Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppybezoek

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Quinty
geregistreerd lid

puppybezoek

Ongelezen bericht door Quinty »

Hallo Allemaal,

Wij zijn bezig met een tweede hond en die komt dan waarschijnlijk uit Duitsland. Het is ongeveer 5 uur heen rijden dus wekelijks kijken zal niet gaan lukken.. Welke leeftijd zou voor de eerste keer kijken het beste zijn? Ik dacht zelf rond de 3 weken omdat je dan al wat meer "hond" kan zien..

Alvast bedankt voor de reacties! :mrgreen:

Groetjes
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

3/4 weken eerste keer, omdat je dan idd hondjes ziet ipv molletjes :wink: Zelf laat ik geen mensen bij de pups voor 2.5/3 weken ivm rust voor moeder en pups.

4-6-8(ophalen) een mogelijkheid?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Ik heb Petit Balou uitgezocht op 3 weken leeftijd en ben daarna elke week naar Belgie gereden om de vorderingen te zien.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Heb je al aan de fokker gevraagd vanaf wanneer je welkom bent?

En op welke manier verkoopt deze fokker de pups?
Krijg je gelijk het pupje toegewezen dat je het leukste vind als je gaat kijken, of doet hij/zij dat pas vanaf een bepaalde leeftijd?
Met 4 weken begin je wat te zien van de karaktertjes maar met een week of 6 à 7 kun je het eigenlijk pas echt goed zien.
Ik zou het eerst eens navragen hoe het bij die fokker werkt. Mocht je een pup kunnen reserveren die je mooi vind en dat je die toegewezen krijgt mocht het karakter bij je passen, dan zou ik met een week of 3 à 4 gaan kijken. Krijg je nog niks toegewezen tot een week of 6, dan zou ik liever met week 4 en 6 gaan kijken, dan zie je nl. hoe het pupje zich ontwikkelt.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Leuk hoor een pupje...zijn ze al geboren en wat voor ras is het?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Quinty
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Quinty »

Hallo,

Ik heb nog geen idee hoe de fokker omgaat qua keuze van de puppy's.. Het is ook nog afwachten of er wel een teefje voor ons bij zit want we weten niet op de hoeveelste plaats we staan om in aanmerking te komen voor een teefje.. Uiteraard willen we ook kennismaken met de fokker zelf en met de honden, dit is natuurlijk ook wederzijds..wij willen weten hoe zij met de honden omgaat en zij natuurlijk van ons.

De puppy's zijn nog niet geboren, pas begin april..nog echt ff wachten.. Het is van het ras Irish softcoated wheaten terrier. We hebben van dit ras ook een hele lieve ondeugende reu!

Denk ook dat we rond de derde a vierde week gaan kijken.. Heb er nu al zin in!!

groetjes
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Zelf zou ik dit in overleg met de fokker doen, ook de vraag hoe vaak je zult gaan kijken en de vraag hoe oud je pup zal zijn wanneer je deze ophaalt. De keren die je gaat kijken kun je er tussen laten vallen, dus bijvoorbeeld 5 weken 8 weken, of 3 weken, 6 weken 8 weken.
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Wij hebben vorig jaar ook een puppy uit Duitsland gehaald. Dat was ook ongeveer 4 a 5 uur rijden. Toen ik contact had met de fokker was de moeder net gedekt, we zijn toen al gaan kennismaken met de fokker. Dit werkte bij ons zeer goed, de fokker stelde het echt op prijs dat wij al, voor de pups er waren, met hun kennis wilde maken en dat gaf ons ook de kans om de moeder te leren kennen. Mochten ze een grote wachtlijst hebben dan is een eerder bezoek wellicht ook aan te raden. Ook kun je dan al eerder de vragen stellen waar je mee zit.

Toen de pups er waren zijn we met 3 en 6 weken wezen kijken en met 8 weken hebben we haar opgehaald.

Groetjes Monique
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

spannend
leuke site
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”