Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor kruising is mijn hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cheryl87
Zeer actief

Wat voor kruising is mijn hond?

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

http://i136.photobucket.com/albums/q184 ... CF0038.jpg

Volgens de vrouw waar ik hem vandaan heb (zij vangt pups op die niet gewenst zijn) is het een kruising tussen een shih tzu en een maltezer maar persoonlijk denk ik meer aan een jack russel..

Wat denken jullie??

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
Cheryl87
Zeer actief

Afbeelding

Deze foto duidelijk genoeg vanaf opzij?? Overigens vind ik zijn beentjes wat lang.

[/img]
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je er voor betaald hebt? Er is nogal wat zwendel met zogenaamde ongewenste pups.
Ik heb voor Beetle 250 euro betaald. Toen ze het verhaal vertelde kwam ze redelijk betrouwbaar over, later ga je erover nadenken en dan denk: hmm.. Maar toen was ik al helemaal verkocht. Het is echt een schatje, mijn eigen dierenarts heeft hem gezond verklaard maar ik denk volgende keer wel 3 keer waar ik een pup koop. Toch maar bij een erkende fokker, duurder maar betrouwbaarder.

Groetjes
Laatst gewijzigd door Cheryl87 op 12 jan 2007 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Made by Spriet
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Lijkt mij ook een kruizing Jack Russell. Wel een schatje :wink:

En uhm, mensen willen zich nogal eens mooier voordoen dan ze werkelijk zijn, zeker als ze iets willen verkopen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Cheryl87
Zeer actief

En uhm, mensen willen zich nogal eens mooier voordoen dan ze werkelijk zijn, zeker als ze iets willen verkopen.
Hoi Hoi,

Ja ik weet het.. En ik had beter moeten weten. Voor de volgende keer..
Ik lees nu ook zoveel hier en dan besef je echt goed dat dit niet mijn slimste actie was. Maar goed, kan en wil het niet meer terug draaien, zal wel mensen aanraden om bij een fokker zijn/haar hond te halen voortaan.

Groetjess

p.s. stuurde een foto naar mijn oom en die zei gelijk: ruwharige jack russel. Wist helemaal niet dat hij verstand had van honden haha. Zo leer je nog dingen over je familie :wink:
Afbeelding

Made by Spriet
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

hoe oud is beetle nu? (leuke naam trouwens??)
Het is inderdaad een kruising. Dit is niet alleen jack russel. Daar is zijn haar volgens mij al veel te lang voor. En anders. Ik weet niet wat maar hij heeft iniedergeval erg lang haar vind ik (afhankelijk van hoe oud hij nu is). En ik vind het er ook niet echt ruw uitzien. Voelt het ruw??

Het is wel een scheet om te zien trouwens. :ok:

Ik vind trouwens ook dat hij vrij grote en hoge oren heeft.
Maar ik denk ook dat het een kruising jackrussel is. Waarmee ben ik nog niet helemaal overuit. Maar in iedergeval met een langharige hond :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik wil het eigenlijk niet zeggen gezien mijn idee over mensen die bewust kruisinkjes fokken, maar wat een schattig beestje :I: Het lijkt mij ook een JR met dan iets "Boomer" achtigs erin.

Anne
Cheryl87
Zeer actief

(leuke naam trouwens??) Dank je :mrgreen:
Beetle is nu 9 weken en 1 dag oud :cheer:
En zeker een scheet om te zien maar gewoon ook helemaal een scheetje..Honden: ze stelen binnen een paar minuten je hart :I:

Maar zijn haren voelen zeker niet ruw aan, hij is echt heeell zacht, net een pluche knuffel. Zijn haar pluist ook lekker.
Maar qua jack russel had mijn oom wel gelijk, in elk geval kruising.
Nu nog weten met wat haha. Maar ik denk wel of met een shih tzu OF met een maltezer.. Even afwachten misschien totdat hij wat ouder is??

Groetjess
Afbeelding

Made by Spriet
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je zult er wel nooit achter komen maar Jack Russel (1 'l') zit er zeker in en hij kan straks (nu eigenlijk al) ook geplukt worden.

Toevallig zag ik de foto's van belia op het forum net. 't Is dat ik in haar introductie keek dat ik daar een melding van de vader en moeder vond maar dat raadt je anders nooit.

Ook onze eigen fado trouwens, daarvan wéét ik wat zijn moeder is, zijn vader is onbekend maar de moeder zie je er alleen in terug als je een kenner bent.

Uiterlijk zegt dus niet zo heel veel. Maar een leuk hondje en als hij nu gezond blijft ga je er vast veel plezier van beleven. Was hij voor die 250 euro wel gechipt?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

in ieder geval zit er wat JR in, maar zeker weten geen volle JR, kan ook niet voor een hond van dat geld :wink: :ok: leuk beestje om te zien

gr Aimee
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik vind m ook wel iets Beagle achtigs hebben........
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Afbeelding

wat heeft-ie nou aan z'n piemeltje hangen? :denken:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

pee string. Bij sommige rassen worden die gekweekt (als in, niet afgeknipt), op die manier kun je de straal urine wat 'sturen' en pissen ze hun poten niet onder.

Maar da's hier allemaal niet aan de orde :smile: :smile: :smile:

Gewoon puppyvacht dus
Cheryl87
Zeer actief

pee string. Bij sommige rassen worden die gekweekt (als in, niet afgeknipt), op die manier kun je de straal urine wat 'sturen' en pissen ze hun poten niet onder.
Ik wilde al zeggen, gewoon haar.
Moest ook 3 keer kijken naar de foto hoor..En daarna naar Beetle natuurlijk.
Maar er zit gewoon haar, wat elke keer lekker nat is na het plassen :idea:
Trimmenn!!

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Cheryl87 schreef: Maar er zit gewoon haar, wat elke keer lekker nat is na het plassen :idea:
Trimmenn!!
Is dat niet tegen bacterien enzo?Boomer heeft dat ook een beetje, heb wel ns gehoord/gelezen dat afknippen ervoor kan zorgen dat er infecties optreden..
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Zou er niet naast een JR ook wat kooiker in kunnen zitten :19: Vanwege de oortjes.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

marsmallowtjuh schreef:
Cheryl87 schreef: Maar er zit gewoon haar, wat elke keer lekker nat is na het plassen :idea:
Trimmenn!!
Is dat niet tegen bacterien enzo?Boomer heeft dat ook een beetje, heb wel ns gehoord/gelezen dat afknippen ervoor kan zorgen dat er infecties optreden..
En dat is dan een ontsteking die vooral bij kortharige honden optreedt? Want die hebben daar geen haar....
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Rosita Compagner schreef:
marsmallowtjuh schreef:
Trimmenn!!
En dat is dan een ontsteking die vooral bij kortharige honden optreedt? Want die hebben daar geen haar....
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets bestaat maar wat ik wel weet is dat Dapper laatst een draadje had, dat hebben we afgeknipt en nu (3 dagen later) heeft hij een voorhuidontsteking :N: :mrgreen:
Of het iets met mekaar te maken heeft weet ik niet maar grappig is het wel als ik dit zo lees :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
marsmallowtjuh schreef:
Trimmenn!!
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets bestaat maar wat ik wel weet is dat Dapper laatst een draadje had, dat hebben we afgeknipt en nu (3 dagen later) heeft hij een voorhuidontsteking :N: :mrgreen:
Of het iets met mekaar te maken heeft weet ik niet maar grappig is het wel als ik dit zo lees :ok:
nee, veel haar aan een piemel, ( vooral bij pups) komt bij meerdere rassen voor, juist dat laten hangen , kan een ontsteking veroorzaken, (kan he, hoeft niet :wink:) doordat het er te nat en soppig blijft
ik kan me niet voorstellen dat dapper zo'n draadje, plukje had , dat het afgeknipt moest worden eigenlijk, hoe zag dat eruit bij hem?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Vind er ook veel Jack-Russell in zitten, vooral de tekening doet me er erg aan denken. Wel een schatje met een grappige naam :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

yamie schreef:nee, veel haar aan een piemel, ( vooral bij pups) komt bij meerdere rassen voor, juist dat laten hangen , kan een ontsteking veroorzaken, (kan he, hoeft niet :wink:) doordat het er te nat en soppig blijft
ik kan me niet voorstellen dat dapper zo'n draadje, plukje had , dat het afgeknipt moest worden eigenlijk, hoe zag dat eruit bij hem?
Hoe dat eruit zag? Gebruik je fantasie zou ik zeggen :mrgreen: :smile:

Het was een donker dreadlockje van een cm of 7 :N: Misschien dat hij daar wel die ontsteking door had hoor, dat het pas opviel toen het draadje afgeknipt is.

Dapper heeft ruw haar door zijn korthaar en op zijn buik is zijn haar zeker 15 cm lang, net als rond zijn nek. Dat maakt hem ook een soort van leeuwtje kwa beharing.

Kijk, hier zie je dat hij aanleg tot piemeldraadjes heeft :pffff: Hier was zijn piemel net "geknipt" maar daaraan zitten ook veel van die draadharen:

Afbeelding
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik snap hem, iets eerder kort houden dus :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

marsmallowtjuh schreef:
Trimmenn!!
Ecth wel!
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ik heb woensdag puppybegeleiding bij de dierenarts dus zal gelijk even vragen wat ik het beste kan doen met dat plukje haar!

Maar om even terug te komen op het onderwerp heb ik een foto gevonden van een kruising tussen een jack russell en een maltezer en ik vind hem daar wel hheeell erg veel op lijken. Wat denken jullie?
Afbeelding Dit is spot, de kruising jack russell x maltese

AfbeeldingEn dit is Beetle

Groetjes Cheryl
Laatst gewijzigd door Cheryl87 op 14 jan 2007 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Made by Spriet
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Van de zijkant zie ik er ook wel fox terrier in.
Suusje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Wat voor kruising is mijn hond?

Ongelezen bericht door Suusje »

Ik denk ook dat het x malthezer/jack russell is. Ik heb zelf ook een kruising van een malthezer en een Jack Russell en ze lijken veel op elkaar, alleen is mijn hondje helemaal bruin<<
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”