Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe agressieve hond wegjagen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:
malinois schreef:ik wil graag weten wat zij verstaat onder een agressieve hond... want volgens mij zijn dan wel heeeeeeeeel veel honden agressief... :denken:
Draai dit dan eens om, voor de gein, en leg uit wat volgens jou een agressieve hond is.
een hond die ondanks alles gewoon op een mens of hond tetterd.. dus ongeacht reu/teef, zomaar uit het niets, en dan ook echt doorbijt en verwond.
Kijk ik vraag dit omdat je naar mijn idee niet meteen als een hond gigantisch gromt/tanden laat zien, springt aan de lijn, kan zien of hij ook als hij los is hetzelfde gedrag vertoont en of hij ook echt 'durft'...
Ik ken ook een hond die zonder dat hij maar enig spoor van agressie aan de riem elke hond die hij maar tegenkomt (als hij los zou zijn) opknapt en dan ook 'goed'... dus echt verwondt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Of je gaat 6 pagina's terug, daar gaat het om, niet van 1 pagina terug....je lult maar onzin he?Het kan niet op bij je :smile:
:slaap:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ja hoor, daar gaat ze weer met speculeren :smile:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je bedoelt dat jij een hond agressief vindt als hij eenmaal aangevallen heeft en bezig is met door- en/of doodbijten, zonder enige aanleiding?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Wil de hond schreef:
malinois schreef:ik wil graag weten wat zij verstaat onder een agressieve hond... want volgens mij zijn dan wel heeeeeeeeel veel honden agressief... :denken:
Draai dit dan eens om, voor de gein, en leg uit wat volgens jou een agressieve hond is.
Dat weet ze zelf niet eens.
kan wel voor mezelf praten hoor hoef jij me niet bij te helpen :blah:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Je bedoelt dat jij een hond agressief vindt als hij eenmaal aangevallen heeft en bezig is met door- en/of doodbijten, zonder enige aanleiding?
als hij zonder reden aanvalt doorbijt en dit bij alle honden /mensen doet die hij tegenkomt en waar hij de kans bij krijgt....
Dat versta IK onder agressief, want ik vroeg ook wat ZIJ onder agressief verstond.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
Wil de hond schreef:Je bedoelt dat jij een hond agressief vindt als hij eenmaal aangevallen heeft en bezig is met door- en/of doodbijten, zonder enige aanleiding?
als hij zonder reden aanvalt doorbijt en dit bij alle honden /mensen doet die hij tegenkomt en waar hij de kans bij krijgt....
Dat versta IK onder agressief, want ik vroeg ook wat ZIJ onder agressief verstond.
Wat jij agressief noemt zou ik gewoon kompleet gestoord noemen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:
Wat jij agressief noemt zou ik gewoon kompleet gestoord noemen.
ja dat kan.. maar een hond die zo gestoord is is dus ook agressief :wink:
Afbeelding
sha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sha »

Martin schreef:Een hond waar je echt voor uit moet kijken is er een die op zijn tenen loopt ,geen geluiden maakt,fixerend kijkt, met de staart omhoog en oren naar voren en geen tanden zichtbaar
Sha schreef:Echt een nachtmerrie.
Nou heb ik zo'n kleine felle en ik vraag me af wat 'ie zou doen in zo'n situatie. Of is het dan echt hopeloos? Hij is wel eens flink gegrepen maar lokte het dan ook zelf uit - meestal als 'ie aangelijnt is en 'em dus behoorlijk knijpt).
En waarom zou een andere hond op hem af sluipen als de mijne het eens níet uitlokt?
Martin schreef:Nou nachtmerrie :mrgreen: , ik heb er zelf zo een ,maar je weet bij deze honden wel altijd waar je aan toe bent , hij is zeer stabiel en meestal zijn deze honden veel beter te handelen dan de onzekere agressieve angsbijters, die als een idioot de hele buurt op stelten zetten en altijd lurken naar (het liefst) kleine slachtoffertjes.

Je zult het misschien vreemd vinden ,maar ik denk dat jou hondje beter af is als hij door mijn hond gepakt wordt , omdat het dan een korte afstraffing zal zijn en zodra het hondje zich overgeeft , niet meer gebeten zal worden ,deze honden kunnen meestal heel goed de signalen van overgave verstaan, veel beter dan een hond die angstig agressief is, en die helemaal geen signalen van overgave meer verstaat van zijn slachtoffer, en je weerloze hondje totaal verrot bijt.
Ow, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat die honden die op hun tenen lopen juist link zijn. Omdat ze "zomaar" een andere hond kunnen grijpen. Misschien omdat ik jou stukje had gelinkt aan het bericht over prooigedrag dat er direkt na kwam...

Ik zou die lobbes van jou niet in een kwaad daglicht willen stellen! Ziet er zo gezellig uit op de bank :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
Wil de hond schreef:
Dat weet ze zelf niet eens.
kan wel voor mezelf praten hoor hoef jij me niet bij te helpen :blah:
Jou helpen?????hahahahahahaha, wat denk je nu zelf, jij bent de almachtige op het gebied van herders....vraag me af of je nu zo had lopen blaten als het over een Boxer had gegaan :smile:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

idorh schreef:
Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef: Joh!? :roll:
Je begrijpt neem ik aan wel wat ik bedoel toch?
Maar jij kan ook wel begrijpen dat er verschil zit in een gewone huisherder of een getrainde herder?Die zal anders bijten dan de gewone huisherder, toch? :wink:
Hier moet ik Rob gelijk in geven , ik vindt ook dat er wel degelijk verschill in zit , bv een angstbijter die zal nooit vol bijten , maar hoofdzakelijk met de voortanden schrapen , en dit zullen ook het overgrote deel van de huishonden zo doen, op uitzonderingen na, ik werd twee jaar geleden in een belgishe kroeg aangevallen door twee pyrinese berghonden , de teef bleef tegen mij blaffen maar de reu viel mij aan en beet mij in mijn arm , terwijl ik een kruk probeerde te pakken ,om de hond op zijn kop te slaan kwam de kroegbaas eraan en trapte de hond op de borst van mij af , toen ik naar mijn arm keek had ik twee krassen , meer niet!!!
Er is wel degelijk een verschil tussen een beet van een angstbijter en een opgeleide politie hond, waar een mooie volle beet gewenst is die overigens veel meer schade maakt , als mijn hond vol in een arm bijt zijn er niet alleen diepe wonden , maar zal waarschijnlijk ook de arm op die plaats gebroken zijn.
Hahahaha Hier moet ik Martin weer gelijk in geven, ik heb echt jaren lang geholpen met pakwerk niet dat ik dat geweldig vond maar het was meer om dat mijn zwager politie honden trainde, en hij vroeg vak mijn hulp er bij, en inderdaad de honden werden doelbewust getraint op vast klemmen.

Maar met angstbijters kan het toch link zijn .
Kijk Martin jij had een schrammetje, maar het kan ook uiten in vast bijten en stukken uit je lijf scheuren , terwijl de politie hond klemvast heeft.

Gr Bertus.
Angstbijters bijten zich niet vast Bertus ,dat doen alleen moedige honden het bijten van een angstbijter is "hit en run" en zolang je niet te dichtbij komt gebeurd er niks.
De politie hond bijt iid klemvast, maar sommigen kunnen ook keihard schudden , heb je die wonden wel eens gezien???
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Jou helpen?????hahahahahahaha, wat denk je nu zelf, jij bent de almachtige op het gebied van herders....vraag me af of je nu zo had lopen blaten als het over een Boxer had gegaan :smile:
nou gelukkig niet... moet er niet aan denken... almachtige brrrrrrrr
ja hoor over welke hond ook.... want ik heb niks met duitse herders zoals je weet.... en dit ging ook over een duitser... :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Jou helpen?????hahahahahahaha, wat denk je nu zelf, jij bent de almachtige op het gebied van herders....vraag me af of je nu zo had lopen blaten als het over een Boxer had gegaan :smile:
ja hoor over welke hond ook.... want ik heb niks met duitse herders zoals je weet.... en dit ging ook over een duitser... :wink:

Wat brrrrrrrrr?????Boxer te min ofzo?
Jij ziet toch veel duitsers met die zeikafrichting dan weet je toch wat???Oh niet???Nou dan moet je er ook niet over praten :cheer: :cheer:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

sha schreef:
Martin schreef:Een hond waar je echt voor uit moet kijken is er een die op zijn tenen loopt ,geen geluiden maakt,fixerend kijkt, met de staart omhoog en oren naar voren en geen tanden zichtbaar
Sha schreef:Echt een nachtmerrie.
Nou heb ik zo'n kleine felle en ik vraag me af wat 'ie zou doen in zo'n situatie. Of is het dan echt hopeloos? Hij is wel eens flink gegrepen maar lokte het dan ook zelf uit - meestal als 'ie aangelijnt is en 'em dus behoorlijk knijpt).
En waarom zou een andere hond op hem af sluipen als de mijne het eens níet uitlokt?
Martin schreef:Nou nachtmerrie :mrgreen: , ik heb er zelf zo een ,maar je weet bij deze honden wel altijd waar je aan toe bent , hij is zeer stabiel en meestal zijn deze honden veel beter te handelen dan de onzekere agressieve angsbijters, die als een idioot de hele buurt op stelten zetten en altijd lurken naar (het liefst) kleine slachtoffertjes.

Je zult het misschien vreemd vinden ,maar ik denk dat jou hondje beter af is als hij door mijn hond gepakt wordt , omdat het dan een korte afstraffing zal zijn en zodra het hondje zich overgeeft , niet meer gebeten zal worden ,deze honden kunnen meestal heel goed de signalen van overgave verstaan, veel beter dan een hond die angstig agressief is, en die helemaal geen signalen van overgave meer verstaat van zijn slachtoffer, en je weerloze hondje totaal verrot bijt.
Ow, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat die honden die op hun tenen lopen juist link zijn. Omdat ze "zomaar" een andere hond kunnen grijpen. Misschien omdat ik jou stukje had gelinkt aan het bericht over prooigedrag dat er direkt na kwam...

Ik zou die lobbes van jou niet in een kwaad daglicht willen stellen! Ziet er zo gezellig uit op de bank :mrgreen:
Je had het wel goed begrepen , de honden die op hun tenen lopen zijn wel de echte linke honden, maar die grijpen niet zomaar elke hond hoor, alleen als hij uitgedaagt wordt gaat hij ervoor, mits hij aan de lijn zit en onder appel staat, als het erop aan komt zijn dit de honden die echt doden, ik bedoelde met, als hij door mijn hond gepakt zou worden , het hondje nog een kans heeft als hij zich overgeeft , en bij een agressieve angstbijter niet , die bijt hem meteen verrot, of hij zich nou overgeeft of niet.
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:En daar gaat het niet om, alhoewel die wel anders is maar goed, het gaat om wat te doen als die herder aanvalt....niet hoe deze bijt of heb je daar bijzondere verdedigingstechnieken voor :smile:
daar ging het een pagina terug wel om.. beter lezen dus...
en nee hoor geen speciale technieken.
:offt:
EvavT

malinois schreef:
Wil de hond schreef:
een hond die ondanks alles gewoon op een mens of hond tetterd.. dus ongeacht reu/teef, zomaar uit het niets, en dan ook echt doorbijt en verwond.
Kijk ik vraag dit omdat je naar mijn idee niet meteen als een hond gigantisch gromt/tanden laat zien, springt aan de lijn, kan zien of hij ook als hij los is hetzelfde gedrag vertoont en of hij ook echt 'durft'...
Ik ken ook een hond die zonder dat hij maar enig spoor van agressie aan de riem elke hond die hij maar tegenkomt (als hij los zou zijn) opknapt en dan ook 'goed'... dus echt verwondt.

Ja dat versta ik ook onder agressie.
Een hond die zonder spoor van agressie aan de riem toch honden aanvalt, ook daar zou ik wel willen weten wat te doen.
Bij een hond die al direct bij mij de indruk wekt dat ik alert moet zijn ben ik wat eerder voorbereid, ook de hond die geen agressie aan de riem vertoont maar wel aanvalt, zal op me af komen rennen en dan weet ik het ook :mrgreen: :blah: :blah: :blah:
het doet er dus niet zoveel toe, het gaat om het gegeven dát ie aanvalt/zijn tanden in mijn hond of mij probeert te zetten :boos: :evil:
EvavT

Angel-eyes schreef:ja dat is niet lekker... maar als het zo vaak is voorgekomen zal, als er klachten ingediend zijn, de politie waarschijnlijk al weleens op bezoek zijn geweest met een waarschuwing....
Ja hoor, daar gaat ze weer met speculeren :smile:[/quote]

Inderdaad Angel-eyes :denken: :pffff:

EvavT

malinois schreef:
beter iets van opsteken Malinois ipv verder slapen, aannames maken (dingen invullen waarvan je niet weet of het wel zo is) en veroordelen, niet eerst verifieren en vooral niets constructiefs aangeven omdat je er gewoon geen bal van afweet

Vooral ook vallen over woorden en ook hier een invulling aangeven waarvan jij denkt dat die ander dat bedoelt :roll:

Er mag wel eens een :idea: bij jou gaan branden :Q:

maar wel leuk hoor, je leren kennen :denken: :eek:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

Wat brrrrrrrrr?????Boxer te min ofzo?
almachtige brrrrrrrr
LEZEN!!!
Jij ziet toch veel duitsers met die zeikafrichting dan weet je toch wat???Oh niet???Nou dan moet je er ook niet over praten :cheer: :cheer:
zeikafrichting.. hmm nee dat ken ik niet :roll: en ja ik zie ze wel, maar wat heeft dat te ermee te maken? ik verdiep me niet in het ras... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:En daar gaat het niet om, alhoewel die wel anders is maar goed, het gaat om wat te doen als die herder aanvalt....niet hoe deze bijt of heb je daar bijzondere verdedigingstechnieken voor :smile:
daar ging het een pagina terug wel om.. beter lezen dus...
en nee hoor geen speciale technieken.
:offt:
schijnbaar is het wel ontopic want het komt nog steeds op elke pagina terug.....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Inderdaad Angel-eyes :denken: :pffff:

is het gebeurd dan? want als een hond mijn hond zou verscheuren zou ik wel een klacht indienen en ik weet uit ervaring dat er dan ook wat aan gedaan wordt... zeker als meer mensen het doen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
malinois schreef:
beter iets van opsteken Malinois ipv verder slapen, aannames maken (dingen invullen waarvan je niet weet of het wel zo is) en veroordelen, niet eerst verifieren en vooral niets constructiefs aangeven omdat je er gewoon geen bal van afweet

Vooral ook vallen over woorden en ook hier een invulling aangeven waarvan jij denkt dat die ander dat bedoelt :roll:

Er mag wel eens een :idea: bij jou gaan branden :Q:

maar wel leuk hoor, je leren kennen :denken: :eek:
jij mij kennen?? :19: :smile: :smile:
Afbeelding
EvavT

Oh Malinois dit wordt me nu echt te dom af...je snapt niet eens wat mensen bedoelen en doet er ook geen poging toe :19:

Samenvatting:

of je moet heel sterk zijn en de hond stevig vastpakken bij zijn nek en omklemmen met je benen
Of optillen :denken:

een mep verkopen helpt niet

Harde stem opzetten kan wel helpen (die ervaring heb ik ook, als je maar echt een grens aangeeft en zelf geen enkele opening laat)

Anders; veel is er niet aan te beginnen die Herders zijn nu eenmaal opgevoed/hebben een karakter gekregen dat erop gericht is om aan te vallen en agressie te negeren (ja ik generaliseer even, ken veel heel goed opgevoede Herders, rottweilers, een pitbull en Dobermann)
de beet van een huishond en een afgerichtte hond is anders da's leuk voor de EHBO, misschien kunnen die daar een onderzoekje naar doen als we nog eens in overvloedige tijden komen en er geld over is :cheer:

Dus eigenlijk moet je gewoon een wapen meenemen als er een gemene Herder in de buurt woont

De politie doet pas na vele jaren en vele beten wat
:boos:
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

EvavT schreef:Oh Malinois dit wordt me nu echt te dom af...je snapt niet eens wat mensen bedoelen en doet er ook geen poging toe :19:

Samenvatting:

of je moet heel sterk zijn en de hond stevig vastpakken bij zijn nek en omklemmen met je benen

Harde stem opzetten kan wel helpen (die ervaring heb ik ook, als je maar echt een grens aangeeft en zelf geen enkele opening laat)

Anders; veel is er niet aan te beginnen die Herders zijn nu eenmaal opgevoed/hebben een karakter gekregen dat erop gericht is om aan te vallen en agressie te negeren (ja ik generaliseer even, ken veel heel goed opgevoede Herders, rottweilers, een pitbull en Dobermann)
de beet van een huishond en een afgerichtte hond is anders da's leuk voor de EHBO, misschien kunnen die daar een onderzoekje naar doen als we nog eens in overvloedige tijden komen en er geld over is :cheer:

Dus eigenlijk moet je gewoon een wapen meenemen als er een gemene Herder in de buurt woont

En dan moet je de hond doodschieten terwijl het ook aan de baas ligt... :19: vreemde instelling heb jij dan... HEt klopt dat de politie er toch niets aan doet, of pas na zoveel bijtincidenten maar om dan te zeggen om een pistool mee te nemen... :denken:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef: of je moet heel sterk zijn en de hond stevig vastpakken bij zijn nek en omklemmen met je benen

dat is onzin.. wat ik al zei, ik weet uit ervaring dat er al snel wat aan gedaan wordt ALS er daadwerkelijk een klacht is ingediend, en er echt iets gebeurd is.
gelukkig werd er in dat geval na 2 klachten al actie ondernomen.
en je moet maar geloven wat je wil, als jij een vreemde hond wil omklemmen moet je dat maar doen... :19: zou het je niet aanraden....
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Wat brrrrrrrrr?????Boxer te min ofzo?[/quote]
almachtige brrrrrrrr
LEZEN!!!
[/quote]

Ja ik lees, en er staat....almachtige brrrrrrrrr :roll: ....heb je het dan koud als het over Boxers gaat of brrrrr....dat ze eng zijn....dus wat LEZEN!!!!!!!!Leg maar uit dan wat je ermee bedoelt?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Ja ik lees, en er staat....almachtige brrrrrrrrr :roll: ....heb je het dan koud als het over Boxers gaat of brrrrr....dat ze eng zijn....dus wat LEZEN!!!!!!!!Leg maar uit dan wat je ermee bedoelt?
jij bent de almachtige op het gebied van herders....
brrrrrrrrrr :wink: ben gelukkig geen almachtige
Afbeelding
EvavT

Shita schreef:
EvavT schreef:
En dan moet je de hond doodschieten terwijl het ook aan de baas ligt... :19: vreemde instelling heb jij dan... HEt klopt dat de politie er toch niets aan doet, of pas na zoveel bijtincidenten maar om dan te zeggen om een pistool mee te nemen... :denken:

Geef jij dan een constructieve bijdrage..... :roll:
moet je een 'valse' niet opgevoede, misschien wel zelf mishandelde hond dan gewoon allerlei honden in de buurt laten aanvallen, bijten?
Waardoor ook deze honden weer angstig en misschien agressief (verdedigend) worden naar andere honden????

Laat jij je honden pijn lijden en aanvallen omdat de aanvallende hond er goede redenen voor heeft om zo'n gedrag te vertonen??????????????????????????????????????????

Heel vreemd
Nee inderdaad als een hond echt onbetrouwbaar is mag ie van mij van straat gehaald worden
als de baas hier de oorzaak van is mag deze een flinke boete krijgen of de gevangenis in van mij....

Van jou mogen zeker ook een aantal pedofielen loslopen en je kinderen verkrachten want zij hebben vast ook een akelige jeugd gehad en worden onvoldoende tegen zichzelf beschermd :jank:

brrr :boos: :eek:
EvavT

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:

Nee dat ontzenuw je hier direct want je hebt geen enkele opmerking gemaakt die getuigt van enige kennis
alleen maar wat je niet moet doen
niets maar dan ook niets opbouwends
en je kan ook nog eens niet lezen :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:

Nee dat ontzenuw je hier direct want je hebt geen enkele opmerking gemaakt die getuigt van enige kennis
alleen maar wat je niet moet doen
niets maar dan ook niets opbouwends
en je kan ook nog eens niet lezen :19:
omdat er niet 'iets' is wat je kan doen, dat moet je per hond en per situatie inschatten ....
de ene hond is de ander niet maar dat schijnt er moeilijk te begrijpen zijn... er is niet 1 ding wat je kan doen.. bij de een werkt schreeuwen de ander werkt dat juist tegengesteld.. de een kan je een schop geven de ander weer niet....
:roll: het zijn dieren met eigen karakters!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”