Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer is iemand een broodfokker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marley1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marley1 »

Jason schreef:Dit is het adres van de continental bulldog club kijk maar eens bij de standaard en dan zul je zien dat ze al in een groep zijn ingedeeld

http://www.continental-bulldogs.ch/goal.htm
Zegt me niets. :blah: Dat maakt het nog geen door de FCI voorlopig erkend ras. Bij de FCI is dit ras absoluut nog niet voorlopig erkend. :neenee: Zie ww.fci.be. Geen onzin verkopen dus.
Groet,

Bob
Maartje-Sho
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maartje-Sho »

Een broodfokker is voor mij iemand die heel vaak een nest heeft, zeker iedere maand 3 of 4 nesten. Stopt die nesten bij elkaar, ook als er dieren bij zitten die niet gezond zijn.
Een fokker die meer dan 30 honden heeft die continu conflicten hebben.
Honden die er gehavend uitzien door het vele vechten.
Honden met slechte ogen, oren, huidproblemen, vieze neuzen.
Etc, etc, etc....
Afbeelding

* Djara 30-05-2005 - 05-01-2009
* Sho 09-07-2002 - 03-08-2009
CaneCorsoAngeli

Ongelezen bericht door CaneCorsoAngeli »

Een broodfokker is voor mij een fokker die niet let op de combi`s die hij/zij maakt en dus puur fokt voor het produceren van puppies, ongeacht hoeveel puppies hij/zij fokt en ouderdieren heeft.
Ik heb een aantal honden die naar een gastgezin mogen, ten 1e omdat ik 2 teven heb die sinds 1 van 2 een nestje heeft gehad elkaar niet meer dogen en daarnaast heb ik een max van 4 honden omdat ik mijn honden een fijn en spannend leven wil geven en niet omdat het dan maar niets kost en ik lekker puppies kan trekken van de teven :evil: Toevallig kreeg ik gisteravond een mailtje van een malloot die mij broodfokker noemde omdat ik mijn honden uitplaats :denken: Nu zit ik hier te lezen en komen sommige uitspraken mij toch wel heeeeel bekend voor :mrgreen:
Bovendien fok ik alleen met gezonde dieren en die daarnaast voldoen aan mijn eisen, en soms heb ik een hond voor de fok aangehouden en fok ik daar niet mee, waaronder dus 1 van de honden die uitgeplaatst mag worden. Ik ben heel selectief in het kiezen van eigenaren voor mijn puppies en gastouders voor de honden die ik aanhou, en verkoop ook gerust nee omdat het mij niet zint. Ik heb ongeveer 2 nestjes per jaar en iedere teef krijgt minimaal een jaar rust tussen 2 nestjes en hooguit 3 nestjes in totaal. Ben ik dan broodfokker, dacht het niet, want dan is iedere fokker broodfokker.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”