Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
cattle dog wie?
Moderator: moderatorteam
-
nette
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
cattle dog wie?
Ik ben nog maar pas lid van dit forum en vroeg me af of er nog meer mensen zijn met een Australian cattle dog.
Heb al zitten zoeken,maar kom niet ver. Of is er verder niemand met een cattletje?
Heb al zitten zoeken,maar kom niet ver. Of is er verder niemand met een cattletje?
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- Aantal honden: 1
-
WOEF!
- Zeer actief
Re: cattle dog wie?
ik heb er ook ff op gekekenNanna schreef:Een vriendin van me fokt ze, helaas is ze geen lid van het forum.nette schreef:Ik ben nog maar pas lid van dit forum en vroeg me af of er nog meer mensen zijn met een Australian cattle dog.
Als je ze wilt bekijken (kijken is ook leuk) dan kan dat op:
http://www.ofrumjungle.nl/
Dit zijn Cashew en Zenith, ondergetekende heeft de foto gemaakt.
leuke sportieve honden maar ze hebben wel een báás nodig!
Wat een leukerds zeg cattle's je ziet ze niet veel (nouja ik iig niet) leuke tekeningen vooral zenith met die zwarte vlek over zijn rechter oog
Groeten van "Woef" én Lianne
-
nette
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
rumjungle ken ik wel,van naam dan.Heb haar site ook al eens bezocht. ( maar welke cattle site niet?) Vlak bij mij woont een hond die zij gefokt heeft; Tyler. Mooie reu, heb hem een paar keer ontmoet, op shows ook heel goed gepresteerd, maar nu gecastreerd!
En i.d.d hele leuke honden die cattles, hebben echt een baas nodig, maar welke hond niet. Ik heb nu een teefje (anderhalf jaar) die erg makkelijk en braaf is. Met haar train ik met de clicker en dat werkt voor ons heel goed. Heb ook een reu gehad die niet zo makkelijk was.Zal ook wel aan mij gelegen hebben waarschijnlijk. Ging met hem toch anders om dan met Jazz.
En i.d.d hele leuke honden die cattles, hebben echt een baas nodig, maar welke hond niet. Ik heb nu een teefje (anderhalf jaar) die erg makkelijk en braaf is. Met haar train ik met de clicker en dat werkt voor ons heel goed. Heb ook een reu gehad die niet zo makkelijk was.Zal ook wel aan mij gelegen hebben waarschijnlijk. Ging met hem toch anders om dan met Jazz.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Re: cattle dog wie?
Leuk, volgens mij zie ik haar weleensNanna schreef:Een vriendin van me fokt ze, helaas is ze geen lid van het forum.nette schreef:Ik ben nog maar pas lid van dit forum en vroeg me af of er nog meer mensen zijn met een Australian cattle dog.
Als je ze wilt bekijken (kijken is ook leuk) dan kan dat op:
http://www.ofrumjungle.nl/
Dit zijn Cashew en Zenith, ondergetekende heeft de foto gemaakt.
leuke sportieve honden maar ze hebben wel een báás nodig!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Sita
- Zeer actief
Ik vind ze geweldig. Op onze kc lopen er twee en ben helemaal verliefd. Maar weet wel waar je aan begint het zijn echt werkhonden en moeten echt bezig gehouden worden en dan niet alleen een uurtje rennen, maar ook geestelijk.
Daarom komt er hier waarschijnlijk geen cattle dog. Ik weet niet of ik zo'n hond dat kan bieden elke dag.
Daarom komt er hier waarschijnlijk geen cattle dog. Ik weet niet of ik zo'n hond dat kan bieden elke dag.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ken Jolanda en haar cattle dogs ook, hele leuke honden.
Kom ook regelmatig een hondje wat door haar gefokt is tegen hier in het bos.
Kom ook regelmatig een hondje wat door haar gefokt is tegen hier in het bos.
Laatst gewijzigd door marye op 01 dec 2006 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze trainster van de clickercursus heeft trouwens het broertje van Murphy, grappig he.Sita schreef:Ik vind ze geweldig. Op onze kc lopen er twee en ben helemaal verliefd. Maar weet wel waar je aan begint het zijn echt werkhonden en moeten echt bezig gehouden worden en dan niet alleen een uurtje rennen, maar ook geestelijk.

-
Sita
- Zeer actief
-
snuffel11
- Zeer actief
-
nette
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
-
snuffel11
- Zeer actief
-
schumie
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind hij ze echt lelijk, ze zijn juist zo leuk.schumie schreef:Ben bij Jolande op bezoek geweest,was heel gezellig.Zou misschien een pup van cashew krijgen,helaas was vriendje toen nog niet aan tweede hond toe en vond hij een cattle maar lelijk.Maar eens komt er hier een!
Zeker Cashew, dat is zo'n leuke hond.

-
nette
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
schumie
- Zeer actief
Ik vind ze niet lelijk,maar mijn vriend!Hij had ook nog het lef om tegen jolande tegen zeggen dat ze niet zo lelijk in het echt waren als hij gedacht had
Ik vind ze top!Maar het was zijn eerste hond dus hij moest ook een stem in de tweede hond hebben.Ik was immers al zijn leven ingewandeld met een rare bull-terrier
Die trouwens zijn aller grootste vriend is.De volgende hond mag ik toch echt zelf uit zoeken want wie doet er het meest aan opvoeding,training etc.....idd MOI!Terwijl tess eigenlijk zijn hond is....Nu vind ik het totaal niet erg maar dat is weer wat anders!
Ik vind ze top!Maar het was zijn eerste hond dus hij moest ook een stem in de tweede hond hebben.Ik was immers al zijn leven ingewandeld met een rare bull-terrier
-
shirleyenjoepie
- geregistreerd lid
-
Quinzy
- geregistreerd lid
Bij ons op de hondeschool zit een Cattle dog pup genaamt Cashew in dezelfde klas als mijn Jade. Gaat t hier om dezelfde hond? Dat is indd een hele lieve en leuke hond.Zeker Cashew, dat is zo'n leuke hond.
ik heb ook een jack russel X Cattle dog. Kwa uiterlijk is ze net een Cattle alleen veel fjner gebouwd en kleiner[/quote]

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan niet dezelfde hond zijn, want deze is geen pup meer en woont in Nederland.Quinzy schreef:Bij ons op de hondeschool zit een Cattle dog pup genaamt Cashew in dezelfde klas als mijn Jade. Gaat t hier om dezelfde hond? Dat is indd een hele lieve en leuke hond.Zeker Cashew, dat is zo'n leuke hond.
ik heb ook een jack russel X Cattle dog. Kwa uiterlijk is ze net een Cattle alleen veel fjner gebouwd en kleiner
Grappig dat er nog een cattle met dezelfde naam is.

-
Quinzy
- geregistreerd lid
-
Flinn
Hoi,
Ik ben ook in het bezit van een Cattledog, Flinn is nu 11 maanden hij is van 7 januari 2006.
Volgende week moeten we examen sociale huishond doen, wanneer we slagen gaan we vanaf januari behendigheid doen, ik kan niet wachten!!
Wij zijn thuis allemaal verzot op hem, het is net een clown en heel erg aanhankelijk maar kan erg terughoudend zijn naar vreemden wat soms zelfs doorslaat naar angst dat is voor mij wel moeilijk om mee om te gaan want onze kruising Labrador X gordon Setter en onze York zijn allemansvrienden.
Ik ben ook in het bezit van een Cattledog, Flinn is nu 11 maanden hij is van 7 januari 2006.
Volgende week moeten we examen sociale huishond doen, wanneer we slagen gaan we vanaf januari behendigheid doen, ik kan niet wachten!!
Wij zijn thuis allemaal verzot op hem, het is net een clown en heel erg aanhankelijk maar kan erg terughoudend zijn naar vreemden wat soms zelfs doorslaat naar angst dat is voor mij wel moeilijk om mee om te gaan want onze kruising Labrador X gordon Setter en onze York zijn allemansvrienden.
-
Quinzy
- geregistreerd lid
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Hoi Antoinette,
Kleine wereld!
Een vriendin tipte mij zojuist over dit topic. Ik kom eigenlijk maar zelden op dit forum en had jouw berichtje nog niet gezien.
Grappig wel, want we komen meteen nog meer bekenden tegen. Ik had al eens wat berichtjes van Hondeponnetje gezien en was eigenlijk van plan om die ooit eens een PB-tje te sturen. Dat kwam er nooit van en nu hoeft dat niet meer, want de naam Biru zei me al genoeg.
Die kennen we van ons oude ACD forum. Net als Schumie trouwens. En er lopen op dit forum nog een paar bekenden van ons rond: Bandit en Sjiel.
En, oh ja, die Jolanda waar jullie het hier uitgebreid over hebben, die ken ik natuurlijk ook.
Nana die hier ook gereageerd heeft, ken ik dan weer niet persoonlijk, maar mijn honden kennen haar wel. Tenminste Teun en Niamh.
Goh, toch weer veel bekenden, dus. Dat is misschien een beetje teleurstellend als je de wijde wereld intrekt om nieuwe Cattledogcontacten te leggen.
Maar ik zie hier tussen de berichtjes toch ook weer wat "nieuwe" mensen en Cattletjes staan. Jade en Flinn? Wie zijn dat? En waar komen ze vandaan? In de woorden van Tante Es: wie zijn hun vaders? Wie zijn hun moeders?
Wie ik ben, weet Antoinette inmiddels wel, lijkt me. Wie het nog niet weet, of wie meer wil weten over mijn beestjes (heb ook nog vijf katten en een Border Collie), kan een kijkje nemen op mijn site.
Kleine wereld!
Grappig wel, want we komen meteen nog meer bekenden tegen. Ik had al eens wat berichtjes van Hondeponnetje gezien en was eigenlijk van plan om die ooit eens een PB-tje te sturen. Dat kwam er nooit van en nu hoeft dat niet meer, want de naam Biru zei me al genoeg.
En, oh ja, die Jolanda waar jullie het hier uitgebreid over hebben, die ken ik natuurlijk ook.
Nana die hier ook gereageerd heeft, ken ik dan weer niet persoonlijk, maar mijn honden kennen haar wel. Tenminste Teun en Niamh.
Goh, toch weer veel bekenden, dus. Dat is misschien een beetje teleurstellend als je de wijde wereld intrekt om nieuwe Cattledogcontacten te leggen.
Wie ik ben, weet Antoinette inmiddels wel, lijkt me. Wie het nog niet weet, of wie meer wil weten over mijn beestjes (heb ook nog vijf katten en een Border Collie), kan een kijkje nemen op mijn site.
groeten,
Caroline

Caroline

-
Flinn
Hoi Caroline, ik kwam ook al wel op het cattle forum, maar daar als Petra en veel posten doe ik niet ook hier niet echt vind het gewoon leuk om via het forum wat info/ervaringen te lezen.
Maar misschien leuk om hier iets meer over Flinn te vertellen hij is nu ruim 11 maanden en komt bij Des Poenjaap vandaan de vader is : Bleu Spirit Ai des Poenjaap en de moeder is: Bleu Spirit trueluv Des Poenjaap (Brodie)
Afgelopen zaterdag heeft Flinn het diploma Sociale Huishond afgenomen door de FHN gehaald!
groetjes Petra
PS de foto is Debbie mijn dochter met Flinn toen hij bijna 6 maanden was
Maar misschien leuk om hier iets meer over Flinn te vertellen hij is nu ruim 11 maanden en komt bij Des Poenjaap vandaan de vader is : Bleu Spirit Ai des Poenjaap en de moeder is: Bleu Spirit trueluv Des Poenjaap (Brodie)
Afgelopen zaterdag heeft Flinn het diploma Sociale Huishond afgenomen door de FHN gehaald!
groetjes Petra
PS de foto is Debbie mijn dochter met Flinn toen hij bijna 6 maanden was
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Ha Petra,
Ja, dan weet ik wie je bent. Er waren op dat ACD forum drie Petra's, wat wel eens voor verwarring zorgde. Dan dacht Cyrilla weer dat jij "die van Agunya" was en dat was dan niet zo.
De "Poenjaaps", zoals ik Karel en Jeanique altijd noem, ken ik vrij goed van allerlei shows waar we elkaar geregeld tegenkomen. Zowel Brodie als Ai heb ik ook al verschillende keren in Luxemburg gezien. Leuke foto in je profiel van Finn en je dochter.
We zullen elkaar hier zo af en toe dus wel eens tegenkomen en, eh, het ACD forum is op het moment bezig met een "doorstart".
In mijn vorige stukje ben ik helemaal vergeten te vermelden dat ik Cattledogs heb en welke. Ik kwam hier immers zoveel oude bekenden tegen, dat ik er eigenlijk niet bij stilstond dat er ook mensen zijn die mij en mijn honden niet kennen.
Ik heb dus, naast mijn bruine Border Collie Niamh, ook twee Cattledogs. Een inmiddels tien jaar oude reu, Teun, die is gefokt in Luxemburg, waar ik zelf ook woon, en een driejarig eveneens rood teefje, Spice, dat ik heb geïmporteert uit Canada. En om het overzicht compleet te maken, heb ik ook nog een HTK ex-kater en vier Bengaal poezen.
Ja, dan weet ik wie je bent. Er waren op dat ACD forum drie Petra's, wat wel eens voor verwarring zorgde. Dan dacht Cyrilla weer dat jij "die van Agunya" was en dat was dan niet zo.
De "Poenjaaps", zoals ik Karel en Jeanique altijd noem, ken ik vrij goed van allerlei shows waar we elkaar geregeld tegenkomen. Zowel Brodie als Ai heb ik ook al verschillende keren in Luxemburg gezien. Leuke foto in je profiel van Finn en je dochter.
We zullen elkaar hier zo af en toe dus wel eens tegenkomen en, eh, het ACD forum is op het moment bezig met een "doorstart".
In mijn vorige stukje ben ik helemaal vergeten te vermelden dat ik Cattledogs heb en welke. Ik kwam hier immers zoveel oude bekenden tegen, dat ik er eigenlijk niet bij stilstond dat er ook mensen zijn die mij en mijn honden niet kennen.
Ik heb dus, naast mijn bruine Border Collie Niamh, ook twee Cattledogs. Een inmiddels tien jaar oude reu, Teun, die is gefokt in Luxemburg, waar ik zelf ook woon, en een driejarig eveneens rood teefje, Spice, dat ik heb geïmporteert uit Canada. En om het overzicht compleet te maken, heb ik ook nog een HTK ex-kater en vier Bengaal poezen.
groeten,
Caroline

Caroline

-
schumie
- Zeer actief
-
Flinn