Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asociaal plassen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Laat maar, ik ga hier niet eens meer op reageren.
Typisch geval van "zoek-stok-moet-even-klagen-maar-als-niet-iedereen-reageert-zoals-ze-wil-is-het-huilen"
Ik pas.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

www.vandale.nl

aso
aso·ci·aal (bn.)
1 zonder sociaal besef => aso, onaangepast, onmaatschappelijk

Dat wordt dan toch echt een cursusje integreren, Linda... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Nee, ik vind het niet kunnen, ondanks dat mijn reu het ook graag wilde. Wij zijn hier vlakbij een uitlaatzone en daar mag hij elk grassprietje, elke boom etc. onderzeiken. :wink:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Ik ben niet alleen geamuseerd over dit topic, maar over verschillende. De reacties verschillen namelijk nogal met wat ik alledaags om me heen zie. Ik zie bergen hondenstront liggen op plekken waar het niet mag, zie overal honden plassen, zie nooit iemand z'n hond aanlijnen als er een aangelijnde hond aankomt, zie zelden iemand z'n hond uberhaupt bij zich houden in losloopgebied, zie regelmatig loopse teven in losloopgebied en zo kan ik nog wel even doorgaan. Toch een vreemde tegenstelling.
Vind je?
Mensen die avonden op een hondenforum slijten, verschillen nogal van de gemiddelde hondenbezitter. Dus die mag en kun je niet vergelijken met dat wat je om je heen ziet :wink:
Aha, 'jullie' zijn beter?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:Vind je?
Mensen die avonden op een hondenforum slijten, verschillen nogal van de gemiddelde hondenbezitter. Dus die mag en kun je niet vergelijken met dat wat je om je heen ziet :wink:
Ja hoor, Linda :roll:

Nogmaals. Je draaft door.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef: Vind je?
onder "jullie" mag je dus ook jezelf rekenen..... :wink:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Zoek stok!
Zeer actief

amelie schreef:Laat maar, ik ga hier niet eens meer op reageren.
Typisch geval van "zoek-stok-moet-even-klagen-maar-als-niet-iedereen-reageert-zoals-ze-wil-is-het-huilen"
Ik pas.
Omdat ik geen zin heb om nog pagina's door te zeiken over een muurtje, ben ik aan het huilen?

Ik stel iets van mezelf ter discussie en vervolgens ben ik geamuseerd dat iedereen hier altijd het 'hondenforum verantwoorde' antwoordt. Niet raar, want als je iets anders zegt, word je hier met de grond gelijk gemaakt. Dat lijkt me nu wel weer aangetoond Amelie-ik-kan-alleen-lezen-wat-ik-wil-lezen-en-maak-m'n-eigen-verhaal-ervan-want-dat-vind-ik-fijner.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:Vind je?
Ja hoor, Linda :roll:

Nogmaals. Je draaft door.
Marion, je zegt het zelf. Ik zie gedrag om me heen van hondenbezitters, maar ik mag dat niet vergelijken met hondenforum mensen. Die mensen verschillen namelijk nogal van de gemiddelde hondenbezitter. Maar als ik dan vraag 'jullie zijn beter?' dan draaf ik door :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoek stok! schreef:vervolgens ben ik geamuseerd dat iedereen hier altijd het 'hondenforum verantwoorde' antwoordt.
Dan zal ik je even uit de droom helpen waar het mij betreft: ik heb geen hondenforum-corect antwoord gegeven :mrgreen:
Max mag niet tegen muurtjes etc plassen.Punt uit.
Als ie nodig moet legt ie er maar een knoop in totdat we bij de eerste de beste grasspriet zijn.
Laatst gewijzigd door marian* op 12 mar 2006 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief

Eukalipta schreef:
Zoek stok! schreef:
Marion. schreef: Vind je?
onder "jullie" mag je dus ook jezelf rekenen..... :wink:
Mijn hond staat niet onder appel, ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen, ik loop niet 3 uur per dag met mijn hond, ik loop gewoon samen op met een loopse teef in een losloopgebied, mijn hond zat in een bench, ik corrigeer als het nodig is en mijn hond pist tegen muurtjes aan. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vermoed dat ik de gemiddelde hondenbezitter ben en geen hondenforum-hondenbezitter.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoek stok! schreef: Mijn hond staat niet onder appel, ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen, ik loop niet 3 uur per dag met mijn hond, ik loop gewoon samen op met een loopse teef in een losloopgebied, mijn hond zat in een bench, ik corrigeer als het nodig is en mijn hond pist tegen muurtjes aan. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vermoed dat ik de gemiddelde hondenbezitter ben en geen hondenforum-hondenbezitter.
Waar ben je nou op uit?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
Zoek stok! schreef:vervolgens ben ik geamuseerd dat iedereen hier altijd het 'hondenforum verantwoorde' antwoordt.
Dan zal ik je even uit de droom helpen waar het mij betreft: ik heb geen hondenforum-corect antwoord gegeven :mrgreen:
Max mag niet tegen muurtjes etc plassen.Punt uit.
Als ie nodig moet legt ie er maar een knoop in totdat we bij de eerste de beste grasspriet zijn.
Marian, ik was allang klaar met de muurtjes. Ik heb gezegd dat ik nu zie dat jullie gelijk hebben en ik laat het Bram niet meer doen.

Ik heb vervolgens een opmerking gemaakt dat ik heel ander gedrag zie van hondenbezitters dan hier op het forum geschreven wordt. Het is een tegenstelling die mij de afgelopen week heel erg opvalt.

Blijkbaar worden mensen daar pissig van.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Marion, je zegt het zelf. Ik zie gedrag om me heen van hondenbezitters, maar ik mag dat niet vergelijken met hondenforum mensen. Die mensen verschillen namelijk nogal van de gemiddelde hondenbezitter. Maar als ik dan vraag 'jullie zijn beter?' dan draaf ik door :roll:
Nee, je draaft door omdat - als blijkt dat jouw eigen gedrag niet overeen komt met de gemiddelde mens hier op het forum - ineens weer overdreven Flodder genoemd moet worden. Jij gaat jezelf in de aso-hoek stoppen. Je doet maar hoor.

Het enige wat ik beweer is dat de gemiddelde forum-bezoeker niet vergeleken kan worden met de gemiddelde honden-bezitter. En daar zit geen oordeel aan van beter of slechter, maar wel een oordeel van anders honden-bezitter zijn.

Maar je gaat verder je gang maar hoor. Het zal mij worst wezen waar Bram overal tegenaan piest. Hij mag 's avonds ook hier in de tuin zijn behoefte komen doen hoor.
Maar doe gewoon zelf vooral niet zo zielig. Jij vraagt iets, en het is mogelijk dat daar reacties op komen die je niet verwacht had. Ga dan niet de geslagene lopen spelen. Sta òf achter je eigen redenaties, òf neem die van een ander aan. De geslagen vrouw lopen spelen is errug makkelijk.
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
Zoek stok! schreef: Mijn hond staat niet onder appel, ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen, ik loop niet 3 uur per dag met mijn hond, ik loop gewoon samen op met een loopse teef in een losloopgebied, mijn hond zat in een bench, ik corrigeer als het nodig is en mijn hond pist tegen muurtjes aan. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vermoed dat ik de gemiddelde hondenbezitter ben en geen hondenforum-hondenbezitter.
Waar ben je nou op uit?
Ik probeer uit te zoeken of
1. mensen zich hier 'hondenforum verantwoord' voordoen
2. ze ander gedrag vertonen op dan buiten het forum zonder dat ze het zelf weten
3. het echt zo is dat hondenforum mensen enorme uitzonderingsgevallen zijn
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Zoek stok! schreef:
marian* schreef:
Waar ben je nou op uit?
2. ze ander gedrag vertonen op dan buiten het forum zonder dat ze het zelf weten
Lijkt mij duidelijk.
Het feit dat " wij" onze tijd in een forum steken en daar actief meer bezig zijn wil al zeggen dat " wij" ons iets meer in honden en alles wat er bij komt verdiepen dan de gemiddelde eigenaar die je op straat tegen komt.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Marion, je zegt het zelf. Ik zie gedrag om me heen van hondenbezitters, maar ik mag dat niet vergelijken met hondenforum mensen. Die mensen verschillen namelijk nogal van de gemiddelde hondenbezitter. Maar als ik dan vraag 'jullie zijn beter?' dan draaf ik door :roll:
Nee, je draaft door omdat - als blijkt dat jouw eigen gedrag niet overeen komt met de gemiddelde mens hier op het forum - ineens weer overdreven Flodder genoemd moet worden. Jij gaat jezelf in de aso-hoek stoppen. Je doet maar hoor.

Het enige wat ik beweer is dat de gemiddelde forum-bezoeker niet vergeleken kan worden met de gemiddelde honden-bezitter. En daar zit geen oordeel aan van beter of slechter, maar wel een oordeel van anders honden-bezitter zijn.

Maar je gaat verder je gang maar hoor. Het zal mij worst wezen waar Bram overal tegenaan piest. Hij mag 's avonds ook hier in de tuin zijn behoefte komen doen hoor.
Maar doe gewoon zelf vooral niet zo zielig. Jij vraagt iets, en het is mogelijk dat daar reacties op komen die je niet verwacht had. Ga dan niet de geslagene lopen spelen. Sta òf achter je eigen redenaties, òf neem die van een ander aan. De geslagen vrouw lopen spelen is errug makkelijk.
Je komt steeds terug op het pissen. Ik heb volgens mij al 10 x geschreven dat ik van mening veranderd ben. En nee, ik zie mezelf niet bepaald als Ma Flodder, ik rook niet :19:

Je reageert nu op een stelling van mij dat ik het apart vindt dat ik in de echte wereld ander gedrag zie dan daarbuiten. Er wordt hier steeds geschreven over rekening met elkaar houden in topics over loopse teven, aangelijnde honden etc. Maar ondertussen lees ik ook steeds over felle ruzies met andere hondenbezitters. Ik vind dat een gekke combi: je (nee, niet letterlijk jij) bent zo sociaal, maar blijkbaar heb je wel steeds confrontaties. Dat klopt toch niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:
marian* schreef:Waar ben je nou op uit?
Zal ik je uit de droom helpen?

Denk je niet dat mensen die dagelijks op een hondenforum te vinden zijn, iéts meer met hun honden hebben dan de gewone hondenbezitter?

Kijk nu naar jezelf, en kijk naar je vriendje. Er zit wel iets verschil in hondenbezit hè? En je hoeft niet zo sarcastisch "enorme uitzonderingsgevallen" te noemen, want gelukkig is dat niet zo. Bv dit forum heeft al heel veel aktieve leden. Dus zo enorm uitzonderlijk is het niet.
marian*
Erelid
Contacteer:

Waar ben je nou op uit?
1) Een aantal zal dat doen,een aantal anderen niet :wink:
2) Nee.
3) We zijn geen enorme uitzonderingsgevallen,maar gewoon mensen die als hondenmensen onder elkaar heel wat af kletsen en ook nog wat van elkaar opsteken.
D.w.z. dat mensen dingen bij hun hond herkennen en o.a. naar aanleiding van discussies hier er achter komen dat hun hond misschien wel héél hinderlijk gedrag vertoont zonder dat ze het zelf in de gaten hadden of gaan dingen van meer kanten bekijken :mrgreen:
Laatst gewijzigd door marian* op 12 mar 2006 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

Zoek stok! schreef:je (nee, niet letterlijk jij) bent zo sociaal, maar blijkbaar heb je wel steeds confrontaties. Dat klopt toch niet?
Daar kan ik niet over meepraten. Ik heb nooit confrontaties. Sorry.
Zoek stok!
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Zoek stok! schreef:
marian* schreef:
Waar ben je nou op uit?
Lijkt mij duidelijk.
Het feit dat " wij" onze tijd in een forum steken en daar actief meer bezig zijn wil al zeggen dat " wij" ons iets meer in honden en alles wat er bij komt verdiepen dan de gemiddelde eigenaar die je op straat tegen komt.
Het lijkt mij niet duidelijk. Als ik met een groep van het hondenforum loop, gaat het niet anders dan als ik met een groep uit de buurt loop.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@ri@nne
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
M@ri@nne schreef:
Zoek stok! schreef:
marian* schreef: Waar ben je nou op uit?
Lijkt mij duidelijk.
Het lijkt mij niet duidelijk. Als ik met een groep van het hondenforum loop, gaat het niet anders dan als ik met een groep uit de buurt loop.
Nou als ik met de gemiddelde hondeneigenaar op straat of op mijn werk of zo praat over honden merk ik toch wel duidelijk verschil hoor.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Nou als ik met de gemiddelde hondeneigenaar op straat of op mijn werk of zo praat over honden merk ik toch wel duidelijk verschil hoor.
Ik ook :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
marian* schreef:Waar ben je nou op uit?
Zal ik je uit de droom helpen?

Denk je niet dat mensen die dagelijks op een hondenforum te vinden zijn, iéts meer met hun honden hebben dan de gewone hondenbezitter?

Kijk nu naar jezelf, en kijk naar je vriendje. Er zit wel iets verschil in hondenbezit hè? En je hoeft niet zo sarcastisch "enorme uitzonderingsgevallen" te noemen, want gelukkig is dat niet zo. Bv dit forum heeft al heel veel aktieve leden. Dus zo enorm uitzonderlijk is het niet.
Het zal echt gelden voor bepaalde mensen, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voor die hele groep geldt. Het is zo dat in een topic vaak een sterke mening gegild wordt door een aantal mensen. Als ik het geheel anders doe, heb ik over het algemeen geen zin om uberhaupt te reageren. Soms doe ik het wel en dan volgt er altijd gezeik van de groep naar 1 persoon. Ik heb zo'n vermoeden dat dit tegengestelde meningen/gedragingen tegenhoudt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef: D.w.z. dat mensen dingen bij hun hond herkennen en o.a. naar aanleiding van discussies hier er achter komen dat hun hond misschien wel héél hinderlijk gedrag vertoont zonder dat ze het zelf in de gaten hadden of gaan dingen van meer kanten bekijken :mrgreen:
En beslissen dan zelf wat ze ermee doen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Bij mij ook niet, maar ik loop ook niet op met mensen waar ik wel een keer een confrontatie mee heb gehad. Kortom, ik filter in het hondenbos ook de mensen met wie ik wel en niet rustig op kan lopen.
Daarbij denk ik dat er ook wel een verschil zit tussen mensen 'van buiten' die de moeite nemen om lekker lang te gaan lopen en hun hond te laten spelen, en de mensen 'van buiten' die de hond een paar keer een blokje om gooien en dan 1 keer per week in het bos verschijnen en daar de 'regels' niet helemaal kennen.

Ik denk dat het er ergens tussenin zit. Ik denk dat de gemiddelde hondenforummer zich inderdaad wat meer verdiept in hoe honden in elkaar zitten, en waar anderen last van kunnen hebben. Aan de andere kant denk ik ook dat het situatieafhankelijk is hoe secuur je daarmee omgaat.
Ik wil bijvoorbeeld in grote lijnen niet dat Moos en Saar op andere honden afrennen. Maar als ik zoals vandaag op het strand loop waar alle honden door elkaar heen rennen en doen, dan ga ik Moos en Saar niet steeds bij me roepen; dan gaan zij ook hun gang maar.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Nou nou nu heb je het al over De groep. :eek:
Krijgen we dat weer? :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

M@ri@nne schreef:
Zoek stok! schreef:
marian* schreef:
Waar ben je nou op uit?
Lijkt mij duidelijk.
a: die van mij staan ook niet onder appel, derhalve lopen ze altijd aan de riem. Je moest 's weten wat voor blikken ik krijg toegeworpen en hoe mensen daarvoor omlopen.

b: die reuen van mij mogen niet tegen tuinafscheidingen van anderen aanpiesen, helaas gebeurt het heel af en toe wel

c: verantwoord hondengedrag houdt in dat je je verdiept in de natuurlijke behoeften van je hond en daarop inspeelt.
Dat betekent niet dat er bij tijd en wijle niet gecorrigeerd mag worden.
En twee van mijn honden slapen nog steeds in een bench. Vinden zowel zij als IK prettig.

Dus om het met voorgaande spreker eens te zijn. Wij zijn beter "op de hoogte" dan de gemiddelde hondeneigenaar.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Marion.

M@ri@nne schreef:Nou als ik met de gemiddelde hondeneigenaar op straat of op mijn werk of zo praat over honden merk ik toch wel duidelijk verschil hoor.
Ik ook :denken:
Maar Linda wil misschien een punt maken? Wat mij betreft mag ze ook best naam en toenaam gebruiken hoor. Misschien heeft ze tijdens de wandeling mijn honden tegen tuinmuurtjes zien plassen :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Daarnaast denk ik trouwens ook dat er hier op het forum ook een hele grote varieteit aan mensen komt. Er zijn hier ook mensen die mijn mening niet correct vinden, en waarvan ik hun mening ook niet helemaal juist vindt. Als ik zin heb in een discussie reageer ik in zo'n topic, anders hou ik mijn mond om gezeik te voorkomen.
En dat doe ik in het dagelijks leven ook met mensen die ik in het bos tegenkom :mrgreen:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Tjonge jonge, heb je zin in een rel ofzo............... :mrgreen:

Beetje overtrokken reactie hoor Zoek Stok. Misschien kun je dan op straat de mensen aanspreken die het niet naar wens doen, en niet hier een vraag gaan stellen en dan boos worden om de reacties. :denken:

En verder denk ik inderdaad dat mensen hier op het forum anders met bepaalde dingen omgaan als de gemiddelde hondenbezitter. Ook omdat je door op dit forum te lezen over bepaalde dingen anders gaat denken.

Net als jij nu over dat tegen een muurtje plassen. Daar had je daarvoor nooit over gedacht en nu ga je dat misschien anders doen.

Ik weet zeker als ik niet op dit forum had gelezen en geschreven dat ik het nooit gered zou hebben met Buck. Dus het verandert je wel een beetje in de manier van omgaan met je hond.
Laatst gewijzigd door Baily op 12 mar 2006 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”