Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asociaal plassen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Asociaal plassen?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Afbeelding

Leek me wel een leuk onderwerp om jullie mening eens over te vragen :wink:

De avondrondjes doe ik altijd aangelijnd in de buurt. Omdat ik ziek was, heeft m'n vriend het een aantal dagen overgenomen. Hoe we er op kwamen weet ik niet meer, maar het bleek dat Bram niet tegen muurtjes als tuinafzetting mag plassen van m'n vriend. Hij vindt dat niet netjes.

Ik vond het eerst maar onzin, maar misschien heeft hij toch wel gelijk.

Het gaat om muurtjes die in een hele straat zijn toegepast om de stoep van de voortuinen te scheiden. Ze zijn 5 stenen hoog (laag dus) en van mij mag Bram daar tegen aan plassen. Hij mag uiteraard niet in de tuinen komen en mag ook niet tegen planten plassen die als tuinafscheiding dienen.

Is het aso om hem tegen die muurtjes te laten plassen? Nee, het is niet iets waar ik van wakker lig :wink: , maar ik ben wel benieuwd of anderen dit toelaten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik laat het toe als niemand het ziet :mrgreen: Het is natuurlijk niet voor niks dat honden daar plassen, daar is de hele buurt al geweest. Maar als mensen hun hond tegen mijn tuinhek laten plassen vind ik het ook niet leuk (als ik het zie).

Anne
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nou nee, niet aso, maar ik zou het ook niet zo'n leuk uitzicht vinden als ik naar buiten kijk en een hond piest tegen 'mijn' muurtje.
Op zich nix aan de hand want Brammetje komt er niet bovenuit. Maar andere grotere reuen misschien wel en om nou als 'pismuurtje' in de buurt te fungeren....... :wink:
Afbeelding
rosco fauve
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Als ik dit zo lees zou ik er ook geen probleem mee hebben.
Planten en heggen zijn wel taboe bij ons maar zo'n muurtje, ach.
Als het nooit erger wordt.

Marja
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

ja ik vind t aso als mensen hun hond tegen je tuinafscheiding laten zeiken.
zo moeilijk is t toch niet om hem te laten plassen op de plek waar het hoort? :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn honden is geleerd om alles binnen te houden tot we de woonwijk uitzijn en er dus bomen, struikjes en gras is om tegenaan/op te plassen en poepen.

ik wil ook niet dat honden tegen mijn tuinmuur die ik niet heb pissen dus mag dat andersom ook niet. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:Ik laat het toe als niemand het ziet :mrgreen: Het is natuurlijk niet voor niks dat honden daar plassen, daar is de hele buurt al geweest. Maar als mensen hun hond tegen mijn tuinhek laten plassen vind ik het ook niet leuk (als ik het zie).

Anne
:mrgreen:

Daarom was mijn eerste reactie ook van ja hallo ik mag hier niks meer :wink: De grasvelden waar het verboden is om je hond te laten poepen, liggen hier vol met ranzige flubberpoep, de kattenstront lag tot voor kort overal in mijn tuin en mijn heg is kaal van onderen vanwege het geplas van buurthonden.

Maar goed, ik ben geen schaapje, dus zal ook hier dan maar de braafste zijn. Ik had het me gewoon nooit gerealiseerd :engel:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Of het aso is weet ik niet, maar Baloe mag het niet. :wink:
Ik heb ook liever niet dat andere mensen hun hond tegen mijn tuinafscheiding laten pissen, dus laat ik het mijn eigen hond ook niet doen.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Simba mag niet tegen planten of tuinen van andere mensen plassen, maar tegen de heg van de gemeente laat ik hem altijd maar. Lekker aso he
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:mijn honden is geleerd om alles binnen te houden tot we de woonwijk uitzijn en er dus bomen, struikjes en gras is om tegenaan/op te plassen en poepen.
Hier in de buurt zijn best wel wat honden die alleen buiten komen om snel te plassen en te poepen. Dan lopen ze 25 meter en bij het eerste de beste stukje grond rond een boompje (gewoon omgeven door tegels) moet de hond z'n behoefte doen. Daar lopen dieren doorheen met als gevolg dat er paden zijn die onder de hondenstront liggen.
En dat terwijl er een losloopgebied op 200 meter afstand is! Maar ja, daar durf ik niet te komen als het donker is, dus doe ik 's avonds ook rondjes door de wijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
massam schreef:mijn honden is geleerd om alles binnen te houden tot we de woonwijk uitzijn en er dus bomen, struikjes en gras is om tegenaan/op te plassen en poepen.
Hier in de buurt zijn best wel wat honden die alleen buiten komen om snel te plassen en te poepen. Dan lopen ze 25 meter en bij het eerste de beste stukje grond rond een boompje (gewoon omgeven door tegels) moet de hond z'n behoefte doen. Daar lopen dieren doorheen met als gevolg dat er paden zijn die onder de hondenstront liggen.
En dat terwijl er een losloopgebied op 200 meter afstand is! Maar ja, daar durf ik niet te komen als het donker is, dus doe ik 's avonds ook rondjes door de wijk.
ik loop mijn avondrondjes ook in de wijk, mijn voordeel is dat de straat uit einde wijk is en allemaal land aan de ene kant van de weg en huisen aan de andere kant. dus ik zit al snel op plasplekken zegcmaar, dat is ook mijn voordeel. en idd nog steeds vind je hier op de veldjes waar kids voetballen hopen stront.. we wonen op het plattenland en nog....

maar ook in de wijk mogen ze niet tegen muren en struiken van tuinen plassen en poepen. dan mogen ze alleen in bermen gaan zitten
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik heb een houten tuinafscheiding (plantenbak) en als ik zie dat iemand zijn of haar hond daartegen laat piesen dan zal ik daar echt effe pissig op reageren.

Ik vind het dus wel aso... :pffff:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik woon in een groene wijk,dus het is best makkelijk om je reu hier te leren dat muurtjes van huizen( gaat na verloop van tijd echt stinken),langs tuinen enz. taboe zijn :mrgreen:
Ik vind het ook vies als er tegen mijn tuinhek aan gepiest wordt,dus mag Max het alleen tegen struiken enzo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:Ik woon in een groene wijk,dus het is best makkelijk om je reu hier te leren dat muurtjes van huizen( gaat na verloop van tijd echt stinken),langs tuinen enz. taboe zijn :mrgreen:
Ik vind het ook vies als er tegen mijn tuinhek aan gepiest wordt,dus mag Max het alleen tegen struiken enzo.
Die twee plasjes van Bram die niet meer tegen de muurtjes aankomen, zullen er niet voor zorgen dat de muurtjes plasvrij worden. Maar ik zal het goede voorbeeld gaan geven :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moritz, reu dus, mag niet hier in de straat plassen :neenee:
Hij wacht maar 5 seconde en dan zijn we in het losloopgebiedje en kan hij tegen bomen en struiken aanplassen.

Persoonlijk zou ik het ook niet daverend vinden als een hond tegen mijn hek-afscheiding aanplast. Ik zou er geen drama van maken hoor :mrgreen: , maar ik zou wel denken 'joh, kan dat niet even ergens anders?'
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief

Stang schreef:Moritz, reu dus, mag niet hier in de straat plassen :neenee:
Hij wacht maar 5 seconde en dan zijn we in het losloopgebiedje en kan hij tegen bomen en struiken aanplassen.

Persoonlijk zou ik het ook niet daverend vinden als een hond tegen mijn hek-afscheiding aanplast. Ik zou er geen drama van maken hoor :mrgreen: , maar ik zou wel denken 'joh, kan dat niet even ergens anders?'
maar jij bent lid van dit forum en dus idioot hondengek :mrgreen:

80% van nederland denk "joh kan dat niet even anders? anders stamp ik je hond in tweeen en dan ben jij aan de beurt" :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos mag het in principe niet, ik loop altijd meteen met hem naar een boom of de struiken. Maar ik moet toegeven dat ik soms wat gemakkelijk ben. Moos is heeeel goed in 1 keer plassen en dan de rest tijden lang ophouden. Als ik in de regen om 10 uur 's avonds buiten loop en hij wil na 20 minuten eindelijk zijn poot weer op gaan tillen, maar dan tegen een muurtje, ehm tja, dan kijk ik eens snel om me heen of niemand het ziet en dan mag het wel.

Maar dat is maar 1 keer in de maand ofzo, scheelt dat? :mrgreen:
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik laat Dazzle niet tegen de flat plassen, omdat de plekken van andere honden er vreselijk smerig uitzien... en ook niet tegen voortuinen. Lantaarnpalen, perkjes enzo wel.
Het meest aso vind ik mensen die hun honden tegen vuilniszakken/bakken en autovelgen laten plassen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als je je hond niet in je eigen tuin laat pissen, vind ik dat je hem ook niet tegen andermans tuinhekje moet laten pissen. Laat hem dan lekker tegen je eigen tuinhek aan plassen.
Hier in de flat heb je mensen die tegen de pilaar gelijk naast de bel uitgebreid hun hond laten plassen. Ik vind dat echt niet prettig. Mijn honden mogen dat niet en ik word er wel op aangekeken. Diezelfde mensen laten hun hond trouwens ook tegen auto's aan plassen. :roll: Ik vind dat dus niet zo netjes. Als Nelson zijn poot optilt tegen iets dat niet mag probeer ik hem bijna altijd mee te trekken...of het moet midden in de nacht zijn en hard regenen! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:Als je je hond niet in je eigen tuin laat pissen, vind ik dat je hem ook niet tegen andermans tuinhekje moet laten pissen.
Hij mag wel in eigen tuin plassen hoor. En het was een muurtje en geen hekje :pffff: :wink:

Zal ik maar een bloemetje brengen naar alle bewoners met de muurtjes? :roos: :roos: :roos:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Eline* schreef:Als je je hond niet in je eigen tuin laat pissen, vind ik dat je hem ook niet tegen andermans tuinhekje moet laten pissen.
Hij mag wel in eigen tuin plassen hoor. En het was een muurtje en geen hekje :pffff: :wink:

Zal ik maar een bloemetje brengen naar alle bewoners met de muurtjes? :roos: :roos: :roos:
dat lijkt mij wel op z'n plaats ja :pffff:

:mrgreen:
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Nou, Keizer mag het niet. Nou zal ik niet heilig doen en zeggen dat hij het nooit doet hoor, want soms in een onbewaakt ogenblik ben ik te laat om in te grijpen. :19:

Maar in principe wil ik het niet hebben. Hij plast maar op de plekken waar dat mag, we hebben een hele mooie hondenuitlaatstrook hier, met veel bomen, dus daar leeft hij zich maar uit :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
marian* schreef:Ik woon in een groene wijk,dus het is best makkelijk om je reu hier te leren dat muurtjes van huizen( gaat na verloop van tijd echt stinken),langs tuinen enz. taboe zijn :mrgreen:
Die twee plasjes van Bram die niet meer tegen de muurtjes aankomen, zullen er niet voor zorgen dat de muurtjes plasvrij worden. Maar ik zal het goede voorbeeld gaan geven :pffff: :mrgreen:
Het gaat niet zozeer om die 2 plasjes van Bram,maar ook om andere honden die het ruiken en denken dat ze het beter kunnen :mrgreen:
Daarom mag Max het niet;als ééntje het doet heb je zo alle buurthonden die het doen.En dan wordt het vies.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
Zoek stok! schreef:
Het gaat niet zozeer om die 2 plasjes van Bram,maar ook om andere honden die het ruiken en denken dat ze het beter kunnen :mrgreen:
Daarom mag Max het niet;als ééntje het doet heb je zo alle buurthonden die het doen.En dan wordt het vies.
Jaaaaahaaaaaa :W:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Ik vind het wel aso. Van één hon dis het misschien niet erg, maar elke reu die er langs komt gaat er weer overheen en uiteindelijk ruik je én zie je dat wel.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoek stok! schreef:

Hoezo? Het regent wel weer schoon hoor! :mrgreen: :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:

Hoezo? Het regent wel weer schoon hoor! :mrgreen: :wink:
Zie je wel, no problemo dus :mrgreen:

Nou hoor, ik had er echt nooit bij nagedacht. Soms heb ik gewoon een bord voor m'n kop lijkt het wel.

Overigens ga ik natuurlijk m'n vriend niet zeggen dat hij gelijk had, dat begrijpen jullie wel :hmmm:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier mogen ze het niet maar ik ben niet altijd op tijd :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

massam schreef:
Stang schreef:Moritz, reu dus, mag niet hier in de straat plassen :neenee:

maar jij bent lid van dit forum en dus idioot hondengek :mrgreen:

80% van nederland denk "joh kan dat niet even anders? anders stamp ik je hond in tweeen en dan ben jij aan de beurt" :mrgreen:
Idioot hondengek? :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Contacteer:

Stang schreef:Idioot hondengek? :smile: :smile: :smile:
Denk dat je het merendeel van de forummers wel zo kunt betitelen :mrgreen: