Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shala v/e RV heeft PRA, met fokken weet men wat te doen.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Shala v/e RV heeft PRA, met fokken weet men wat te doen.

Ongelezen bericht door idorh »

Shala de SWH v/d fam Berends uit Frankrijk heeft definitief PRA dmv oogonderzoek door het NL artsen ECVO panel.
kijk hier http://saarlooswolfhonden.web-log.nl/

Ja het is beter met honden die nakomelingen hebben elk jaar even te laten spiegelen. Over plm 3 maanden is er in België weer de jaarlijkse grote PRA onderzoek bij dr Gerlinde Janssens, georganiseerd door de BVSWH.

Gerlinde heeft al jaren lang een website van de SWH ivm PRA , en er zijn bij haar jaarlijks ongeveer 6 jaar aan een stuk SWH's van buiten en binnen een RV onderzocht. Met Solo gaat ik in iedergeval. Nog even terug komende op de SWH's teef Shala en Utrecht, ik heb vernomen dat het completen ECVO team aanwezig was oa Gerlinde Janssens, en dat er 3 artsen bij waren die Shala in het verleden hadden gespiegeld, nou dan kan er geen misverstand meer zijn.

Het is onvoorstelbaar wat de fam Berends in een zeer korte tijd heeft ondernomen om te achterhalen waar een RV al jaren mee bezig is en wat bij de RV nul komma nul heeft op geleverd.

Wat Christa en ik en derde nu al 9 jaar hebben gedaan laat ik even buiten beschouwing ivm dat wij als boeman en leugenaars werden af geschilderd. Kortom de NL artsen werden werkelijk in woord en schrift door een RV te schande en ongeloofwaardig neer gezet, ze namen zelfs de Narfstrom ERG protocol van Shala door de NL prof M.B..... niet serieus, dus een 2e ERG zou dan in Utrecht voor een RV en hun leden niet geloofwaardig zijn. De fam Berends zat niet stil en had een zekere gelijkheid van gedachte over PRA als een RV, alleen zij gingen door met vragen en onderzoek om te testen hoe het wetenschappelijk echt zit. Dus zij spiegelde opnieuw bij een zeer bekwame arts dr prof Clerc in Frankrijk en liet door de zelfde arts een ERG doen. Ja we kennen het verhaal, Shala had nog maar plm 15 % zichtvermogen. Kijk mensen dit zou genoeg moeten zijn, maar om alle obstakels te verwijderen lieten ze in NL weer een spiegeling doen en Shala kreeg PRA niet vrij en vlak daarop de panel avond in Utrecht, alle NL ECVO artsen waren er unaniem over eens dat dit 100% PRA is, en klinisch een langzame degeneratie (Atrofie).

In anderhalf jaar tijd heeft de fam Berends duizenden km gereden, en vele spiegelingen plus 2 juiste ERG protocols laten onder gaan plus veel op hun kop gekregen van mij want we hadden openlijk op internet bikkelharde discussies . Het is heel triest met Shala maar ivm voort bestaan v/d SWH ben ik de fam Berends zeer dankbaar , ze deelde klappen uit maar vingen ze even hard ook zelf op. We kunnen nu werkelijk een staat maken hoeveel en wat er in een RV zit (van buiten een RV weten we al jaren, dat is geen geheimhouding). Om af te sluiten , Shala is een RV hond, en had PRA beeld dus klinisch wat de arts zelf ziet via een lichtstraal en vergrotings lens in de meest lichte vorm, zelfs lichter als de SWH.... E.E.M. wat dan volgens een RV eigenlijk niets bijzonders was en ze gebruikte hem voor de fok. (nog voor de goede orde, al was het klinisch licht, de ERG wees plm 80% zichtverlies)Nu wijst de onderzoekingen van Shala uit dat een RV alle wetten en regels heeft overtreden van gezond fokken en zadelt de eigenaars in de toekomst op met erfelijke slechtziende tot totale blinden honden op.

Nogmaals ivm het grootschalige onderzoek van de laatste 9 jaar wil ik jullie allemaal hartelijk danken .Als er mensen zijn die nog steeds niet willen geloven dat PRA definitief voorkomt in de populatie van een rasvereniging, klik dan hier http://groups.msn.com/SaarlooswolfhondP ... hotoID=192 onder Saarlooswolfhond en PRA daar staan meer op afbeeldingen van ECVO uitslagen .
Gr Bertus.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”