Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ascha schreef:
Scooby schreef:
we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .

een huishond denkt , als ik op het veld sta wordt ik gecorrigeerd terwijl ik lekker met mijn luie reet thuis voor de kachel kan liggen .

begrijp je de redenering , door verschillende personen waaronder ikzelf getest en het verschil is verschrikkelijk groot
Hehe.. EINDELIJK iemand die wel weet hoe het zit..
Ben het hier volledig mee eens!!!!

Zoals je het nu voorstelt is wel even heel anders dan bovenstaande waar je het helemaal eens was met Scooby Doo.

Gewoon wachten tot je zelf in de juiste omstandigheden zit of een hond van iemand anders gaan trainen vind ik een heel andere zaak.

Anne
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Het gaat om het feit dat je de hond 'ergens' in een kennel zet, tenminste dat is wat bij mij de weerstand oproept.

Dan zeg je dit wel zorgvuldig uit te kiezen, maar een hond op een bedrijventerrein in een kennel? Kom op, dat is toch geen leven? Die mensen zijn daar aan het werk, weet jij veel wie daar wel of niet om een hond geeft of wie zelfs honden haat en er een stuk vergiftigd vlees naar binnengooit.

Je neemt je werkhond gewoon bij je thuis, desnoods in de tuin soms in een kennel of je zoekt een goed huisadres waar hij kan wonen en leven en dat jij dan sport met de hond. Dat zou een 'samenwerking' zijn die ik nog wel kan begrijpen, al zitten daar ook haken en ogen aan.
Maar op een terrein ergens in een kennel :neenee: Kom op zeg! Dat moet jij toch ook wel zien, dat dit geen manier van doen is tegenover een hond.
Oke, die reactie kan ik me nog voorstellen..
En kan ik inderdaad niet veel op zeggen..
Ik heb geen terrein gezien nog.. Het is allemaal nog suggestief..
Heb me ook laten vertellen dat het een gevaar is dat de hond er weggenomen zou kunnen worden..
Dat zie ik ook wel als een probleem..
Bij iemand thuis.. ja dat zou een goed idee zijn..
Dan wel iemand die hem niet helemaal vertroeteld (lees verpest).. Dat zijn inderdaad haken en ogen..
Twee verschillende inzichten in de opvoeding dan weer he..
Wie weet.. kom ik wat tegen.. en anders.. zal ik geduld moeten hebben..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
starfleet
Erelid

Ascha schreef: Bij iemand thuis.. ja dat zou een goed idee zijn..
Dan wel iemand die hem niet helemaal vertroeteld (lees verpest).. Dat zijn inderdaad haken en ogen..

Als gewoon geduld hebt tot je zelf een huis hebt waar je een kennel bij kwijt kunt kan je zelf de hond opvoeden en (deels) in een kennel houden. Tot die tijd is het een prima optie om met een hond van een ander te gaan trainen. Daar doe je ook ervaring mee op die je straks met je eigen Mechelaar goed kan gebruiken.

En niet iedereen vertroetelt of verpest een hond door hem gewoon in huis te houden. Hulphonden worden ook vrij strikt grootgebracht omdat ze later moeten gaan werken, maar in hun puppentijd zijn ze voor de rest wel gewoon lekker pup en wordt er gezorgd dat het een fijne stabiele hond is voor later als hij echt aan het werk moet.

Dat gaat toch ook vaak met diensthonden zo?

Anne
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik snap de ophef niet??
Als je gaat schilderen koop je ook een kwast en wat andere spullen om te schilderen?
Wordt je fotograaf dan koop je een camera?
Ga je fietsen dan koop je een fiets?
En ga zo maar door, en wil je de hondensport in dan koop je een hond.... :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ascha schreef:

Het gaat om het feit dat je de hond 'ergens' in een kennel zet, tenminste dat is wat bij mij de weerstand oproept.

Dan zeg je dit wel zorgvuldig uit te kiezen, maar een hond op een bedrijventerrein in een kennel? Kom op, dat is toch geen leven? Die mensen zijn daar aan het werk, weet jij veel wie daar wel of niet om een hond geeft of wie zelfs honden haat en er een stuk vergiftigd vlees naar binnengooit.

Je neemt je werkhond gewoon bij je thuis, desnoods in de tuin soms in een kennel of je zoekt een goed huisadres waar hij kan wonen en leven en dat jij dan sport met de hond. Dat zou een 'samenwerking' zijn die ik nog wel kan begrijpen, al zitten daar ook haken en ogen aan.
Maar op een terrein ergens in een kennel :neenee: Kom op zeg! Dat moet jij toch ook wel zien, dat dit geen manier van doen is tegenover een hond.
Oke, die reactie kan ik me nog voorstellen..
En kan ik inderdaad niet veel op zeggen..
Ik heb geen terrein gezien nog.. Het is allemaal nog suggestief..
Heb me ook laten vertellen dat het een gevaar is dat de hond er weggenomen zou kunnen worden..
Dat zie ik ook wel als een probleem..
Bij iemand thuis.. ja dat zou een goed idee zijn..
Ik ken wel situaties waarbij de hond ergens anders woont, gewoon in huis dan, en de echte eigenaar de hond(en) een paar keer per week op komt halen om te sporten.
Hoe je aan zo'n adres komt? :19: Ik denk dat dit vaak bij de fok(ker) wordt afgesproken dit soort zaken.

Persoonlijk zou ik dit allemaal niet doen, maar mits de hond het gewoon fijn heeft, zie ik ook geen grote bezwaren hierin.

Naast dat jij de sport machtig vind en daar graag een hond voor wilt hebben, heb je gewoon de verantwoordelijkheid om buiten de sport goed voor de hond te zorgen of bij jezelf thuis of ergens anders thuis.
De hond is en blijft een roedeldier en voelt zich het fijnste bij zijn roedel.

Tot je die twee zaken kan combineren, kan je gewoon niet aan een hond erbij beginnen. Dat zou gewoon echt te egoistisch zijn.
Maar ik begrijp uit je latere berichten dat je dit ook weloverwogen wilt doen en hoop dat je de optie 'ergens op een terrein' laat vallen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Zoals je het nu voorstelt is wel even heel anders dan bovenstaande waar je het helemaal eens was met Scooby Doo.

Gewoon wachten tot je zelf in de juiste omstandigheden zit of een hond van iemand anders gaan trainen vind ik een heel andere zaak.

Anne
Nee hoor.. ik vind me daar zeker wel in..
Een hond die zijn plaats in de ren heeft die werkt over het algemeen wel beter dan een binnenhond die alle aandacht op elk moment van de dag heeft..
Een hond in de ren die komt eruit voor wandelingen.. gaat ook mee naar binnen.. maar zijn uiteindelijke plaats is in de ren..
Alleen had jij het erover dat die hond alleen maar uit zijn ren komt om te trainen.. Dat is natuurlijk onzin.. Hoewel er in iedere wandeling of actie met de hond een element van training zou moeten zitten als hij uit die ren komt..

En dan ergens midden in de velden is hij vrij om eens flink te rennen en te razen.. Wat je dan ook weer kunt gebruiken om hem gek te krijgen op een bal etc..

Maar bovenal.. zijn ren is waar hij komt te zitten als er niemand is.. kan hij niets fout doen.. hoeft hij niet gestraft, heeft zijn eigen plaats enz enz..

Mijn meest ideale plaats was een afgezet stuk tuin met een ren.. ben ik thuis de ren open en zijn laat maar lopen.. Buiten.. Niet altijd wel veel..
En dr op uit betekend werken, trainen.. (als de hond er de leeftijd voor heeft natuurlijk) dat is dan een beloning voor de hond, deze wil graag werken..
Zo neem ik ook wel aan dat Scooby Doo het bedoeld heeft ongeveer..
Luister.. ik kan jou niet zeggen hoe je met jouw honden moet omgaan..
Ben het ook vaak niet eens met hondeneigenaren hoe ze hun hond opvoeden en aanpakken..
We vinden onszelf allemaal geweldige baasjes..
Ikke wel althans.. Mijn honden zijn niet vanaf pup bij me en ik heb er een boel werk aan gehad..

Amber is van angstbijter naar sociale hond geworden vooral ook door de africhting!! (mag raar klinken maar dat is gewoon niet anders te zeggen) Shaggy is een asielhond die werkelijk niets geleerd had en waarbij ik mijn arm menig keer zowat uit de kom had liggen.. Je mag ze nu zien.. Ik ben veel met ze bezig en gewoon toe aan een andere hond.. Voor de sport.. snap je?

En in die keuze mag je me dan een egoist vinden.. ik heb mijn twee honden hier al "gered".. Mijn volgende hond is er een voor de sport en niet als huishond.. Heeft hij het niet? Dan gaattie weer.. Niet zomaar, die herplaats ik zelf dan..
Dat klinkt misschien hard voor jou..
Maar ik ben maar een softie als het aankomt op honden..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ik snap de ophef niet??
Als je gaat schilderen koop je ook een kwast en wat andere spullen om te schilderen?
Wordt je fotograaf dan koop je een camera?
Ga je fietsen dan koop je een fiets?
En ga zo maar door, en wil je de hondensport in dan koop je een hond.... :ok:
:lekkerpuh:
Afbeelding
A good dog never dies...

starfleet
Erelid

Ascha schreef:
Nee hoor.. ik vind me daar zeker wel in..
Een hond die zijn plaats in de ren heeft die werkt over het algemeen wel beter dan een binnenhond die alle aandacht op elk moment van de dag heeft..
Ik denk toch dat de meeste binnenhonden niet elk moment aandacht krijgen, zeker niet als de honden vnl. voor werk gebruikt worden.

Hier loopt de hond buiten de wandelingen om de hele dag in en uit en ik doe verder waar ik zin in heb dat is dan gewoon een huis tuin keukenhondje en zo zijn er zoveel.

Ze is er gewoon lekker bij, dat vindt ze fijn, het is namelijk een hond.

Ik vind jouw redenatie niet kloppen. Een huishond zou bijvoorbeeld niet zo goed presteren o.a. omdat die in huis gecorrigeerd zou worden?????

Anne
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

scooby doo schreef:wat iedereen verteld van een werkhond in huis opvoeden !!!
dat is dikke onzin een hond die in huis wordt grootgebracht gaat nOOIT zo goed presteren als 1 die altijd in zijn hok zit
:eek: Conclusie: je hebt die hond puur voor je eigen egoisme. JIJ wilt een hond hebben die goed presteert. Dat is gewoon het enige wat belangrijk is: goede prestaties? Dat die hond de rest van zijn leven in een hok moet slijten, interesseert je verder niets?!? :eek:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .
Wauw, wat een leven voor een hond: twee keer per week een beloning! :ok:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:
qyan schreef:
scooby doo schreef:
starfleet schreef: Is heel simpel, dan wacht je gewoon tot je wel de mogelijkheden hebt om je hond bij huis te houden.

Zelden zo'n vreselijk egoïstisch topic gezien. Heel naar zoals jij over honden denkt. Als je een hond voor je werk hebt, dan kan ik me iets indenken, maar jij wil gewoon hobbyen en sporten met je hond, omdat JIJ het zo leuk vindt. Dat die hond ergens vreemd zit te kwijnen in een hok, dat interesseert je niet.

Ik doe heel erg mijn best om begrip op te brengen voor de africhting etc. maar dit slaat toch werkelijk alles.

Anne
wat een onzin ik heb een hond die altijd in zijn hok zit en 2x per week mag hij mee om te gaan trainen .

wat iedereen verteld van een werkhond in huis opvoeden !!!
dat is dikke onzin een hond die in huis wordt grootgebracht gaat nOOIT zo goed presteren als 1 die altijd in zijn hok zit
:denken: soms vraag ik me echt af waar je het vandaan haalt.
Waarom zou een huishond niet zo goed kunnen presteren?
In 2007 komt er een pup bij, geen dober maar wat anders, maar deze zal gewoon net als Qyan in huis leven.
Met de juiste regels en de omgang met visite en dergelijke kan dat prima en zal het beestje net zo goed preseteren als een hond in een kennel.
Tuurlijk ga je iets anders met het beestje om in allerlei situaties, maar het kan prima!
Prestaties lever jij samen met je hond, de band met je hond,de training met je hond, de opvoeding.
Wel of geen kennel...............maakt geen reet uit!
het is wat meer werk, maar onmogelijk is het zeker niet!
we zijn het even oneens meid . een hond die opgroeit in huis gaat je tijdens het puberen uittesten . gevolg je gaat de hond straffen . een hond die in een hok zit wordt niet gestraft , alleen beloond als hij er uit mag om samen met het baasje te werken .

een huishond denkt , als ik op het veld sta wordt ik gecorrigeerd terwijl ik lekker met mijn luie reet thuis voor de kachel kan liggen .

begrijp je de redenering , door verschillende personen waaronder ikzelf getest en het verschil is verschrikkelijk groot
Ja dus......als je het van begin afaan goed doet valt die puberteit echt wel mee, sterker nog, als je het van pup afaan goed doet heb je niet eens last van de hond zijn puberteit, niet in zoverre dat je veel moet straffen!
En van een beetje straf gaat een hond niet dood hoor......tenzij je zwaar lichamelijk lijfstraffen uitdeelt.
Je kan ook anders corrigeren!
Dus nee, ik begrijp je redenering niet.
Ik vind het een vorm van er makkelijk af proberen te komen,.
Een hond leert door beloning en door straf/ corrigeren
het gewenste gdrag belonen, ongewenst corrigeren.
Voor mij is dat met huis en sporthonden precies hetzelfde!
Pfff, ja, qyan is zo zwaar en veelvuldig gestraft in zijn puberteit dat trainen rampzalig is......lukt voor geen meter meer :roll:
:19: :denken:
qyan

starfleet schreef:
scooby doo schreef:
allemaal vertrokken door dat gekanker
Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.

De hele dag in een kennel en er alleen uit en aandacht een paar keer per week. Ja dat vind ik heel erg om een roedeldier zo'n afschuwelijk en saai en ongevuld leven te geven met een uurtje per dag er even uit mogen op zijn best om de hond scherp en gewillig te houden.

En over kwijlende honden bij het eten. Mijn hondje ligt gewoon onder de tafel aan onze voeten, waar honden al eeuwen liggen tijdens het eten van de mensen. Een hond met een gevuld, fijn hondenleven ligt thuis lekker te pitten of te kluiven.

Anne
Ja, stel je voor dat je een hond waarmee je 2 of 3x per week traint ook nog eens op moet voeden :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:een huishond denkt , als ik op het veld sta wordt ik gecorrigeerd terwijl ik lekker met mijn luie reet thuis voor de kachel kan liggen .
Punt 1: geen enkele hond 'denkt', dus ook een huishond niet.
Punt 2: als je een hond op het veld staat te corrigeren, ben je wel zo verkeerd bezig. Dan maakt het werkelijk geen reet uit of het een huishond is of een werkhond.
Punt 3: wie zegt dat die werkhond niet denkt: lag ik maar met mijn niet sociale-kont-want-ik-kom-verder-nergens-dan-in-mijn-hok weer in dat hok waar ik zeven-dagen-per-week-op-twee-keer-trainen-na toch al in lig weg te rotten?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:ik werk ook met mijn hond en als ik thuiskom hoef ik geen kwijlende hond naast mijn eten te hebben .
Hoef ik ook niet; kwestie van opvoeden. Maar ja; dat kost inderdaad wat meer tijd dan je hond thuis gewoon in een hok te stoppen.
qyan

Ascha schreef:

Hehe.. EINDELIJK iemand die wel weet hoe het zit..
Ben het hier volledig mee eens!!!!
Ik zie inderdaad overduidelijk het verschil tussen huishond en buitenhond in de prestaties..
Een hond in zijn ren heeft daar zijn eigen domein, is daarmee zekerder en zelfstandiger.. Kan daar niets fout doen en hoeft alleen op het veld te presteren..
Natuurlijk word dan hier weer geroepen dat ze alleen uit de ren komen voor de training..
Iedere wandeling zit een element van training in bij mij..
Al is het maar de bal weggooien en fatsoenlijk apporteren netjes voorbrengen met recht voorzitten..
En voordat jullie dit ook weer zielig vinden.. Meer spanning en enthousiasme is er dan niet af te lezen van mijn boefke..
Die doet dat maar wat graag..
Qyan doet dat ook maar wat graag en leeft toch in huis!
Sterker nog, je kan Qyan niet blijer maken dan door met hem te trainen
en toch leeft hij in huis
Vraagje: hoe kan dat dan?
Qyan is zeer zeker, zelfstandig en zo verder
Ik snap er niets meer van.........offuh........is tijd steken in je dier naast het trainen dan toch ook een voordeel en gebleken dat dat ook werkt
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik doe bewaking met mijn hond , dat heb ik al verschillende keren gezegd in allerhande topics :smile2:
qyan

Ascha schreef:
starfleet schreef:
scooby doo schreef:
allemaal vertrokken door dat gekanker
Er zijn toch ook speciale africhtingsfora waar je onder elkaar bent. Ik heb juist wel langzaamaan begrip voor de africhting gekregen door wat mensen hier, zelfs voor het huisvesten van een hond in een kennel. Juist deze extremen zoals jij nu weer beschrijft maken dat mensen van africhting gruwen.

De hele dag in een kennel en er alleen uit en aandacht een paar keer per week. Ja dat vind ik heel erg om een roedeldier zo'n afschuwelijk en saai en ongevuld leven te geven met een uurtje per dag er even uit mogen op zijn best om de hond scherp en gewillig te houden.

En over kwijlende honden bij het eten. Mijn hondje ligt gewoon onder de tafel aan onze voeten, waar honden al eeuwen liggen tijdens het eten van de mensen. Een hond met een gevuld, fijn hondenleven ligt thuis lekker te pitten of te kluiven.

Anne
Het gaat jou dr gewoon om om dwars te liggen.. jij maakt ervan dat die honden er maar een uurtje uitkomen per dag en hun hele leven in een ren moeten doorbrengen..
Heel kinderachtig wat je doet.. inderdaad wij hebben een passie voor het africhten.. en de denkbeelden die jij ervan maakt zijn gewoon beledigend..
Mensen in de hondensport zijn bij iedere stap bezig met de vorming van de hond.. Het kiezen van het ras.. ze te huisvesten.. (in een ren ja) hoe ze als puppy al wel of niet aan te pakken.. enz enz.. en jij doet het voorkomen alsof we ze in een ren flikkeren, vreten voorschuiven en dan maar hopen dat daar een wereldse valse bijter uit voortkomt..
Kortzichtiger kan het haast niet en je wil gewoon niet horen hoe het wel zit..
Bij jou is africhten gewoon een misdaad.. nou prima dan.. we hebben het gehoord kan ik dan nu mijn vraag gewoon aan mensen voorleggen die me wel iets zinnigs te melden hebben?? Je hebt voldoende gezegd.. Je standpunt is duidelijk.. Ik kan er erg weinig mee.. Is niet 1 antwoord van je dat ook maar duidelijke info bevat.. alleen maar opruiende praat.. Wat de mensen die ik wel wil horen dus wegjaagd..
Uhm, ik doe ook hondensport :idea:
Niet iedere africhter denkt zoals jij en scooby, laat dat alsjeblieft geen algemeen iets worden zeg!
qyan

scooby doo schreef:ik doe bewaking met mijn hond , dat heb ik al verschillende keren gezegd in allerhande topics :smile2:
Goh, ik ken toch echt honden in de bewakling die gewoon in huis leven........hoe doen die dat dan :denken:Begrijp me niet verkeerd,m ieder zijn ding, maar ga niet lopen verkondigen dat het onmogelijk is, want het is wel zeker mogelijk.
Het kost alleen veel en veel meer tijd en inspanning
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:ook dat soort dingen kan je combineren met africhting hoor,
er worden biathlons georganiseerd waarbij je 10 km met hond moet afleggen en er tussendoor iets van 20 oefeningen uit het africhtingsprogramma zijn,
heb een geinteresseerde pupkoper die dat op zeer hoog niveau doet en wil zelf volgend jaar met onze oudste teef er ook aan mee gaan doen, lekker samen werken dus
Super! :ok: Maar zulke prestaties lever je toch echt niet met een hond die twee keer per week uit zijn hok mag om te 'werken'. Dan denk ik alleen al aan de conditie die die hond mist om een biathlon te doen. Daarvoor moet een hond toch heel wat vaker dan twee keer uit zijn hok.
scooby doo

qyan schreef:
scooby doo schreef:ik doe bewaking met mijn hond , dat heb ik al verschillende keren gezegd in allerhande topics :smile2:
Goh, ik ken toch echt honden in de bewakling die gewoon in huis leven........hoe doen die dat dan :denken:
geen idee , ieder zijn zin zeg ik toch .

bij mij : dinsdag van 15uur tot 22uur op de club
donderdag 15 tot 22 uur op de club
vrijdagavond werken met de hond
zaterdag trainen op de club
dus hond zit 3dagen per week in een kennel

ja hoor ik laat hem echt wegrotten :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Nee een hond die in het begin ongeschikt blijkt te zijn.. Als jonge hond dus nog... die gaat er onherroepelijk uit ja.. is overigens makkelijk te herplaatsen.. Een hond die het wel heeft die blijft ook.. dat zeker...
Tot aan zijn dood dan..
Makkelijk te plaatsen? Een hond die alleen maar in een ren heeft gezeten? Aan wat voor plek denk je dan, als ik vragen mag? Een huishond kun je er dan toch echt niet meer van maken.
starfleet
Erelid

Ik heb even jouw archief gelezen. Ik weet nu beter waar ik een en ander plaatsen moet met je gecoupeerde Doberman. Weer wat wijzer en kan ik jouw berichten gevoegelijk overslaan als zijnde vrij stompzinnig.

Anne
scooby doo

starfleet schreef:
Ik heb even jouw archief gelezen. Ik weet nu beter waar ik een en ander plaatsen moet met je gecoupeerde Doberman. Weer wat wijzer en kan ik jouw berichten gevoegelijk overslaan als zijnde vrij stompzinnig.

Anne

:ok:
starfleet
Erelid

Scooby schreef:
Makkelijk te plaatsen? Een hond die alleen maar in een ren heeft gezeten? Aan wat voor plek denk je dan, als ik vragen mag? Een huishond kun je er dan toch echt niet meer van maken.
Ik moet gelijk denken aan Bob van een tijdje terug :jank:

Anne
qyan

scooby doo schreef:
qyan schreef:
Goh, ik ken toch echt honden in de bewakling die gewoon in huis leven........hoe doen die dat dan :denken:

Uh hallo, ik heb nergens geschreven dat je je hond weg laat rotten, wel goed lezen graag!
Jij beweerd dat alle honden die in huis leven ongeschikt zijn om mee te werken, want die worden gestraft en gecorrigeerd.
Dat is dus de grootste onzin die je maar kan verkondigen.
Dat is wat ik zeg!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef: Zeker je wil de hond een mooi leven geven.. maar je haalt hem niet om hem op te voeden en hem dan op zichzelf te gaan laten wonen.
Sorry, maar dit soort opmerkingen gaan echt al mijn begrip te boven, hoor. Een hond is toch geen 18-jarige puber die op zichzelf moet gaan wonen?!? Een hond is een ROEDELdier. Hoe kun je het in hemelsnaam bedenken dat een ROEDELdier op zichzelf moet gaan wonen?!
scooby doo

qyan schreef:
scooby doo schreef:
qyan schreef:

Uh hallo, ik heb nergens geschreven dat je je hond weg laat rotten, wel goed lezen graag!
Jij beweerd dat alle honden die in huis leven ongeschikt zijn om mee te werken, want die worden gestraft en gecorrigeerd.
Dat is dus de grootste onzin die je maar kan verkondigen.
Dat is wat ik zeg!
ze zullen wel kunnen werken maar .. in mijn ogen nooit zo goed presteren als 1tje die minder druk heeft gehad van het baasje
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:En scooby doo? --> wat ben jij een in en in triest figuur! Ik weet wel waar ik de teletac bij jou zou willen plaatsen.
:smile:
Sorry...
scooby doo

Scooby schreef:
chaos schreef:En scooby doo? --> wat ben jij een in en in triest figuur! Ik weet wel waar ik de teletac bij jou zou willen plaatsen.
:smile:
Sorry...

:mrgreen: genoeg gereld in dit topic

ik ga dat arme schaap van me uit zijn kennel halen en dan mag hij mee om te trainen :smile:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:
qyan schreef:

Goh, eens even kijken.....

Een week heeft 168 uur

En jij bent....... jahaaa, toch wel 23 hele uren met je hond bezig in een week :cheer:
En dat is nog niet eens waar, want nergens train je 7 uur per dag achter elkaar, dus haal van die 7 uur op dinsdag en woensdag gerust maar 4 uur af dat je hond in een kennel in de auto ligt terwijl jij een biertje loopt te zuipen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”