Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

klopt dit?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

klopt dit?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Klopt het dat je zonder kennelnaam wel stambomen kan uitgeven/aanvragen? Ik vroeg mijn ouders vandaag naar de kennelnaam van hun boxerpup, maar die heeft hij dus niet. Wel een stamboom en al het gedoe, maar in de lijn van de moeder staan geen kennelnamen. Aan vaders kant overigens wel, ook aardig wat titels.

Maar dat klopt toch wel, dat je zonder kennelnaam stambomen kunt uitgeven?
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ja hoor dat kan.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika heeft ook geen kennelnaam maar gewoon een stamboom.
Als de fokker geen kennelnaam heeft, krijgen de pups die ook niet
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als beide ouderdieren een (FCI) stamboom hebben kan er voor de pups een stamboom worden aangevraagd bij nagenoeg alle rassen. Dit is niet afhankelijk van een kennelnaam.
Er zijn best veel nesten waar geen kennelnaam aan te pas is gekomen, vaak van gelegenheidsfokkers die maar eenmalig een nestje willen/hebben en daarvoor niet al die kosten die gemoeid zijn met het aanvragen van een kennelnaam willen ophoesten.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy heeft ook geen kennelnaam. Ze komt van een fokker met maar een teef die in totaal drie nestjes heeft gehad.

Anne
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb vorige week een kennelnaam aangevraagd. Terwijl het naar alle waarschijnlijkheid maar een éénmalig nestje wordt. En ik weet niet eens of ik die nog wel op tijd krijg. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

waar sara vandaan komt hebben ze ook geen kennelnaam.

Maar ze heeft wel een stamboom. Haar moeder heeft intotaal 2 nesten gehad.

Het is toch pas als je meer dan 5 honden heb en je wilt daar mee fokken dat je dan een kennelnaam moet aanvragen? of is dat onzin?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

eternal schreef: Het is toch pas als je meer dan 5 honden heb en je wilt daar mee fokken dat je dan een kennelnaam moet aanvragen? of is dat onzin?
Dat is onzin.

Volgens mij is het antwoord al gegeven. Je hoeft geen kennelnaam aan te vragen en fokkers die slechts een enkele keer een nestje fokken doen dit vaak niet in verband met de hoge kosten voor het aanvragen van een kennelnaam.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Renske schreef:
eternal schreef: Het is toch pas als je meer dan 5 honden heb en je wilt daar mee fokken dat je dan een kennelnaam moet aanvragen? of is dat onzin?
Dat is onzin.

Volgens mij is het antwoord al gegeven. Je hoeft geen kennelnaam aan te vragen en fokkers die slechts een enkele keer een nestje fokken doen dit vaak niet in verband met de hoge kosten voor het aanvragen van een kennelnaam.
De fokker waar mijn overleden hond vandaan kwam had ook geen kennelnaam maar fokt(e) wel zeeer regelmatig ....... hij vond het gewoon niet nodig (en had w.s. geen zin om alles te regelen).
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Maakt dit een verschil uit, of een hond een kennelnaam heeft of niet? Als wij willen fokken met Dinah, dan zijn we er nog niet uit of we dit met of zonder kennelnaam willen doen. Waarschijnlijk niet, omdat we niet weten of dit eenmalig wordt of niet.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
Lies en co schreef:Maakt dit een verschil uit, of een hond een kennelnaam heeft of niet? Als wij willen fokken met Dinah, dan zijn we er nog niet uit of we dit met of zonder kennelnaam willen doen. Waarschijnlijk niet, omdat we niet weten of dit eenmalig wordt of niet.
nee, dat maakt absoluut geen verschil : vroeger was het eerder uitzonderlijk dat er kennelnamen werden aangevraagd door mensen die maar één of twee nestjes hadden, daarna is het mode geworden, maar meer betekenis heeft het ook niet :wink: .
Dat is dan wel gelijk haute couture, het aanvragen van een kennelnaam in Nederland kost geloof ik al gauw een euro of 200. :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:
Inge O schreef:
Lies en co schreef:Maakt dit een verschil uit, of een hond een kennelnaam heeft of niet? Als wij willen fokken met Dinah, dan zijn we er nog niet uit of we dit met of zonder kennelnaam willen doen. Waarschijnlijk niet, omdat we niet weten of dit eenmalig wordt of niet.
nee, dat maakt absoluut geen verschil : vroeger was het eerder uitzonderlijk dat er kennelnamen werden aangevraagd door mensen die maar één of twee nestjes hadden, daarna is het mode geworden, maar meer betekenis heeft het ook niet :wink: .
Dat is dan wel gelijk haute couture, het aanvragen van een kennelnaam in Nederland kost geloof ik al gauw een euro of 200. :wink:
ja, maar dat is het dus ook : heel duur voor wat er tegenover staat, namelijk niks eigenlijk :U: .

ik verzin dit overigens niet hoor, ik ken verschillende kennelnamen waar maar één of twee nestjes geboren zijn.
Je hebt helemaal gelijk hoor Inge, ik maakte ook maar een grapje. :wink:
Ik ken trouwens ook een kennelnaam waar (nog) maar 2 nestjes geboren zijn, in totaal ook maar 6 pups. :mrgreen:

Toen ik mijn kennelnaam aan ging vragen, wist ik ook nog niet of ik maar eenmalig zou gaan fokken of vaker. Maar ik vond het gewoon heel erg leuk als de door mij gefokte pups voor iedereen herkenbaar zouden zijn.
:wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee hoor kennelnaam is niet nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”