, op maat gemaakt voor 1 van mijn eigen honden. Je ziet luchtpijp en schouderpartij zijn vrij:
Afbeelding

Dan nog even voor de steppers onder ons...hou er rekening mee dat als je je hond als trekkracht gaat gebruiken, dus voor de step, dat je een ontheffing nodig hebt voor de niet slede-honden rassen; https://mijn.rvo.nl/ontheffing-trekhondenverbod" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je dat dan hebt kan je dit gaan doen en ja dat gaat haaaaaard en is leuk :LOL:

Afbeelding
Zodra ik Juma in de buurt laat komen van mijn fiets of step gaat ze trekken :mrgreen:
Sowieso trekt ze zodra ze een tuig omheeft (in haar geval Zero DC Short), maar die ontheffing is dus ook zodra je gewoon voor de lol met de step aan de slag gaat?
Juma kan niet anders dan trekken, ze doet als ze een halsband heeft erg haar best om netjes te lopen, maar daar houdt het dan ook wel mee op :wink:

Zelf hardlopen heb ik al even niet gedaan, ik kan er momenteel niet genoeg tijd aan besteden om op te bouwen, dus het ligt even stil.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Bink2009 schreef:
M@rleen schreef: Lekker meekletsen :ok:

Maarreh.. doorgaan tot je echt niet meer kunt is niet goed lijkt mij?
Ben zelf tevreden over het opbouwprogramma :ok:

Step heb ik ook, ook zo'n ding waarmee ik Juma ervoor kan doen ipv ernaast en ze heeft een goed tuig, maar ik weet hier nog geen goede wegen :oeps:
Vanuit m'n oude huis had ik een leuk rondje met Boomer, hij lekker los en ik steppen. Met Juma gaat dat iets anders verwacht ik :mann:
Ik weet een lekker stuk met een strak fietspad, ik heb gister 7,5km gelopen met Bink (niet hardlopen maar stevig doorwandelen), dat zal voor jou dan 8 à 8,5 worden.

Weet je Siemens? Daar achter loopt een fietspad tot Bleiswijk (hoefweg), daar ga je naar links en je gaat over die weg langs de Aldi distributiecentrum weer terug. OK beetje vaag maar zal vanmiddag mijn runkeeper van gister wel even PB'en
Zie het nu pas, maar ik weet vaag wat je bedoelt :mrgreen:
Zal zodra het wat rustiger is eens op pad gaan met Juma :ok:
Wolfsblut
Zeer actief

Kika schreef:Ik lees al ff mee in dit topic omdat er in het onderwerp Canicross staat en tja in die wereld zit ik nogal :-)

Afbeelding

Afbeelding
Dat ziet allemaal erg leuk uit Kika.
Ik ben zelf ook van plan dit te gaan doen.
Mijn step komt het weekend, had ik via Marktplaats van iemand overgenomen.
Voor de veiligheid van mezelf lijkt het me verstandiger om eerst de hond rechts van me te laten lopen.
Wat zijn de echte verschillen van een trektuig en een tuig als de hond naast je loopt?
Bestaan er ook universele tuigen?
Is zo'n op maat gemaakt tuig veel duurder dan een standaard tuig?
Indien een standaard tuig perfect zou passen, zien ze dan hetzelfde uit als het tuig op de foto. Zodat luchtpijp en schouders vrij blijven?
Het zou natuurlijk fijn zijn als er in Zuid Limburg iemand actief is op dat gebied en een helpende hand zou willen toesteken aan een beginner. Maar ja, wie weet.
Wolfsblut
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding
Dat ziet allemaal erg leuk uit Kika.
Ik ben zelf ook van plan dit te gaan doen.
Mijn step komt het weekend, had ik via Marktplaats van iemand overgenomen.
Voor de veiligheid van mezelf lijkt het me verstandiger om eerst de hond rechts van me te laten lopen.
Wat zijn de echte verschillen van een trektuig en een tuig als de hond naast je loopt?
Bestaan er ook universele tuigen?
Is zo'n op maat gemaakt tuig veel duurder dan een standaard tuig?
Indien een standaard tuig perfect zou passen, zien ze dan hetzelfde uit als het tuig op de foto. Zodat luchtpijp en schouders vrij blijven?
Het zou natuurlijk fijn zijn als er in Zuid Limburg iemand actief is op dat gebied en een helpende hand zou willen toesteken aan een beginner. Maar ja, wie weet.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”