Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blue Dilute of blauwe Bull Terrier??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Blue Dilute of blauwe Bull Terrier??

Ongelezen bericht door Bons »

Een tijd geleden ben ik op de Soesterduinen iemand tegen gekomen die een "blauwe" Bull terrier had. De hond was een diluted fawn dus niet echt blauw of zilver ofzo. Nu blijkt dat een colega fotografe al jaren op zoek is naar een dergelijke hond om te fotograferen.

Kent iemand de eigenaar van deze hond, of zit die hier misschien op het forum? Of kent iemand hier iemand die een diluted Bull Terrier heeft, of zit er zelfs eentje op het forum?

In dat geval zou het super zijn als die persoon contact met me wil opnemen.

Zelf ben ik overigens ook erg geinteresseerd in rashonden met een niet standaard kleur dus als je iets bijzonders hebt mag je ook altijd reageren :wink:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

probeer eens www.bullyboard.nl of probeer eens op google te zoeken onder blauwe bullterrier

moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat ik een blauwe bullterrier ben tegen gekomen.. zou wel eens willen weten hoe dat eruit ziet :mrgreen:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief

Inge O schreef:
Annie Pannie schreef: zou wel eens willen weten hoe dat eruit ziet :mrgreen:
....als een blauwe bullterriër :idea: :mrgreen: ?
haha joh je meent het haha
ik zie het wel bij staffjes en doggen maar nog nooit bij een bullterrier gezien :mrgreen:
ben benieuwd :mrgreen:
Afbeelding

Bons
Zeer actief

Dat bullenbord zal ze zelf al wel kennen Google heb ik uiteraard al geprobeerd. Maar thanks voor het meedenken. :wink: Ik hoop natuurlijk dat iemand die hond gewoon via via blijkt te kennen. :)
Laatst gewijzigd door Bons op 03 jan 2007 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Bullterriers in de zogenaamde blauwe kleur komt weinig voor , weet wel de leverkleurige.
Bij ons op het bullterrierforum.nl zit ieder geval degene niet..
Zal eens verder vragen.
Bons
Zeer actief

baloutjuh schreef:Bullterriers in de zogenaamde blauwe kleur komt weinig voor , weet wel de leverkleurige.
Zal eens verder vragen.
Misschien dat iemand op het forum die person wel kent. Dat het weinig voorkomt geloof ik graag want mijn colega is blijkbaar al heel lang op zoek naar een blauwe bullterrier.

Bij "mijn" ras is het pas sinds de laatse jaren dat "ineens" blauwe pups opduiken.
Bons
Zeer actief

Nanna schreef:
waarom is het toch dat mensen altijd zo dol zijn op kleuren die in het ras als ongewenst beschouwd worden? Er zijn zát rassen waar blauw toegestaan is, leef je daar op uit zou ik zeggen :wink:
:denken: Als je bezig bent met een project waarbij de nadruk ligt op het opduiken van kleuren die niet binnen de rasstandaard vallen, voegt "uitleven" op dezelfde kleurtjes bij rassen waarin het wel wordt toegestaan dan wel wenselijk is niet bijzonder veel toe. :wink:
Nanna schreef: "Bij witten,een zuivere witte beharing.Pigmentvlekken in de huid en aftekeningen op het hoofd dienen niet te worden bestraft.Bij gekleurden,overheers bij de kleur,bij gelijke kwaliteit heeft gestroomd de voorkeur.Zwartgestroomd,rood,reekleurig en driekleur toegestaan.Ticks in witte beharing ongewenst.Blauw en leverkleur hoogst ongewenst ."
leuk stukje knip en plakwerk hoor maar het was me bekend dat hier wordt gevraagd om een volgens standaard ongewenste kleur als je daaraan twijfelde :wink:
Laatst gewijzigd door Bons op 04 jan 2007 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
*Silvia*
Zeer actief

Webborn schreef:
baloutjuh schreef:Bullterriers in de zogenaamde blauwe kleur komt weinig voor , weet wel de leverkleurige.
Zal eens verder vragen.
Misschien dat iemand op het forum die person wel kent. Dat het weinig voorkomt geloof ik graag want mijn colega is blijkbaar al heel lang op zoek naar een blauwe bullterrier.

Bij "mijn" ras is het pas sinds de laatse jaren dat "ineens" blauwe pups opduiken.
We hebben het wel vaker over de kleuren gehad op het forum maar dan hebben degene wel plaatjes maar hier nog niet in het echt gezien.
Ik weet wel dat er een kruisingnest is geweest waar de kleur in voor is gekomen zo blauw als Choco kleur, leken ook voor 75 bull maar 25 op herder :wink:
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Op ons Forum komt naar mijn weten geen Blauwe Bull Terrier voor, en ik heb er in het echt nog geen een gezien.
Hoop er ook geen een tegen te komen, er wordt al genoeg met het ras aangeklooit.
Afbeelding
Bons
Zeer actief

kanche schreef:Op ons Forum komt naar mijn weten geen Blauwe Bull Terrier voor, en ik heb er in het echt nog geen een gezien.
Hoop er ook geen een tegen te komen, er wordt al genoeg met het ras aangeklooit.
Als je er een tegen zult komen is er niet gekloot maar is dat beestje gewoon geboren. Er duiken nu eenmaal zo nu en dan genen uit het verleden op en dat is altijd al zo geweest. Nu we internet hebben om dingen snel mee rond te zingen en het not done is (maar nog steeds gebeurd) gezonde beesten die buiten de standaard vallen "in te slapen" komen deze "foutjes" vaker letterlijk naar buiten.

De dag dat ik die blauwe Bull tegen kwam zag ik in dezelfde soesterduinen ook een fawn dilute Duitse Dog en ik heb er ook al eens een blauwe AmStaf gezien. Zelf hadden we vroeger een muisgrijze dwerg pincher. Mijn ouders hadden er nog meer voor betaald ook omdat de fokker had verteld dat het heel erg bijzonder en zeldzaam was :wink:
Limanade
Zeer actief

Nanna schreef:
Webborn schreef:
Zal eens verder vragen.

waarom is het toch dat mensen altijd zo dol zijn op kleuren die in het ras als ongewenst beschouwd worden? Er zijn zát rassen waar blauw toegestaan is, leef je daar op uit zou ik zeggen :wink:
"Bij witten,een zuivere witte beharing.Pigmentvlekken in de huid en aftekeningen op het hoofd dienen niet te worden bestraft.Bij gekleurden,overheers bij de kleur,bij gelijke kwaliteit heeft gestroomd de voorkeur.Zwartgestroomd,rood,reekleurig en driekleur toegestaan.Ticks in witte beharing ongewenst.Blauw en leverkleur hoogst ongewenst ."
misschien omdat niet iedereen waarde hecht aan een bepaalde rasstandaard maar kijkt naar het aard van het beestje

al was mijn hond pimpelpaars.. dan vond ik hem nog mooi
kleur boeit mij niet.. karakter wel
Afbeelding

Bons
Zeer actief

Nanna schreef:Dat een blauwe pup per ongeluk geboren kan, maar ik zou er nooit willens en wetens op gaan fokken omdat het zo lekker zeldzaam (en dus duur) is....
Daar gaat het mij (en ook de colega die de blauwe Bull graag zou fotograferen) dus niet om, fokken met niet standaard kleurslagen of de aanschaf van zo'n hond. Ik zit ook niet te wachten op bijv. black en tan ridgebacks in de showring, maar als er een nestje wordt geboren waar ze in zitten zou ik dat dolgraag fotograferen.
Net als andere rashonden met een anders dan standaard kleurtje overigens... Da's voor mij een hele leuke afwisseling op mijn rashondenarchief waarvoor ik juist zo rastypisch mogelijke honden wil. Voor mij komt daar bij dat ik (kleur)genetica bij honden erg boeiend vind.

Overigens loopt het onderzoek naar CDA (color dilution alopecia) nog steeds. Er zijn rassen waar blauw gewenst is, toegestaan is of niet toegestaan maar wel voorkomt en die geen CDA krijgen. Bij de ridgeback bijvoorbeeld is er nog geen geval van CDA bekend. Tot de standaard gewijzigd werd kwamen er bij ons ras meerdere kleuren voor en dilute was daar 1 van. Er zijn ook blauwe RR gebruikt die ver achterin de stambomen van heel veel gros van de huidige RR voorkomen. Uiteraard ziet een "blauwe" ridgeback er niet zo uit als een weimaraner of blauwe dog, als je toevallig een blauwe leverneus ridgeback (leverneus is wel toegestaan bij ons) zou hebben zou het wel een eind in de buurt van een Weim komen met als verschil dat de RR dan nog steeds een agouti haar heeft.

Afbeelding
Nestje RR van 9 dagen. Van links naar rechts: Leverneus, Zwartneus, Blauw. Het middelse hondje lijkt erg zwart maar dat is gewoon erg donker nesthaar, soms hebben ze dat en is het voor ze 6 weken zijn weg. De blauwe pup krijgt uiteindelijk ongeveer de kleur die nu op de kop zichtbaar is.[/img]
*Silvia*
Zeer actief

Webborn schreef:
kanche schreef:Op ons Forum komt naar mijn weten geen Blauwe Bull Terrier voor, en ik heb er in het echt nog geen een gezien.
Als je er een tegen zult komen is er niet gekloot maar is dat beestje gewoon geboren. Er duiken nu eenmaal zo nu en dan genen uit het verleden op en dat is altijd al zo geweest. Nu we internet hebben om dingen snel mee rond te zingen en het not done is (maar nog steeds gebeurd) gezonde beesten die buiten de standaard vallen "in te slapen" komen deze "foutjes" vaker letterlijk naar buiten.

De dag dat ik die blauwe Bull tegen kwam zag ik in dezelfde soesterduinen ook een fawn dilute Duitse Dog en ik heb er ook al eens een blauwe AmStaf gezien. Zelf hadden we vroeger een muisgrijze dwerg pincher. Mijn ouders hadden er nog meer voor betaald ook omdat de fokker had verteld dat het heel erg bijzonder en zeldzaam was :wink:
Blauwe am staf is dan ook nie zo zeldzaam en zijn er diverse Am staf waaronder ook vrienden van ons die blauwe an staffies fokken :wink:
*Silvia*
Zeer actief

Der is wel in 1995 ooit is een leverkleurige geweest op show

Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Onderzoek heeft trouwens aangetoond dat 'enkel' merle honden vaak ook minder goed horen/zien dan gewone honden.

Ik heb ooit eens een witte Bullterrier met blauwe vlekken op het hoofd gezien.

De witten kunnen natuurlijk altijd drager zijn voor blauw of chocolade, zonder dat het echt opvalt.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Bons
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik heb ooit eens een witte Bullterrier met blauwe vlekken op het hoofd gezien.

De witten kunnen natuurlijk altijd drager zijn voor blauw of chocolade, zonder dat het echt opvalt.
Die "blauwe" die ik zag was ook wit met vlekken, geen grijze vlekken trouwens maar diluted fawn (noem je dat ook zo bij dit ras?).
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
Nanna schreef:Merle heeft niets met ongezond zijn te maken MITS je niet merle x merle doet.
Voor struisvogel gestudeerd zeker...je weet toch dat het wel gebeurd?
Of doet het er alleen toe als het niet in je eigen nest is?
:denken: hoezo heeft ze voor struisvogel gestudeerd?

merle zelf heeft niks met ongezond te maken, of met doof of met lethaal
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

ik ben laatst een miniatuur bull terrier met een kleurfoutje tegengekomen.
geen blauw, maar ze was rednose zeg maar. leverkleurig pigment en de vachtkleur zat tussen lever en fawn in.
ik ken de eigenaren niet, dus ik kan je helaas niet in contact brengen met hun.
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Da's een liver brindle. :ok:

Let maar op de streepjes.

Zie je ook bij sommige Bordeuax doggen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”