Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelgebied in Limburg?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wandelgebied in Limburg?
Weet iemand een mooi losloopgebied in Limburg voor me?
Liefst:
> met bewegwijzering,
> geen auto's in de omtrek,
> iets met water (vennetjes oid).
Liefst:
> met bewegwijzering,
> geen auto's in de omtrek,
> iets met water (vennetjes oid).

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Zoek stok!
- Zeer actief
Is dat rustiger? En wel losloopgebied?pooh schreef:Brunssum is leuk, maar op mooie dagen wel heel druk.![]()
Als het je niet om water te doen is, zou je ook naar het Savelsbos kunnen (gronsveld/eijsden)
Edit: op de site van Staatsbosbeheer staat dat honden aangelijnd moeten zijn....

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Waar ik vandaan kom in Limburg is het ook prachtig wandelen (met boel veel vennen) maar officieel mag het (bijna) nergens in verband met de verstoring van het wild. Enkel op de heel brede paden, maar daar rijden ook veel fietsen en zelfs auto's, dat is niet wat je zoekt.Zoek stok! schreef:
Is dat rustiger? En wel losloopgebied?
Edit: op de site van Staatsbosbeheer staat dat honden aangelijnd moeten zijn....
Frederique en Devlin lopen altijd in mooie Limburgse gebieden, ik weet niet of dat officieel losloop is, maar Devlin zie ik nooit met een riempje om.
Anne
- Billy98
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Hoi Linda (als ik dat mag zeggen
)
Ulvenhout vond ik zelf een mooi wandelgebied!
Ben er afgelopen feb/maart geweest!
De woefies kunnen er heerlijk los lopen alleen zijn wij 2 keer (heen en terug) een redelijk drukke weg overgestoken tijdens onze wandeling.
Maar wij hebben wel zonder route (kaart) gelopen dus misschien is er ook een route waarbij je die weg niet over hoeft te steken?!
m'n onderschrift is trouwens in Ulvenhout gemaakt! :smile1:
(Moet deze trouwens eens vernieuwen
)

De woefies kunnen er heerlijk los lopen alleen zijn wij 2 keer (heen en terug) een redelijk drukke weg overgestoken tijdens onze wandeling.
Maar wij hebben wel zonder route (kaart) gelopen dus misschien is er ook een route waarbij je die weg niet over hoeft te steken?!

(Moet deze trouwens eens vernieuwen

Groetjes, Lianne
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik stoor me niet aan bordjes "Honden aan de lijn".starfleet schreef:Zoek stok! schreef:
Is dat rustiger? En wel losloopgebied?
Frederique en Devlin lopen altijd in mooie Limburgse gebieden, ik weet niet of dat officieel losloop is, maar Devlin zie ik nooit met een riempje om.
Anne
Officieel moeten ze hier werkelijk overal vast.
En da's van de domme want als ik wil kan ik met de auto binnen 15 minuten in minstens 8 verschillende bosssen zijn

Maar ik ben nog nooit een boswachter tegengekomen.
En..... ik heb me voorgenomen om indien ik bekeurd wordt breeduit te glimlachen en met stralende blik te betalen. Ik loop namelijk al dik 15 jaar met mijn honden overal los en ben zelfs nog nooit erop aangesproken

Die ene keer in de 15 jaar een bekeuring die betaal ik dan graag

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik durf het niet aan met Bram om onaangelijnd in een aanlijngebied te wandelen. Dan zou ik constant om me heen moeten kijken of er een hond aan komt waar hij naar toe spurt. Met als gevolg dat de andere baasjes vast boos worden (want het is aanlijngebied) en daar heb ik geen zin in.Frederique schreef:
Ik stoor me niet aan bordjes "Honden aan de lijn".
En da's van de domme want als ik wil kan ik met de auto binnen 15 minuten in minstens 8 verschillende bosssen zijn![]()
En..... ik heb me voorgenomen om indien ik bekeurd wordt breeduit te glimlachen en met stralende blik te betalen. Ik loop namelijk al dik 15 jaar met mijn honden overal los en ben zelfs nog nooit erop aangesproken![]()
Ik denk dat het gewoon Brunssum wordt dus, hotel in Heerlen is geboekt

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ga nog even op Ulvenhout zoeken, dankjewel!Billy98 schreef:Hoi Linda (als ik dat mag zeggen)
Maar wij hebben wel zonder route (kaart) gelopen dus misschien is er ook een route waarbij je die weg niet over hoeft te steken?!![]()
(Moet deze trouwens eens vernieuwen)

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik loop bijna dagelijks op de BrunssummerheiZoek stok! schreef:Ik denk dat het gewoon Brunssum wordt dus, hotel in Heerlen is geboekt

En geef effe een gil als je gaat, misschien kom ik dan ook wel

Groetjes, Pascal

- pooh
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- pooh
- Zeer actief
eh ja, dat kan ik wel beamen. In die zin, mensen hebben niet zo'n kort lontje en in het savelsbos bijvoorbeeld laat iedereen zijn hond los. En eerlijk gezegd heb ik het nog nooit meegemaakt dat er mensen liepen met een hond die ongeschikt is om los te lopen.starfleet schreef:In Limburg loopt wel een heel ander slag bazen dan in de RandstadZoek stok! schreef:Met als gevolg dat de andere baasjes vast boos worden (want het is aanlijngebied) en daar heb ik geen zin in.![]()
Anne
Relax Linda, je zit in de Cote d'azur van Nederland

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Devlin heeft het begroetingsritueel inderdaad niet zo prachtig onder de knie als Bram, ik begrijp jeZoek stok! schreef:Ik durf het niet aan met Bram om onaangelijnd in een aanlijngebied te wandelen. Dan zou ik constant om me heen moeten kijken of er een hond aan komt waar hij naar toe spurt. Met als gevolg dat de andere baasjes vast boos worden (want het is aanlijngebied) en daar heb ik geen zin in.Frederique schreef:
Ik stoor me niet aan bordjes "Honden aan de lijn".
En da's van de domme want als ik wil kan ik met de auto binnen 15 minuten in minstens 8 verschillende bosssen zijn![]()
En..... ik heb me voorgenomen om indien ik bekeurd wordt breeduit te glimlachen en met stralende blik te betalen. Ik loop namelijk al dik 15 jaar met mijn honden overal los en ben zelfs nog nooit erop aangesproken![]()
Ik denk dat het gewoon Brunssum wordt dus, hotel in Heerlen is geboekt

Alvast veel plezier

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe

- starfleet
- Erelid
Ik ook. Waarom Heerlen als je in het mooie en gezellige Maastricht ook hotelletjes hebt? Lekker terrassen op het Onze Lieve Vrouwenplein (als dat nog kan, ik vond dat veel leuker dan het Vrijthof) Heerlen is ongeveer de minst prettige stad in Zuid-Limburg vind ik. Sorry als ik mensen uit Heerlen op de tenen trap.pooh schreef:
Relax Linda, je zit in de Cote d'azur van NederlandMaar ik zou wel een andere stad uitzoeken dan Heerlen....
Anne
- pooh
- Zeer actief
Ben het helemaal met je eens hoor Anne en ik heb zelf ook dik 10 jaar in Heerlen gewoond en mijn moeder woont er nog steedsstarfleet schreef:Ik ook. Waarom Heerlen als je in het mooie en gezellige Maastricht ook hotelletjes hebt? Lekker terrassen op het Onze Lieve Vrouwenplein (als dat nog kan, ik vond dat veel leuker dan het Vrijthof) Heerlen is ongeveer de minst prettige stad in Zuid-Limburg vind ik. Sorry als ik mensen uit Heerlen op de tenen trap.pooh schreef:
Relax Linda, je zit in de Cote d'azur van NederlandMaar ik zou wel een andere stad uitzoeken dan Heerlen....
Anne

Misschien moet je ook weer eens een weekendje maastricht doen?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Het gaat maar om een nachtje en in Heerlen vond ik een superaanbieding in een mooi hotel. Ik heb er eigenlijk niet zo bij nagedacht of Heerlen wel of niet een leuke stad is haha. We vermaken ons vast wel (ik heb al geboekt)pooh schreef:Ben het helemaal met je eens hoor Anne en ik heb zelf ook dik 10 jaar in Heerlen gewoond en mijn moeder woont er nog steedsstarfleet schreef:Ik ook. Waarom Heerlen als je in het mooie en gezellige Maastricht ook hotelletjes hebt? Lekker terrassen op het Onze Lieve Vrouwenplein (als dat nog kan, ik vond dat veel leuker dan het Vrijthof) Heerlen is ongeveer de minst prettige stad in Zuid-Limburg vind ik. Sorry als ik mensen uit Heerlen op de tenen trap.pooh schreef:
AnneEn het OlVP is nog steeds bezaait met gezellige terrasjes.
![]()
Misschien moet je ook weer eens een weekendje maastricht doen?

Linda, Izzie en Bram
- pooh
- Zeer actief
-
- Zeer actief
starfleet schreef:Ik ook. Waarom Heerlen als je in het mooie en gezellige Maastricht ook hotelletjes hebt? Lekker terrassen op het Onze Lieve Vrouwenplein (als dat nog kan, ik vond dat veel leuker dan het Vrijthof) Heerlen is ongeveer de minst prettige stad in Zuid-Limburg vind ik. Sorry als ik mensen uit Heerlen op de tenen trap.pooh schreef:
Anne

Brunssumerheide vermijd ik altijd, te veel loslopend en laagvliegend wild (andere honden dus) en veel te druk. Ik ga soms net over de duitse grens wandelen, op de teverener heide, daar is het groot en niet druk.of in het imstenrader bos. Niet zo groot maar ook niet druk.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat voor een tempo heb jij???? Ik liep beide losloopgebieden in een uur en dat is dan met spelen. Offff hoe heb jij ze aan elkaar gekoppeld??? Er zit slechts 1 pad tussen (is wel smal, modderig en onbekend geloof ik).Marie-Josée schreef:Wij wandelen vaak in Brunssum, (wonen er zowat de helft van de tijd) en ik raak niet uitgekeken op de hei
![]()
Als je de twee losloopgedeeltes aan elkaar koppelt is dat volgens mij al goed voor zo'n twee uurtjes wandelen.Als je verkeerd loopt nog langer......

Ben trouwens wel blij dat ik nu aan een veel rustiger bosgebied woon, hier moet hij officieel vast, maar er is nooit iemand om erover te zeuren
Zoekstok veel plezier met je wandeling, het gebied is er mooi.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb er stevig de pas in hoorLil schreef:Wat voor een tempo heb jij???? Ik liep beide losloopgebieden in een uur en dat is dan met spelen. Offff hoe heb jij ze aan elkaar gekoppeld??? Er zit slechts 1 pad tussen (is wel smal, modderig en onbekend geloof ik).Marie-Josée schreef:Wij wandelen vaak in Brunssum, (wonen er zowat de helft van de tijd) en ik raak niet uitgekeken op de hei
![]()
Als je de twee losloopgedeeltes aan elkaar koppelt is dat volgens mij al goed voor zo'n twee uurtjes wandelen.Als je verkeerd loopt nog langer......![]()
![]()
![]()

Je kunt wandelen bij de heksenberg en dan oversteken naar het bezoekerscentrum, van daaruit is ook weer losloopgebied tot en met het gebied achter de visvijver.