Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer aanlijnen op de Waddeneilanden?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wanneer aanlijnen op de Waddeneilanden?

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Mijn ouders willen in april/mei met het hele gezin + aanhang (+ dogjes :mrgreen: ) een weekend naar Texel, Terschelling of Ameland in april of mei, volgend jaar. Nu vraag ik me af tot wanneer je daar met de honden nog op het strand mag komen? Weet iemand dat?
Volgens mij mogen op Ameland de honden het hele jaar door op het strand los? En op Texel en Terschelling?
Noli

Ongelezen bericht door Noli »

Texel:
Honden moeten overal worden aangelijnd; uitwerpselen moeten worde opgeruimd door de eigenaar van de hond.

Vlieland:
Honden moeten aangelijnd zijn in de bebouwde kom en in het gebied ten westen van het Vuurboetsduin. Op de rest van het eiland mogen honden onder toezicht loslopen.

Terschelling:
Honden mogen loslopen op het strand of in het bos mits onder voldoende geleide of toezicht. Op de weg aanlijnen en uitwerpselen opruimen.

Ameland:
Honden In de duinen en op het strand mogen honden onder toezicht loslopen. In de bebouwde kom is aanlijnen verplicht.

Schiermonnikoog:
Hondenuitlaatroutes en strand onaangelijnd toegestaan, rest van het eiland altijd aanlijnen. Hondenpoep opruimen binnen de bebouwde kom en op wegen, paden en in bermen. Zakjes gratis bij gemeentehuis.

*Bron*

Over bepaalde tijden in het jaar kan ik niks vinden.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn ervaring op Texel is dat op de stranden in het hoogseizoen er afgebakende stukken zijn waar je de hond moet aanlijnen; daarbuiten mogen ze gewoon loslopen. Overigens zal er bij slecht weer, dus wanneer er geen zonliefhebbers & kinderen op het strand liggen, niemand zijn die je erop aanspreekt. Dat is mijn ervaring.
In de natuurgebieden moeten ze aangelijnd en dat staat ook duidelijk aangegeven. En in de dorpen ..... ach, een beetje fatsoenlijke hondeneigenaar zal de uitwerpselen wel opruimen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn ervaring met Texel is dat ze juist heel makkelijk zijn als het om honden gaat :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Dat is mijn ervaring ook met Texel.
Wij zijn in februari een midweek daar geweest en het was erg hondvriendelijk.... :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marie-José schreef:Dat is mijn ervaring ook met Texel.
Wij zijn in februari een midweek daar geweest en het was erg hondvriendelijk.... :ok:
Hoi Marie-José,

Ja, dat is mijn ervaring ook buiten het hoogseizoen, maar omdat mijn ouders graag in april of mei een weekend weg willen, ben ik benieuwd hoe het dan is op die eilanden.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wij gaan vaak naar Vlieland. Zelfs in het hoogseizoen loopt Bram daar los op het strand. Ik zoek gewoon een opgang naar het strand waar niet iedereen ligt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief

Ik denk dat je dan gewoon dezelfde regels hebt als bij andere kustgebieden in Nederland, het verschil is dat je daar niet snel wordt weggekeken met een hond, ben meerdere keren geweest in April en overal waren we welkom met honden, bij de koffie-tentjes werd er (zonder vragen) direct water gehaald en toen ik mijn koffie kreeg lagen er automatisch hondenkoekjes bij (ze vroeg overigens wel netjes of de hondjes het wel mochten)
De buschauffeur vond dat de hondjes gratis mochten dus al met al vind ik Texel super hond vriendelijk :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Wij gaan vaak naar Vlieland. Zelfs in het hoogseizoen loopt Bram daar los op het strand. Ik zoek gewoon een opgang naar het strand waar niet iedereen ligt.
Maar Bram valt ook iets minder op dan twee doggen. :wink: Ik denk dat mensen daardoor met een hond als Bram ook sneller wat coulanter zullen zijn?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Ik denk dat je dan gewoon dezelfde regels hebt als bij andere kustgebieden in Nederland
Maar dat is ook per gemeente heel verschillend. Bij de ene gemeente mogen honden vanaf 1 april al niet meer op de stranden, bij de volgende gemeente vanaf 15 april en er zijn ook gemeentes waarbij de honden het hele jaar door op (een gedeelte van) de stranden mogen komen. Vandaar dat ik dus graag wil weten hoe dat op die Waddeneilanden zit.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:Wij gaan vaak naar Vlieland. Zelfs in het hoogseizoen loopt Bram daar los op het strand. Ik zoek gewoon een opgang naar het strand waar niet iedereen ligt.
Maar Bram valt ook iets minder op dan twee doggen. :wink: Ik denk dat mensen daardoor met een hond als Bram ook sneller wat coulanter zullen zijn?
Hahaha, ja dat zou kunnen. Maar weet je, er is op die eilanden zo ontzettend veel strand dat je heel makkelijk een plekkie kunt vinden waar bijna niemand ligt. Dus niet de opgang nemen waar iedereen hutje mutje ligt, maar even doorlopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief

Dogos vallen misschien ook wat meer op dan de gemiddelde hond maar niemand die moeilijk deed :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Dogos vallen misschien ook wat meer op dan de gemiddelde hond maar niemand die moeilijk deed :wink:
Waar was dat?
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik ben in de bouwvak met Diesel naar Texel geweest. Geen enkel probleem. Met mooi weer namen we hem overdag niet mee naar het strand (te druk) Maar 's avonds of met slechter weer maakten we een heerlijke strandwandeling met de honden (diesel en een cocker) Iedereen liet de honden dan los en het was 1 groot feest. Uiteraard ruimden we de evt. uitwerpselen op, lijkt me wel zo fijn voor degene die de volgende dag lekker aan het strand wil liggen :mrgreen:
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”