Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het bijna zeker....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet het bijna zeker....

Ongelezen bericht door Sietske* »

Het is nu 5,5 week geleden dat Tara is gedekt en ik ben er vrij zeker van dat ze drachtig is. Ze begint nu echt zichtbaar uit te dijen. Als je van bovenaf op haar rug kijkt is ze echt breed. Je kunt ook duidelijk voelen dat ze vanaf haar ribben dikker is.
Gisteren vond ik voor het eerst een flinke pluk lange witte haren op de bank, dus het haar op haar buik begint nu ook uit te dunnen.

Het kan bijna niet missen of we hebben over 3,5 week pupjes.

Nog wel een vraagje. Het valt me op dat Tara meer drinkt dan anders. Niet abnormaal veel, maar wel meer dan anders. Herkent iemand dit? Ze plast overigens ook meer, maar dat wijt ik aan het meer drinken en aan de druk op de blaas door de pups (kan me nog al te goed herinneren hoe vaak ik naar de wc moest toen ik zwanger was :roll: ).
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dan een voorzichtige felicitatie......

:cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat klinkt wel heel erg goed Sietske, ik duim nog even door tot je het 100% zeker weet hoor!

Wat betreft dat meer drinken bij Tara, dat herken ik niet van bij Sjefke in ieder geval. Misschien kan iemand anders daar nog wat zinnigs over zeggen. :wink:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

meer drinken doen onze teefjes normaal niet. ze willen wel ontzettend veel eten vlak na de dekking en na een week of4 wordt dat weer iets minder.

met 5,5 week zijn ze bij ons normaal gesproken echt duidelijk zwanger. hebben dan echt al een buikje.

heb je geen echo gedaan? dat doen we altijd hier, gewoon voor de fun, dan weten we direct met 4 weken dat ze zwanger zijn. En vlak na de echt binnen enkele dagen kan je dan ook altijd het buikje al zien groeien.
gr Maria.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

We hebben geen echo gedaan. Vorig jaar leverde het voor mij totaal geen duidelijkheid op. Dierenarts dacht wel iets te zien, maar wist het niet zeker en uiteindelijk bleek dus dat ze leeg was. Ik beninmiddels wel overgestapt naar een andere dierenarts maar de echo bracht voor Tara vorig jaar zoveel stress met zich mee dat ik dit jaar heb besloten het niet te doen. Die 60 euro heb ikmooi in mijn zak gehouden.

Maar zoals ik al schreef wordt ze nu zienderogen dikker, dus het zit wel snor dit keer.

Dat drinken zal dan wel toeval zijn. Misschien probeert ze haar honger te stillen door te drinken :19: . Het is overigens ook al weer een stuk minder. Is eigenlijk maar een dag of twee geweest.

Ik heb sinds vanmorgen de hoeveelheid voer maar weer iets opgehoogd nadat ze gisteren een maïskorrel van Ies zijn bord jatte terwijl hij zat te eten (op de bank) :eek: Dat heeft ze dus echt nog nooit gedaan.

AfbeeldingAfbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

de echo hier leverd nooit echt veel stress op. ik hou de teef even omhoog op de arm zodat het buikje een beetje geschoren wordt en daarna mag de teef gewoon met 4 pootjes op de tafel blijven staan om de echo-en. nou ons ras is lager op de pootjes dan een markiesje dus dat moet kunnen zonder veel stress.

als je haar ziender ogen echt DIK vind worden dan moet ze wel zwanger zijn. (FOTO's :wink: ).

gr Maria.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Klinkt goed! Ben erg benieuwd. Hier trouwens ook nooit stress bij het maken van de echo. Maar kan me voorstellen dat je het niet hebt laten doen. De tekenen zijn in ieder geval goed! Ik duim in ieder geval nog maar even voor jullie door :ok: :wink:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ook hier een voorzichtige gefelicitatie!!tot het zeker is! :ok:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal van het weekend eens proberen om foto's te maken. Echte buikfoto's lukt me nog niet echt. Door het vele haar zie je het op de foto ook bijna niet.

De stress bij de echo. Tja, Tara is al niet zo'n held bij de dierenarts en ze staat dan ook heftig te piepen, waardoor het echo-beeld al heel erg vertekend. Voor mijn gevoel is een echo toch meer voor de eigenaar en als de hond er dan "last" van heeft vind ik dat reden genoeg om het niet te doen.

AfbeeldingAfbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Spannend hoor, en nu maar aftellen....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Twee weken geleden had ik een foto gemaakt van Tara maar daarop kon je nauwelijks zien dat ze al een buikje had. Vandaag weer een foto gemaakt en het is ook op deze foto niet superduidelijk. Maar de twee foto's naast elkaar geeft wel een leuk effect :mrgreen: .

De eerste is dus bij 4,5 week dracht en de andere vandaag bij ongeveer 6,5 week dracht.

Afbeelding Afbeelding

Foto van vandaag is belabberd qua kleur omdat de zon heel fel binnenscheen ik heb geprobeerd om de kleurbalans iets te verbeteren maar met zeer beperkt resultaat. Maar goed, gaat om het verschil in buikomvang hè. Het is geen fotowedstrijd.

AfbeeldingAfbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:als het geen gezichtsbedrog is, is het wel duidelijk ja :mrgreen: .
Is geen gezichtsbedrog. In het echie is het zelfs nog duidelijker. Ik krijg het heel oeilijk op de foto door al dat haar. En Tara wil het liefst in mijn nek kruipen als ik haar op dezelfde hoogte probeer te fotograferen :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

'Tis op de foto moeilijk te zien.

Zal hoogstwaarschijnlijk dan geen heel groot nest zijn.

Draag ze de puppen hoog? Vlak achter de ribben?

Je moet begin volgende week vast de eerste beweging voelen met de zwangerschap.

gr Maria.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik voel nog niks. Ik voel wel heel duidelijk haar buikspieren lopen. Vorig jaar hebben ze drie keer een röntgen-foto moeten maken om vast te kunnen stellen dat ze leeg was. Haar buikspieren waren zo prominent aanwezig dat ze niet goed konden zien of er misschien pups achter zouden zitten. Ik weet niet of dit ook meespeelt bij het kunnen voelen van de pups maar zou het me wel voor kunnen stellen.

Tara is verder erg onderdanig en zodra ik mijn hand op haar buik leg begint ze een beetje te piepen en te "kreunen" (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven). Ze trekt daarbij haar buikspieren flink aan. Dit bemoeilijkt het voelen ook behoorlijk.

Nou ja, nog 2,5 week geduld en dan weten we wat er precies in zit. Maar ik geloof toch wel echt dát er iets in zit dit keer.

Dit is een foto van vorig jaar na zes weken "dracht":

Afbeelding

Is toch wel een duidelijk verschil hè? Daar was ze dus (achteraf) schijndrachtig.

AfbeeldingAfbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Nou Siets ik zie toch echt wel verschil.
Nog effe geduld en dan mag ik :cheer: :cheer: :cheer:
komen pupknuffen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik zie ook wel verschil Het haar steekt nu ook meer uit.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Vanavond heb ik haar nog even gewogen. De gewichtstoename is een beetje lastig te bepalen omdat ze eerst is afgevallen. Op de dag van de dekking woog ze 7,7 kg. Ze is toen afgevalen tot 7,2 kg (toen was ze bijna 4 weken drachtig) en nu weegt ze 8,2 kg. Ik weet dus niet precies welk gewicht ik aan moet houden als begingewicht, maar vanaf het laagste gewicht geted is ze nu dus 1 kg aangekomen.

AfbeeldingAfbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:Vanavond heb ik haar nog even gewogen. De gewichtstoename is een beetje lastig te bepalen omdat ze eerst is afgevallen. Op de dag van de dekking woog ze 7,7 kg. Ze is toen afgevalen tot 7,2 kg (toen was ze bijna 4 weken drachtig) en nu weegt ze 8,2 kg. Ik weet dus niet precies welk gewicht ik aan moet houden als begingewicht, maar vanaf het laagste gewicht geted is ze nu dus 1 kg aangekomen.
Dat klinkt in ieder geval erg hoopgevend. Zo doen de meeste teven van ons dat ook!!

gr Maria.
Melanie 74

Ik zie wel een duidelijk verschil op de foto's, spannend hoor :ok:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Spannend :cheer:

:offt: Hoe gaat het me je eigen "pupje"?
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Kun je verder nog iets zien Sietske? Is haar muts gezwollen, heb je al slijmdraden gezien en hoe zijn haar tepels en melklijsten?
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ariane, met mijn eigen "pupje" gaat het heel goed. Zie het "zwangerentopic" voor de eerste "eet"foto's :mrgreen:

Esther, haar tepels zijn flink opgezwollen en rozer dan normaal en de melklijsten zijn duidelijk voelbaar.
De vagina is volgens mij wel iets dikker dan normaal, maar niet echt duidelijk. Verder heb ik net even gecontroleerd en ze heeft inderdaad wat kleurloze, slijmerige afscheiding. Dit heb ik tot nu toe niet eerder gezien bij haar.

AfbeeldingAfbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Sietske* schreef:Ariane, met mijn eigen "pupje" gaat het heel goed. Zie het "zwangerentopic" voor de eerste "eet"foto's :mrgreen:

Esther, haar tepels zijn flink opgezwollen en rozer dan normaal en de melklijsten zijn duidelijk voelbaar.
De vagina is volgens mij wel iets dikker dan normaal, maar niet echt duidelijk. Verder heb ik net even gecontroleerd en ze heeft inderdaad wat kleurloze, slijmerige afscheiding. Dit heb ik tot nu toe niet eerder gezien bij haar.
Dan zou het nu toch echt moeten gebeuren denk ik :ok:
Ari@ne

Sietske* schreef:Ariane, met mijn eigen "pupje" gaat het heel goed. Zie het "zwangerentopic" voor de eerste "eet"foto's :mrgreen:
Ik ga kijken :ok:
Om de één of andere reden krijg ik geen bericht meer als daar wat geplaatst is :19: , vandaar dat ik het niet gezien heb.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Zo, en nu weetik het echt zeker. Ze is drachtig!!!!!

Gisteren lag ze naast me op de4 bank, heerlijk ontspannen en ik legde voorzichtig mijn hand op haar buik en ja hoor, daar voelde ik de bewegingen. Het leek heel erg op de bewegingen die ik voelde bij mijn eigen zwangerschap alleen dan iets subtieler. Dus ik weet wel zeker dat ik een pup heb gevoeld. Ben helemaal heppiedepeppie :cheer:

AfbeeldingAfbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

gefeliciteerd! :cheer:
Ari@ne

Jippie :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Gefeliciteerd :ok:
Melanie 74

Gefeliciteerd :cheer: :cheer: :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat supergaaf Sietske, ik kan me je blijdschap levendig voorstellen en gun het je na jouw eerdere ervaringen natuurlijk meer dan van harte! :ok:
Hoe lang moet ze nu nog?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik hoop echt dat je het dit keer niet inbeelt :wink:
Sietske* schreef:Als Tara zich helemaal ontspant en ik leg mijn hand op haar buik voel ik duidelijk het getrappel van puppypootjes. Ik voel zowel links als rechts zo nu en dan beweging en Tara is ook gelijkmatig dikker geworden (dus links evenveel als rechts) dus ik verwacht eigenlijk dat er twee pups opzitten. Nog even geduld en dan weten we het zeker. Ik vind het nu toch wel spannend worden.
Dit schreef je de vorige keer. Weet je of dit anders voelde dan toen?
Ik hoop het echt voor je :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”