Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scheiding en hond
Moderator: moderatorteam
- Dreminee
- geregistreerd lid
Scheiding en hond
Mijn man en ik gaan misschien uit elkaar. Op zich vervelend genoeg, maar de vraag die ik jullie voor wil leggen gaat over mijn hond. Ik ben zeer aan hem gehecht (en hij hopenlijk ook aan mij) en ik kan hem absoluut niet missen. Tot nu toe kon ik part-time werken om zo voor hem te kunnen zorgen, maar als ik bij mijn man weg ga kan ik me deze luxe waarschijnlijk niet meer veroorloven. Geen haar op mijn hoofd piekert er over om afstand van mijn beste vriend te doen, en dus ben ik op zoek naar mogelijkheden om met een (bijna)volledige baan toch voor hem te kunnen zorgen. Er zullen misschien wel meer mensen zijn die in eenzelfde situatie terecht kwamen tenslotte. Een hondenuitlaatservice zou een deel van de oplossing kunnen zijn, ware het niet dat dat behoorlijk prijzig is. Familie, of mensen die hem eventueel eens zouden kunnen opvangen/uitlaten wonen helaas straks niet meer in mijn buurt. Alle tips en suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!
- starfleet
- Erelid
Het lijkt me erg lastig worden, aangezien je niemand kent in de nieuwe omgeving. Persoonlijk zou ik de hond in het belang van het dier wel herplaatsen als je de kosten van een creche of uitlaatservice niet op kan brengen.
Klinkt missschien hard maar in zulke gevallen gaat het dier voor mij voor op mijn eigen verdriet. Je hond is aan jou gehecht, maar is dat met een paar weken ook aan een nieuw goed huis.
Anne
Klinkt missschien hard maar in zulke gevallen gaat het dier voor mij voor op mijn eigen verdriet. Je hond is aan jou gehecht, maar is dat met een paar weken ook aan een nieuw goed huis.
Anne
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- Dreminee
- geregistreerd lid
Ik zie de knipoog achter je bericht wel staan Teckel, maar echt leuk komt het niet over. Ik heb ook niet om deze situatie gevraagd, en een opmerking als 'prioriteiten stellen' is met een toekomst voor ogen waarbij ik maar moet zien hoe ik de eindjes aan elkaar ga knopen niet echt een leuke. Verder gaat het mij absoluut om het belang van mijn hond ja, dus zoek ik naar allerlei mogelijke oplossingen om hem maar niet te hoeven laten 'herplaatsen'. Dat is ook prioriteiten stellen volgens mij; niet gelijk de verantwoordelijkheid voor je hond naast je neerleggen als de situatie even moeilijk wordt. De groep mensen die besluiten om hun hond dan maar naar het asiel te brengen is volgens mij toch al veel te groot. Als het helemaal niet anders kan dan krijgt mijn hond een ander thuis. En tot die tijd kunnen wij best wat aanmoediging gebruiken.
- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor werk je doet en of je een nieuwe baan gaat zoeken omdat er meer geld nodig zou zijn. Maar je zou kunnen kijken of de hond mee kan naar het werk. Als dat kan lijkt het mij in ieder geval de leukste oplossing aangezien je hond dan ook veel meer ziet dan wanneer iemand anders voor de hond zorgt als jij naar je werk moet.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
- Actief
Uilaatservice op opvang kunnen nog best meevallen in de prijs hoor. Uitlaatservice kost hier 8 euro per keer en opvang 7, dus dat zijn geen belachelijk hoge kosten.
Het wordt natuurlijk iets anders als dat voor 5 dagen per week moet, maar dat lijkt me voor een hond ook niet ideaal...? Heb je geen familie/vrienden waarmee je bijvoorbeeld kan afspreken dat de hond een vaste dag in de week bij hen komt? Of kan je niet met je man afspreken dat hij je een handje helpt door één dag per week voor de hond te zorgen?
Het wordt natuurlijk iets anders als dat voor 5 dagen per week moet, maar dat lijkt me voor een hond ook niet ideaal...? Heb je geen familie/vrienden waarmee je bijvoorbeeld kan afspreken dat de hond een vaste dag in de week bij hen komt? Of kan je niet met je man afspreken dat hij je een handje helpt door één dag per week voor de hond te zorgen?
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Misschien is er wel een hondenbaasje die je regelmatig ziet en aan wie je kan vragen de hond uit te laten overdags, als je werken bent.
Of iemand in de buurt die dolgraag een deeltijdhond wil.
Een aantal jaren geleden, hadden we een soort van burenuitlaatdienst. Degenen die onregelmatige diensten hadden, lieten overdags honden uit en degenen die overdags werkten, lieten 's avonds de honden uit. Ook was het vaak nog zo, dat de honden dan voor een deel van de tijd bij de buren en hun hondenvriendjes verbleven.
Superoplossing, maar het betekende wel dat je regelmatig met een groep van 9 honden liep......
Of iemand in de buurt die dolgraag een deeltijdhond wil.
Een aantal jaren geleden, hadden we een soort van burenuitlaatdienst. Degenen die onregelmatige diensten hadden, lieten overdags honden uit en degenen die overdags werkten, lieten 's avonds de honden uit. Ook was het vaak nog zo, dat de honden dan voor een deel van de tijd bij de buren en hun hondenvriendjes verbleven.
Superoplossing, maar het betekende wel dat je regelmatig met een groep van 9 honden liep......
- tazzz
- Actief
- Mijn ras(sen): old englisch bulldog
ligt eraan wat voor werk je doet en oft ver van je huis is?
zelf zit ik op de weg maar ben om de 4/5 uur weer
ff thuis om te eten en voor de woef.
dit gaat goed zo en kan gelukkig ook tijdje al1 zijn.
ligt dan lekker te knorren en als ik er weer ben
gaan we lopen en spelen.
eventueel overleggen met je baas of je wat langere pauze kan houden,
hond mee kan nemen,gedeelte thuiswerken?etc
hij zal de situatie best wel begrijpen
(zoniet is ut een grote L..
)
zelf zit ik op de weg maar ben om de 4/5 uur weer
ff thuis om te eten en voor de woef.
dit gaat goed zo en kan gelukkig ook tijdje al1 zijn.
ligt dan lekker te knorren en als ik er weer ben
gaan we lopen en spelen.
eventueel overleggen met je baas of je wat langere pauze kan houden,
hond mee kan nemen,gedeelte thuiswerken?etc
hij zal de situatie best wel begrijpen
(zoniet is ut een grote L..

- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Misschien is het ook van belang wat voor een hond het is qua activiteit en leeftijd en wat hij nu gewend was.
Ik ben nu hele dagen thuis maar met mijn newfoundlanders zou het prima kunnen om hen de hele dag alleen te laten. Mede ook omdat ze niet alleen zijn is dat naar mijn gevoel wat makkelijker (lijkt minder zielig
)
Maar als je een jonge en energieke hond hebt is het wel een ander verhaal. Daarbij zal de hond waarschijnlijk ook al aan zijn nieuwe huis moeten wennen en misschien dan ook ineens helemaal alleen moeten blijven en dat is nu net de vraag of hij dat gaat trekken.
Misschien kun je bij de baas ook iets regelen zoals bijvoorbeel doorwerken in je pauze en wat eerder naar huis of iets langer doorwerken en tussen de middag wat langere pauze zodat je even naar huis kunt ??
Ikzelf zou het in elk geval wel eerst proberen en als het dan echt niet kan pas herplaatsing overwegen want je vriend doe je niet zo maar de deur uit.
Succes,
Sandra
Ik ben nu hele dagen thuis maar met mijn newfoundlanders zou het prima kunnen om hen de hele dag alleen te laten. Mede ook omdat ze niet alleen zijn is dat naar mijn gevoel wat makkelijker (lijkt minder zielig

Maar als je een jonge en energieke hond hebt is het wel een ander verhaal. Daarbij zal de hond waarschijnlijk ook al aan zijn nieuwe huis moeten wennen en misschien dan ook ineens helemaal alleen moeten blijven en dat is nu net de vraag of hij dat gaat trekken.
Misschien kun je bij de baas ook iets regelen zoals bijvoorbeel doorwerken in je pauze en wat eerder naar huis of iets langer doorwerken en tussen de middag wat langere pauze zodat je even naar huis kunt ??
Ikzelf zou het in elk geval wel eerst proberen en als het dan echt niet kan pas herplaatsing overwegen want je vriend doe je niet zo maar de deur uit.
Succes,
Sandra
Sandra

- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten maar ik heb het opgelost door er gewoon nog een parttime baantje bij te nemen.Is belastingtechnisch niet echt helemaal oke natuurlijk maar het is wel te doen.
Ik werkte parttime in de zorg en het eerste half jaar heb ik schoongemaakt 's avonds en daarna ben ik in het weekend in een discotheek gaan werken.Zo verdiende ik net genoeg om in mijn levensonderhoud te voorzien én ik had tijd voor mijn lieverd.Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om hem weg te doen,dan maar op water en brood
Succes en sterkte met alles,het zal niet makkelijk zijn in het begin maar het gaat je echt wel lukken.Na regen komt zonneschijn zullen we maar zeggen
Ik werkte parttime in de zorg en het eerste half jaar heb ik schoongemaakt 's avonds en daarna ben ik in het weekend in een discotheek gaan werken.Zo verdiende ik net genoeg om in mijn levensonderhoud te voorzien én ik had tijd voor mijn lieverd.Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om hem weg te doen,dan maar op water en brood

Succes en sterkte met alles,het zal niet makkelijk zijn in het begin maar het gaat je echt wel lukken.Na regen komt zonneschijn zullen we maar zeggen

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Je kan het dan geen leuke opmerking vinden van tekkel maar ze heeft wel gelijk.Dreminee schreef:Ik zie de knipoog achter je bericht wel staan Teckel, maar echt leuk komt het niet over. Ik heb ook niet om deze situatie gevraagd, en een opmerking als 'prioriteiten stellen' is met een toekomst voor ogen waarbij ik maar moet zien hoe ik de eindjes aan elkaar ga knopen niet echt een leuke. Verder gaat het mij absoluut om het belang van mijn hond ja, dus zoek ik naar allerlei mogelijke oplossingen om hem maar niet te hoeven laten 'herplaatsen'. Dat is ook prioriteiten stellen volgens mij; niet gelijk de verantwoordelijkheid voor je hond naast je neerleggen als de situatie even moeilijk wordt. De groep mensen die besluiten om hun hond dan maar naar het asiel te brengen is volgens mij toch al veel te groot. Als het helemaal niet anders kan dan krijgt mijn hond een ander thuis. En tot die tijd kunnen wij best wat aanmoediging gebruiken.
Kijk jij kiest ervoor je hond te houden maar je hebt geen buren of wat dan ook die er voor je hond zijn als jij er niet bent.
Dan moet er een andere oplossing komen, dan zit je al snel aan een uitlaatservice of een dagopvang.
Tuurlijk kost dat geld, en als je wil komt dat geld er wel.
Tot een half jaar terug had ik aan het eind van de maand ook niet anders meer te eten als een blikje soep en een boterham.
Maar de opvang voor mijn hond ging hoe dan ook voor!
Hoe lullig het ook klinkt, het is idd wel een kwestie van prioriteiten stellen.
Of je kiest voor de hond en dat houdt in dat het financieel nog zwaarder word.
Of je kiest ervoor de hond te herplaatsen en dan heb jij financieel iets meer lucht en de hond een goed tehuis.
Ik betaal voor de dagopvang 7 euro per dag, maar mijn hond hoeft maar 1 keer in de week naar de opvang.
Als je 5 dagen per week je hond naar de opvang moet doen kost het je idd een boel geld, en dat moet je er voor over hebben.
Ookal houd dat dan in dat je moet korten op je eigen onderhoud.
lukt dat financieel niet, dan zit er niets anders op dan herplaatsen.
Is het geen idee om je toekomstige exman mee te laten betalen aan de hond ? Jij neemt de verantwoordelijkheid straks voor 100 % op je, kan hij niet voor een groot deel opvang/uitlaatservice betalen ?
Mijn man heeft na de breuk met zijn ex een soort co-ouderschap voor de hond afgesproken. De hond bleef bij haar, maar hij deelde mee in kosten van voeding en dierenarts.
Misschien is er op die manier bij jullie ook een mouw aan te passen ?
Sterkte in ieder geval !!
Groetjes, Ellen
Mijn man heeft na de breuk met zijn ex een soort co-ouderschap voor de hond afgesproken. De hond bleef bij haar, maar hij deelde mee in kosten van voeding en dierenarts.
Groetjes, Ellen
-
- Erelid
Ik vind de antwoorden van herplaatsen wel erg simpel. Stel jezelf in haar plaats, en bedenk dat je afscheid moet nemen van je eigen hond.
Ik heb dezelfde situatie gehad en voordat ik naar mn werk ging, liep ik een uur met mn honden, als ik terug was ook het eerste wat ik deed was honden uitlaten. Ik denk dat honden veel meer kunnen hebben als de meesten denken en je hond blijft veel liever bij jou terwijl hij iets meer alleen moet blijven, als dat hij weer moet wennen aan een nieuwe situatie.
Zolang je de hond maar aandacht geeft als je wel thuis bent, zie ik er geen probleem in.
Iedereen staat op tilt als er op MP weer een hond aangeboden wordt door veranderde werktijden en nu wordt het hier aangeraden.....
Je hond went er wel aan en dan heb je tenminste je maatje nog. En of dat egoistisch is? Ja waarschijnlijk wel, maar hebben we niet allemaal honden voor ons eigen plezier??
Ik heb dezelfde situatie gehad en voordat ik naar mn werk ging, liep ik een uur met mn honden, als ik terug was ook het eerste wat ik deed was honden uitlaten. Ik denk dat honden veel meer kunnen hebben als de meesten denken en je hond blijft veel liever bij jou terwijl hij iets meer alleen moet blijven, als dat hij weer moet wennen aan een nieuwe situatie.
Zolang je de hond maar aandacht geeft als je wel thuis bent, zie ik er geen probleem in.
Iedereen staat op tilt als er op MP weer een hond aangeboden wordt door veranderde werktijden en nu wordt het hier aangeraden.....
Je hond went er wel aan en dan heb je tenminste je maatje nog. En of dat egoistisch is? Ja waarschijnlijk wel, maar hebben we niet allemaal honden voor ons eigen plezier??
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Dat vind ik een héle goeie! Het is toch een soort kind van jullie samen. Een soort allimentatie misschien?bullenmama schreef:Is het geen idee om je toekomstige exman mee te laten betalen aan de hond ? Jij neemt de verantwoordelijkheid straks voor 100 % op je, kan hij niet voor een groot deel opvang/uitlaatservice betalen ?
Groetjes, Ellen
Nog nooit aan gedacht, maar kan wel dé oplossing zijn misschien.
- starfleet
- Erelid
Ik heb er geen plezier meer in als de hond geen plezier heeft. Het ligt toch ook aan de hond. Buffy zal echt nooit gelukkig zijn als ze 9 uur alleen moet zijn vijf dagen in de week. Als er dan helemaal geen andere oplossing is, dan is ze het beste af met herplaatsen. Niet via MP maar via de rasvereniging.nance schreef:
Als de hond van TS echt prima die uren alleen kan zijn en het alleen maar gaat om even een plas/poeprondje tussendoor dan is dat tamelijk gemakkelijk te regelen voor een paar euro. Als je meerdere honden hebt liggen de zaken heel anders dan met een hond alleen, dat kun je niet vergelijken imo.
Anne
-
- Vaste gebruiker
Re: Scheiding en hond
waar woon je?Dreminee schreef:Mijn man en ik gaan misschien uit elkaar. Op zich vervelend genoeg, maar de vraag die ik jullie voor wil leggen gaat over mijn hond. Ik ben zeer aan hem gehecht (en hij hopenlijk ook aan mij) en ik kan hem absoluut niet missen. Tot nu toe kon ik part-time werken om zo voor hem te kunnen zorgen, maar als ik bij mijn man weg ga kan ik me deze luxe waarschijnlijk niet meer veroorloven. Geen haar op mijn hoofd piekert er over om afstand van mijn beste vriend te doen, en dus ben ik op zoek naar mogelijkheden om met een (bijna)volledige baan toch voor hem te kunnen zorgen. Er zullen misschien wel meer mensen zijn die in eenzelfde situatie terecht kwamen tenslotte. Een hondenuitlaatservice zou een deel van de oplossing kunnen zijn, ware het niet dat dat behoorlijk prijzig is. Familie, of mensen die hem eventueel eens zouden kunnen opvangen/uitlaten wonen helaas straks niet meer in mijn buurt. Alle tips en suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou een baan voor s'nachts zoeken...dan slapen de meeste honden en zijn ook niet gewend om tebewegen of te wandelen, dan als je thuis komt kan je lekker wandelen een uurtje oordat je naar je bed gaat een paar uur ( lekker de hond nemen dan) dan na 4 uur er weer uit en weer wandelen, eten en dan weer een paar uur slapen.
Is moeilijk maar wel tedoen hoor!
Of proberen gebroken werktijden tekrijgen dus s'morgen een paar uur werken en dan s'avonds weer...heb ik ook gedaan en werkte prima bij mij, ligt eraan watvoor werk je zoekt.
Jacqueline
Of proberen gebroken werktijden tekrijgen dus s'morgen een paar uur werken en dan s'avonds weer...heb ik ook gedaan en werkte prima bij mij, ligt eraan watvoor werk je zoekt.
Jacqueline
- Maxiem
- Zeer actief
Pas hiermee op hoor. Max komt ook uit een scheiding. Die baasjes hadden ook zoiets van eerst proberen. Toen is ze eerst bij de vrouw geweest, die kon haar niet meer aan, toen is ze naar de man geweest, maar die werkte fulltime, dus toen is ze alsnog naar het asiel gegaan. Voor Max was het waarschijnlijk beter geweest als ze meteen was gegaan.empyree schreef:Misschien is het ook van belang wat voor een hond het is qua activiteit en leeftijd en wat hij nu gewend was.
Ik ben nu hele dagen thuis maar met mijn newfoundlanders zou het prima kunnen om hen de hele dag alleen te laten. Mede ook omdat ze niet alleen zijn is dat naar mijn gevoel wat makkelijker (lijkt minder zielig)
Succes,
Sandra
Ik zou dus of gaan voor herplaatsen, maar als je haar houdt ook zeker weten dat je haar houdt. Anders is het voor de hond beter om meteen te gaan herplaatsen.
En ik weet niet hoe oud je hond is? Oudere honden kunnen er vaak minder goed tegen om herplaatst te worden/naar een asiel te gaan en hebben minder aanpassingsvermogen dan jongere honden. Daar komt nog bij dat mensen eerder een jonge hond dan een oude meenemen. Max is bijna 7 en die heeft een halfjaar in eht asiel gezeten, omdat iedereen haar te oud vond.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Hier in de buurt is er een heel fijn gezin dat graag twee honden heeft, maar er steeds niet toe kwam. Inmiddels hebben ze twee oppashondjes die er overdag zijn en 's avonds en 's nachts zijn die bij hun bazen (ook in het weekend en andere vrije dagen uiteraard). Zo hebben hun wel meerdere hondjes, maar toch ook maar weer één hondje (qua kosten). Misschien is zoiets bij jou in de buurt ook te vinden?
- boemerang
- Zeer actief
ik zou alles op alles zetten om mijn maatje te houden
ik zou er wel voor zorgen dat de hond gelegenheid krijgt om naar buiten te gaan
een goed hekwerk om je nieuwe huis schutting die je op slot kan doen
maar eerst een poos de ziekte wet in gaan
mischien krijg je wel buren die gerust even je hond uit wil laten
ik hoop echt voor jou dat er een oplossing komt
zodat jij je grootste maat kunt houden
want dan ben je echt alles kwijt
maar hier komt vast en zeker een oplossing voor
ik duim voor jou heel veel liefs van mij
ik zou er wel voor zorgen dat de hond gelegenheid krijgt om naar buiten te gaan
een goed hekwerk om je nieuwe huis schutting die je op slot kan doen
maar eerst een poos de ziekte wet in gaan
mischien krijg je wel buren die gerust even je hond uit wil laten
ik hoop echt voor jou dat er een oplossing komt
zodat jij je grootste maat kunt houden
want dan ben je echt alles kwijt
maar hier komt vast en zeker een oplossing voor
ik duim voor jou heel veel liefs van mij

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- boemerang
- Zeer actief
met jou verhaal ben ik het helemaal mee eens goed verwoordnance schreef:Ik vind de antwoorden van herplaatsen wel erg simpel. Stel jezelf in haar plaats, en bedenk dat je afscheid moet nemen van je eigen hond.

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben na een week nachtdienst bijna straaldepri omdat mijn hele sociale leven dan dus op zijn kont ligt. Nachtdiensten betekend dat je slaapt overdag en de hond dan dus ook echt niets heeft aan je.jacq1970 schreef:Ik zou een baan voor s'nachts zoeken...dan slapen de meeste honden en zijn ook niet gewend om tebewegen of te wandelen, dan als je thuis komt kan je lekker wandelen een uurtje oordat je naar je bed gaat een paar uur ( lekker de hond nemen dan) dan na 4 uur er weer uit en weer wandelen, eten en dan weer een paar uur slapen.
Jacqueline
Ik vind nachtdinesten nou net niks alleen met een hond.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Actief
Ik heb een oppashondje gehad die uit een soortgelijke situatie kwam , hond moest dus in eens veel meer alleen zijn ,.
Die vrouw had een advertentiekaartje in de supermarkt opgehangen 'oppas gezocht voor......"en een fotootje van de hond erbij , ik heb daarop gereageerd en paste op voor 5 gulden per dag meen ik [ was nog in de guldentijd dus ff geleden ] Ze woonde nog geen 5 minuten bij mij vandaan
Dat zou jij ook kunnen proberen , en een advertentie in de plaatselijke krant is ook een mogelijkheid
Die vrouw had een advertentiekaartje in de supermarkt opgehangen 'oppas gezocht voor......"en een fotootje van de hond erbij , ik heb daarop gereageerd en paste op voor 5 gulden per dag meen ik [ was nog in de guldentijd dus ff geleden ] Ze woonde nog geen 5 minuten bij mij vandaan
Dat zou jij ook kunnen proberen , en een advertentie in de plaatselijke krant is ook een mogelijkheid
Helemaal mee eens, maar dat zal ze toch niet zo bedoeld hebben hoop ikInge O schreef:hier moest ik toch even goed knipperen met mijn ogen of ik dit juist gelezen hadboemerang schreef: maar eerst een poos de ziekte wet in gaan?!
makkelijk hè, leven op de kosten van een ander zonder reden??

@TS: dat van die alimentatie vind ik ook een goed idee. Als je man een deel mee betaalt voor je hond scheelt jou dat in de kosten en kun je misschien wel een uitlaatservice betalen.
Ik hoop van harte dat je een goede oplossing vindt en wens je sterkte.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
[quote="nance"]Ik vind de antwoorden van herplaatsen wel erg simpel. Stel jezelf in haar plaats, en bedenk dat je afscheid moet nemen van je eigen hond.
Je hond went er wel aan en dan heb je tenminste je maatje nog. En of dat egoistisch is? Ja waarschijnlijk wel, maar hebben we niet allemaal honden voor ons eigen plezier??[/quote]
Ik ben het helemaal met deze spreker eens.
Het valt mij vaak op op dit forum dat als mensen advies vragen bepaalde personen alleen maar "negatief en kort door de bocht" kunnen reageren of dingen gaan roepen die niet op de vraag slaan. (Willen die alleen maar graag over zichzelf vertellen ofzo?!)
Er wordt gevraagd om een evt. oplossing om de hond te kunnen houden. De vraagster weet zelf ook wel dat ze zou kunnen herplaatsten maar daar vraagt ze dus net even niet om.
Ik wil ook nog even opperen dat er hondenluiken op de markt zijn...... Misschien ben je wel in de gelegenheid om aan een huis met een tuintje te komen? Zeker ook niet ideaal maar mogelijk wel een (tijdelijke) oplossing. En ik denk ook dat honden een groot aanpassingsvermogen hebben. En iemand (jij) die hier van te voren al om een goede raad vraagt zal echt wel iemand zijn wiens welzijn van de hond haar aan het hart gaat en voor en na werktijd dan alle tijd aan haar lieve beestje besteden. Ja toch?!
En uiteraard kun je natuurlijk wat mensen met een hond vragen of ze in de gelegenheid zijn tussen de middag voor een klein bedragje de hond uit te laten( maar dat was al geopperd).
Veel succes...ik hoop dat je een goede oplossing vindt en je hond kunt houden.
Je hond went er wel aan en dan heb je tenminste je maatje nog. En of dat egoistisch is? Ja waarschijnlijk wel, maar hebben we niet allemaal honden voor ons eigen plezier??[/quote]
Ik ben het helemaal met deze spreker eens.
Het valt mij vaak op op dit forum dat als mensen advies vragen bepaalde personen alleen maar "negatief en kort door de bocht" kunnen reageren of dingen gaan roepen die niet op de vraag slaan. (Willen die alleen maar graag over zichzelf vertellen ofzo?!)
Er wordt gevraagd om een evt. oplossing om de hond te kunnen houden. De vraagster weet zelf ook wel dat ze zou kunnen herplaatsten maar daar vraagt ze dus net even niet om.
Ik wil ook nog even opperen dat er hondenluiken op de markt zijn...... Misschien ben je wel in de gelegenheid om aan een huis met een tuintje te komen? Zeker ook niet ideaal maar mogelijk wel een (tijdelijke) oplossing. En ik denk ook dat honden een groot aanpassingsvermogen hebben. En iemand (jij) die hier van te voren al om een goede raad vraagt zal echt wel iemand zijn wiens welzijn van de hond haar aan het hart gaat en voor en na werktijd dan alle tijd aan haar lieve beestje besteden. Ja toch?!
En uiteraard kun je natuurlijk wat mensen met een hond vragen of ze in de gelegenheid zijn tussen de middag voor een klein bedragje de hond uit te laten( maar dat was al geopperd).
Veel succes...ik hoop dat je een goede oplossing vindt en je hond kunt houden.