Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teef is tenauw
Moderator: moderatorteam
-
daantje
- Vaste gebruiker
teef is tenauw
praat verder liever met mense die verstand hebben 
Laatst gewijzigd door daantje op 22 jan 2007 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
een hond heb je voor het leven , en niet voor even !
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Je zocht een tee waarmee je kan fokken en mee kunt showen. Je wist dat zo`n staartje een grove fout is. waarom heb je haar dan toch gekocht?
Je fokker kon toch niet weten dat je teefje te nauw is.
Ik snap alleen niet waarom je fokker aangeboden heeft om haar dmv K.I te laten dekken. Dat spreekt niet voor de fokker...
Je fokker kon toch niet weten dat je teefje te nauw is.
Ik snap alleen niet waarom je fokker aangeboden heeft om haar dmv K.I te laten dekken. Dat spreekt niet voor de fokker...
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
idd. je wist dat de staart niet goed was en dat terwijl je haar voor de show hebt gekocht
zeker niet mee fokken natuurlijk maar of het dan zo goede fokker is als er zulke dingen gezegd worden. 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een vreemde manier om een pup waar je ook nog mee wil showen en fokken aan te schaffen?!daantje schreef:De teef heb ik opgehaald , aangepakt en weg gegaan !
toen ik thuis kwam en de teef goed ging bekijken , viel mij de staart op !
heb de fokster hier over op aangesproken .
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Fokken met zo'n staart zou ik ook niet doen. Krulstaarten vererven vrij dominant, dacht ik. Straks zit je met een nest vol met pups met krulstaarten! Zie die dan maar weer kwijt te raken. Daarbij vind ik het een degeneratie van het ras en met degeneraties moet je niet willen fokken. Daarmee voeg je niets toe aan het ras, maar zorg je eerder dat een ras achteruit gaat.daantje schreef:met die staart is het wel tedoen , maar der muts is tenouw !
Groetjes, Karen
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- CKS
- Zeer actief
Ik denk dat dat een beetje het risico van het vak is. Dat ze te nauw is kan je fokker denk ik niets aan doen. Met dit teefje kun je niet fokken, moet je ook niet willen trouwens. Niet goed is niet goed, punt.
De staart; tja had je ook zelf beter naar kunnen (moeten) kijken. Niet na twee jaar nog eens mee terug komen.
Heb je haar al eens naar een show gebracht? En zo ja, wat was de uitslag?
Als je een duidelijk koopcontract hebt waarin je garantie krijgt op fok-kwaliteiten kun je naar de fokker gaan en kijken of je een volgende pup met korting kan krijgen. Zo niet, dan zul je gewoon je verlies moeten accepteren.
Wereldwijd op alle fora de fokker voor bedrieger uitmaken lijkt me geen goed plan. Je komt dan zeker niet meer tot een vergelijk en je maakt er verder ook geen vrienden mee. Tenzij je hele goede bewijzen hebt dat je bewust belazerd bent kan ze je nog aanklagen voor smaad ook. Niet doen dus.
groetjes,
C.
De staart; tja had je ook zelf beter naar kunnen (moeten) kijken. Niet na twee jaar nog eens mee terug komen.
Heb je haar al eens naar een show gebracht? En zo ja, wat was de uitslag?
Als je een duidelijk koopcontract hebt waarin je garantie krijgt op fok-kwaliteiten kun je naar de fokker gaan en kijken of je een volgende pup met korting kan krijgen. Zo niet, dan zul je gewoon je verlies moeten accepteren.
Wereldwijd op alle fora de fokker voor bedrieger uitmaken lijkt me geen goed plan. Je komt dan zeker niet meer tot een vergelijk en je maakt er verder ook geen vrienden mee. Tenzij je hele goede bewijzen hebt dat je bewust belazerd bent kan ze je nog aanklagen voor smaad ook. Niet doen dus.
groetjes,
C.
-
daantje
- Vaste gebruiker
Nou sorry hoor , dit vind ik best onbeleeft !!!!!Rosita Compagner schreef:Opknopen die fokker, aan de hoogste boom! Enne die teef? Dei bindt je natuurlijk aan haar voordeur. Ben jij er mooi vanaf.
Volgens mij moet jij helemaal geen honden fokken joh, dus het komt mooi uit.
ik vraag hier iets en zit ik niet op deze berichte tewachten .
en mag het een forum zijn en ze kunne verwachte , maar helemaal niet zo onbeleeft .
Wat kan u nou over mijn vertellen , weet je zoveel dan ?
ken je het hele verhaal ?
Beetje kort zinnig
ik hoop dat u geen fokker bent , heb het tedoen dan .
ieder dier verdient hier een fijn leven , met of zonder fok kwaliteit .
Ik heb het weer gezien hier , want iets aardigs kan er niet uit komen .
ZOALS GEWOONLIJK .Ik ben pleite want hier zit ik niet op tewachten
teef aan de deur binden , ach ach ach
En bewijs hebbe we idd , ik ga er wel werk van maken .
nog bedankt voor de fijne info Rosita Compagner
- starfleet
- Erelid
Re: teef is tenauw
Dan heb je pech. Normaliter heb je een garantieperiode waarin je aanspraak kunt maken op (gedeeltelijk) geld terug of een andere hond, maar die is meestal met twee jaar wel verstreken.daantje schreef: maaar eeeeeh ik wil graag pas rond de 2 jaar met me teefjes fokken .
maar dat snappe die andere niet zo ... Draait daar echt alleen om geld![]()
Groetjes daantje
Je kan na twee jaar ook niet terug met je scheerapparaat omdat je zegt, maar mijn zoontje scheert zich pas sinds gisteren.
Het draait allemaal om geld zeg je, maar waarom draait het jou dan op dit moment?
Anne
-
daantje
- Vaste gebruiker
starfleet schreef:Dan heb je pech. Normaliter heb je een garantieperiode waarin je aanspraak kunt maken op (gedeeltelijk) geld terug of een andere hond, maar die is meestal met twee jaar wel verstreken.daantje schreef: maaar eeeeeh ik wil graag pas rond de 2 jaar met me teefjes fokken .
maar dat snappe die andere niet zo ... Draait daar echt alleen om geld![]()
Groetjes daantje
Je kan na twee jaar ook niet terug met je scheerapparaat omdat je zegt, maar mijn zoontje scheert zich pas sinds gisteren.
Het draait allemaal om geld zeg je, maar waarom draait het jou dan op dit moment?
Nou sorry hoor , bij mijn draait het echt totaal niet om geld
dat hele geld boeit me niet , ik ben ook niet vanplan om een pup tevragen , want weet niet wat ik weer krijg !
En ik zal nooooit mijn teef zo maar afwimpelen , ze is en blijft hier , punt uit .
Ik wil gewoon het bewijze dat ze niet goed is , en dat we probleeme hebben , des noods in de toekomst een oplossing , en laat ze zelf maar met een tegemoed koming komen !
meschien ooit een dekking van een reu voor een andere teef .. zo iets kan ze zeggen ! Of ze kan me wat advies geven , ofgewoon wat medeleven toone .
Wij fokke niet om geld en dat is een groot verschil , wij houde van onse honden , zoals een hoop andere niet doen .
ze zegt gewoon probeer maar KI en men onder vind wel of ze probleeme krijgt .
Wie moet er dan geen honden fokken ????
Anne
- starfleet
- Erelid
Misschien heeft ze voor dat laatste inmiddels niet meer echt de gelegenheid als ik het zo lees. Ze staat volkomen in haar recht. Als je destijds al zat te denken over show en fok dan had je eerder werk moeten maken. Met een krulstaart moet je niet fokken, en dat wist je al toen ze een jaar was. Na twee jaar kan ik ook niet bij mijn fokker komen aankakken met "de teef kan niet gedekt worden". Dat is het risico van een teef nemen waar je mee wil fokken of showen.daantje schreef: Ik wil gewoon het bewijze dat ze niet goed is , en dat we probleeme hebben , des noods in de toekomst een oplossing , en laat ze zelf maar met een tegemoed koming komen !
meschien ooit een dekking van een reu voor een andere teef .. zo iets kan ze zeggen ! Of ze kan me wat advies geven , ofgewoon wat medeleven toone
Ik zou zeggen neem je verlies, je hebt er blijkbaar een fijne hond aan die je niet kwijt wil en dat is het. Het leven brengt soms verrassingen en niet alles loopt zoals gepland.
Anne
- starfleet
- Erelid
Dat is niet verantwoord, fokken met met een krulstaart. Over die vaginale afwijking, daar weet ik niet genoeg van en is lastig aan te tonen lijkt me als er geen verdere afwijkingen zijn. Misschien zelfs wel te opereren als het een eenmalige ontsporing van moeder natuur betreft zou het niet niet eens een probleem voor fokken hoeven te zijn.daantje schreef:
Maar dat ze me vertelde , gewoon weer ki probeere en doorgaan , daar schrok ik erg van .En wilde graag jullie meening erover .
Hoe is de rest vant het nest?
Anne
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ligt eraan wat in je contact hebt staan. Heb je haar echt als show/fokhond in het contract gekocht. Dan moet de fokker je iets terug geven. of beter gezegd jij moet de teef officieel aan de fokker geven en dan kan jij een nieuwe teef krijgen of geld terug. Als je dit binnen een jaar na aankoop laat weten. Zo is de wet.
Zo te horen heb jij op dit moment geen poot om op te staan. Ik snap je gevoelens jegens de fokker. Maar ik denk dat er veel meer speelt dan dat je ons nu laat weten.
Wat betreft over het fokken. De teef die te nauw is, dominant is en ook nog een grove fout heeft moet je niet mee willen fokken. Ik snap niet dat je daar over twijfelt. Alleen al als een teef te nauw is zou ik daar niet mee willen fokken.
Ik ben zowieso tegen K.I. op deze manier. De natuur van de hond en voor goede gezonde (en sterke) lijnen en honden is veel belangrijker dan dat we er als mens mee gaan bemoeien.
Gr. Maria.
Zo te horen heb jij op dit moment geen poot om op te staan. Ik snap je gevoelens jegens de fokker. Maar ik denk dat er veel meer speelt dan dat je ons nu laat weten.
Wat betreft over het fokken. De teef die te nauw is, dominant is en ook nog een grove fout heeft moet je niet mee willen fokken. Ik snap niet dat je daar over twijfelt. Alleen al als een teef te nauw is zou ik daar niet mee willen fokken.
Ik ben zowieso tegen K.I. op deze manier. De natuur van de hond en voor goede gezonde (en sterke) lijnen en honden is veel belangrijker dan dat we er als mens mee gaan bemoeien.
Gr. Maria.
- little-wolf
- Zeer actief
-
boxersien
Een te smalle vagina is ook een erfelijke factor. Dus als het bekend is dat zij het heeft zou ik er zeker te weten niet mee fokken. Ook geen K.I. doen omdat je dan nog meer van die honden krijgt met verkeerde staarten en moeilijk of niet te dekken. Als je nog maar overweegt om daarmee te fokken vind ik dat super raar. Je gaat toch niet willens en wetens een grote fout in het ras fokken????????starfleet schreef:Dat is niet verantwoord, fokken met met een krulstaart. Over die vaginale afwijking, daar weet ik niet genoeg van en is lastig aan te tonen lijkt me als er geen verdere afwijkingen zijn. Misschien zelfs wel te opereren als het een eenmalige ontsporing van moeder natuur betreft zou het niet niet eens een probleem voor fokken hoeven te zijn.daantje schreef:
Maar dat ze me vertelde , gewoon weer ki probeere en doorgaan , daar schrok ik erg van .En wilde graag jullie meening erover .
Hoe is de rest vant het nest?
Anne
Snap ook niet dat die zus met krulstaart gedekt is. Ook dat is dan een fout, die mensen zijn dus ook gewoon bezig om die fout verder in het ras te verspreiden, lekker bezig ben je dan!
- *Linda*
- Zeer actief
Je had je beter kunnen verdiepen in het ras, meerdere gesprekken met fokker aangaan. Je hebt nu een teef waar je ABSOLUUT niet mee mag gaan fokken, ook al zou ze niet te nauw zijn zit je met een staart welke erfelijk is en dus niet mee gefokt mag worden. Dit is gevalletje eigen schuld, dikke bult. Wie koopt er nu op zo'n manier een potentiele fokteef
Als je zo weinig verstand van honden hebt, zou ik trouwens uberhaupt niet gaan fokken. Laat dat dan aan mensen over die er wél verstand van hebben en de moeite hebben genomen zich in hun ras te verdiepen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat ze te nauw is ? *edit, ik zie het al. Niet goed gelezen*
Verder ben ik het met mijn voorgangers eens. Je had je eerst beter moeten verdiepen in het ras.
Als de fokster fokt met honden die zelf ook te nauw zijn (is haar moeder natuurlijk bevallen ?) dan had ze je in moeten lichten. Als dat verder niet zo is kan zij daar ook niets aan doen. Een pup met fokgarantie verkopen kan niet (vind ik). Als de fokster dat wel heeft gedaan vind ik dat vreemd en als jij denkt dat je puppen met fokgarantie kan kopen denk ik ook dat je je eerst eens beter moet verdiepen in levende wezens. Je kunt jammer genoeg geen levende wezens kopen met de garantie dat ze goed zijn. Wel met de garantie dat de fokker er alles aan gedaan heeft om de pups goed te laten zijn.
Verder ben ik het met mijn voorgangers eens. Je had je eerst beter moeten verdiepen in het ras.
Als de fokster fokt met honden die zelf ook te nauw zijn (is haar moeder natuurlijk bevallen ?) dan had ze je in moeten lichten. Als dat verder niet zo is kan zij daar ook niets aan doen. Een pup met fokgarantie verkopen kan niet (vind ik). Als de fokster dat wel heeft gedaan vind ik dat vreemd en als jij denkt dat je puppen met fokgarantie kan kopen denk ik ook dat je je eerst eens beter moet verdiepen in levende wezens. Je kunt jammer genoeg geen levende wezens kopen met de garantie dat ze goed zijn. Wel met de garantie dat de fokker er alles aan gedaan heeft om de pups goed te laten zijn.
Laatst gewijzigd door sirene op 20 jan 2007 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik net zoiets als een erfelijke oogafwijking laten opereren en er vervolgens mee gaan fokken. Als een teef te nauw is, is ze dus niet geschikt voor de fok, wat de oorzaak daar ook van is. Hoe kun je weten dat ze dit niet vererft? En wat voor gevolgen heeft die vernauwing (ook al is die geopereerd) voor de bevalling? Er 'klopt' iets niet aan deze hond en honden waar iets niet helemaal goed mee is, moet je uitsluiten voor de fok. Die voegen niets toe aan het ras.starfleet schreef:Over die vaginale afwijking, daar weet ik niet genoeg van en is lastig aan te tonen lijkt me als er geen verdere afwijkingen zijn. Misschien zelfs wel te opereren als het een eenmalige ontsporing van moeder natuur betreft zou het niet niet eens een probleem voor fokken hoeven te zijn.
Daarbij heeft deze hond èn een krulstaart èn is te nauw. Twee zaken die een goede fokteef gewoon niet mag hebben.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, dan kun je er vrij zeker van zijn dat dit erfelijk is, volgens mij.daantje schreef:Haar zusse hebben ook deze krulstaart
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wel een hele rare manier van een pup uitzoeken hoordaantje schreef:De teef heb ik opgehaald , aangepakt en weg gegaan !
goh wat doe ik het dan overdreven, eerst kijken naar de combi... dan kijken bij het nest zo'n 3 x minimaal...
Ik heb 'sportgarantie' op mijn mechelaars gehad, maar ook dat kun je nog niet helemaal zeggen met 1 jaar.
Ze gaan hier sowieso niet weg als ze niet geschikt blijken te zijn maar ik weet zeker dat ik dan wel een andere oplossing zou kunnen afspreken.
Daarnaast heb ik mijn teef puur als sporthond gekocht, dat er later een nestje is gekomen is pas later besloten en zeker niet met die intentie gekocht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Is de normale wijze van een pup uitzoeken niet, dat je die bekijkt voor je de pup koopt?daantje schreef:De teef heb ik opgehaald , aangepakt en weg gegaan !
toen ik thuis kwam en de teef goed ging bekijken , viel mij de staart op !

-
daantje
- Vaste gebruiker
ladybird schreef:Is de normale wijze van een pup uitzoeken niet, dat je die bekijkt voor je de pup koopt?daantje schreef:De teef heb ik opgehaald , aangepakt en weg gegaan !
toen ik thuis kwam en de teef goed ging bekijken , viel mij de staart op !Als je op deze wijze een fokteef denkt aan te schaffen, dan is het je eigen schuld dat het een ongeschikte fokteef is. Je moet je verdiepen in fokmateriaal. Het wordt je niet in de schoot geworpen.
De reden is dat ik haar zo heb gehaald is !!!
die polen , moeste naar een show in spanje , ik ben hun tegemoed gereden en hun namen haar voor mijn mee .
en om even iedereweek naar polen terijden is niet tedoen .(voor sommige natuurlijk weer wel !
en verdiepen in het fokmatriaal doen wij juist wel , de fokster geeft zelf ook toe , dat dit wel een hele erge staart is .En zij wil KI doen , nou sorry hoor ... dat is dat zogenaamt de goeroe van de dogo canarios , en achteraf hoor je dat al haar honde met anabolen worde volgepropt .
denk wel dat menb dan toch klaar is !
Ik ga alleen me teef voor de 2de keer goed laten nakijken , en dan krijgt ze 2 keer bewijs onder der snuffert .
We hebben vele ups en douwns mee gemaakt dus ervarig en verdieping in het ras hebben we genoeg .
Maar ik nok hiero , want valt me op , dat als men iets over advies vraagt of ervaring , dat ik dan de boos doener ben , ik heb die hond toch niet gefokt .
Als de fokster nou bijdehand was geweest , had ze nooit die hond verkocht . Maar ze d8 natuurlijk , lekker naar nederland daar horen we niets meer van ! Nou mooi niet dus .
En wel meerdere dc dragen hun staart erg hoog , maar deze isjuist erger geworden . Zij zei tegen ons , dat trekt wel bij .
dus staart is niet goed en een Geene ook een afwijking , uitsluiten dus en niets meer mee doen .
het geld boeit me niet , alleen dat men zo flink genaait kan worden.
De fokker rommelt met DNA en papieren en gooit achteraf en, foute honde op elkaar .
En dan ben ik hier van het slachtoffer en word behandelt hier als de boeman .
Ik vraag alleen hier om jullie advies !
WAT ZOUDE JULLIE DOEN ? en de teef terug brenge kan ik niet , want een slechte fokteef heeft geen rozegeuren en maane schijn in polen .
dus verstand en een hart heb ik wel .
Ik ken genoeg mense die dit niet doen , en niet aan de toekomst van het beesje denken .
mocht zo'n hond een nest krijge kan de dood erop volgen , en die staarte zulle ook idd voort gaan .
bij ons staat op nr 1 , gezondheid-uiterlijk-en karakter , daar valt bij deze teef dus al wat vanaf , dus gebruiken wij haar niet voor de fok .
Voor ons is het verder een heerlijk troetelkont en blijft ook zo .
tot nu toe heb ik maar een paar normaale reacties gehad , en de rest valt mij erop aan dat ik de DoDo ben .
Over verstand gesproken ?????
Ik neem aan dat ik er toch wel verstandig aan doet dan ?
iedereen zegt , geef bewijs aan de fokker , dan mag je de teef houden en moet ze je een nieuwe hond opstuure ...
Maar we praten hier wel over dieren en geen zak aardappelen .
Maar een hoop kunne makelijk praten , mocht jullie dit over komen zoude jullie zich het zelfde afvragen .
men kan mijn advies geven , eerder ze zo iets hebben meegemaakt of eerder gehoordt hebben .
geen raar uitspraken geven , over iemand , die je totaal niet persoonlijk kent ... dat is zo verschrikelijk kortzinnig .
Dit forum is toch om dinge tevragen of om afgezeeke teworden ? :N:
Vind het jammer , maar had jullie een goed voorbeeld kunne laten zien , maar wil graag even toestemming vragen aan de eigenaar ...
Dan kan je zien dat het bij hun om geld ging en eigenbelang .
en dat ik niet de eenigste ben die in de maling is genoome !
Mvg daantje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja da's dan jammer, ik zoek m'n eigen pups toch echt wel uit, daarnaast wil ik zien waar ze vandaan komen, moeders wil ik zien etc. Anders hoef ik hem niet da's dan jammer dan haal ik hem wel ergens anders.daantje schreef:
De reden is dat ik haar zo heb gehaald is !!!
die polen , moeste naar een show in spanje , ik ben hun tegemoed gereden en hun namen haar voor mijn mee .
en om even iedereweek naar polen terijden is niet tedoen .(voor sommige natuurlijk weer wel !)

-
daantje
- Vaste gebruiker
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer: