Ik heb met open mond naar mijn hond staan kijken......
ff bj het begin beginnen dan hé....
Ik zelf heb met onze Buddy meerdere cursussen behendigheid gedaan (incl een heel weekend vol met workshops van verschillende behendigheids grootheden) en daar hadden we beiden veel lol in.
Helaas door een blessure van mijn kant moeten stoppen.
Maar na een jaar begon het toch te kriebelen en met Thilda waren we toe aan wat nieuws (net de B cusus en de GH cursus met een topscore afgerond, dus kom maar op....

Dus vd meer gebeld en we konden instromen in een groep die hun 4e les kreeg.
Dan ga je erdus vanuit dat je een kleine achterstand hebt en dat je het rustig aan moet doen met je dame....
Maar daar was Thilda het toch echt niet mee eens!!!!
Rustig aan doen, pfoe, ben een weimaraner hoor

Dus als eerste de kattenloop en natuurlijk meteen klikken voor het raakvlak (met bij ons commando gras , want alleen de voorpoten moeten daar staan), tenminste dat was de insteek.....
Ik stond nl aan het begin (want met een rustige opbouw bereik je het meest in gedachten...) en Thilda was er al overheen geweest.
Tjemig wat is die meid snel....
Dus nog een keer, nog nooit over zoiets heen gelopen en het meteen geweldig vinden hé.
Toen de paaltjes, tja dat was gek , maar na een bemoedigend woord en reglmatig belonen ook geen probleem, (thuis gaan we we even oefenen op de insteek....)
Nou, hoogtesprongen en tunnel, no problemo hoor.
De eerste paar sprongen kwam ze meteen na eke sprong haar beloning halen, maar als ik rustig doorliep nam ze al 3 hindernissen achter elkaar!!!
Tunnel was een feestje.
En toen de band, thuis hadden we al geoefend met door een hoepel gaan als een shape - oefening, maar dit was toch anders....
Dus de 1e keer sprong madame uit stilstand over de band heen (en dat is best een aparte sprong).
Ik lag in een deuk, nog nooit zoiets gzien.
Dus opnieuw rustig aanlopen en maar gaan shapen.... hoofd erdoor, klik en zo steeds verder.
en al heel snel ging ze er helemaal door. Geweldig om die griet te zien denken zeg.
Al met al, helemaal enthousiast met zijn tweeen, Thilda heeft de hele les staan kwispelen en het liefst ging ze al voluit over de baan....
Dat wordt dus nog wat

Vriendlief gaan over 2 weken proberen foto's te maken, zal ze dan wel plaatsen!!