Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krusing sharpei/Husky
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Krusing sharpei/Husky
Kheb de hond in kwestie niet gezien, maar een nichtje van de kids heeft er ééntje.
Welke karaktereigenschappen kan je van deze hond verwachten.
Heeft iemand een foto ?
Heeft iemand een foto ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Baily
Re: Krusing sharpei/Husky
:N:Nanna schreef: Qua uiterlijk verwacht ik een poolhond met nijlpaardenhoofd
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Nee, je weet maar nooit. Wie weet heeft deze kruising van allebei de rassen juist de positivie karaktereigenschappen in zich. Is 'ie enorm zachtaardig, vriendelijk tegenover mensen, rustig, trouw, aanhankelijk...Nanna schreef:Beide rassen zijn niet echt gemakkelijk. Het lijkt mij in ieder geval geen gezellige kruising...maar je weet maar nooit.Mama Sanneke schreef:Kheb de hond in kwestie niet gezien, maar een nichtje van de kids heeft er ééntje.
Heeft iemand een foto ?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Nou, als ik eerlijk ben breekt het zweet me los van deze kruising....
Je KUNT een combi krijgen van alle lieve en leuke eigenschappen...maar er hoeven maar twee of drie wat mindere eigenschappen naar boven komen zetten en dan heb je aan een kruising als deze geen gemakkelijke hond.
Het zijn einzelgangers, beiden...
En ze kunnen beiden hele dominante trekjes vertonen.
Ik zou never aan zo'n kruising beginnen ONDANKS mijn Pei ervaring
Qua uiterlijk? Ik denk dat je een een wat grotere Sharpei met meer haar kunt verwachten.
Ik denk dat je heel erg richting de 'bearcoat' slag in de Sharpei gaat.
Je KUNT een combi krijgen van alle lieve en leuke eigenschappen...maar er hoeven maar twee of drie wat mindere eigenschappen naar boven komen zetten en dan heb je aan een kruising als deze geen gemakkelijke hond.
Ik zou never aan zo'n kruising beginnen ONDANKS mijn Pei ervaring
Qua uiterlijk? Ik denk dat je een een wat grotere Sharpei met meer haar kunt verwachten.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Waar ik me nog meer zorgen over maak is dat deze hond niet veel beweging krijgt, een Husky is toch een zeer actieve hond dacht ik.mercedes2803 schreef:Nou, als ik eerlijk ben breekt het zweet me los van deze kruising....
Ik zou never aan zo'n kruising beginnen ONDANKS mijn Pei ervaring![]()
Qua uiterlijk? Ik denk dat je een een wat grotere Sharpei met meer haar kunt verwachten.![]()
Weet niet hoe dit met deze kruising zit.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Een Husky is wel actief ja...een Pei?Mama Sanneke schreef:Waar ik me nog meer zorgen over maak is dat deze hond niet veel beweging krijgt, een Husky is toch een zeer actieve hond dacht ik.mercedes2803 schreef:Nou, als ik eerlijk ben breekt het zweet me los van deze kruising....
Qua uiterlijk? Ik denk dat je een een wat grotere Sharpei met meer haar kunt verwachten.![]()
Die is liever lui dan moe
tuurlijk zit daar ook verschil in en ook in wat ze gewend zijn.
Maar ik ken Peitjes die hun behoeftes doen alla witte swiffers die niet verder komen dan de achtertuin snifffff...
Mensen met allerlei gezondheidsproblemen en hun hond dus achterin de tuin gooien om te laten piesen en poepen.
Die honden krijgen 1 keer per dag een beetje beweging als man thuis is en een blokje om loopt/
En eerlijk is eerlijk...het is dan misschien wel sneu en niet leuk, maar een Pei functioneert daar wel op.
Pak een hond zoals FrtiZ van Jessica bijv. en die heb je na een week echt helemaal leip als je er niets mee onderneemt.
Rimpel daarentegen vind het allemaal wel best...
Die ligt net zo lief op zijn kussen te snurken, languiiiiiit dan dat hij bvb met dit weer naar buiten moet.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:Een Husky is wel actief ja...een Pei?Mama Sanneke schreef:Waar ik me nog meer zorgen over maak is dat deze hond niet veel beweging krijgt, een Husky is toch een zeer actieve hond dacht ik.mercedes2803 schreef:Nou, als ik eerlijk ben breekt het zweet me los van deze kruising....
Die is liever lui dan moe![]()
tuurlijk zit daar ook verschil in en ook in wat ze gewend zijn.
Maar ik ken Peitjes die hun behoeftes doen alla witte swiffers die niet verder komen dan de achtertuin snifffff...
Mensen met allerlei gezondheidsproblemen en hun hond dus achterin de tuin gooien om te laten piesen en poepen.
Die honden krijgen 1 keer per dag een beetje beweging als man thuis is en een blokje om loopt/
En eerlijk is eerlijk...het is dan misschien wel sneu en niet leuk, maar een Pei functioneert daar wel op.
Pak een hond zoals FrtiZ van Jessica bijv. en die heb je na een week echt helemaal leip als je er niets mee onderneemt.
Rimpel daarentegen vind het allemaal wel best...
Die ligt net zo lief op zijn kussen te snurken, languiiiiiit dan dat hij bvb met dit weer naar buiten moet.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- nvn girl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
AanhankelijkRami schreef:Nee, je weet maar nooit. Wie weet heeft deze kruising van allebei de rassen juist de positivie karaktereigenschappen in zich. Is 'ie enorm zachtaardig, vriendelijk tegenover mensen, rustig, trouw, aanhankelijk...Nanna schreef:Beide rassen zijn niet echt gemakkelijk. Het lijkt mij in ieder geval geen gezellige kruising...maar je weet maar nooit.Mama Sanneke schreef:Kheb de hond in kwestie niet gezien, maar een nichtje van de kids heeft er ééntje.
Heeft iemand een foto ?
Ik weet wel zeker dat je met deze kruizing zeker naar een hondenschool moet gaan .
Met een goede opvoeding (zoals bij elke hond) zal het een leuke hond worden.
Wil wel een foto zien, want je hebt me erg nieuwsschierig gemaakt
A Dog is for Life, Not just for Christmas !