Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat goed met behendigheid!!!

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Het gaat goed met behendigheid!!!

Ongelezen bericht door Jacksel »

Vandaag voor het eerst zonder lijn de paaltjes gedaan (wat ik dus compleet niet zag zitten :N: )

Met het handelen aan de rechterkant doet Jamey het al bijna uit zichzelf, hoef ik niet zoveel meer te sturen, echt zooo knap van mn meisje!!!

Aan de linkerkant handelen moet ik nog heel veel helpen met een lok-voertje, maar ook dat lukte 2 keer!

Verder hebben we volgens mij alle toestellen gehad ondertussen :mrgreen:
Hoog gaat zonder problemen (maar die kon ze ook al)
Muur ging vanaf de eerste poging goed (knap hondje heb ik :mrgreen: )
Band gaat de 2e á 3e keer dat we m in de les moeten nemen ook goed (de eerste 2 keer moet ze kijken wat de bedoeling ook al weer was)
De tafel gaat vanaf de eerste keer al super (hebben we toch wat aan de gehoorzaamheid :mrgreen: )
A-schutting gaat perfect, alleen moet ik opletten hoe ik haar handel, omdat ze anders over het laatste raakvlak springt...
kattenloop hebben we nu 1 keer echt gedaan, en dat was vastgehouden aan de halsband, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze dat kan...
De wip doen we echt nog met veel begeleiding, daar zijn we ook nog maar net mee begonnen, maar Jamey vindt het al niet zo eng meer, laatste keer heeft ze het los gedaan (met een bal voor dr neus om haar te lokken en op tijd stil te zetten voor het kantelen :mrgreen: )

Oja tunnel en slurf geven totaal geen problemen, als ik maar duidelijk aangeef wat de bedoeling is en dus niet te laat het commando geef...

Verder kan ze nu 2 sprongen achter elkaar naar me toe (dus ik sta na de 2e sprong en roep haar naar me toe) en ik denk dat ze het met 3 ook wel zal kunnen... En we doen regelmatig meerdere dingen na elkaar die ze al beheersen; dus (een of meerdere) hoogtesprongen, tunnel/slurf, schutting, muur, band; maar nog wel in een (soort van) rechte lijn, soms met de tunnel als u, hetzelfde lijntje heen en terug lopen...

Oja en we hebben ook al 'vierkantjes' zeg maar gelopen *geen idee hoe dat heet... De hoogtesprongen staan als soort van molentje dan...

En al een achtjes over 1 hoogtesprong laten draaien (dus spingen en direct linksom om de hindernis en dan weer springen en dan direct rechtsom en zo verder), is ook erg leuk (vond Jamey)

Vooruit sturen zijn we nog mee bezig, moeten we thuis oefenen maar doen we nog niet in de training
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Gaaf joh dat het zo goed gaat :ok:
Ik kan niet wachten totdat Beetle oud genoeg is om ook behendigheid te gaan doen :mrgreen:
En als ik jouw verhaal lees heb ik er helemaal zin in :mrgreen:

Echt onwijs gaaf dat het zo goed gaat!
bij de laatste puppycursus deden we ook behendigheid. De tunnel vond Beetle 3 x niks! Bah wat een eng ding zeg :smile: Heb me rot gelachen om hem.!

Succes nog verder, hoeveel lessen moet je nog?
En ga je dan nog verder? Wedstrijden of gewoon cursussen?

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”