Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Thilda en behendigheid

Moderator: moderatorteam

Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Thilda en behendigheid

Ongelezen bericht door Josee »

:N:

Ik heb met open mond naar mijn hond staan kijken......

ff bj het begin beginnen dan hé....
Ik zelf heb met onze Buddy meerdere cursussen behendigheid gedaan (incl een heel weekend vol met workshops van verschillende behendigheids grootheden) en daar hadden we beiden veel lol in.
Helaas door een blessure van mijn kant moeten stoppen.

Maar na een jaar begon het toch te kriebelen en met Thilda waren we toe aan wat nieuws (net de B cusus en de GH cursus met een topscore afgerond, dus kom maar op.... :wink: ).
Dus vd meer gebeld en we konden instromen in een groep die hun 4e les kreeg.
Dan ga je erdus vanuit dat je een kleine achterstand hebt en dat je het rustig aan moet doen met je dame....

Maar daar was Thilda het toch echt niet mee eens!!!!
Rustig aan doen, pfoe, ben een weimaraner hoor :pffff:
Dus als eerste de kattenloop en natuurlijk meteen klikken voor het raakvlak (met bij ons commando gras , want alleen de voorpoten moeten daar staan), tenminste dat was de insteek.....
Ik stond nl aan het begin (want met een rustige opbouw bereik je het meest in gedachten...) en Thilda was er al overheen geweest.
Tjemig wat is die meid snel....
Dus nog een keer, nog nooit over zoiets heen gelopen en het meteen geweldig vinden hé.

Toen de paaltjes, tja dat was gek , maar na een bemoedigend woord en reglmatig belonen ook geen probleem, (thuis gaan we we even oefenen op de insteek....)

Nou, hoogtesprongen en tunnel, no problemo hoor.
De eerste paar sprongen kwam ze meteen na eke sprong haar beloning halen, maar als ik rustig doorliep nam ze al 3 hindernissen achter elkaar!!!
Tunnel was een feestje.

En toen de band, thuis hadden we al geoefend met door een hoepel gaan als een shape - oefening, maar dit was toch anders....
Dus de 1e keer sprong madame uit stilstand over de band heen (en dat is best een aparte sprong).
Ik lag in een deuk, nog nooit zoiets gzien.
Dus opnieuw rustig aanlopen en maar gaan shapen.... hoofd erdoor, klik en zo steeds verder.
en al heel snel ging ze er helemaal door. Geweldig om die griet te zien denken zeg.

Al met al, helemaal enthousiast met zijn tweeen, Thilda heeft de hele les staan kwispelen en het liefst ging ze al voluit over de baan....
Dat wordt dus nog wat :mrgreen:

Vriendlief gaan over 2 weken proberen foto's te maken, zal ze dan wel plaatsen!!
Laatst gewijzigd door Josee op 04 apr 2007 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Thilda en behendigheid

Ongelezen bericht door Balou »

Josee schreef::N:

Ik heb met open hond naar mijn hond staan kijken......
Open hond of open mond? :denken:
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Thilda en behendigheid

Ongelezen bericht door Balou »

Josee schreef::N:

Ik heb met open hond naar mijn hond staan kijken......

ff bj het begin beginnen dan hé....
Ik zelf heb met onze Buddy meerdere cursussen behendigheid gedaan (incl een heel weekend vol met workshops van verschillende behendigheids grootheden) en daar hadden we beiden veel lol in.
Helaas door een blessure van mijn kant moeten stoppen.

Maar na een jaar begon het toch te kriebelen en met Thilda waren we toe aan wat nieuws (net de B cusus en de GH cursus met een topscore afgerond, dus kom maar op.... :wink: ).
Dus vd meer gebeld en we konden instromen in een groep die hun 4e les kreeg.
Dan ga je erdus vanuit dat je een kleine achterstand hebt en dat je het rustig aan moet doen met je dame....

Maar daar was Thilda het toch echt niet mee eens!!!!
Rustig aan doen, pfoe, ben een weimaraner hoor :pffff:
Dus als eerste de kattenloop en natuurlijk meteen klikken voor het raakvlak (met bij ons commando gras , want alleen de voorpoten moeten daar staan), tenminste dat was de insteek.....
Ik stond nl aan het begin (want met een rustige opbouw bereik je het meest in gedachten...) en Thilda was er al overheen geweest.
Tjemig wat is die meid snel....
Dus nog een keer, nog nooit over zoiets heen gelopen en het meteen geweldig vinden hé.

Toen de paaltjes, tja dat was gek , maar na een bemoedigend woord en reglmatig belonen ook geen probleem, (thuis gaan we we even oefenen op de insteek....)

Nou, hoogtesprongen en tunnel, no problemo hoor.
De eerste paar sprongen kwam ze meteen na eke sprong haar beloning halen, maar als ik rustig doorliep nam ze al 3 hindernissen achter elkaar!!!
Tunnel was een feestje.

En toen de band, thuis hadden we al geoefend met door een hoepel gaan als een shape - oefening, maar dit was toch anders....
Dus de 1e keer sprong madame uit stilstand over de band heen (en dat is best een aparte sprong).
Ik lag in een deuk, nog nooit zoiets gzien.
Dus opnieuw rustig aanlopen en maar gaan shapen.... hoofd erdoor, klik en zo steeds verder.
en al heel snel ging ze er helemaal door. Geweldig om die griet te zien denken zeg.

Al met al, helemaal enthousiast met zijn tweeen, Thilda heeft de hele les staan kwispelen en het liefst ging ze al voluit over de baan....
Dat wordt dus nog wat :mrgreen:

Vriendlief gaan over 2 weken proberen foto's te maken, zal ze dan wel plaatsen!!
Nou dat beloofd wat! Ben erg benieuwd naar jullie spectaculaire foto's :mrgreen:
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
Josee
Zeer actief
Contacteer:

oeps, :smile:
is al aangepast!!
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ik vindt deze manier van aanleren dus geweldig
Zeker omdat je met de clicker de lol er dus inhoudt.
Ik wijs mijn hond dus geen hindernis aan (zoals je zoveel ziet) maar laat haar de hindernis zelf zoeken. Doet ze er iets mee, bv kijken of er over heen/ doorheen (wat al heel snel gebeurt als je shaped), wordt er dus geclicked en heeft ze dus een dubbele beloning.
Ik persoonlijk voorkom liever dat ze over de raakvlakken vliegt en dat ik dat gelijk goed aanleer dan dat ik bij een gevorderden cursus alle fouten eruit moet zien te slijten....
En de lol maak je samen!!! De lol van alleen het springen is een geweldige trigger , maar samen na een klein parcours ff helemaal uit je bol gaan met een touwbol is ook errug leuk natuurlijk!!

En er staat nergens geschreven dat het ethousiasme van de hond werd beknot doordat er zo weinig gedaan werd.... integendeel, we hebben een uurlang ontzettend hard gewerkt. Zeker als je nagaat dat de groep van 7 mensen verdeeld werd over 2 instructers, en dan is het intensief aanleren in een eerste les hoor!!!

Was alleen mega enthousiast dat het kwartje zo ontzettend snel viel, veel sneller dan bij onze buddy, die het ook ontzettend leuk vondt hoor, maar toch op een andere manir over de baan ging!!
\
Met andere woorden: wat kan je genieten als je je hond ziet genieten.......
Josee
Zeer actief
Contacteer:

OK, blijkbaar overheen gelezen.... :hamer:
Maar ben met je eens dat het wel een manier van aanpak is die je tegen kan komen. Maar het het tegenovergestelde, van : laat m maar overal overheen stuiteren, vindt ik ook geen goede aanleermanier!!!
Zo train je de fouten er juist in (in mijn overtuiging tenminste.... :wink: )
Ook zie je vaak dat de groep zo groot is dat je nauwelijks aan bod komt.... ook zo demotiverend zowel voor baas als hond...

ach , ik denk dat we een goede hs hebben ( en overal kunnen dingen beter toch... daardoor blijf jezelf ook scherp , lijkt mij...) :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”