Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht: wandelroutes in omgeving helmond

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

bernersennen
nieuw lid

Gezocht: wandelroutes in omgeving helmond

Ongelezen bericht door bernersennen »

Halllo

ik ben monique. Ben 24 jaar en heb een berner sennenhond van 3 jaar. Zij vindt het erg leuk om mee te gaan wandelen/ravotten in de bossen. Ook zwemt ze graag in allerlei meertjes!

Meestal ga ik in lieshout wandelen, maar weet iemand nog een leuke locatie?

Ik heb gehoord dat er in mierlo een loslooproute is. Weet iemand hoe je daar moet komen?

groetjes monique en senna
majahetbijtje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door majahetbijtje »

Hoi Monique,
Ik ga minimaal 1 keer in de week wandelen in de bossen van Mierlo. Er is hier maar een heel klein stukje losloopgebied, maar die twee van mij lopen eigenlijk altijd los :neenee:
:wink:

je kan hier zolang rond lopen als je wil, en er zijn hier en daar een kleine plas met water, en op de een of andere manier ligt Zoe hier altijd meteen in, dus als het erg koud is ontwijk deze zoveel mogelijk.

Ik vind het daar heerlijk wandelen, en je komt veel vriendelijke mensen tegen.
Gelukkig is het voor mij maar een klein stukje (ik woon in brandevoort).
Groetjes van Marja en een pootje van Zoë en Luna

Afbeelding
bernersennen
nieuw lid

hoi marja

bedankt voor je reactie.

weet je ook hoe ik moet rijden naar de bossen in mierlo?

Ik weet wel in brandevoort te komen, maar dan ...

groetjes monique
zonta
Actief

Ongelezen bericht door zonta »

Toen wij nog in Helmond woonde gingen we zomers vaak naar de visvijver in Aarle-rixtel.Rondje lopen om de vijver en dan zwemmen in de vijver.Maar het is daar zomers wel druk,veel honden.Ik weet niet of dat nu nog kan ben inmiddels al bijna 2 jaar weg uit Brabant.

Voor de lange wandelingen gingen wij ook altijd naar Mierlo.Ik vind dit een fantasties gebied om te wandelen.Een uur wandelen en je kwam meestal niemand tegen , lekker relax :mrgreen: Er liep daar ook een schaapsherder met z,n kudde , aardige vent , hele gesprekken mee gehad.Hij had 2 border collies en hij gaf dan altijd een showtje schaapdrijven weg :ok:

Mag eigenlijk niet :neenee:

Maar we gingen als het zwemseizoen was afgelopen ook vaak s,avonds naar Berkendonk. Kun je lekker zwemmen samen met je hond.

Gr,Zonta
rovianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door rovianne »

Mierlo zou ik eigenlijk ook wel willen weten waar.
In Aarle Rixtel kan het nu nog wel, maar dat wordt dadelijk een commercieel water van de Kanthoeve (recreatiepark). En van de zomer lag er echt veel afval rond het water...
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

rovianne schreef:Mierlo zou ik eigenlijk ook wel willen weten waar.
In Aarle Rixtel kan het nu nog wel, maar dat wordt dadelijk een commercieel water van de Kanthoeve (recreatiepark). En van de zomer lag er echt veel afval rond het water...
Wordt het bij Aarle-Rixtel ook al commercieel, Berkendonk wordt ook al een vakantiepark waar je moet betalen om naar het strand te mogen. Zijn er eigenlijk nog meren in de buurt waar je kan zwemmen waar geen vakantiepark is/wordt gebouwd?
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
rovianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door rovianne »

Dipsausje schreef:
Wordt het bij Aarle-Rixtel ook al commercieel, Berkendonk wordt ook al een vakantiepark waar je moet betalen om naar het strand te mogen. Zijn er eigenlijk nog meren in de buurt waar je kan zwemmen waar geen vakantiepark is/wordt gebouwd?
Dit is wat ik gehoord heb... helaas...
Tja geld gaat voor alles. :boos:
bernersennen
nieuw lid

In lieshout heb je een open heide 'gebiedje'. Een ronde van +/- 45 minuten. Daar liggen wel wat plassen water waarin ze kunnen ravotten. Voor echt zwemmen is dat te ondiep, maar onze senna vindt het hier erg leuk!

Voor te zwemmen rijden we naar drunense duinen (waalwijk).
bernersennen
nieuw lid

Dipsausje schreef:
In milheeze moet je schijnbaar ook met de honden kunnen zwemmen. Ik weet alleen niet precies waar dat is.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

bernersennen schreef:hoi marja

bedankt voor je reactie.

weet je ook hoe ik moet rijden naar de bossen in mierlo?

Ik weet wel in brandevoort te komen, maar dan ...

groetjes monique
Heel makkelijk. Bij die grote rotonde waar je rechts richting Brandevoort gaat ga je rechtdoor. Brug over, volgende rotonde ook rechtdoor en dan de eerste mogelijkheid (na het tankstation) naar links (santheuvel). En dan de 4e of 5e weg rechts :ok: .
Ik woon tegen de bossen van Mierlo dus daar loop ik eigenlijk wel minimaal iedere dag. Lieshout is ook erg leuk :ok: In Geldrop achter de Smelen kun je ook wel leuk lopen rondom de vijvers :ok: Maar dat is vooral leuk in de zomer omdat ze dan kunnen zwemmen daar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”