Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

agressie test honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Jose
Zeer actief

agressie test honden

Ongelezen bericht door Jose »

CDA oppert verplichte agressietest honden

Uitgegeven: 28 maart 2007 07:07
Laatst gewijzigd: 28 maart 2007 10:54

DEN HAAG - Het CDA wil een verplichte test voor honden om zo het aantal bijtincidenten te verminderen. Tweede Kamerlid Henk Jan Ormel oppert de verplichte toets op zogenoemd Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag (MAG) in zijn bijdrage aan de discussie over de Regeling Agressieve Dieren (RAD).

Deze regeling is onder andere bedoeld voor pitbulls en pitbull-achtigen. Volgens Ormel zijn er echter veel meer agressieve honden. Ormel denkt aan honden met een schofthoogte van 40 centimeter en meer.

Ormel schrijft dat "de meeste honden die agressief gedrag vertonen niet als zodanig zijn geboren, maar zo zijn geworden door onkunde of moedwil van de houder van het dier. Iedere hond, zelfs een dwergpincher, kan agressief gedrag vertonen en een gevaar voor de omgeving vormen."

Bij weigering van de test moet het dier volgens de CDA'er gemuilkorfd worden.

Vorige week moest een politieagent in Den Haag een verboden pitbullachtige hond doodschieten. Dat gebeurde nadat het loslopende dier een andere hond had doodgebeten en ermee in zijn bek rondliep.

waarom die kleine hondjes niet :roll:
Afbeelding
Tess@
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Tess@ »

Ben het hier wel mee eens maar dan voor ALLE rassen :wink:
Geen onderscheid maken en rasgerichte tests ontwikkelen want niet ieder ras is hetzelfde en zal verschillend reageren op deze test, dus zal er moeten worden gekeken naar de oorspronkelijk doel waar het ras voor gefokt was.
Zo zie ik sommige jack russels nog niet echt met kleine diertjes omgaan en bepaalde staffs niet met andere honden, met name reuen, dat moet wel in de peiling worden gehouden.
Het belangrijkste is mensgerichte agressie, die moeten ze gaan testen :ok:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Mischien omdat die als ze bijten minder schade aanrichten.
Bowie zou niet door zo'n test heen komen.
Afbeelding
Ludovic
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ludovic »

Ik ben net te laat met mijn nieuwe onderwerp zie ik.
Helaas al gepost natuurlijk.:oeps:

Maar ik geef hier mijn mening.
Gezien de vele steek, mishandel incidenten in dit land en vooral op scholen, zeker de laatste tijd, lijkt het mij zinvol om de mens eens goed onder de loep te nemen.
De lontjes worden steeds korter, ook op jonge leeftijd.
Dit kan worden overgedragen bij het opvoeden van de hond, met name de pup. ( overdracht naar jonge kinderen is nu wel bekent )
Niet vergeten dat ook in de omgang van deze kwetbaren gezeldschaps dieren agressie kan worden aangeleerd.
Volwassenen en kinderen zonder deze trouwe huisdier weten en worden niet geleerd hoe het te benaderen met misschien vervelende gevolgen.

Dus nogmaals niet het dier is schuldig, maar de mens dus roedel-leider.
Groet Ludovic ( louis )

Afbeelding
Neem ook eens een kijkje op mijn weblog
www.louisvandergoes.punt.nl
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”