Ik zie nog maar een enkeling met een glimlach of een tevreden gezicht z'n hond uitlaten.
Vanochtend bijvoorbeeld, werd de toon van mijn dag gelijk gezet, toen ik een eigenaar van 2 rottweilers tegenkwam. Hij liep aan de overkant van het water, aan de kant waar ik naar toe aan het lopen was. Er is dan echter een smal pad waar je langs moet en aangezien ik zelf ook met 2 hondjes liep dacht ik: ik wacht even vriendelijk want met 4 honden aan de lijn langs zo'n pad is geen pretje (vooral niet omdat eentje van mij erg bang is voor donkere grote honden en dus een grote bek op zet, maar zo bang is als een kip!). Die meneer stopte ook opeens midden op het pad. Dus hij zegt: loop door. Ik zeg: ja, maar ik moet die kant uit. Zegt hij opeens met een hele luide stem en echt agressief: ja, en ik moet die kant uit (wijzend naar mijn kant)!!! Dus loop godverdomme door! Dus ik schrok een beetje van die reactie en zeg nog rustig: nou meneer, ik stond eigenlijk te wachten hier zodat u er langs kon.
Schreeuwt ie opeens: godverredomme, stom rotwijf!! loop godverredomme met die rotkeffers van je door voordat er ongelukken gebeuren!!!
Nou jaaaa!!!!

En dan te bedenken dat het al een bejaarde man betrof! Ik zei maar niets want ik had opeens de indruk dat hij zo tegen mij schreeuwde omdat hij zelf bang was dat hij straks zijn eigen hond niet meer zou kunnen houden. Ben maar uit de weg gegaan zodat hij, zoals hij wilde, langs me kon lopen. Maar wat doet ie daarna?! Schreeuwt ie me nog na dat ik een stom rotwijf was en dat ik die keffers bij me moest houden etc.
Ik heb de honden gewoon aan de lijn!!

Echt, soms begrijp ik de mensen niet hoor!! Het lijkt wel of niemand, althans hier in mijn buurt, z'n honden meer met plezier uitlaat...
Ik heb soms ook een monster aan de lijn en zou ook wel eens willen dat hij normaal deed, maar ik heb nog wel plezier bij het uitlaten en sta niet voor niets maar ruzie te maken met mensen...
Ik dacht me gewoon aan de regels te houden en die meneer voor te laten....
je krijgt bijna de neiging om maar even asociaal te doen als de anderen...