Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

mik schreef:

Mijn katten mogen ook niet in mijn tuin poepen. Dus vreemde al helemaal niet!!!! weet je wat voor een ziektes via ontlasting overgedragen kunnen worden FIP, katteleukemie en katteaids.Alledrie dodelijk voor een kat!!! Nou Sorry ik wil dus niet dat welke vreemde kat dan ook in mijn tuin gaat schijten en vervolgens mij katten kan besmetten!!!!! Dus ja katten worden bij mij de tuin uit gejagen. Wel niet op die manier als de genoemde buurman want dat is gewoon mishandeling, maar wel doormiddel van een emmer water, de tuinslang of een harde gil!! En daar komt nog bij dat wanneer mijn katten lekker op de vensterbank liggen en ze een kat op hun terrein zien (achtertuin) dan heb ik gedonder in huis omdat de twee dames dan gewoon niet meer te genieten zijn en die kat op hun terrein willen wegjagen!! Ja niet alleen honden jagen op katten hoor als ik die katten van mij loslaat wanneer er een vreemde kat in de tuin zit dan pakken ze hem/haar en voor een goeie hoor reken daar maar op!!

Onze vorige hond was dikke maatjes met al onze katten. Zelfs zo goed dat alle katten s'avonds op zijn rug lagen om vervolgens heerlijk in zijn vacht weg te doezelen!!!! Maar een andere kat op ons terrein nou je moest eens weten hoe lelijk hij dan deed. Serieus als hij die kat te pakken zou kunnen krijgen dan bleef er niets meer van over. En ja ik ben een echt kattemens en honden mens en ik zou het dan super erg vinden voor de kat zelf. Geen enkel beest verdiend zo'n dood, maar medelijden met de baas heb ik dan niet en voor met een schadevergoeding hoeven ze dan helemaal niet aan mijn deur te kloppen!!! Het enige wat ze dan krijgen is een reactie van mij om hun eens even te vertellen dat ze hun dieren gewoon thuis moeten houden. De meeste mensen die een kat hebben vinden het gewoonweg heel normaal om hun kat dag en nacht buiten te houden en zo af en toe binnen te laten voor het eten. En dan krijg je ook nog van hun een antwoord dat het heel normaal is!! Katten zijn buiten dieren. Nou een hond ook!!!!!, maar je ziet toch ook niet heel nederland hun honden dag en nacht los laten lopen en overal bij iedereen in de tuin laten schijten!!!

Ik heb dus katten en binnenkort weer een hond. Ik geef erg veel om beide diersoorten en ik zou ook niet zonder ze kunnen. Maar beide blijven binnen of op mijn plaats!!! Daar waar ze horen!!!! Ze zijn mijn verantwoordelijkheid en niet die van andere!!

Ik ga straks elke dag lekker met de hond wandelen en de katten gaan dan lekker mee aan het riempje. En ik zal je vertellen dat veel mensen het kei geweldig vinden om die katten zo mooi mee te zie lopen.!!

Groeten Kim
kijk zo kan het dus ook :ok: :ok:
angela en joek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angela en joek »

hoi kim

leuk dat het zo goed gaat met je katten buiten lopen, helaas krijg ik dat bij mijn katten echt niet voor elkaar, heb het echt wel geprobeerd hoor, maar de meesten zijn best wel schuw, en wat voor hun een uitje is, is aan de overkant te gaan zitten kijken naar alles wat voorbij loopt, en dan komen ze gewoon weer lekker binnen.

katten die 24 uur per dag buiten lopen, nee dat zou ik dus idd nooit toelaten, maar zo in de avond een uurtje

en heel herkenbaar hoor, mijn katten joegen ook andere katten uit de tuin weg in mijn vorige huis, nu komen ze niet meer in de tuin omdat ze zachtjes uitgedrukt niet zo gecharmeerd zijn van de honden.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kun je je tuin echt niet afschermen met gaas en dan bovenaan stroomdraad of zo? DAn kunnen ze ook niet over.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
peggy en vinnie
Zeer actief

angela en joek schreef:hoi kim

leuk dat het zo goed gaat met je katten buiten lopen, helaas krijg ik dat bij mijn katten echt niet voor elkaar, heb het echt wel geprobeerd hoor, maar de meesten zijn best wel schuw, en wat voor hun een uitje is, is aan de overkant te gaan zitten kijken naar alles wat voorbij loopt, en dan komen ze gewoon weer lekker binnen.

katten die 24 uur per dag buiten lopen, nee dat zou ik dus idd nooit toelaten, maar zo in de avond een uurtje

en heel herkenbaar hoor, mijn katten joegen ook andere katten uit de tuin weg in mijn vorige huis, nu komen ze niet meer in de tuin omdat ze zachtjes uitgedrukt niet zo gecharmeerd zijn van de honden.
je zegt dat al jou katten om de beurt een uur na buiten mogen tegen de avond dus, daar versta ik onder tegen 5 uur dus dan ben je met 6 katten dus al tot 11 uur bezig als ze al op tijd thuiskomen,en dan zouden ze ook nog allemaal fijn aan de overkant van de weg gaan zitten om te kijken wie er voorbij komt, :denken: yeah right
angela en joek
Vaste gebruiker

iones schreef:Kun je je tuin echt niet afschermen met gaas en dan bovenaan stroomdraad of zo? DAn kunnen ze ook niet over.
nee dat gaat niet lukken, we hebben het wel overwogen in ons vorige huis, maar dat betekende dat we dus houten schotten moesten neerzetten, en dat wilden de buren dus ook niet (er stonden coniferen, wat heel irri was omdat mijn pup dus ook daar tussendoor kon glippen).
we hebben er wel planken tegenaan gezet, en dat hielp aardig voor de hond, maar voor de katten....

en hier? we hebben een tuin van bijna 30 meter lang en vijf meter breed. het zou trouwens ook weinig nut hebben omdat ze dus niet via de tuin naar buiten gaan (nou ja 1 dus wel, die is niet bang voor de honden).

maar we wonen nu dus in een buurt waar bijna iedereen een kat heeft, en die dus allemaal buiten mogen komen, dus hier geen problemen gelukkig.

maar voor mij nog steeds geen reden om ze de hele dag buiten te laten zwalken hoor, ze weten heel goed dat wanneer de voordeur opengaat het feest over is en ze binnen moeten komen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

angela en joek schreef:hoi kim

Nee, dat is bij mijn kat ook niet gelukt aan 'n lijntje lopen, maar dat geeft je nog niet het recht ze los te laten lopen. Oh en 'n konijn hoeft niet over 'n schutting te klimmen, die graaft zo 'n gangetje er onder door. Is-ie heel erg goed in.....
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Angela, je praat over dat je katten uit een asiel komen en dat het daarom onmogelijk is om ze binnen te houden of te leren aan een lijntje buiten te lopen, maar hoe denk je dat katten in een asiel vertoeven? Oud of jong...., ze zitten gewoon binnen hoor! Waarom is het dan zo onmogelijk om dat voort te zetten als je een kat uit het asiel haalt?

En ik ben het met de rest eens; het zijn jouw katten, dus jouw verantwoordelijkheid. Jij dient ervoor te zorgen dat anderen geen last hebben van jouw katten. Die katten zijn jouw keuze en niet de keuze van anderen.
En je spreekt over eenrichtingsverkeer. Ben je nou echt in de veronderstelling dat mensen zonder katten alles uit de kast moeten halen om hun woning en tuin te bevrijden van jouw katten? Je kunt het ook omdraaien. Ik ben van mening dat jij teveel in één richting denkt omdat je verwacht dat iedereen maar gecharmeerd moet zijn van jouw katten in hun tuin.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Neeltje

MoniqueDM schreef:Angela, je praat over dat je katten uit een asiel komen en dat het daarom onmogelijk is om ze binnen te houden of te leren aan een lijntje buiten te lopen, maar hoe denk je dat katten in een asiel vertoeven? Oud of jong...., ze zitten gewoon binnen hoor! Waarom is het dan zo onmogelijk om dat voort te zetten als je een kat uit het asiel haalt?

En ik ben het met de rest eens; het zijn jouw katten, dus jouw verantwoordelijkheid. Jij dient ervoor te zorgen dat anderen geen last hebben van jouw katten. Die katten zijn jouw keuze en niet de keuze van anderen.
En je spreekt over eenrichtingsverkeer. Ben je nou echt in de veronderstelling dat mensen zonder katten alles uit de kast moeten halen om hun woning en tuin te bevrijden van jouw katten? Je kunt het ook omdraaien. Ik ben van mening dat jij teveel in één richting denkt omdat je verwacht dat iedereen maar gecharmeerd moet zijn van jouw katten in hun tuin.
Mijn katten komen ook uit het asiel en m'n eerste kat heeft waarschijnlijk nog zelfs gezworven. Die heeft de eerste 3 jaar bij mij op de flat gewoond en daarna mee naar het huis, waar ze 17 is geworden, zonder ooit ook maar verder te zijn geweest dan m'n tuin.
angela en joek
Vaste gebruiker

Nee, dat is bij mijn kat ook niet gelukt aan 'n lijntje lopen, maar dat geeft je nog niet het recht ze los te laten lopen. Oh en 'n konijn hoeft niet over 'n schutting te klimmen, die graaft zo 'n gangetje er onder door. Is-ie heel erg goed in.....

ja daarom laat ik mijn konijn ook nooit alleen in de tuin, en als mijn katten in de tuin zouden blijven, en er alleen maar onderdoor probeerden te graven ja dan zou het een stuk makkelijker zijn geweest.

:denken: heb geen ander lettertype genomen, maar krijg toch dit
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

angela en joek schreef:
en hier? we hebben een tuin van bijna 30 meter lang en vijf meter breed. het zou trouwens ook weinig nut hebben omdat ze dus niet via de tuin naar buiten gaan (nou ja 1 dus wel, die is niet bang voor de honden).
Nou en?
Stel dat ik zo'n lap tuin had.Dan wordt er dus van mij klaarblijkelijk wel verwacht dat ik die dan maar katproof moet maken omdat de eigenaar van de kat het vertikt de verantwoording over zijn huisdier te nemen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
peggy en vinnie
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Angela, je praat over dat je katten uit een asiel komen en dat het daarom onmogelijk is om ze binnen te houden of te leren aan een lijntje buiten te lopen, maar hoe denk je dat katten in een asiel vertoeven? Oud of jong...., ze zitten gewoon binnen hoor! Waarom is het dan zo onmogelijk om dat voort te zetten als je een kat uit het asiel haalt?

.
daar heb jij een heel goed punt :wink:
Neeltje

angela en joek schreef:

ja daarom laat ik mijn konijn ook nooit alleen in de tuin, en als mijn katten in de tuin zouden blijven, en er alleen maar onderdoor probeerden te graven ja dan zou het een stuk makkelijker zijn geweest.

:denken: heb geen ander lettertype genomen, maar krijg toch dit
En waarom je katten dan wel????? Is voor mij het zelfde hoor, HUISdier is HUISdier.
marian*
Erelid
Contacteer:

angela en joek schreef: en als mijn katten in de tuin zouden blijven, en er alleen maar onderdoor probeerden te graven ja dan zou het een stuk makkelijker zijn geweest.
Men neme een paar rollen gaas en een aantal palen en klaar is Kees :wink:
Desnoods nog een net erbij en dan ben je helemaal klaar.
Jouw kat(ten),jouw tuin.
Afbeelding
Neeltje

marian* schreef:
angela en joek schreef: en als mijn katten in de tuin zouden blijven, en er alleen maar onderdoor probeerden te graven ja dan zou het een stuk makkelijker zijn geweest.
Men neme een paar rollen gaas en een aantal palen en klaar is Kees :wink:
Desnoods nog een net erbij en dan ben je helemaal klaar.
Jouw kat(ten),jouw tuin.
Dan nog 'n net erover heen dan heb je ook geen last meer van de duiven van de buurman. Want ja, daar hoeft hij niet voor te zorgen dat die niet bij jou in de tuin komen, maar dat moet jij doen.
angela en joek
Vaste gebruiker

marian* schreef:
angela en joek schreef:
Nou en?
Stel dat ik zo'n lap tuin had.Dan wordt er dus van mij klaarblijkelijk wel verwacht dat ik die dan maar katproof moet maken omdat de eigenaar van de kat het vertikt de verantwoording over zijn huisdier te nemen?
sorry hoor, maar je hoeft heus je tuin niet katproof te maken, een of misschien 2 keer weg jagen is genoeg (tenminste bij mijn katten wel)
en om samen leuk in 1 straat te wonen moet dat toch niet al teveel moeite zijn om het gezellig te houden en als je zoals ik dus heb gedaan afspraken kunt maken over hoe lang je katten buiten zijn is dat toch veel prettiger.

maar ik kap met deze discussie, want ik heb mijn mening en jullie je mening en dat ligt zover uit elkaar dat dit nergens anders toe leid dan elkaar te irriteren, en dat is niet mijn bedoeling, vind het een veels te leuk forum
mik
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mik »

Hoi Angela

Met mijn oudste kat was het in het begin ook een en al drama. Zoe heeft in haar leventje voordat ze bij mij kwam veel meegemaakt. Om even kort op te noemen: mishandeling door kinderen, mannen, slaan, schoppen , aan de haren, oren en staaatr trekken, tussende deur zetten en kijken of de deur nog dicht kan (favoriet bij de kids) van de trap gooien door het raam gooien. Als ze een knuffel kwam halen bij de man gewoon keihard weggetrapt worden enz, enz. En dat bijna 7 jaar lang. Je kunt je dan misschien voorstellen wat voor een kat ik in huis kreeg. Bang van alles, panisch voor kinderen en heel erg vals tegen alles. Nadat ik haar vertrouwen gewonnen had en ze na een heel aantal maanden op haar gemak was bij mij heb ik haar (omdat ik toen op een flatje zat) eens langzaam aan mee naar buiten genomen. Eerst binnen aan het aan het tuigje laten wennen, toen op het trapportaal mee aan het lijntje. En zo elke keer een beetje verder. En ja in het begin toen we op straat kwamen heeft ze me vaak in de armen gevlogen (met nageltjes) omdat ze bang was. Maar na een aantal weken elke dag een beetje buiten te zijn geweest begon ze het echt leuk te vinden!! Nu staat ze zelfs te zeuren aan de kast zovan: hee personeel pak mijn riem dan gaan we wandelen. Tja natuurlijk niet als het regent, maarja het zijn katten he!! :wink:

Noa de jongste heeft het eigenlijk gewoon mee overgenomen van Zoe en daar heb ik geen probleem mee gehad. Dus met een engelen geduld kom je een heel eind als je er maar tijd voor uittrekt. Het zijn nu eenmaal niet zo'n gewillige leerlingen als honden!!

Maar als jou buurt er idd niet zo'n probleem van maakt dan heb gewoon heel veel geluk gehad!!!! In mijn buurt (en die zijn best tolerant hoor) wordt de kat gewoon met een hoop bombarie de tuin uitgejagen en vervolgens krijgt diegene van wie die kat is het wel te horen zovan: hey die van jou zat weer eens in mijn tuin te :wc: , kun je hem gewoon bijhouden aub. Maarja ik woon dan weer in een dorps buurt met niet zo'n hele grote tuinen en dat beetje prive plek wat we dan hebben daar zijn we dan ook heel zuinig op. Vandaar!! :wink:

Groetjes Kim
marian*
Erelid
Contacteer:

angela en joek schreef:sorry hoor, maar je hoeft heus je tuin niet katproof te maken, een of misschien 2 keer weg jagen is genoeg (tenminste bij mijn katten wel)

Oh?
En hoe hou ik de katten dan weg?Aangezien jij niet de enige bent met meer dan 1 kat kan ik op deze manier echt de hele dag bezig blijven en daar heb ik gewoon geen zin in.
en om samen leuk in 1 straat te wonen moet dat toch niet al teveel moeite zijn om het gezellig te houden

Inderdaad hoeft dat niet.
Jouw kat in jouw tuin.
maar ik kap met deze discussie, want ik heb mijn mening en jullie je mening en dat ligt zover uit elkaar dat dit nergens anders toe leid dan elkaar te irriteren, en dat is niet mijn bedoeling, vind het een veels te leuk forum
En daar eindigen dit soort dingen altijd mee :wink:
Doodgewoon omdat katteneigenaren vinden dat hun Felix alle vrijheid van de wereld wil hebben en ze hem/haar dat dan ook geven waarbij ze voor het gemak maar voorbij gaan aan de overlast die ze wel degelijk veroorzaken.
Mijn honden zijn ook van vroeger uit vrijbuiters.......nou,dan laat ik die ook maar lekker over straat rond hobbelen en andermans tuin onder plassen en poepen.Moet kunnen toch?
Afbeelding
angela en joek
Vaste gebruiker

bah wat erg zeg, ik heb er geen woorden voor hoe sommige mensen met dieren omgaan.

maar ging ze dan ook in het tuigje hangen in het begin, die van mij gingen hard in hun achteruit, of snel een boom in (ook met een korte lijn).

ik kreeg ze al amper het huis uit aan de lijn, en daarna vlogen ze in de struiken voor het huis (ik woonde toen nog op een woonerf, dus op zich een ideale omgeving om het te doen). en vreselijk krijsen.

hier is de situatie anders, we wonen in een gewone straat met een vrij smal stoepje en auto's geparkeerd. dus al zouden mijn katten het al gewend zijn gaat het hier nog niet.

de meesten van mijn katten blijven hier wel gewoon binnen hoor, die hebben de behoefte niet om hier in de straat te banjeren, maar ik heb er 2 bij die tegen de muren aanvliegen als ze niet even naar buiten kunnen.

toen mijn dochter een tijdje bij me woonde (met haar kat) hebben we het ook geprobeerd, want zij vond het wel handig, nou het was een jong poesje, maar ze vloog alle kanten uit en gilde alsof ze afgemaakt werd.
mik
Vaste gebruiker

Ja ik weet het sommige mensen hebben echt geen verstand daar kan ik me zo kwaad om maken :evil: , maarja alles is voor Zoe in iedergeval in orde gekomen. Ik kan je verzekeren dat ze haar laatste jaren hier een luizeleventje mag leiden.

Wat betreft het aanleren Oja hoor in het tuigje hangen kei hard achteruit gaan, vervolgens vooruit en (omdat het een trapportaal was en er geen boom of struik in de buurt was) met nagels en al in mijn hoofd, nek, schouders, armen, benen, enz, enz. Hele zielige jank partijen, een boos miauwende en krijsende kat. Naderhand hele dagen gemeden worden en een echt boze kat om me heen hebben. Flink blazen en te keer gaan noem maar op. Ik heb de hele drama gehad!! Ook wanneer we op straat waren hoor. Bij elke boom waar ze in kon daar hing ze in. Elke struik idem. Een hond kende ze al, maar leuk vond ze, ze niet. Echt ik heb wat moeten doorstaan hoor. En natuurlijk ook van mensen die met hun hond aan het wandelen waren die zeiden ja hoor gaat ze met een kat wandelen en dan behandeld ze hem ook nog eens zo. Laat dat beestje toch lekker binnen. Als ik dan vertelde dat ik in een appartement woonde en de kat neit alleen niet naar buiten mocht van mij en het verhaal achter de kat dan hielpen de mensen vaak nog mee ook. Als ze bijv wisten dat de hond goed met katten om kon gaan dan lieten ze de hond rustig bij Zoe als ik zei dat het kon. Ook hielpen ze mee om Zoe af te leiden met een speeltje of begonnen te lief te roepen naar haar of even te aaien op het moment dat ze ergens van schrok bijv een auto. Zo langzamerhand is het dus verbeterd. En nu vinden ze het allemaal geweldig ik en mijn twee katten. We lopen niet zo heel lang en ook niet elke dag aangezien die meiden van mij ook graag binnen zitten met een raam wagewijd open. Maar het geeft ze wel even de kans om meer van de wereld te zien. Ik kan dus gewoon mijn deur open laten staan en dan zullen die twee nog niet een stap buiten de deur doen dus ze zijn blij binnen en hoeven dus ook niet perse naar buiten dat is wel fijn!! Toen we gingen verhuizen vonden sommige het ook echt jammer dat we weggingen omdat ze het wel leuk vonden zo met die katten.

Ik heb van mijn ouders een goede raad meegekregen. Een dier heeft te luisteren!! Dus als ik zeg we gaan aanleren om je aan het riempje te lopen dan gaan we dat aan leren. En dan hebben ze ook te luisteren ik ben daar heel consequent in. En wanneer ik merk dat het na lang proberen echt niet gaat omdat bijv de kat echt bang is (is wat anders als onwennig of geen zin) tja dan ben ik pas bereid om het op te geven. Het zelfde met kammen enz, enz.

Ik krijg wekelijks klanten in de trimsalon die zeggen (wanneer de hond weer eens in de klit zit) "ja maar hij wil dat niet hoor. Dan gaat hij bijten en dan hou ik op" Dan zeg ik altijd tegen die mensen (en het klinkt misschien hard "sorry hij heeft niets te willen. Hij zal geborsteld moeten worden of ie nu wil of niet!!!" Met wat borstellessen (opvoeding van de baas dus) laat de hond het naderhand wel toe :ok: ikke blij de baas blij en de hond blij!!!

Groetjes Kim
angela en joek
Vaste gebruiker

mik schreef:Ja ik weet het sommige mensen hebben echt geen verstand daar kan ik me zo kwaad om maken :evil: , maarja alles is voor Zoe in iedergeval in orde gekomen. Ik kan je verzekeren dat ze haar laatste jaren hier een luizeleventje mag leiden.

gelukkig maar dat ze nu een fijn baasje heeft

Wat betreft het aanleren Oja hoor in het tuigje hangen kei hard achteruit gaan, vervolgens vooruit en (omdat het een trapportaal was en er geen boom of struik in de buurt was) met nagels en al in mijn hoofd, nek, schouders, armen, benen, enz, enz. Hele zielige jank partijen, een boos miauwende en krijsende kat. Naderhand hele dagen gemeden worden en een echt boze kat om me heen hebben. Flink blazen en te keer gaan noem maar op. Ik heb de hele drama gehad!! Ook wanneer we op straat waren hoor. Bij elke boom waar ze in kon daar hing ze in. Elke struik idem. Een hond kende ze al, maar leuk vond ze, ze niet. Echt ik heb wat moeten doorstaan hoor. En natuurlijk ook van mensen die met hun hond aan het wandelen waren die zeiden ja hoor gaat ze met een kat wandelen en dan behandeld ze hem ook nog eens zo. Laat dat beestje toch lekker binnen. Als ik dan vertelde dat ik in een appartement woonde en de kat neit alleen niet naar buiten mocht van mij en het verhaal achter de kat dan hielpen de mensen vaak nog mee ook. Als ze bijv wisten dat de hond goed met katten om kon gaan dan lieten ze de hond rustig bij Zoe als ik zei dat het kon. Ook hielpen ze mee om Zoe af te leiden met een speeltje of begonnen te lief te roepen naar haar of even te aaien op het moment dat ze ergens van schrok bijv een auto. Zo langzamerhand is het dus verbeterd. En nu vinden ze het allemaal geweldig ik en mijn twee katten. We lopen niet zo heel lang en ook niet elke dag aangezien die meiden van mij ook graag binnen zitten met een raam open. Maar het geeft ze wel even de kans om meer van de wereld te zien. Toen we gingen verhuizen vonden sommige het ook echt jammer dat we weggingen omdat ze het wel leuk vonden zo met die katten.

Ik heb van mijn ouders een goede raad meegekregen. Een dier heeft te luisteren!! Dus als ik zeg we gaan aanleren om je aan het riempje te lopen dan gaan we dat aan leren. En dan hebben ze ook te luisteren ik ben daar heel consequent in. En wanneer ik merk dat het na lang proberen echt niet gaat omdat bijv de kat echt bang is (is wat anders als onwennig of geen zin) tja dan ben ik pas bereid om het op te geven. Het zelfde met kammen enz, enz.

met onze zoe is dat dus ook zo, vreselijk bang, houd er ook niet van om opgepakt te worden, en heeft toen ze geholpen moest worden de da ook fiks gebeten, niet omdat ze gemeen is, maar puur uit angst.
gelukkig heeft ze nu haast de behoefte niet meer om naar buiten te gaan en met kammen, dat moet je dus echt met truukjes doen, want anders lig je helemaal open, en er aan wennen? nope

Ik krijg wekelijks klanten in de trimsalon die zeggen (wanneer de hond weer eens in de klit zit) "ja maar hij wil dat niet hoor. Dan gaat hij bijten en dan hou ik op" Dan zeg ik altijd tegen die mensen (en het klinkt misschien hard "sorry hij heeft niets te willen. Hij zal geborsteld moeten worden of ie nu wil of niet!!!" Met wat borstellessen (opvoeding van de baas dus) laat de hond het naderhand wel toe :ok: ikke blij de baas blij en de hond blij!!!

ja idd, toen mijn witte herder klein was vond hij het vreselijk om geborsteld te worden, en nu.....als ik de borstel pak vliegt ie naar de bank om op zijn rug te gaan liggen, en kijkt me dan aan alsof tie zeggen wil, nou kom op dan, lig hier al een half uur te wachten. :smile:

Groetjes Kim
Neeltje

En al die katten die dan in 'n flat wonen, daar komt het gros ook niet van buiten en dat gaat goed. Desnoods kun je je balkon afzetten zodat de kat nog naar buiten kan.

En ja dat borstelen haha Ze vonden het hier allemaal goed, behalve Kiddy, toen ze oud werd, mocht ik niet meer bij d'r kontje borstelen, dus dat deed ik dan stiekem iedere keer 'n plukje. Maar toen ze op d'r 16de nog even onder narcose moest heb ik de dierenarts toch maar gevraagd of ze haar even wilden borstelen hahah kreeg zo'n mooie meid terug!

Het is inderdaad een kwestie wat wil je zelf. Ieder dier kun je africhten, je kat ook.
mik
Vaste gebruiker

Idd elk dier kun je wat leren!! En mensen die zeggen dat je een kat niets kan aanleren. Die van mij lopen dus aan een riempje en ook voor wat lekkers heb ik ze geleerd eerst "luid" te geven. Je moet er alleen wat meer tijd aan besteden dan bij een hond (hoewel sommige honden ook wel eigenwijs zijn hoor :smile: )

als je kat echt bang is en je hebt er alles aan geprobeerd dan hoor je mij niet zeggen dat je haar aan een lijntje moet laten lopen. Ik moet zeggen dat ik zeker een half jaar bezig ben geweest met Zoe om haar ook maar een rondje om het grasveld te laten lopen en dat is ongeveer 400 meter. Dus geduld is een schone zaak!!

Zoe heeft dus nu nog een hekel aan mannen behalve mijn vriend dat zijn echt dikke maatjes, maar bijv mijn vader die vind ze echt vreselijk. Ze blijft tegenwoordig wel in de kamer als hij er is, maar ze kijkt hem met argus ogen aan zovan :jaja je kunt me wat maar ik hou hou in de gaten!! :pffff:

En kinderen daar is ze echt panisch van. Eerlijk soms zijn mijn achter nichtjes en neefjes wel eens op bezoek. Nou dan kan ik haar naderhand gaan zoeken onder een bed weggedoken. In het begin toen ze hier was dan lag ze alleen maar onder een kast. Met veel geduld begon ze te op een gegeven moment merken dat ik wel lief deed en haar niet sloeg en schopte. Nu is het echt een schat van een beest. mijn nichtje kende haar toen ze in haar oude gezin zat, En ze kent haar nu dus. Die vond haar vroeger een ontzettende rot kat en laatst heeft ze nog tegen me gezegt ooohhh wat is Zoe toch zo'n lekker ding geworden zo lief en zo mooi in der vacht echt je herkent haar niet meer terug van een paar jaar geleden.

Ik zou echt niet meer zonder mijn twee schatjes kunnen. Mijn vriend grapt er ooit wel eens mee. "Volgens mij ben je meer verliefd op die katten dan op mij" of "als je zou moeten kiezen dan koos je volgens mij voor de meiden" maarja hij begijpt het wel hoor, hij vind ze zelf net zo leuk.

Groetjes Kim
Laatst gewijzigd door mik op 12 okt 2006 15:31, 4 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

angela en joek schreef:
sorry hoor, maar je hoeft heus je tuin niet katproof te maken, een of misschien 2 keer weg jagen is genoeg (tenminste bij mijn katten wel)
en om samen leuk in 1 straat te wonen moet dat toch niet al teveel moeite zijn om het gezellig te houden en als je zoals ik dus heb gedaan afspraken kunt maken over hoe lang je katten buiten zijn is dat toch veel prettiger.

GEzellig houden houdt bij jou in dat je dus iets moet accepteren waar je helemaal niet achter staat. Als ik jouw buurvrouw zijn, zou ik voor jou een gezellige buurvrouw zijn als ik alles maar glimlachend slikte en inwendig keihard baalde van jouw katten in mijn tuin. Is dat nou wat je van andere mensen verwacht?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Het allerfijnste van Floortje is dat ze zo goed als altijd meteen naar binnen komt als ik haar roep. En boven is naar boven.
mik
Vaste gebruiker

oja en borstelen gebeurt bij Zoe onder luid gegrom en geblaas en flink lelijk doen, alleen ze gebruikt wel poezevoetjes als ze mijn hand wel wil "duwen" :smile:

Noa vind borstelen meer dan geweldig die gaat er helemaal voor klaar liggen!! :19:

groetjes Kim
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Neeltje schreef:En al die katten die dan in 'n flat wonen, daar komt het gros ook niet van buiten en dat gaat goed. Desnoods kun je je balkon afzetten zodat de kat nog naar buiten kan.
Die in het asiel terecht komen omdat ze dus echt niet op een flat kunnen aarden tellen we maar even niet mee.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
angela en joek
Vaste gebruiker

GEzellig houden houdt bij jou in dat je dus iets moet accepteren waar je helemaal niet achter staat. Als ik jouw buurvrouw zijn, zou ik voor jou een gezellige buurvrouw zijn als ik alles maar glimlachend slikte en inwendig keihard baalde van jouw katten in mijn tuin. Is dat nou wat je van andere mensen verwacht?
jeetje kijk je uit dat je niet door de bocht vliegt, want je gaat er erg kort doorheen hoor.

als jij mijn buurvrouw zou zijn :denken:

nou laat ik daar maar niet op ingaan, ik ken je niet, maar gezien de manier hoe je reageert....

wat ik van andere mensen verwacht, is dat je samen eruit kan komen als er een irritatie is, waar dit dan ook over mag gaan, over de katten over de honden, een schutting of wat je maar kan bedenken, en dat niet een van de partijen, zegt, nou IK wil het niet en daarmee uit.

er is best wel met mij te praten hoor, voorheen bij mijn vorige huis liepen de katten in de zomer de hele dag naar binnen en naar buiten, nou toen hebben we dat verminderd omdat we wrijfingen kregen met de buren, maar zoals je al in mijn verhaal hebt kunnen lezen was dat nog niet genoeg. nee IK moest, en meneer mocht alles.

het zou voor mij heel makkelijk zijn om te zeggen, nou schijt aan iedereen hoor, ik laat mijn katten zolang als ze willen naar buiten, maar nee ik houd het liever gezellig, maar dat houd niet in dat alleen de wens van mijn buren geldig is, met een beetje goodwill moet je toch een tussenweg kunnen vinden met elkaar.

daarom laat ik mijn katten ook alleen in de avond buiten, minder mensen op straat, hondjes liggen lekker in hun mandje, en ze doen niemand kwaad, en buiten poepen doen ze volgens mij niet, de kattebak is altijd aardig vol, en daarbij zijn ze maar heel kort buiten.
marian*
Erelid
Contacteer:

angela en joek schreef:bah wat erg zeg, ik heb er geen woorden voor hoe sommige mensen met dieren omgaan.
Inderdaad.
Die laten ze de hele dag op straat rondbanjeren met het gevaar dat ze overreden worden.
Afbeelding
angela en joek
Vaste gebruiker

marian* schreef:
angela en joek schreef:bah wat erg zeg, ik heb er geen woorden voor hoe sommige mensen met dieren omgaan.
Inderdaad.
Die laten ze de hele dag op straat rondbanjeren met het gevaar dat ze overreden worden.
gosh zijn we het tenminste toch nog ergens over eens
peggy en vinnie
Zeer actief

]
precies! sommige mensen flikkeren gewoon hun kat op straat die 4 huizen verder het konijntje van de kinderen te grazen neemt, die vrolijk in hun eigen tuin rondhuppelde
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”