En waar heeft u hen dat aangeleerd? Bij een hondenschool of boek of ...?Yara schreef: Dat kun jij jouw hond ook leren hoorDat gaat niet vanzelf maar als jij er tijd en energie in wilt steken en veel geduld hebt dan kun jij je hond alles leren wat je maar wilt. Kost wel wat tijd en moeite maar als je dat er voor over hebt dan zul je zeker succes hebben. Als het mij lukt met 3 dan lukt het jou vast wel met 1.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe
Moderator: moderatorteam
-
Kangal
Re: Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik ben met jonkies naar de hondenclub geweest maar heel kort overigens, en voor de rest leer ik ze alles zelf aan.Kangal schreef:En waar heeft u hen dat aangeleerd? Bij een hondenschool of boek of ...?Yara schreef: Dat kun jij jouw hond ook leren hoorDat gaat niet vanzelf maar als jij er tijd en energie in wilt steken en veel geduld hebt dan kun jij je hond alles leren wat je maar wilt. Kost wel wat tijd en moeite maar als je dat er voor over hebt dan zul je zeker succes hebben. Als het mij lukt met 3 dan lukt het jou vast wel met 1.

-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Neen jongeman. (eigenlijk moet ik zeggen jongeling) Ervaring.Kangal schreef:En waar heeft u hen dat aangeleerd? Bij een hondenschool of boek of ...?Yara schreef: Dat kun jij jouw hond ook leren hoorDat gaat niet vanzelf maar als jij er tijd en energie in wilt steken en veel geduld hebt dan kun jij je hond alles leren wat je maar wilt. Kost wel wat tijd en moeite maar als je dat er voor over hebt dan zul je zeker succes hebben. Als het mij lukt met 3 dan lukt het jou vast wel met 1.
Denk je werkelijk dat je werkelijk op de goede weg bent?
Voor en Iets begint, moet je een plan hebben. Heb je dat?
Ik zal echt niet zeggen, dat de Nederlandse en Belgische manier van opvoeding van honden nu je van het is.
Ik moet er niet aan denken, om een hond mee naar bed te nemen. ( sorry dames)
Wat een hond nodig heeft zijn regels. Met veel geduld, maar regels.
Regels heb jij ook nodig. Net als je hond.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Mijn berner sennen is net 1 jaar en opgevoed op de positieve manier, nooit straf, zelden een correctie, altijd beloond, zo veel mogelijk voorkomen in de fout te gaan, geen hokje of bench waar ze in opgesloten werd en zeker geen kelder en ja
ze slaapt naast me op een kussen in de slaapkamer vanaf pup, dan is ze rustiger, geen gejank en stress de eerste nachten
Het is mijn 1 ste hond de ik zo opvoed, al de andere daarvoor heb ik op de oude manier gedaan, met correcties en straf.
En omdat ik echt dit wilde volhouden ok tijdens moeilijke momenten lief maar streng gebleven, er waren momenten dat ik echt dacht, het lukt me nooit want ze heeft een periode gehad dat ze mijn kleding stuk trok, heel veel in men armen beet en op elk bezoek en mij reed, niet op het been, maar ze pakte dan persoon vast waar ze kon, echt heel moeilijke korte periode gehad met haar, ze is nu 1 jaar net geworden en alles is goed gekomen, zonder slaag, gebrul en correctie's maar altijd geprobeerd naar iets anders om te buigen, dus kleding bijten iets in de plaats geven waar ze zich mocht op botvieren, rijden, van me afgehaald en afgeleid door even met bal te spelen of derg, het zal ook niet altijd de juiste manier geweest zijn maar het is toch gelukt in ieder geval, ze doet al deze dingen niet meer en luistert redelijk goed, kan los en loopt niet weg, loopt niet naar vreemde honden of mensen
Een pup van 9 weken moet alles nog leren, leren wat wel en niet mag, en leren dat bijten pijn doet bij mensen
Het is eigenlijk een baby en zo moet je deze ook benaderen.
Wandelen aan de lijn op straat duurt wel even voor ze dat durven, je mag geen druk leggen op je pup, rustig aan doen, snoepjes in de hand en lokken met leuke stem, of je pakt je pup op en ga wat verder met pup op de arm, dit probleem is meestal dicht bij huis, als je hem oppakt en straatje verder terug op de grond zet zal het meestal beter gaan en ja, hij wil natuurlijk zo vlug mogelijk terug naar zijn huis waar hij zich veilig voelt.
Wilder worden einde de dag is gewoon oververmoeid zijn.
Bij bezoek wild zijn is te veel prikkels waar hij op reageert, zet hem even apart tot iedereen is gaan zitten en de sfeer rustiger is geworden
Je brult en slaat niet op je pup, alles doe je met geduld en veel belonen, pakt hij je schoen ruil je die met zijn speeltje in plaats van al brullend erachter te gaan en klop te geven, knabbelt hij aan de meubels geef je iets anders in de plaats en laat zien dat dit heel leuk is als hij nu op zijn speeltje knabbelt, elk gedrag dat je niet leuk vind buig je om naar wel goed en beloon hem met een leuke stem of koekje
In kort is dus gewoon altijd rustig zijn, belonen goed gedrag, slecht gedrag ombuigen naar goed en belonen
En heel heel veel geduld, je moet rekenen op maanden
Vind het zorgwekkend dat je een pup van 9 weken, nen baby dus nog, al niet aan kan.
Zeker met het ras dat je genomen hebt
En ja, kelder is uitgesloten voor een hond, wil je hem even appart zetten beter dan in de keuken of pergola
Zit zelf maar eens in de kelder met het licht uit, begrijp ik echt niet!
ze slaapt naast me op een kussen in de slaapkamer vanaf pup, dan is ze rustiger, geen gejank en stress de eerste nachten
Het is mijn 1 ste hond de ik zo opvoed, al de andere daarvoor heb ik op de oude manier gedaan, met correcties en straf.
En omdat ik echt dit wilde volhouden ok tijdens moeilijke momenten lief maar streng gebleven, er waren momenten dat ik echt dacht, het lukt me nooit want ze heeft een periode gehad dat ze mijn kleding stuk trok, heel veel in men armen beet en op elk bezoek en mij reed, niet op het been, maar ze pakte dan persoon vast waar ze kon, echt heel moeilijke korte periode gehad met haar, ze is nu 1 jaar net geworden en alles is goed gekomen, zonder slaag, gebrul en correctie's maar altijd geprobeerd naar iets anders om te buigen, dus kleding bijten iets in de plaats geven waar ze zich mocht op botvieren, rijden, van me afgehaald en afgeleid door even met bal te spelen of derg, het zal ook niet altijd de juiste manier geweest zijn maar het is toch gelukt in ieder geval, ze doet al deze dingen niet meer en luistert redelijk goed, kan los en loopt niet weg, loopt niet naar vreemde honden of mensen
Een pup van 9 weken moet alles nog leren, leren wat wel en niet mag, en leren dat bijten pijn doet bij mensen
Wandelen aan de lijn op straat duurt wel even voor ze dat durven, je mag geen druk leggen op je pup, rustig aan doen, snoepjes in de hand en lokken met leuke stem, of je pakt je pup op en ga wat verder met pup op de arm, dit probleem is meestal dicht bij huis, als je hem oppakt en straatje verder terug op de grond zet zal het meestal beter gaan en ja, hij wil natuurlijk zo vlug mogelijk terug naar zijn huis waar hij zich veilig voelt.
Bij bezoek wild zijn is te veel prikkels waar hij op reageert, zet hem even apart tot iedereen is gaan zitten en de sfeer rustiger is geworden
Je brult en slaat niet op je pup, alles doe je met geduld en veel belonen, pakt hij je schoen ruil je die met zijn speeltje in plaats van al brullend erachter te gaan en klop te geven, knabbelt hij aan de meubels geef je iets anders in de plaats en laat zien dat dit heel leuk is als hij nu op zijn speeltje knabbelt, elk gedrag dat je niet leuk vind buig je om naar wel goed en beloon hem met een leuke stem of koekje
In kort is dus gewoon altijd rustig zijn, belonen goed gedrag, slecht gedrag ombuigen naar goed en belonen
Vind het zorgwekkend dat je een pup van 9 weken, nen baby dus nog, al niet aan kan.
En ja, kelder is uitgesloten voor een hond, wil je hem even appart zetten beter dan in de keuken of pergola
Laatst gewijzigd door schelsey op 17 aug 2015 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kelder blijkt dus gewoon 1 van de woonvertrekken te zijn, hondje komt buiten met wandelen en ligt af en toe in de tuin in een rennetje.schelsey schreef:Mijn berner sennen is net 1 jaar en opgevoed op de positieve manier, nooit straf, zelden een correctie, altijd beloond, zo veel mogelijk voorkomen in de fout te gaan, geen hokje of bench waar ze in opgesloten werd en zeker geen kelder en ja
TS is gewoon een beetje onhandig in het omschrijven en reageren en daar zijn er wel meer van .
Kangal dat het hondje zich nog verzet is uit angst voor het onbekende en dat hij jou ook nog niet goed begrijpt en vertrouwd.
Hoe meer dat je van hem verwacht en met hem dingen onderneemd en laat weten dat het goed is ben jij de leider en zijn grote idool waar hij op vertrouwen kan , net als jij ook op je ouders vertrouwde als kind dat het goed kwam.
Een Kangal vrij opvoeden en hem keuzes laten maken in Turkije in afgelegen gebied kun je niet vergelijken met een kangal opvoeden hier. Je zult je hond toch bepaalde vrijheden en keuzes moeten ontzeggen omdat er in Belgié gewoon veel meer prikkels en beperkingen zijn.
Daar zijn de dorpelingen allemaal nauw met elkaar verbonden en eigen en hier en Belgié niet .
Je wilt zometeen ook niet dat je hond door teveel vrijheden in de problemen komt en iedereen eng vind en gaat bijten uit angst.
Als je vijanden hebt dan moet je ook weten wie je vijanden zijn wat inhoud dat aan de andere kant ook weet wie hij beschermen moet en wie hij mag en moet tollereren .
Aan jou om hem dat kenbaar te maken en uitleggen zodat hij het begrijpt wat jij van hem verwacht. Dat vergt toch een bepaalde opvoeding en begeleiding net als jouw ouders bij jou hebben gedaan.
Dat je niet in 7 sloten tegelijk loopt .
Wachten tot hij alles zelf maar in gaat vullen gaat tegen hem werken en ook tegen jou.
Dus ja je kunt binnen vrijheden ook bepaalde grenzen aanleggen waarin het voor jou en de hond duidelijker word.
Net als er in een klein turks dorp ook grenzen zijn binnen de vrijheden die horen om vredig naast en met elkaar te kunnen leven en duidelijkheid schept.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat soort gapen is vaak een teken van stress.Kangal schreef:Misschien beet mijn Kangal aan zijn looplijn omdat hij pas wakker was want toen we onderweg waren was hij paar keer aan het gapen
-
Kangal
Hij heeft de frietjes, kebab, salade, Turkse pizza zeer snel opgegeten, hij vond het zeer lekker. Het is toch fijner dan ik dacht om dingen samen te doen met je pup als het maar zonder bijten is zoals gisterenavond. Het is belangrijk dat hij alles moet kunnen eten, want de fokker vanwaar ik mijn kangal heb gehaald zei tegen mij dat hij zijn teefje(de moeder van mijn kangal) enkel rijst gaf en toen hij op vakantie ging zonder zijn hond(zijn hond verbleef in een hondenhotel) moest hij terugkomen uit Turkije omdat zijn hond het eten wat werd aangeboden in het hotel niet at dus ik probeer zulke situaties te voorkomen.Neeltje schreef:bouvierpoedel schreef:
Ja, mijn volwassen honden wel, maar geen puppy.
-
Kangal
Hier heb ik al vaak op geantwoord maar nu je het toch hebt gevraagd zal ik toch antwoorden:Tara schreef:Maar Kangal, even nu weer een serieuze vraag: Hoe hoop je, verwácht je dat je hond over een jaar zal zijn? Wat heeft hij dan allemaal geleerd? En hoe denk je dat te gaan bereiken?
Ik verwacht dat hij een zeer aangename hond wordt voor zowel andere honden als voor andere mensen, daarom dat ik veel probeer te wandelen met hem tussen andere mensen en honden. Door tussen andere mensen en honden te wandelen met mijn Kangal zal ik het 10000% bereiken
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Fijn te lezen dat hij veel onder de mensen en honden komt. Zijn er onder de honden en eigenaren waar je mee wandelt niet ook nog mensen die je (beter) kunnen helpen met bepaalde gedrags problemen omdat ze jou en de pup daadwerkelijk meemaken en het dan misschien beter over komt dan zo geschreven.Kangal schreef:Hier heb ik al vaak op geantwoord maar nu je het toch hebt gevraagd zal ik toch antwoorden:Tara schreef:Maar Kangal, even nu weer een serieuze vraag: Hoe hoop je, verwácht je dat je hond over een jaar zal zijn? Wat heeft hij dan allemaal geleerd? En hoe denk je dat te gaan bereiken?
Ik verwacht dat hij een zeer aangename hond wordt voor zowel andere honden als voor andere mensen, daarom dat ik veel probeer te wandelen met hem tussen andere mensen en honden. Door tussen andere mensen en honden te wandelen met mijn Kangal zal ik het 10000% bereiken
-
Kangal
Niet echt eigenlijk nee.crutz schreef:Fijn te lezen dat hij veel onder de mensen en honden komt. Zijn er onder de honden en eigenaren waar je mee wandelt niet ook nog mensen die je (beter) kunnen helpen met bepaalde gedrags problemen omdat ze jou en de pup daadwerkelijk meemaken en het dan misschien beter over komt dan zo geschreven.Kangal schreef:Hier heb ik al vaak op geantwoord maar nu je het toch hebt gevraagd zal ik toch antwoorden:Tara schreef:Maar Kangal, even nu weer een serieuze vraag: Hoe hoop je, verwácht je dat je hond over een jaar zal zijn? Wat heeft hij dan allemaal geleerd? En hoe denk je dat te gaan bereiken?
- ArjanD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar
Wat betreft het bijten van bezoek:
Wanneer er bezoek is, mag je pup het eerste half uur niet bij het bezoek komen. Zet je pup in de keuken of op zijn kussen en ontvang de visite in de woonkamer. Laat het bezoek de pup volledig negeren.
Zo kan de pup vanaf zijn rustige plek de situatie bekijken en jij laat zien dat je alles onder controle hebt. Zo leert hij dat hij zich er niet mee hoeft te bemoeien.
Eventueel kun je na een tijdje (als beloning) de pup bij jullie roepen.
Zeker geen koekjes van het bezoek. Daarmee beloon je zijn opdringerige gedrag.
Dit moet je vaak oefenen en in het begin zal hij blijven proberen. Gewoon steeds opnieuw op zijn kussen zetten. Met een rustige hand, niets zeggen.
En inderdaad naar een hondenschool gaan. Ik ben zelf ook voor het eerst eigenaar van een hond (hij is nu twee) en ik heb bij de hondenschool zó veel geleerd, waar je zelf nooit op komt.
Wanneer er bezoek is, mag je pup het eerste half uur niet bij het bezoek komen. Zet je pup in de keuken of op zijn kussen en ontvang de visite in de woonkamer. Laat het bezoek de pup volledig negeren.
Zo kan de pup vanaf zijn rustige plek de situatie bekijken en jij laat zien dat je alles onder controle hebt. Zo leert hij dat hij zich er niet mee hoeft te bemoeien.
Eventueel kun je na een tijdje (als beloning) de pup bij jullie roepen.
Zeker geen koekjes van het bezoek. Daarmee beloon je zijn opdringerige gedrag.
Dit moet je vaak oefenen en in het begin zal hij blijven proberen. Gewoon steeds opnieuw op zijn kussen zetten. Met een rustige hand, niets zeggen.
En inderdaad naar een hondenschool gaan. Ik ben zelf ook voor het eerst eigenaar van een hond (hij is nu twee) en ik heb bij de hondenschool zó veel geleerd, waar je zelf nooit op komt.
-
Kangal
ok chefTara schreef:Kangal, als je nou eens niet zou reageren op wat je beledigend vindt, en wel reageert op serieuze opmerkingen en vragen, dan kon je er misschien nog wat van opsteken. Vooralsnog heeft het er nog niet eens de schijn van.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Wat aardig dat je het boekje hebt ontvangen van een hondenforumlid!
Ik hoop dat het leuk te lezen is, en dat jij en je pup er wat aan hebben!

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Kangal, ik vind het jammer dat je nooit bent ingegaan op mijn aanbod om wat losloopgebieden voor je op te zoeken in je buurt. Dat lijkt me echt heel erg fijn voor je pup, lekker kunnen rennen en eventueel spelen met andere honden.
Ik weet niet waar je ergens woont, maar als het in de omgeving Antwerpen is, wil ik ook best wel eens langskomen om samen te wandelen en te kijken naar het gedrag van je pup, zoals het bijten, het niet willen wandelen, aanblaffen van honden,... Neem ik wat hondensnoepjes mee en kijken we hoe het zit met dat monstertje van je
Ik weet niet waar je ergens woont, maar als het in de omgeving Antwerpen is, wil ik ook best wel eens langskomen om samen te wandelen en te kijken naar het gedrag van je pup, zoals het bijten, het niet willen wandelen, aanblaffen van honden,... Neem ik wat hondensnoepjes mee en kijken we hoe het zit met dat monstertje van je

-
Kangal
Ja dat hoop ik ook ik ga daar straks in lezen, ik wil ook het beste voor mijn Kangal(buiten dat ik hem dan moet wegsturen)Habibi schreef:Wat aardig dat je het boekje hebt ontvangen van een hondenforumlid!
-
Kangal
Ik woon niet in Antwerpen maar een provincie erlangs, waar woont u in Antwerpen dan kijk ik of het ver is van mij, ik zou dat fijn vinden als mijn Kangal met andere honden omgaan zodat hij wat socialer wordtLynnepien schreef:Kangal, ik vind het jammer dat je nooit bent ingegaan op mijn aanbod om wat losloopgebieden voor je op te zoeken in je buurt. Dat lijkt me echt heel erg fijn voor je pup, lekker kunnen rennen en eventueel spelen met andere honden.
- Lynnepien
- Zeer actief
Ik woon in Hoboken en over twee weekjes verhuis ik naar het centrum van Antwerpen.Kangal schreef:Ik woon niet in Antwerpen maar een provincie erlangs, waar woont u in Antwerpen dan kijk ik of het ver is van mij, ik zou dat fijn vinden als mijn Kangal met andere honden omgaan zodat hij wat socialer wordtLynnepien schreef:Kangal, ik vind het jammer dat je nooit bent ingegaan op mijn aanbod om wat losloopgebieden voor je op te zoeken in je buurt. Dat lijkt me echt heel erg fijn voor je pup, lekker kunnen rennen en eventueel spelen met andere honden.

-
Kangal
Hoboken is ongeveer 100km vanuit mijn woning. Als je wilt kunnen we een dag afspreken. Ben jij een jongen of een meisje sorry, gewoon een vraagLynnepien schreef:Ik woon in Hoboken en over twee weekjes verhuis ik naar het centrum van Antwerpen.Kangal schreef:Ik woon niet in Antwerpen maar een provincie erlangs, waar woont u in Antwerpen dan kijk ik of het ver is van mij, ik zou dat fijn vinden als mijn Kangal met andere honden omgaan zodat hij wat socialer wordtLynnepien schreef:Kangal, ik vind het jammer dat je nooit bent ingegaan op mijn aanbod om wat losloopgebieden voor je op te zoeken in je buurt. Dat lijkt me echt heel erg fijn voor je pup, lekker kunnen rennen en eventueel spelen met andere honden.
- Lynnepien
- Zeer actief
100 km is wel een beetje ver voor mij om langs te komen, ik heb geen vervoerKangal schreef:Hoboken is ongeveer 100km vanuit mijn woning. Als je wilt kunnen we een dag afspreken. Ben jij een jongen of een meisje sorry, gewoon een vraagLynnepien schreef:Ik woon in Hoboken en over twee weekjes verhuis ik naar het centrum van Antwerpen.Kangal schreef:Ik woon niet in Antwerpen maar een provincie erlangs, waar woont u in Antwerpen dan kijk ik of het ver is van mij, ik zou dat fijn vinden als mijn Kangal met andere honden omgaan zodat hij wat socialer wordtLynnepien schreef:Kangal, ik vind het jammer dat je nooit bent ingegaan op mijn aanbod om wat losloopgebieden voor je op te zoeken in je buurt. Dat lijkt me echt heel erg fijn voor je pup, lekker kunnen rennen en eventueel spelen met andere honden.

-
Kangal
Ja maar maakt niet uit ik kom wel langs u wilt ik heb wel vervoerLynnepien schreef:Kangal schreef: 100 km is wel een beetje ver voor mij om langs te komen, ik heb geen vervoerEn ik ben een meisje. Nou ja, vrouw
-
Kangal
Ik woon ook in Limburg maar waar in Limburg wil ik geheim houden op het forum.Boutje schreef:Oost vlaanderen of Limburg?
In de ene kan ik je zelf helpen, in de andere vind ik wel iemand voor je als je dat wil.
Een hele dag heb ik niet, maar als het in de buurt is wil ik best regelmatig even samen met je pup en jezelf wandelen.
Ik zou ook willen wandelen met iemand maar of het echt "wandelen" gaat worden weet ik niet want mijn Kangal verzet zich om mee te komen
-
Kangal
Ik denk dat we 100 meter op een kwartier kunnen wandelen met mijn KangalBoutje schreef:Oost vlaanderen of Limburg?
In de ene kan ik je zelf helpen, in de andere vind ik wel iemand voor je als je dat wil.
Een hele dag heb ik niet, maar als het in de buurt is wil ik best regelmatig even samen met je pup en jezelf wandelen.
-
Kangal
Woon je in een boerderij? Als dat zo is eet mijn Kangal al je plantjes op zoals hij het bij ons heeft gedaan. En weet je wat hij nog doet de laatste tijd? Als ik hem even vrij laat gaat hij na een tijdje op de straat wat ruiken of rond rennen wat hij normaal nooit deed, als hij vanuit de kelder naar buiten ging probeerde hij zo veel mogelijk afstand te hebben van de straat zodat hij niet op de straat zou wandelen om naar de tuin te kunnen gaan. Maar de laatste tijd gaat hij ook op straat zoals vandaag, ik ging even binnen iets te drinken halen en hij was eventjes voor 20 seconden alleen in de tuin en toen ik terug kwam zag ik hem op straat ruiken en wandelen, hij liep niet weg maar was daar gewoon en een auto kwam maar gelukkig was ik er op tijd bij maar die auto kwam toch rustig omdat de bestuurder had gezien dat er een puppy op de weg stond.Yara schreef:Kangal schreef: Grapjas net of jij meer ruimte dan ik om de deur heb? Hoeveel m2 heeft jouw Kanga bij jou tot zijn beschikking? Ik weet zeker dat ik een Kangal aan kan. Dus waar blijft hij?? Ik ben groter dan 1.70m dus kom maar op met je hond!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik hoop dat je veel kan opsteken uit het boekje
-
Kangal
Hoe weet jij of een hond moe is? je kan dat toch niet weten? het is gewoon schattenBoutje schreef:En ik denk dat we zo maar (veel) verder komenKangal schreef:Ik denk dat we 100 meter op een kwartier kunnen wandelen met mijn KangalBoutje schreef:Oost vlaanderen of Limburg?
Een hele dag heb ik niet, maar als het in de buurt is wil ik best regelmatig even samen met je pup en jezelf wandelen.maar ik denk wel dat u als ervaren vrouw begrip heeft
zeker met de andere hondjes er bij.
Ik wandel dagelijks Diepenbeek, Genk, Hasselt, Waterschei, As... die kanten, zeg maar.
Mijn pupje is 8 weken en die gaat de grote ronde mee, wel stukjes op de arm want dat is te lang voor haar, maar ze stapt echt al flink mee. Je kangal is me nu al te zwaar, die mag je tussendoor zelf dragen als hij moe is.
-
korthaar
- Zeer actief
Tijdens spel b.v. met jou of andere hond kan zo'n jonge enthousiaste hond ongemerkt over de top gaan.Kangal schreef:Hoe weet jij of een hond moe is? je kan dat toch niet weten? het is gewoon schattenBoutje schreef:En ik denk dat we zo maar (veel) verder komenKangal schreef:Ik denk dat we 100 meter op een kwartier kunnen wandelen met mijn KangalBoutje schreef:Oost vlaanderen of Limburg?
Een hele dag heb ik niet, maar als het in de buurt is wil ik best regelmatig even samen met je pup en jezelf wandelen.maar ik denk wel dat u als ervaren vrouw begrip heeft
zeker met de andere hondjes er bij.
Ik wandel dagelijks Diepenbeek, Genk, Hasselt, Waterschei, As... die kanten, zeg maar.
Mijn pupje is 8 weken en die gaat de grote ronde mee, wel stukjes op de arm want dat is te lang voor haar, maar ze stapt echt al flink mee. Je kangal is me nu al te zwaar, die mag je tussendoor zelf dragen als hij moe is.
Voldoende rustpunten inbouwen.
-
Kangal
Daar heeft het niet mee te maken denk ik want dat doet hij altijdkorthaar schreef: Tijdens spel b.v. met jou of andere hond kan zo'n jonge enthousiaste hond ongemerkt over de top gaan.
Voldoende rustpunten inbouwen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Kangal
Ik kan dat boekje moeilijk in 1 dag volledig uitlezen, ik probeer het BEGRIJPEND te lezenthom schreef:Lees dat opgestuurde boekje nu eens.
-
Kangal
OK DANKUWEL IK ZAL EROP LETTENBoutje schreef:Je ziet dat een pup moe is als hij gaat liggen (uiteraard), hyperactief wordt, bijterig wordt of stress signalen toont. Dit kan zijn gaan zitten, slecht een gekend bevel uitvoeren, geeuwen, weglopen, niet willen spelen, bijten, gespannen houding/lip,... maar dat is bij elke hond anders.
Een jonge pup zoals de mijne nu is mag van mij geen steile hellingen op en af doen. Niet de hele tijd mee op en af crossen met mijn andere honden, gaan de wildste los dan gaat pup op arm of aan de lijn.
Ik schat dat ze op een wandeling van een uurtje een kwartier echt los loopt en dan nog wat rond prutst. Ik zoek dan vb een rustig plekje, boomstam of zo, lijn de hevige honden aan, en laat haar de boel verkennen en snuffelen met de rustige. Liefst van het pad af, dan moet ze opletten met over en onder takjes, leert ze haar pootjes optillen en kan ze niet voluit gaan qua snelheid.
Regelmatig ook even bij je roepen.
Vertrouw je het nog niet los dan een touw van 5 tot 10 meter er aan, roep je en hij reageert niet kan je hem rustig naar je toe halen en zo voorkom je dat hij leert dat hij kan weg lopen en niet luisteren.