Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom zijn sommige hondeneigenaren toch zo agressief??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Indianpepper
Vaste gebruiker

Waarom zijn sommige hondeneigenaren toch zo agressief??

Ongelezen bericht door Indianpepper »

Het lijkt er de laatste tijd op alsof ik allemaal mensen tegenkom die gehaast en agressief en 'verplicht' hun honden uitlaten...
Ik zie nog maar een enkeling met een glimlach of een tevreden gezicht z'n hond uitlaten.

Vanochtend bijvoorbeeld, werd de toon van mijn dag gelijk gezet, toen ik een eigenaar van 2 rottweilers tegenkwam. Hij liep aan de overkant van het water, aan de kant waar ik naar toe aan het lopen was. Er is dan echter een smal pad waar je langs moet en aangezien ik zelf ook met 2 hondjes liep dacht ik: ik wacht even vriendelijk want met 4 honden aan de lijn langs zo'n pad is geen pretje (vooral niet omdat eentje van mij erg bang is voor donkere grote honden en dus een grote bek op zet, maar zo bang is als een kip!). Die meneer stopte ook opeens midden op het pad. Dus hij zegt: loop door. Ik zeg: ja, maar ik moet die kant uit. Zegt hij opeens met een hele luide stem en echt agressief: ja, en ik moet die kant uit (wijzend naar mijn kant)!!! Dus loop godverdomme door! Dus ik schrok een beetje van die reactie en zeg nog rustig: nou meneer, ik stond eigenlijk te wachten hier zodat u er langs kon.
Schreeuwt ie opeens: godverredomme, stom rotwijf!! loop godverredomme met die rotkeffers van je door voordat er ongelukken gebeuren!!!
Nou jaaaa!!!! :eek:

En dan te bedenken dat het al een bejaarde man betrof! Ik zei maar niets want ik had opeens de indruk dat hij zo tegen mij schreeuwde omdat hij zelf bang was dat hij straks zijn eigen hond niet meer zou kunnen houden. Ben maar uit de weg gegaan zodat hij, zoals hij wilde, langs me kon lopen. Maar wat doet ie daarna?! Schreeuwt ie me nog na dat ik een stom rotwijf was en dat ik die keffers bij me moest houden etc.
Ik heb de honden gewoon aan de lijn!! :denken:

Echt, soms begrijp ik de mensen niet hoor!! Het lijkt wel of niemand, althans hier in mijn buurt, z'n honden meer met plezier uitlaat...
Ik heb soms ook een monster aan de lijn en zou ook wel eens willen dat hij normaal deed, maar ik heb nog wel plezier bij het uitlaten en sta niet voor niets maar ruzie te maken met mensen...
Ik dacht me gewoon aan de regels te houden en die meneer voor te laten....
je krijgt bijna de neiging om maar even asociaal te doen als de anderen...

:19:
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ja, ik zie de laatste tijd ook heel onverschillige mensen. Die hun hond maar wat laten aanrotzooien en een eindje verderop staan te bellen.
Ik vind het nog steeds leuk om met mijn hond te wandelen :pffff:
Ik kom gelukkig niet echt aggressieve mensen tegen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Hier maak ik het af en toe ook mee in den haag..
Maar eigenlijk de meeste keren dat ik gezeik heb is dat door een niet hondenbezitter..Je doet het in die mensen hun ogen nooit goed en hebben het hoogste woord in parken op straat en op het strand.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

baloutjuh schreef:Hier maak ik het af en toe ook mee in den haag..
Maar eigenlijk de meeste keren dat ik gezeik heb is dat door een niet hondenbezitter..Je doet het in die mensen hun ogen nooit goed en hebben het hoogste woord in parken op straat en op het strand.
Precies, die kom ik ook alleen maar tegen. En ook agressief dan. Hondeneigenaren zie ik eigenlijk alleen maar met een tevreden gezicht hun hond uitlaten :19:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier zie ik over het algemeen best veel tevreden hondeneigenaren. Ook allemaal mensen die hun hond lekker in de auto meenemen om een stuk te gaan lopen. Sommige mag ik wat meer dan anderen, en bij sommige vind ik dat ze bepaalde dingen helemaal verkeerd aanpakken, maar het is niet zo dat ze agressief zijn of met een chagrijnig gezicht steeds een verplicht rondje lopen. Een paar uitzonderingen daar gelaten dan.
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

Hier kom ik ook alleen maar mensen tegen die vrolijk hun hond uitlaten, en vaak nog even een praatje komen maken zodat de honden kunnen spelen. Zou er ook mee te maken kunnen hebben met dat de honden hier in het bos zo ongeveer allemaal loslopen. Wel een nadeel is dat ik sommige mensen echt niet versta, maar gelukkig praten de meeste mensen geen plat Helmonds. :mrgreen:
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ik woon ook regio Den Haag en maak natuurlijk ook wel gezeik mee van mensen die geen honden hebben. Maar dus ook de hondeneigenaren zelf.

Ik vond het zo raar dat deze meneer zo uit z'n slof ging...
En dat terwijl ik eigenlijk juist heel vriendelijk wilde wachten tot hij voorbij was... :19:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Indianpepper schreef:
Ik woon ook regio Den Haag en maak natuurlijk ook wel gezeik mee van mensen die geen honden hebben. Maar dus ook de hondeneigenaren zelf.

En dat terwijl ik eigenlijk juist heel vriendelijk wilde wachten tot hij voorbij was... :19:
Het was gewoon ombeschoft en super aso om zo tegen je te keer te gaan. Probeer het van je rug te laten glijden hoe moeilijk ook. Je kan beter medelijden hebben met zo'n man. Ik denk dan altijd maar: "Zit thuis zeker onder de plak bij zijn vrouw of bij zijn baas en daarom reageert hij het op iedereen af die hem voor de voeten loopt."
Niet persoonlijk opvatten want je hebt niks verkeerds gedaan.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Deze meneer zat vreselijk met zichzelf in de knoop, dat is één ding zeker. En jij was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats... neemt niet weg dat hij jou met een rotgevoel opzadelt, en zichzelf misschien daardoor een héél klein beetje beter voelt.

Ik schrik ook ontzettend van mensen die tekeergaan, en zeker zonder reden, en helemáál als ik juist wel beleefd probeer te zijn. 'k Moet zeggen dat ik ook schrik van mensen op dit forum die zomaar ongegeneerd kunnen schelden. Dan denk ik: kan dat nou niet op een andere manier? Je ziet elkaar wel niet, maar daarom kun je nog wel een beetje respectvol blijven. Maar ja, da's een ander verhaal :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:smile: fijn he soms mensen :smile:
Bob kwam laatst een man tegen met een zo een witte hond als die van Cloor was zijn beschrijving :mrgreen:
Kito en de hond draaide half speels, hals patserig om elkaar heen en op het moment dat Bob Kito terugfloot zei de man, hou je hond bij je (honden stonden tussen hun in) want de mijne is van een ras dat als hij vasthad dat hij niet meer loslaat :denken: Toen hij het thuis vertelde zei ik, je had moeten vragen of hij de riem van Kito mee wilde hebben :smile:
vandaag kwam ik de vrouwelijke helft tegen, zat in haar auto want het waaide en regende en de hond komt op ons afrennen. Dus ik roep, hee hoeveel honden willen jullie eigenlijk hebben want deze houd toch vast wat hij vast krijgt. Mens zegt nog ja ook dus ik zeg, nu doe de kofferbak maar open dan ben je er drie rijker, ik schenk ze je hoeft hij niet zo zwaar te tillen :smile: :smile: mens zat me aan te gapen van die is niet goed :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Indianpepper
Vaste gebruiker

chrico schreef::smile: fijn he soms mensen :smile:
Bob kwam laatst een man tegen met een zo een witte hond als die van Cloor was zijn beschrijving :mrgreen:
Kito en de hond draaide half speels, hals patserig om elkaar heen en op het moment dat Bob Kito terugfloot zei de man, hou je hond bij je (honden stonden tussen hun in) want de mijne is van een ras dat als hij vasthad dat hij niet meer loslaat :denken: Toen hij het thuis vertelde zei ik, je had moeten vragen of hij de riem van Kito mee wilde hebben :smile:
vandaag kwam ik de vrouwelijke helft tegen, zat in haar auto want het waaide en regende en de hond komt op ons afrennen. Dus ik roep, hee hoeveel honden willen jullie eigenlijk hebben want deze houd toch vast wat hij vast krijgt. Mens zegt nog ja ook dus ik zeg, nu doe de kofferbak maar open dan ben je er drie rijker, ik schenk ze je hoeft hij niet zo zwaar te tillen :smile: :smile: mens zat me aan te gapen van die is niet goed :mrgreen:
hahaha, ja geweldig! Dan kun je dingen idd relativeren.
Maar als je persoonlijk word uitgescholden dat je een stom rotwijf bent terwijl je niets doet, dan schrik je zo erg dat je niet meer kunt relativeren hoor... helaas...
Het is dat het al een bejaarde man was en heb hem de hele tijd nog met u aangesproken, maar anders had ik er wel wat van gezegd...
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, ik weet zo langzamerhand niet beter meer dan dat er toch een aardig percentage hondenbezitters zo opgefokt is dat ik er echt bang voor ben. Maar ja, ik geloof dat het een aardige afspiegeling is van de totale maatschappij.
Ik loop wel om, ik ben er klaar mee.

Een voordeel met dat soort mensen: op een wandeling van een aantal kilometer ben je ze na de eerste kilometer vanaf de parkeerplaats gelukkig allemaal al weer kwijt, want dan zijn zij al weer terug bij hun auto. :pffff:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Nee, ik heb geen last van opgefokte mensen. Wel van zondagswandelaars die een beetje te relaxed zijn en nergens meer op letten. Die komen langzaam weer steeds meer uit hun schulp nu het voorjaar voor de deur staat.

Wel zie ik wel eens mensen die ietwat gestressed rondlopen met hun uitvallende hond. Je hebt altijd mensen die niet zo goed weten wat ze met dit gedrag moeten en bang zijn dat hun eigen hond weer gaat uitvallen.

De reactie van die man vind ik belachelijk en asociaal.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb het idee dat deze meneer dacht lekker rustig met zijn in de riem hangende honden te kunnen lopen toen ie jou tegen het lijf liep.Hup,daar ging zijn rustige loopje.......
Zo kom ik ook weleens fietsers tegen die op een fiets-annex voetpad lopen(wat toch ook écht bij het hondenlosloopgebied hoort!) die je helemaal verrot schelden als jij daar met je honden durft te lopen.
Heb daar dus ook eens in de viswijfmodus gestaan nadat Max op een centimeter na in de flank aangereden was :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet altijd een feest vind andere hondeneigenaren tegen te komen :mrgreen: :mrgreen: Maar dat is omgekeerd ongetwijfeld ook zo.

Waarom sommigen gaan flippen en hun zelfbeheersing verliezen om kleinigheden of zelfs volkomen onterecht, ik weet het ook niet :19:
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Indianpepper schreef:

Was je misschien toch verkeerde tijd verkeerde Plek :wink: :mrgreen:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Mischien is het gewoon een afspiegeling van de Nederlandse maatschappij van heden ten dagen, intolerant en zo regelziek van A t/m Z :ok:

Dus wat te klagen omtrent dit, begin eerst bij je zelf zou ik zo zeggen :wink:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Felix schreef:Mischien is het gewoon een afspiegeling van de Nederlandse maatschappij van heden ten dagen, intolerant en zo regelziek van A t/m Z :ok:

Een mooie uitspraak, die eerste zin...

... en wanneer begin jij bij jezelf? Of is dit alleen van toepassing op anderen :wink:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Als ik ,s ochtends naar mijn werk rijd dan kom ik langs een uitlaatgebied.
Allemaal hondjes en mensen die voor dag en dauw nog even een rondje doen.
baasjes hebben balletjes bij de hand en vrolijk dartelende beesies.
dat maakt mijn dag goed.
Kan daar zo van genieten om te zien.
Dan lijkt de wereld nog simpel en mooi.
ja, ook al heb ik zelf dan geen hond.
Door mijn autoraampje geniet ik van die van een ander :mrgreen:

Dus agressieve hondenbaasjes komen mij redelijk onbekend voor, naja rotte appels heb je overal
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Anna Penta schreef:
Felix schreef:Mischien is het gewoon een afspiegeling van de Nederlandse maatschappij van heden ten dagen, intolerant en zo regelziek van A t/m Z :ok:

... en wanneer begin jij bij jezelf? Of is dit alleen van toepassing op anderen :wink:
*Het land vol van verdraagzaamheid, behalve voor de buurman* :wink:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb hier ook weinig last van boze/agressieve hondeneigenaren, wel loopt er bij mij in het park vaak een oudere man met een Mechelaar, die hond is vreselijk opgefokt als hij met de hond loopt, zijn zoon loopt er ook vele mee en als die jongen ermee loopt is de hond altijd los en vrolijk in de speelmodus, ik ben er dus niet bang voro en laat de oudere man lekker mopperen, 1 keer was t zo erg dat ik rustig mijn honden riep, langs hem liep en tegen mn honden zei, kom maar jongens, die meneer is ongesteld, waarop hij heel hard begon te lachen :mrgreen:

wel kom ik vaak onzekere hondenbaasjes tegen, die hun hond niet durven laten spelen met andere honden, terwijl dat normaal gesproken juist super goed gaat, er is hier eigenlijk nooit geknok onderling als ze loslopen, alleen maar spelen en klooien
Maxiem
Zeer actief

kitty2 schreef: wel kom ik vaak onzekere hondenbaasjes tegen, die hun hond niet durven laten spelen met andere honden, terwijl dat normaal gesproken juist super goed gaat, er is hier eigenlijk nooit geknok onderling als ze loslopen, alleen maar spelen en klooien
Als ze onzeker zijn, dan zullen ze vast wel een reden hebben. Max ging in het begin helemaal niet met andere honden, en dus liet ik haar ook niet echt met andere honden aanklooien. Max heeft me er inmiddels van overtuigd dat ze het wèl kan :mrgreen: , maar ik kan me voorstellen dat als je een slechte ervaring hebt gehad dat je dan wat onzeker bent.
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ik weet niet hoor, maar heb je mij horen klagen? :19: Nee, volgens mij heb ik alleen maar geschreven dat ik deze mensen steeds meer zie lopen en dat ik schrok van de reactie van deze meneer.

Maar ik vind het een beetje een goedkope opmerking als ik zelf even mag opmerken, want ik weet niet wat ik met deze opmerking van je moet kopen... :denken:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

De enigste mopperende hondenbazen die ik tegen kom is in de wijk, als ik daar eenmaal door ben en in het bos ben, kom ik de vrolijke hondenbazen tegen. Die altijd ver lopen in weer en wind. En dat is gewoon genieten, honden supersociaal, altijd even spelen en dan ieder zn eigen kant op.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

De enige honden eigenaren waar ik me aan erger zijn de zondags wandelaars, dat zijn de mensen die volgens mij alleen op zondag met mooi weer hun hond gaan uitlaten op de dijk, en die je de rest van de week niet ziet, omdat ze te weinig tijd hebben, of omdat het koud is of het regent. Meestal zijn dat honden die voor geen meter luisteren en vervelend doen naar mijn honden. Ik vindt het eerlijk gezegd heerlijk als het een beetje bewolkt is of zachtjes regent, dan heb ik de hele dijk hier voor me eigen en mijn honden :mrgreen:
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Nee gelukkig (nog) niet meegemaakt.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Anna Penta schreef:

Ben altijd heel meegaand tijdens het uitlaten hoor, zeg meerdere keren per dag: "Houdt uw hond bij u!", dat 99% van de gevallen het dan niet doen, en dan weer opgescheept zit met een gefrustreerde swiffer hondje, dat is voor de rest mijn pakkie an niet meer! :ok:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

nance schreef:De enigste mopperende hondenbazen die ik tegen kom is in de wijk, als ik daar eenmaal door ben en in het bos ben, kom ik de vrolijke hondenbazen tegen. Die altijd ver lopen in weer en wind. En dat is gewoon genieten, honden supersociaal, altijd even spelen en dan ieder zn eigen kant op.
Hier idem.., ik moet hier 100 meter door de wijk en ben dan in het losloopgebied, ik heb echt nooit problemen en geen uitzonderingen..ik kom hier gelukkig nooit vervelende mensen tegen. :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

De mensen die ik tegenkom met hun hond zijn niet agressief
maar wel bezorgd.
Dat zit nl. zo dat de plaatsen om je hond nog uit te laten steeds kleiner en drukker worden.
Je moet dus eigenlijk goed opletten.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Ik kom eigenlijk nooit agressieve mensen tegen. Esther is een keer een hysterische vader tegengekomen die Benthor wel even zou doodschoppen. Zijn kind begon namelijk onwijs te huilen toen ie Benthor zag. Benthor kwam niet eens in de buurt, maar pa was des duivels. Ook een oma wilde onze pup destijds wel even schoppen.

Blij dat ik er niet bij was. Ik hou niet zo van mensen die Benthor of Esther iets aan willen doen. :neenee:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”