Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is het verschil
Moderator: moderatorteam
-
stephanie1983
- Vaste gebruiker
Wat is het verschil
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een Engelse bull en een Old English bull had op een site gekeken van de old english en vind het heel erg mooie honden en er stond dat er minder ziektes inzitten is dit wel of niet en ze zijn ook groter dan een engelse toch??
en zijn ze legaal in Nederland??
Groetjes Stephanie
en zijn ze legaal in Nederland??
Groetjes Stephanie
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier staat het 1 en ander!!!
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=91342
Zou een boek kunnen schrijven over de Engelsebull, voor mij hebben ze een niet te evenaren karakter, en zijn het de leukste en mooiste honden die ik ken.
Maar heb geen zin in die naar mijn ervaring totaal overtrokken discussie over alle ziektes en afwijkingen die "alle" Engelsebullen zouden hebben.
Alsof elke bull met een levenslange knipkaart voor de Da om z`n nekkiee geboren word.
Voor mij is het een kwestie van smaak, je gezonde verstand gebruiken, en wat je wil en verwacht van een hond.
Qua karakter komen de OEB en de Engelse wel overeen, ligt een beetje aan de bloedlijn van de OEB.
En of ze legaal zijn, ik dacht het wel, maar heb me daar nooit echt in verdiept.
Zou ook wel eens kunnen zijn uit welke bloedlijn ze komen, dus voorzicht en verstand gebruiken en geen OEB zonder papieren aanschaffen, evt. vanwege de RAD wet.
Maar als geschreven ik zelf kan je daar geen eenduidig antwoord op geven.
Zou een boek kunnen schrijven over de Engelsebull, voor mij hebben ze een niet te evenaren karakter, en zijn het de leukste en mooiste honden die ik ken.
Maar heb geen zin in die naar mijn ervaring totaal overtrokken discussie over alle ziektes en afwijkingen die "alle" Engelsebullen zouden hebben.
Alsof elke bull met een levenslange knipkaart voor de Da om z`n nekkiee geboren word.
Voor mij is het een kwestie van smaak, je gezonde verstand gebruiken, en wat je wil en verwacht van een hond.
Qua karakter komen de OEB en de Engelse wel overeen, ligt een beetje aan de bloedlijn van de OEB.
En of ze legaal zijn, ik dacht het wel, maar heb me daar nooit echt in verdiept.
Zou ook wel eens kunnen zijn uit welke bloedlijn ze komen, dus voorzicht en verstand gebruiken en geen OEB zonder papieren aanschaffen, evt. vanwege de RAD wet.
- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
Qua karakterverschil kan ik je er ook niet zoveel over vertellen
.
Als je interesse hebt in een OEB moet je wel even goed in de gaten houden uit welke rassen een OEB gefokt wordt. In sommigen zit terrier of mastiff, in anderen weer meer bulldog. Dit zorgt ook voor verschil in karakter en temperament!
Een OEB is nooit "legaal" in die zin dat het geen FCI erkend ras is. Je kunt ze wel krijgen met een ARFE stamboom (registratiebewijs) maar daar heb je in het kader van de RAD niets aan. Nu is het zo dat een goed gefokte OEB nog niet misschien op een pitbull lijkt, dus risico loop je hiermee eigenlijk niet. Wij hebben een eerste generatie OEB (Ambull x Engelse bull) en zijn er helemaal gek van. Hij lijkt echter meer op een Ambull dan op een Engelse bulldog.......
Als je interesse hebt in een OEB moet je wel even goed in de gaten houden uit welke rassen een OEB gefokt wordt. In sommigen zit terrier of mastiff, in anderen weer meer bulldog. Dit zorgt ook voor verschil in karakter en temperament!
Een OEB is nooit "legaal" in die zin dat het geen FCI erkend ras is. Je kunt ze wel krijgen met een ARFE stamboom (registratiebewijs) maar daar heb je in het kader van de RAD niets aan. Nu is het zo dat een goed gefokte OEB nog niet misschien op een pitbull lijkt, dus risico loop je hiermee eigenlijk niet. Wij hebben een eerste generatie OEB (Ambull x Engelse bull) en zijn er helemaal gek van. Hij lijkt echter meer op een Ambull dan op een Engelse bulldog.......
Groetjes!

-
stephanie1983
- Vaste gebruiker
misschien domme vraag hoor maar worden die niet meer gemaakt (eerst generatie amerikaanse bull en engelse bull dan, want ik heb op een site gezien van een oeb (thunderbull.nl) gezien dat het een mengelmoes is van o.a. Am bull Eng bull pittbull en nog iets. Ik zocht trouwens de site weer op en je kan net als bij de wehkamp een bull kopen (er staat ook bij uw winkelmandje is leegVlinder schreef:Wij hebben een eerste generatie OEB (Ambull x Engelse bull) en zijn er helemaal gek van. Hij lijkt echter meer op een Ambull dan op een Engelse bulldog.......
Groetjes Stephanie
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
als een oeb niet fci erkend is, heb je nog niks aan een andere stamboom als je hond op een radhond lijkt. een radhond is alleen legaal als hij een fci boom heeft.Yv*nn schreef:Hier staat het 1 en ander!!!
- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
Een eerste generatie OEB wordt als het goed is zo min mogelijk gefokt (beetje afhankelijk van de fokker natuurlijk) omdat het een "tussenstap" is op weg naar het echte doel: een hond die meer lijkt op een Engelse Bulldog qua uiterlijk en karakter.stephanie1983 schreef:
misschien domme vraag hoor maar worden die niet meer gemaakt (eerst generatie amerikaanse bull en engelse bull dan, want ik heb op een site gezien van een oeb (thunderbull.nl) gezien dat het een mengelmoes is van o.a. Am bull Eng bull pittbull en nog iets.
Wij hebben onze OEB overgenomen van particulieren, maar hij komt oorspronkelijk bij Thunderbulls vandaan. Wij nemen er eind dit jaar een puppy bij, maar niet van Thunderbulls. Ik kan niet zeggen dat hij niet goed is of zo (onze hond is een prachtexemplaar), maar wij zoeken een iets minder pittige hond erbij........Bij Thunderbulls fokken ze nogal pittige honden! Ik geloof wel dat hij goed is voor zijn honden. Je kunt ook eens kijken op www.olde-bulldog.nl (hier gaan wij onze pup halen) of www.oldebulldog.nl (fokken met de Hermes-lijn, met mastiff erin). Dan doe je weer wat andere indrukken op! Succes!
Groetjes!

- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja tuurlijk! dat is ook zo,little-wolf schreef:als een oeb niet fci erkend is, heb je nog niks aan een andere stamboom als je hond op een radhond lijkt. een radhond is alleen legaal als hij een fci boom heeft.Yv*nn schreef:Hier staat het 1 en ander!!!