Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Workshop Dog Dance gevorderden

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Workshop Dog Dance gevorderden

Ongelezen bericht door Reini »

Ik ga zondag naar het Dog Dance Center in Kerkwijk voor de workshop 'Dog Dance' voor gevorderden. De workshop duurt de hele dag van 09.30 tot 17.00 en ik vroeg me af of er misschien nog iemand van het forum gaat?

Ik heb er erg veel zin in :ok: De workshop is bedoeld om de puntjes op de i te zetten en je voor te bereiden op een wedstrijd, nou.. dat kan ik wel gebruiken want 20 janurai is mijn eerste wedstrijd :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nee ik ga daar niet heen,doe nog geen doggy dance met mijn honden(thuis wel een beetje)wil graag wel doggy dancen en waarschijnlijk gaan ze dat op mijn club ook geven in de toekomst.heb afgelopen zondag op de winner Mary Ray gezien met haar BC,kippenvel kreeg ik ervan zo gaaf.heb thuis van haar een boek en daaruit doe ik nu wat met mijn honden.heb jij misschien nog site's of kc's bij mij in de buurt(alkmaar)die het geven,of wanneer er een workshop gehouden wordt voor onervaren mensen?
Afbeelding

jemble 5 maanden
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gewoon Dog Center denk ik toch? http://www.dogcenter.nl

Maar Dog Dance Center klintk wel leuk;-) Zolang je het Martin maar niet laat horen :wink:

Veel plezier!
Reini
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Gewoon Dog Center denk ik toch? http://www.dogcenter.nl

Maar Dog Dance Center klintk wel leuk;-) Zolang je het Martin maar niet laat horen :wink:

Veel plezier!
*proest* foutje, ja :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

fabienne s schreef:nee ik ga daar niet heen,doe nog geen doggy dance met mijn honden(thuis wel een beetje)wil graag wel doggy dancen en waarschijnlijk gaan ze dat op mijn club ook geven in de toekomst.heb afgelopen zondag op de winner Mary Ray gezien met haar BC,kippenvel kreeg ik ervan zo gaaf.heb thuis van haar een boek en daaruit doe ik nu wat met mijn honden.heb jij misschien nog site's of kc's bij mij in de buurt(alkmaar)die het geven,of wanneer er een workshop gehouden wordt voor onervaren mensen?
Ik ben niet naar de Winner geweest, helaas :wink: Ik had Mary Ray ook graag gezien!

Ik heb geen idee of er bij jou ergens DoggyDance wordt gegeven :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

En hoe ging het? Veel geleerd? Ben erg nieuwsgierig ?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sita schreef:En hoe ging het? Veel geleerd? Ben erg nieuwsgierig ?
Nou, het was best leuk :ok:

We hebben een gedeelte theorie gedaan en een gedeelte praktijk. We hebben geleerd hoe je d.m.v. accesoires je handgebaren kan verdoezelen. We hebben het gehad over muziekherkenning, we hebben in groepsverband een dansje in elkaar gezet, we hebben een aantal oefeningen gedaan met afleiding (zakjes chips die kraken, applaus, gestamp, e.d.) en we hebben nog een aantal nieuwe oefeningen geleerd :ok:

Ik heb best wat bijgeleerd en ik vond het zeker een aanvulling op de cursus van de KC :ok:
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Klinkt hardstikke leuk!
Welke nieuwe oefeningen heb je geleerd?
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Reini
Zeer actief

saffie schreef:Klinkt hardstikke leuk!
Welke nieuwe oefeningen heb je geleerd?
De hond over de rug laten springen, die oefening moet je met iemand samen doen in het begin :wink: Ik moest op de grond zitten met mijn armen op de grond en de ander nam Vegas aan zijn riem en liet hem over mij heenspringen. Dat ging goed :ok: maar bij het uitbouwen heb ik voorlopig wel iemand anders nodig.

Achteruit weaven, daar hebben we het begin van geleerd. Dat vind ik echt een superoefening :cheer: en kan ik nu zelf verder mee aan de slag :ok:
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Wat leuk Reini!En waar heb je wedstrijd de 20 ste?Tess en ik willen je wel komen aanmoedigen :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Klinkt goed Reini :ok:

Ik heb me ingeschreven voor de vervolgcursus op de kc. Helaas wordt die niet gegeven door Brigitte, maar ze komt wel een paar keer kijken heeft ze beloofd.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
saffie
Zeer actief

Achteruit weaven is inderdaad heel erg leuk, en spectaculair om te zien. Het duurde bij Saffie best lang voordat het wat vloeiender ging, maar nu kan ze het meestal best wel goed.

Ik heb Saffie geleerd om over mijn rug te laten springen met behulp van Erwin. Daarna had ze het vrij snel door dus als ik nu door mijn knieen ga komt ze direct aanrennen en spring ze over me heen. Alleen de laatste paar keer stopte ze daarna direct voor de beloning, en daardoor maakte ze een beetje een rare scheve sprong en kwam ze ook raar terecht bij het landen.
Dus ik dacht slim te wezen door een balletje vast te houden zodat ik die kon gooien zodat ze door kon rennen. Mooi niet dus, ze rende om me heen en sprong me van voren omver omdat ze de bal wilde hebben :mrgreen: (extreme ballengek)
Dus daar moet ik nog wat op verzinnen, ik dacht aan leren dat de beloning komt als ze een paar meter verder is.

Heb je je al een beetje voorbereid op de wedstrijd, met liedje en routine enzo?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

schumie schreef:Wat leuk Reini!En waar heb je wedstrijd de 20 ste?Tess en ik willen je wel komen aanmoedigen :mrgreen:
In Kerkwijk, het Dogcenter op de Jan Stuversdreef 4 :cheer:

Ik heb nog geen idee hoe laat ik moet beginnen maar tegen die tijd weet ik dat misschien wel :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sita schreef:Klinkt goed Reini :ok:

Ik heb me ingeschreven voor de vervolgcursus op de kc. Helaas wordt die niet gegeven door Brigitte, maar ze komt wel een paar keer kijken heeft ze beloofd.
Ik heb me ook ingeschreven maar eigenlijk denk ik dat ik er weinig aan heb :wink: De twee die lesgeven zijn zelf ook nog volop aan het leren :wink:

Maar ach, het is wel gezellig :mrgreen: en helemaal samen met Sita natuurlijk :cheer:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

saffie schreef:Achteruit weaven is inderdaad heel erg leuk, en spectaculair om te zien. Het duurde bij Saffie best lang voordat het wat vloeiender ging, maar nu kan ze het meestal best wel goed.

Ik heb Saffie geleerd om over mijn rug te laten springen met behulp van Erwin. Daarna had ze het vrij snel door dus als ik nu door mijn knieen ga komt ze direct aanrennen en spring ze over me heen. Alleen de laatste paar keer stopte ze daarna direct voor de beloning, en daardoor maakte ze een beetje een rare scheve sprong en kwam ze ook raar terecht bij het landen.
Dus ik dacht slim te wezen door een balletje vast te houden zodat ik die kon gooien zodat ze door kon rennen. Mooi niet dus, ze rende om me heen en sprong me van voren omver omdat ze de bal wilde hebben :mrgreen: (extreme ballengek)
Dus daar moet ik nog wat op verzinnen, ik dacht aan leren dat de beloning komt als ze een paar meter verder is.

Heb je je al een beetje voorbereid op de wedstrijd, met liedje en routine enzo?
Achteruit weaven vind ik erg lastig dus het zal wel even duren voordat dat er goed in zit :mrgreen:

Over de rug heenspringen ga ik ook verder oefenen met hulp van mijn vriend, misschien dat ik die oefening dan in de wedstrijd kan gebruiken :ok:

Ik heb een liedje uitgekozen maar ik heb nog geen eén keer de routine uitgelopen :wink: Volgende week woensdag is de laatste les op de KC en dan mogen degene die zich voor de wedstrijd hebben ingeschreven (4 in totaal) hun routine uitlopen voor de rest, dat wordt een goede oefening :wink:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ja dat is zeker een goede oefening! Ik ga denk ik met een mp3-spelertje naar een afgelegen veldje om de routine op muziek te oefenen. Maar zover zijn we nog niet.

Nu oefen ik steeds combinaties van oefeningen die in de routine ook achter elkaar zitten, dat doe ik tijdens het wandelen want ik heb zo weinig ruimte in huis en een gladde vloer. Ik kijk eerst heel goed om me heen of er niemand in de buurt is, en dan gaan we een paar oefeningetjes doen. En dan komt er altijd plotseling iemand aan die heel nieuwsgierig is wat ik in godsnaam aan het doen ben :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”