Het is niet krom, een pup aan een halti oid is net zo erg, maar het ging nu even niet over halti's e.d.Gaia schreef:Waarom hangt er dan toch zo'n stigma aan terwijl ik hondenscholen gentle leaders ziet aanraden aan puppies, daar maakt niemand een probleem van.
Is dat nou krom? Of zie ik het gewoon verkeerd.
Verder is er toch een klein verschilletje, veel hulpmiddelen zijn bedoeld om de baas door een lastige periode heen te slepen door het wat gemakkelijker te maken zodat het stressniveau van de baas een beetje binnen de perken blijft en er "gewoon" kan worden getraind aan een goede relatie. Met bijvoorbleed een halti of antitrektuigje maak je het voor een hond bij voorbaat al zo goed als onmogelijk om het onwenselijke gedrag te vertonen.
Correctiemiddelen zijn enkel om mee te corrigeren, als de hond onwenselijk gedrag vertoont. Dat doet ie dan al dus.
Mbt tot een tt als trainigsmiddel in de zin van de hond "aan kunnen raken op afstand" heb ik nog nooit begrepen wat dat toevoegt.
Als dat nodig is zou ik zelf om te beginnen eerst maar eens een paar stappen terug doen denk ik