Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Frenk schreef:
Carmen schreef:Ik dacht altijd dat je bench zonder e aan het eind schreef :19:
Is ook zo :wink:
En het meervoud is benches zonder ' :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik ben geen liefhebber van de bench, gewoon omdat ik niks met kooien heb. Zelfs mijn konijnen liepen altijd los, het deurtje van de kooien stond altijd open (ook als ik niet thuis was).

De pupjes bleven de eerste weken nooit alleen, met boodschappen doen gingen ze in een tas mee, niet altijd tot genoegen van het personeel maar dat moest dan maar. Pas met een maand of vier bouwde ik het alleen-zijn op, en dan gingen ze in de (grote) keuken met een plank ervoor.

Slopen heeft alleen Kitje gedaan, maar ja, dat had ik ingecalculeerd en was ook niet dramatisch.

Dus voor mij geen bench, ik kan echt gewoon echt niet tegen dieren in kooien.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

twinkeltje schreef:
o shit dus eigenlijk was ik weer off topic :N:
met zo'n mooi onderschrift kan je simpelweg niet off topic gaan :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Roelfien schreef:. Dat verwijst toch wel naar het type vriendje uit de serie Will and Grace (jahaa Neeltje, die ken jij niet, dat is van nu :mrgreen: ).
:mrgreen: Serienaam kennen wel, maar inderdaad nog never nooit gezien.... :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

marian* schreef:
Frenk schreef:
Is ook zo :wink:
En het meervoud is benches zonder ' :wink:
En de vertaling is bank

In engelstalige landen begrijpen ze er niks van als je het over een bench hebt in deze context, daar gebruiken zij namelijk het woord 'crate' voor :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

twinkeltje schreef:
o shit dus eigenlijk was ik weer off topic :N:
Ja en dat als modje :boos:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

twinkeltje schreef: dan wil ik niet zeggen dat ik tegen het gebruik van een benche ben maar langer dan 4 uur kan ik gewoon niet waarderen
dat zal wel aan mij liggen dat kan best maar dat is nu eenmaal me mening
Dus vier uur en 10 minuten vindt jij niet kunnen maar 3 uur en 59 minuten wél? :eek:

Vanwaar dat onderscheid Twink? :denken:
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Houd zelf ook niet echt van een bench,heb ze ook nooit gebruikt,wel eens geprobeert,maar lukte niet.Zal wel aan mijn instelling liggen of nu net bij de verkeerde hond geprobeerd .(Solo die bij Bertus zit en dus zelfs ladders opklimt om bij baasje te zijn)

Meestal gaat het goed thuis.Soms wel eens na een avond alleen kranten stuk en eens een plant van de vensterbank,maar nooit echt grof geweld.
Overdag is totaal geen probleem,dan kunnen ze makkelijk halve dag alleen thuis.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten,maar voor langere tijd zou ik toch voor de optie kennel gaan.

Gr. Christa
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

overigens heb ik gisteren ontdekt dat de hond van een oud collega express in een te kleine bench zit want dan groeit hij niet zo snel :jank:
Laatst gewijzigd door Gordonsetter23 op 20 aug 2008 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

starfleet schreef:
Addy schreef: Zodra jij twee homo's Basie en Adriaan gaat noemen moet je mij niet wijsmaken dat het erbuiten staat,
En als je een stel dat hier altijd samen post Gert en Hermien noemt, wat is het dan?
Anne
alle duiven op de dam sjalalie sjalala :idea:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

starfleet schreef:
Brigitte schreef:
renee-uk schreef:Ik vind hem geweldig, maar hij haalt het niet bij de roze bench die ik ergens anders in dit topic gezien heb...... ik wil die oooooooook :jank: :jank:
Ja, die wil ik ook maar die kan ik niet vinden in de grootste maat :jank:
Klopt dat is discriminatie, die is er alleen voor kleine tuthondjes.

Anne
Die roze bench is speciaal gemaakt voor Soleiltje. Geen tuthondje maar een prinses :pffff:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik snap niet waarom sommige mensen moeilijk kunnen doen over een bench.
zoals bijv: de mensen die hun honden buiten in een kennel hebben de hele dag/nacht en er dus alleen even uitmogen voor hun ronde of cursus/training.

Dan zie ik toch liever dat iemand zijn hond voor een uurtje in de bench zet.
Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.

Maar ja ik geloof dat dit een eindeloze discussie is.
Iedereen die tegenstander is Prima :ok:
Maar ook voorstanders niks op tegen dus :ok:
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wil de hond schreef:
twinkeltje schreef: dan wil ik niet zeggen dat ik tegen het gebruik van een benche ben maar langer dan 4 uur kan ik gewoon niet waarderen
dat zal wel aan mij liggen dat kan best maar dat is nu eenmaal me mening
Dus vier uur en 10 minuten vindt jij niet kunnen maar 3 uur en 59 minuten wél? :eek:

Vanwaar dat onderscheid Twink? :denken:
nou ook dat vind ik eigelijk voor me zelf de lang maar ik bedoel 8 uur vind ik personelijk echt mishandeling
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Wietse&Gerda schreef:Ik snap niet waarom sommige mensen moeilijk kunnen doen over een bench.
zoals bijv: de mensen die hun honden buiten in een kennel hebben de hele dag/nacht en er dus alleen even uitmogen voor hun ronde of cursus/training.

Dan zie ik toch liever dat iemand zijn hond voor een uurtje in de bench zet.
Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.

Iedereen die tegenstander is Prima :ok:
Maar ook voorstanders niks op tegen dus :ok:
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen.
een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatste
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

twinkeltje schreef:een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatste
Dat hoeft je hond niet met je eens te zijn :wink: Ik vind 8 uur sowieso te lang, maar ik ken honden die van 4 uur in een kennel heel verdrietig worden en die 4 uur in een bench gewoon wegmaffen :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Iedereen die tegenstander is Prima
Maar ook voorstanders niks op tegen dus
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen
dat is ook niet de functie van een forum, je kunt erover praten ,en je kunt advies zoeken, en vragen, maar degene die nog altijd bepaald hoe jij met je hond omgaat dat ben je zelf.
als ze hier morgen vinden dat je op je handen moet gaan lopen omdat dat beter zou zijn dan zou je toch ook :piew: zeggen.

er zijn wel mensen die het heel dwingend neer kunnen zetten, maar daarom hoeft je het nog niet te doen :mrgreen: :wink:
twinkeltje
moderator

Frenk schreef:
twinkeltje schreef:een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatste
Dat hoeft je hond niet met je eens te zijn :wink: Ik vind 8 uur sowieso te lang, maar ik ken honden die van 4 uur in een kennel heel verdrietig worden en die 4 uur in een bench gewoon wegmaffen :19:
tuurlijk zijn die er maar zo was onze herder verslaaft aan de auto als hij achter op het terrein liep en de klap stond open van de station wagen dan ging hij er altijd in liggen kon hij uren vol houden en toch was hem dat niet geleerd we gingen meestal alleen in de vakantie met de auto weg en dat was naar de camping en dan na 6 weken weer eens terug voor de rest liepen we altijd alleen met hem
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Iedereen die tegenstander is Prima
Maar ook voorstanders niks op tegen dus
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen
ik beslis ook niks voor een ander maar zo kunnen voorstanders ook niet gaan beslissen dat ik een bench maar goed moet vinden het is gewoon echt mijn ding niet heb er ook nog nooit behoefte aan gehad ondanks ik wel altijd ook heb gewerkt
dat kan toch ieder zijn ding
zo als je heel veel verschillende opvoed methode s hebt bij honden
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pup :19: .
ik weet trouwens exact wat mijn pups 's nachts doen, dan slapen ze bij mij op bed ;).
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ja heb ook nog niet mee gemaakt dan dat sls ik slaap de pups ook slapen en zo niet gaan ze niet alleen aan de wandel maar wekken me
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hutsje schreef:
Wietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pup :19: .
ik weet trouwens exact wat mijn pups 's nachts doen, dan slapen ze bij mij op bed ;).
Ahum, dit gebeurt ook met honden die wel met de bench opgevoed worden :N:
Pups zijn soms zo vlug als water..
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hier is ook nog nooit iets gesloopt en al helemaal geen risico dat er nare dingen in darmpjes achterblijven. Daar ben je zelf toch bij? Ruimtes puppybestendig maken is al een begin. Ik wist precies wat puppy deed 's nachts. Lekker slapen. Ik heb het maar één keer meegemaakt dat hij 's nachts stennis aan het schoppen was, toen had hij een vlieg ontdekt waar hij achteraan stoof. En in het begin had ik hem niet alleen in de huiskamer 's nachts, maar boven tot hij wat gewend was en daarna sliep hij beneden in de gezellige gang die aan de trap grenst, zodat we hem altijd hoorden.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

de meeste darmverstoppingen komen door pluche beesten volgens onze DA , die krijgen ze hier nooit . Of ik maak ze open en haal de watten en ogen eruit en stop er een oud t-shirt in. We hebben al zoveel puppen gehad zonder bench en ja af en toe zit er een keer een echte sloper bij. Naffie was er zo een , nu is ze bijna 8 en sloopt nog steeds , jammer dan :19: Liever een keer een stoel of tafel vervangen dan dat ik haar in een bench stop.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Gollum schreef:
Hutsje schreef:
ik snap je niet ;). natuurlijk gebeurt dit ook met pups die met bench worden opgevoed. ik vind het alleen raar dat er aangenomen wordt dat als je je pup zonder bench opvoedt die dan sloopt en dat je dan vaak bij de dierenarts zit.
volgens vele zou dit niet moeten kunnen trouwens, want wat ze niet aanleren hoef je ze ook niet af te leren. in de bench leren ze het slopen niet aan heb ik hier gelezen :mrgreen: .
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wietse&Gerda schreef: Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Ik ben van een andere generatie en ik ken dus van huis uit het fenomeen bench niet. Dat was er vroeger niet. Onze hond zat in de keuken als mijn moeder weg moest, daar stond haar mandje en zaten wij ook veel overdag.

Met Buffy ruimde ik gewoon echt alles weg en de eerste tijd sliep ik beneden. Buffy heeft nooit wat gesloopt en we hebben haar vanaf dag 1 geleerd kleine dingetjes te komen brengen. Ze at dus niks op maar kwam het brengen om wat te verdienen. Nog steeds komt ze met platickjes en een 10 cent stuk aanzetten of een klip van de boterhammenzak ;-)

Ik had sowieso de mogelijkheid haar in de keuken te laten, dus waarom niet, dat was ik gewend van huis uit.

Anne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben helemaal niet anti-bench maar als het niet nodig is is het niet nodig.Max heeft de eerste tijd hier 's nachts in een kartonnen doos naast mijn bed geslapen en Bente in een puppybench naast mijn bed.
Verder nooit een bench gebruikt;Max is en was geen sloper maar Bente wel.
Die ruimt ook nog steeds de pedaalemmer op hondse manier uit als ik hem niet omdraai als ik weg ga.
Mits op een goede manier gebruikt is er niks tegen een bench,maar ik vind het een eng idee dat een hond nergens heen kan als er brand uitbreekt of zoiets :19:
En ja,allebei hebben ze de tijden van de gekke 5 minuten gehad(en dat kon ook weleens langer duren :mrgreen: ),en allebei waren ze dan tot bedaren te brengen als ik het nodig vond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gollum
Zeer actief

Hutsje schreef:
Gollum schreef:
Hutsje schreef:
ik snap je niet ;). natuurlijk gebeurt dit ook met pups die met bench worden opgevoed. ik vind het alleen raar dat er aangenomen wordt dat als je je pup zonder bench opvoedt die dan sloopt en dat je dan vaak bij de dierenarts zit.
volgens vele zou dit niet moeten kunnen trouwens, want wat ze niet aanleren hoef je ze ook niet af te leren. in de bench leren ze het slopen niet aan heb ik hier gelezen :mrgreen: .
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat het meer aan je eigen opmerkings- en opruimingsvermogen ligt (als antwoord op de post die jij quotte) of de pup sloopt dan aan de bench. Of je moet de pup 24/7 in de bench hebben.. Gollum kon bijvoorbeeld heerlijk naast me liggen bij de pc en heeeeel zachtjes het behang eraf trekken en opeten :mrgreen:
Een pup zal gewoon slopen denk ik, met of zonder bench. Ze gaan gewoon wisselen en krijgen dan kauwbehoefte, die behoefte verdwijnt niet met een bench. Een bench is in mijn ogen een hulpmiddel voor als je je pup even niet in de gaten kan houden.
De theorie is wel wat je ze niet aanleert hoef je ze ook niet af te leren, en ik denk dat dat in bepaalde gevallen dat ook werkt (bijvoorbeeld dat de pup er niet een gewoonte van maakt om de stoelpoot op te vreten) maar slopen zit gewoon in een (jonge) hond.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

In mijn ervaring hoeft dat niet. Er zijn pups die slopen en er zijn pups die nooit slopen. Ponchootje heeft bijvoorbeeld nooit gesloopt maar was ook altijd heel zacht in de bek. Zelfs piepspeeltjes bleven bij haar altijd geluid maken en ze speelde lange tijd met een opblaasstrandbal.

Kitje heeft wel gesloopt, nou ja, geknaagd, en als je haar nu een speeltje geeft, gaat ze ook meteen op zoek naar het zwakste plekje, zoals het plastic sluitstukje van een piepspeeltje (waardoor de piep verdwijnt) of de ogen van een speelgoedbeest.

Daarbij vraag ik me af of een bench echt voorkomt dat sloopgedrag zich ontwikkelt. Als het er bij een hond in zit om ahum, onderzoekend op zijn omgeving te reageren zeg maar, zal dat zich toch vroeg of laat wel uiten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco heeft nooit gesloopt, ook geen behoefte aan gehad, en toch heb ik (ontaarde) hondebaas hem in de bench gehad :wink:
het kan bij sommige honden sloopgedrag voorkomen, zal het niet ontkennen,

bij Ducain werkte het wel zo, toch heeft hij zelfs ooit,mijn peperdure lowa`s tot sandalen verbouwd, toen ik even :roll: de badkamer schoon maakte
Gollum
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:In mijn ervaring hoeft dat niet. Er zijn pups die slopen en er zijn pups die nooit slopen. Ponchootje heeft bijvoorbeeld nooit gesloopt maar was ook altijd heel zacht in de bek. Zelfs piepspeeltjes bleven bij haar altijd geluid maken en ze speelde lange tijd met een opblaasstrandbal.

Kitje heeft wel gesloopt, nou ja, geknaagd, en als je haar nu een speeltje geeft, gaat ze ook meteen op zoek naar het zwakste plekje, zoals het plastic sluitstukje van een piepspeeltje (waardoor de piep verdwijnt) of de ogen van een speelgoedbeest.

Daarbij vraag ik me af of een bench echt voorkomt dat sloopgedrag zich ontwikkelt. Als het er bij een hond in zit om ahum, onderzoekend op zijn omgeving te reageren zeg maar, zal dat zich toch vroeg of laat wel uiten.
Dat denk ik ook wel, alleen in een bench valt niet zoveel te slopen.
Gollum is ook m'n eerste eigen hond, dus mijn enige (bewuste) ervaring. Ik had me gewoon maar op het allerergste voorbereid (in de puppyboekjes werd gewaarschuwd voor slopen en zindelijkheid die wel een half jaar kan duren) dus viel het hardstikke mee :wink: . Een jonge hond is naar wat ik gelezen heb erg geneigd om de wereld met z'n bekkie te verkennen. Ik denk dus dat sloopgedrag zich zowiezo ontwikkeld, bij de één erger als bij de ander, ongeacht bench of niet. Ik denk dat je met een bench kan doorbreken dat het slopen een gewoonte word, maar misschien kan dat ook wel zonder.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”