En het meervoud is benches zonder 'Frenk schreef:Is ook zoCarmen schreef:Ik dacht altijd dat je bench zonder e aan het eind schreef

Moderator: moderatorteam
En de vertaling is bankmarian* schreef:En het meervoud is benches zonder 'Frenk schreef:Is ook zoCarmen schreef:Ik dacht altijd dat je bench zonder e aan het eind schreef
Dus vier uur en 10 minuten vindt jij niet kunnen maar 3 uur en 59 minuten wél?twinkeltje schreef: dan wil ik niet zeggen dat ik tegen het gebruik van een benche ben maar langer dan 4 uur kan ik gewoon niet waarderen
dat zal wel aan mij liggen dat kan best maar dat is nu eenmaal me mening
Die roze bench is speciaal gemaakt voor Soleiltje. Geen tuthondje maar een prinsesstarfleet schreef:Klopt dat is discriminatie, die is er alleen voor kleine tuthondjes.Brigitte schreef:Ja, die wil ik ook maar die kan ik niet vinden in de grootste maatrenee-uk schreef:Ik vind hem geweldig, maar hij haalt het niet bij de roze bench die ik ergens anders in dit topic gezien heb...... ik wil die oooooooook![]()
Anne
nou ook dat vind ik eigelijk voor me zelf de lang maar ik bedoel 8 uur vind ik personelijk echt mishandelingWil de hond schreef:Dus vier uur en 10 minuten vindt jij niet kunnen maar 3 uur en 59 minuten wél?twinkeltje schreef: dan wil ik niet zeggen dat ik tegen het gebruik van een benche ben maar langer dan 4 uur kan ik gewoon niet waarderen
dat zal wel aan mij liggen dat kan best maar dat is nu eenmaal me mening![]()
Vanwaar dat onderscheid Twink?
een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatsteWietse&Gerda schreef:Ik snap niet waarom sommige mensen moeilijk kunnen doen over een bench.
zoals bijv: de mensen die hun honden buiten in een kennel hebben de hele dag/nacht en er dus alleen even uitmogen voor hun ronde of cursus/training.
Dan zie ik toch liever dat iemand zijn hond voor een uurtje in de bench zet.
Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
Maar ja ik geloof dat dit een eindeloze discussie is.
Iedereen die tegenstander is Prima![]()
Maar ook voorstanders niks op tegen dus![]()
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen.
Dat hoeft je hond niet met je eens te zijntwinkeltje schreef:een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatste
dat is ook niet de functie van een forum, je kunt erover praten ,en je kunt advies zoeken, en vragen, maar degene die nog altijd bepaald hoe jij met je hond omgaat dat ben je zelf.Maar ja ik geloof dat dit een eindeloze discussie is.
Iedereen die tegenstander is Prima
Maar ook voorstanders niks op tegen dus
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen
tuurlijk zijn die er maar zo was onze herder verslaaft aan de auto als hij achter op het terrein liep en de klap stond open van de station wagen dan ging hij er altijd in liggen kon hij uren vol houden en toch was hem dat niet geleerd we gingen meestal alleen in de vakantie met de auto weg en dat was naar de camping en dan na 6 weken weer eens terug voor de rest liepen we altijd alleen met hemFrenk schreef:Dat hoeft je hond niet met je eens te zijntwinkeltje schreef:een kennel is vaak natuurlijk veel groter dus of 8 uur in de bench of 8 uur in een kennel dan het laatsteIk vind 8 uur sowieso te lang, maar ik ken honden die van 4 uur in een kennel heel verdrietig worden en die 4 uur in een bench gewoon wegmaffen
ik beslis ook niks voor een ander maar zo kunnen voorstanders ook niet gaan beslissen dat ik een bench maar goed moet vinden het is gewoon echt mijn ding niet heb er ook nog nooit behoefte aan gehad ondanks ik wel altijd ook heb gewerktMaar ja ik geloof dat dit een eindeloze discussie is.
Iedereen die tegenstander is Prima
Maar ook voorstanders niks op tegen dus
Ik vind niet dat een ander kan beslissen voor wat je wel en niet mag/kan doen
waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
Ahum, dit gebeurt ook met honden die wel met de bench opgevoed worden :N:Hutsje schreef:waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt..
ik weet trouwens exact wat mijn pups 's nachts doen, dan slapen ze bij mij op bed.
ik snap je nietGollum schreef:Ahum, dit gebeurt ook met honden die wel met de bench opgevoed worden :N:Hutsje schreef:waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt..
ik weet trouwens exact wat mijn pups 's nachts doen, dan slapen ze bij mij op bed.
Pups zijn soms zo vlug als water..
Ik ben van een andere generatie en ik ken dus van huis uit het fenomeen bench niet. Dat was er vroeger niet. Onze hond zat in de keuken als mijn moeder weg moest, daar stond haar mandje en zaten wij ook veel overdag.Wietse&Gerda schreef: Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.
Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat het meer aan je eigen opmerkings- en opruimingsvermogen ligt (als antwoord op de post die jij quotte) of de pup sloopt dan aan de bench. Of je moet de pup 24/7 in de bench hebben.. Gollum kon bijvoorbeeld heerlijk naast me liggen bij de pc en heeeeel zachtjes het behang eraf trekken en opetenHutsje schreef:ik snap je nietGollum schreef:Ahum, dit gebeurt ook met honden die wel met de bench opgevoed worden :N:Hutsje schreef:waarom denk je dat? denk je nu echt dat alle mensen die hun pup zonder bench opvoeden dit overkomt? het is echt niet zo geen bench = slopende pupWietse&Gerda schreef:Ik weet niet beter omdat het mij zo is aangeleerd van huis uit dat een pup in de bench zit als je even wegmoet waar je de hond niet mee naar toe kan nemen dan je de rotzooi sloopt en jij uiteindelijk met een pup bij de DA zit omdat er iets vast zit in zijn darmpjes.Ook s'nachts gaat de pup de bench omdat je niet ziet wat hij/zij doet als jij slaapt..
Pups zijn soms zo vlug als water... natuurlijk gebeurt dit ook met pups die met bench worden opgevoed. ik vind het alleen raar dat er aangenomen wordt dat als je je pup zonder bench opvoedt die dan sloopt en dat je dan vaak bij de dierenarts zit.
volgens vele zou dit niet moeten kunnen trouwens, want wat ze niet aanleren hoef je ze ook niet af te leren. in de bench leren ze het slopen niet aan heb ik hier gelezen.
Dat denk ik ook wel, alleen in een bench valt niet zoveel te slopen.Anna*Poncho schreef:In mijn ervaring hoeft dat niet. Er zijn pups die slopen en er zijn pups die nooit slopen. Ponchootje heeft bijvoorbeeld nooit gesloopt maar was ook altijd heel zacht in de bek. Zelfs piepspeeltjes bleven bij haar altijd geluid maken en ze speelde lange tijd met een opblaasstrandbal.
Kitje heeft wel gesloopt, nou ja, geknaagd, en als je haar nu een speeltje geeft, gaat ze ook meteen op zoek naar het zwakste plekje, zoals het plastic sluitstukje van een piepspeeltje (waardoor de piep verdwijnt) of de ogen van een speelgoedbeest.
Daarbij vraag ik me af of een bench echt voorkomt dat sloopgedrag zich ontwikkelt. Als het er bij een hond in zit om ahum, onderzoekend op zijn omgeving te reageren zeg maar, zal dat zich toch vroeg of laat wel uiten.