Ze zijn niet van Pieter, ze zijn niet van mij, ze zijn van ons.
Uiteraard hebben wij wel een taakverdeling. Ik ben meer voor de dierenartsdingen, de inkoop van het eten, het regelen van de trimbeurten, het kopen van de riemen.
Pieter is meer de verwenner. Hij doet meestal de leuke wandelingen. Hij zoekt 's avonds in de diepvries uit welke maaltijd de dames krijgen. Hij reageert nooit eens kriegelig als hij "mijn" wandeling moet waarnemen. Volgens mij is er ook geen verschil in wie ze liever zien, Pieter of ik.
Maar toch hikt dat soms. Ik wil nu, ivm Saar's manken (hoe moeilijk ik het ook vind), even heel rustig aan doen met lopen. Ook tegen Pieter gezegd. Jaaaa, lijkt hem ook wel verstandig. Om vervolgens als het gaat sneeuwen een méga-wandeling naar het bos te maken

Hij heeft een heel klein hartje, en hij ziet dat Saar graag wil, en hij wil zelf eigenlijk ook graag, en dus..... gáán met die banaan

Ik kan in bejaarden-pas gaan lopen, maar als hij 's middags de riemen losgooit heeft dat geen enkele zin natuurlijk.
Maar ik kan het lief vragen, ik kan het dwingend bevelen.... het is net zo hard zijn hond, en hij vind dat hij er een lange wandeling mee moet maken

Twee kapiteins op 1 schip is niet altijd handig dus. Hoe doen jullie dat? En dat vraag ik dus aan de mensen die echt samen honden hebben.