Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bordeaux dog x boerboel?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Bindi06
geregistreerd lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2007 15:45

Bordeaux dog x boerboel?

Ongelezen bericht door Bindi06 »

Wat denken jullie van deze kruising?

Op een ander forum vertelde iemand van een ongelukje van deze 2 rassen.

Ik zou er minder blij mee zijn?
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb op dat andere forum ook al mijn mening gegeven.

vind het dus niet verantwoord, maar goed.. een nestje is blijkbaar zoooo leuk. en het is zoo moeilijk om een ongewenste dekking te voorkomen.. :roll:
gillianne
Actief
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 feb 2004 20:51
Locatie: biervliet
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

ik zou er ook niet blij mee zijn. geen karakters om te kruisen.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mol
Zeer actief
Berichten: 4735
Lid geworden op: 24 apr 2002 23:44

Ongelezen bericht door Mol »

als het een ongeluk zou zijn en ze hebben in al hun onwetenheid dus niet gelijk een da geraadpleecht enz enz, enhhet nestje laten komen zou het wel een helemooie hond kunnen worden zondermeer maar een hond die niet voor iedereen is niet omdat de karakters bla bla bla , nee simpel weg omdat de mollosser niet voor iedereen is. het zijn honden voor ervaren mensen klaar.
chip2
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:32
Locatie: Noord holland

Ongelezen bericht door chip2 »

Op dat andere forum was ik dus. Ik heb een bordeaux die gedekt is door een boerboel. Heb de nodige kritiek al gehad maar ze gaan echt niet zomaar naar de eerste de beste toe.
Mijn schaduwen
Gebruikersavatar
fes/lou
Zeer actief
Berichten: 9311
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:27
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Op het andere forum beweerde je dat het een ongelukje was, maar als ze 2 dagen na elkaar gedekt is, vind ik dat nauwelijks geloofaardig.
Nogmaals: Ik zou de teef laten steriliseren nu ze aan het begin van de dracht is, ipv na dit nest.
Je was het immers toch al van plan, of is dat ook niet waar?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het barst nu van deze kruisingen en dan liefst ook een scheut Cane corso of mastino erdoor. Ik denk er het mijne van aangezien ik ze hier ook zie lopen en je er geen pijl op kan trekken. Zo ken ik een CC/mastino en die reu is de rust en aardigheid zelve. Dat weer itt tot twee staffie/boerboels die totaal niet te hanteren zijn en ik denk inmiddels ingeslapen ivm agressie en incidenten. Dan loopt er nog een CC/bordeaux en die hond valt alle honden aan met de eigenaar als een dweil aan de riem door het gras sleurend. Mensen (waaronder ikzelf) rennen dus letterlijk weg met hun honden als dat duo aan komt lopen. :roll:

Ook lopen er meerdere zwarte honden met ik denk een scheut dog en wat breders. Superstoer en erg populair onder de garages en stoere jongetjes hier. Hier in de straat is de hond inmiddels "verdwenen" en zijn broer loopt met muilkorf en een klein jochie met een grote bek door de buurt.

Ik snap uberhaubt niet hoe je het aandurft twee totaal niet passende karakters te kruisen. De BB is in zijn geheel niet gesteld op vreemden terwijl een bordeaux best een aardige gezinshond is. De kopers hebben geen idee wat ze in huis nemen want het kan zowel een waakse maar makkelijke hond worden als een hond die in de kennel moet omdat hij geen enkele vreemde op het terrein laat komen. Het kan een sociaal dier worden maar ook een hond-agressief monster. Het is maar net welke karakterdelen in de pups komen. :19: Dat worden herplaatsers en asielklantjes want niemand kan tevreden zijn met de aankoop. De mensen die een BB verwachten kunnen een doetje krijgen en andersom. Niks van te zeggen en in mijn ogen echt extreem onverantwoordelijk.

Ik snap ook niet dat je niet denkt aan de toekomst van je eigen pups. Neem ook aan dat het een gigantisch nest is zoals meestal met deze rassen?
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik vind ongelukjes maar een smoes, ik had 3/4 jaar 2 reuen en 1 teef rond lopen (allen niet gecastreerd) en reken maar dat er niet gedekt is. Hoe lang duurt een goede dekking? Minstens 20 minuten? Zolang zouden ze dus mooi niet alleen blijven...anders even in aparte kamers :denken:.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chip2 schreef:Op dat andere forum was ik dus. Ik heb een bordeaux die gedekt is door een boerboel. Heb de nodige kritiek al gehad maar ze gaan echt niet zomaar naar de eerste de beste toe.
Iemand anders dan de eerste de beste wil die pups toch helemaal niet? Die nemen een herplaatser of een rashond. Jij trekt juist die stoere mannetjes aan die geen idee hebben van wat ze kopen. Het is ook lekker goedkoop aangezien een BB en een Bordeaux vrij duur zijn. Jij kan ze niet duur verkopen en blijft dus uitkomen op de afvallers die geen rashond kunnen betalen maar wel iets heel bruuts zoeken. :19: Lijkt me heel simpel aangezien de experts bij de goede fokkers op de lijsten staan voor een goede medisch gekeurde hond met een goede stamboom.

De verantwoordelijke mensen nemen verantwoordelijke beslissingen en kopen hun hond dus niet uit ongeplande ongeluks-kruisings-nesten. :roll:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ken een kruising amerikaanse bulldog x cane corso. Dat beest heeft een grotere kop als ons :mrgreen: Voor mensen een schat van een hond, een vreselijke kroeler. Maar met andere reuen, nou berg je dan maar :N: Dan trekt 54 kilo hond je zo omver! Zelfs iemand van 75 kilo trekt hij zo omver hoor :N:
Gelukkig zit deze hond bij verantwoordelijke bazen en loopt de hond regelmatig met muilkorf rond. Bij een verkeerde baas zou het anders zijn afgelopen
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Martijn schreef:Ongelukjes is altijd een smoes.
Je teef niet castreren, wel loops laten worden, niet van de reuen scheiden en vervolgens niets doen als ze gedekt is heeft geen reet met toeval of pech te maken. Niets doen is ook een keuze.
Precies, dat zeg ik :wink:. Als het echt een ongelukje was dan had ik zelfs nog wel castratie van de teef geregeld (gelijk eerste week al als het kon). Zijn genoeg ongewenste honden op deze aardbol :19:.
chip2
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:32
Locatie: Noord holland

Ongelezen bericht door chip2 »

OOo daar gaan we weer nogmaals ik ben er zelf niet bij geweest en ik ga mezelf niet elke keer lopen verdedigen of uit laten maken als leugenaar! De hond van de huurders is ontsnapt tot 2 maal toe oma heeft toe staan kijken klaar ikzelf was niet thuis huurder zelf ook niet. De een vind het een geweldige combi de ander niet ikzelf had liever 2 bordeauxs gehad wie dat niet gelooft jammer dan
Mijn schaduwen
chip2
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:32
Locatie: Noord holland

Ongelezen bericht door chip2 »

Mijn beide honden komen niets te kort en ik ben het zat elke keer voor leugenaar uitgemaakt te worden dat ik expres voor deze kruizing gekozen heb want dat heb ik dus niet!
Mijn schaduwen
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

chip2 schreef:OOo daar gaan we weer nogmaals ik ben er zelf niet bij geweest en ik ga mezelf niet elke keer lopen verdedigen of uit laten maken als leugenaar! De hond van de huurders is ontsnapt tot 2 maal toe oma heeft toe staan kijken klaar ikzelf was niet thuis huurder zelf ook niet. De een vind het een geweldige combi de ander niet ikzelf had liever 2 bordeauxs gehad wie dat niet gelooft jammer dan
[sarcasme]Nou volgend jaar beter oppassen, kun je haar dan nog een nestje Bordeauxdogs laten krijgen.[/sarcasme]
chip2
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:32
Locatie: Noord holland

Ongelezen bericht door chip2 »

ja hahah lol na dit nest komt er niets meer.
Mijn schaduwen
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

chip2 schreef:Mijn beide honden komen niets te kort en ik ben het zat elke keer voor leugenaar uitgemaakt te worden dat ik expres voor deze kruizing gekozen heb want dat heb ik dus niet!
ipv van zo uit je slof te schieten, kun je ook gewoon wat doen met adviezen, WAAROM wil je perse deze pups laten komen ( als er pups inzitten, wat ik dus hoop van niet) gaat totaal niet over dat je honden iets tekort komen.

want feitelijk, kies je nu wel bewust voor deze kruising pups :wink:
chip2
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:32
Locatie: Noord holland

Ongelezen bericht door chip2 »

omdat ze weg laten spuiten ook inpact heeft maar ja eerst maar is zien of het wel zo is. En ik schiet uit mn slof omdat ik voor leugenaar uitgemaakt word terwijl ze mij niet eens kennen.
Mijn schaduwen
Gesloten

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”