Ryu en ik willen aan het einde van dit jaar meedoen aan de wintercompetitie van BAND. BAND is een agilityclub waar je je kan aanmelden en dan krijg je informatie over allerlei belangrijke wedstrijden voor FHN en Cynophilia. Deze club organiseert jaarlijks ook een wintercompetitie waar je individueel (indien het deelnemersaantal het toelaat) of als agility-team aan mee kan doen. Maar wij hebben nog geen andere honden/handlers kunnen vinden voor het vormen van een team.
Een team kan bestaan uit minimaal 4 combinaties en maximaal 7 combinaties. Voor het inschrijven van een team betaal je 40 euro. En voor elke wedstrijd waaraan het team mee wilt doen wordt er 50 euro betaald. Dit lijkt veel maar hoe meer honden/mensen er in het team zitten, des te goedkoper het wordt.
Het maakt tevens ook niet uit in welke catagorie jouw hond is ingedeeld small/medium/large) maar het liefst zoek ik grote honden. En dan natuurlijk het liefst Border Collies want we hebben er zelf ook een. Wil je met ons twee meedoen dan zijn er dus wel kleine vereisten:
1- Je moet lid zijn van BAND. Denk eraan dat als je jezelf opgeeft voor BAND dit voor een halfjaar is. Wil je dus met de BAND wintercompetitie meedoen dan moet je voor het tweede gedeelte van het jaar betalen anders kan je niet meedoen

2- Jouw hond moet ten minste in de B1-klasse lopen van Cynophilia of in de B van FHN(Ben hier niet zeker van want loop niet bij deze organisatie). Het liefst zie ik natuurlijk zeer ervaren en constant lopende honden meedoen uit de C-klasse. Zelf zijn we niet zover. Wij zitten net in de B2 met een redelijke staat van dienst in de A en B1-klasse.
Als het lukt om in ieder geval een team bij elkaar te krijgen wordt er een bericht verstuurt naar iedereen die mee wil doen. Dan kijk ik ook gelijk even of er op een vereniging waarbij ik train de mogelijkheid is om één of meerdere keren gezamelijk te trainen. Waarschijnlijk worden dat parkoersen die gewoon op internet staan...
Dus heb je zin om met ons tweetjes mee te doen mail ons dan even en dan hou ik je op de hoogte. Op m'n site staat ook hoe het gesteld is met het vormen van de groep onder de knop nieuws...
Email: Prof_Chemistry@Hotmail.com
Homepage: www.DarkCircle.nl (Voor al m'n zooi