Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lola progesteron geprikt* update: eerste dekking geweest

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

lola progesteron geprikt* update: eerste dekking geweest

Ongelezen bericht door M@scha »

vanochtend..

rond 11 uur krijgen we de uitslag.

zelf denk ik eigenlijk dat het te vroeg is aangezien sammy "hellweek" nog niet aangekondigd heeft maar ik neem geen risico aangezien dit lola's eerste loopsheid is waarbij sam "gezond" is dus misschien heeft ie gewoon minder last ofzo...

we wachten nog even af
Laatst gewijzigd door M@scha op 29 mei 2007 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ah spannend Mascha, komende week gaat het dus gebeuren.

Ik ga duimen voor een geslaagde dekking in een van de komende dagen :ok:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

jep.

helaas zitten we met het pinksterweekend en is het lab dus 3 dagen dicht...

mocht de uitslag dadelijk te laag zijn en sam wordt dit weekend gek dan adviseerd de dierenarts om maandag te dekken en dinsdag toch nog een keer te prikken.

als ik dadelijk uitslag heb meteen even de dekreueigenaar bellen om te overleggen
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:jep.

helaas zitten we met het pinksterweekend en is het lab dus 3 dagen dicht...

mocht de uitslag dadelijk te laag zijn en sam wordt dit weekend gek dan adviseerd de dierenarts om maandag te dekken en dinsdag toch nog een keer te prikken.

als ik dadelijk uitslag heb meteen even de dekreueigenaar bellen om te overleggen
Zit er geen dierenarts in de buurt die de test zelf doet? Onze dierenarts voert de test zelf uit en zou dat dus ook in het Pinksterweekend doen als dat nodig zou zijn.

Als Lola zich maandag zou laten dekken en er volgt een koppeling zou ik denk ik dinsdag niet meer laten prikken maar gewoon woensdag nog een keer dekken. Lijkt me in dat geval zonde van het geld om na een dekking nog een keer te prikken :denken:

AfbeeldingAfbeelding
iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

Spannend, ben benieuwd :ok: En je kan beter iets te vroeg beginnen dan dat je straks te laat bent :wink:
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

En hoe hoog was de uitslag :wink:
M@scha
Zeer actief

de uitslag was 2.6. hij had het er vancohtend over dat alles onder de 2 dinsdag geprikt moest worden maar het is volgens hem al duidelijk aan het stijgen nu.

hij verwacht zondag/maandag de top dus we gaan maandag en dinsdag op zijn advies dekken.

meteen afgesproken met de dekreu eigenaar dus a.s. maandag om 10 uur staan we in almere :cheer: dan kunnen we altijd nog besluiten dat mutsie blijft logeren of niet.

de DA doet idd zelf de test maar wel in een lab in Goch (duitsland. wij wonen op de grens) en daar zijn feestdagen heilig dus kunnen we daar niet terecht. maar gelukkig is het niet nodig want hij vond de uitslagen duidelijk genoeg
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Dat is supergoed nieuws.
Ik ga voor jullie hopen dat het maandag en dinsdag een geslaagde dekking gaat geven :ok:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga duimen maandag :ok:

AfbeeldingAfbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

spannend Mas !! ik duim ook dat alles slaagt :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ben benieuwd :ok: pin je niet teveel vast op de DA wat betreft de dagen... die van mij vond het op het beste moment qua progesteronwaarde nog helemaal niet nodig gedekt te worden.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

malinois schreef:ben benieuwd :ok: pin je niet teveel vast op de DA wat betreft de dagen... die van mij vond het op het beste moment qua progesteronwaarde nog helemaal niet nodig gedekt te worden.... :wink:
dat ken ik, ik heb toen ik mn eerste nestje ging fokken prog laten prikken, nou eens maar nooit meer, de DA zei over 2 dagen, en aangezien ik er 600 km vor moest rijden ben ik de volgende dag maar gaan rijden, nou kalusha wilde pas 5 dagen later gedekt worden :roll: was wel een leuke korte vakantie geworden :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
malinois schreef:ben benieuwd :ok: pin je niet teveel vast op de DA wat betreft de dagen... die van mij vond het op het beste moment qua progesteronwaarde nog helemaal niet nodig gedekt te worden.... :wink:
dat ken ik, ik heb toen ik mn eerste nestje ging fokken prog laten prikken, nou eens maar nooit meer, de DA zei over 2 dagen, en aangezien ik er 600 km vor moest rijden ben ik de volgende dag maar gaan rijden, nou kalusha wilde pas 5 dagen later gedekt worden :roll: was wel een leuke korte vakantie geworden :smile:
:mrgreen: die van mij vond het 3 dagen later pas de juiste tijd :wink: Gelukkig was het wel in NL en kon ze op een gegeven moment blijven logeren bij de reu want ik was inmiddels al 3 dagen op en neer gereden dwars door NL (150 km heen en 150 terug zo ongeveer)... en het enige wat ze deden was keihard rondjes rennen op het veld :cheer: :cheer: En daar zit je dan te wachten met je bakkie koffie :smile:
Mocht ik ooit weer een nestje doen dan laat ik het ook niet meer prikken... ik heb er niks aan gehad :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

nou we (dekreu eigenaresse en ik) hebben inderdaad met elkaar afgesproken dat we dit weekend even aankijken...

wordt sam dit weekend hoerig (ja sorry weet ff geen ander woord...) dan gaan we maandag... gaat lola echt staan gaan we ook..

doen ze allebei niks meer dan nu dan gaan we niet maandag maar gaan we dinsdag weer prikken.

er is mogelijkheid dat lola daar blijft logeren.. wij moeten ook ongeveer 150 kilometer dus dat is best ver en daarbij is er meer rust als lola niet elke keer mee op en neer hoeft...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Spannend allemaal Mascha!
Ik houd het hier goed in de gaten, ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen!
Jipz_Digz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jipz_Digz »

massam schreef:nou we (dekreu eigenaresse en ik) hebben inderdaad met elkaar afgesproken dat we dit weekend even aankijken...

wordt sam dit weekend hoerig (ja sorry weet ff geen ander woord...) dan gaan we maandag... gaat lola echt staan gaan we ook..

doen ze allebei niks meer dan nu dan gaan we niet maandag maar gaan we dinsdag weer prikken.

er is mogelijkheid dat lola daar blijft logeren.. wij moeten ook ongeveer 150 kilometer dus dat is best ver en daarbij is er meer rust als lola niet elke keer mee op en neer hoeft...
Alles zal rech kom :)
Mocht ze moeten blijven, dan is ze bij Ingrid in goeie handen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

gister eerste geslaagde dekking gehad!

de afspraak voor vanochtend opnieuw prikken hadden we net vastgezet toen het ineens goed ging (waarschijnlijk was pascals aanwezigheid voor allebei de hondjes reden om het niet toe te laten. de eigenaresse van de reu zei dat de reu wel vaker zo op mannen reageert door niet te willen dekken en lola omdat lola en pascal 4 poten en 2 handen op 1 buik zijn...)

2de ronde na een kom koffie ik alleen met de dekreueigenaar naar buiten gegaan en toen was het in 5 minuutjes gepiept. 15 minuten vastgezeten en het ging allemaal heel rustig.

toen de twijfel of we niet toch moesten prikken en toch besloten dat te doen zodat mocht ze niet zwanger zijn we onszelf niet verwijten dat we het toch niet gedaan hebben...

dat is dus vanochtend gebeurt. nu even op de uitslag wachten (rond 11 uur bellen ze) en dan vanmiddag weer naar almere voor dekking 2.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Spannend hoor!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Super dat de eerste dekking gelukt is, ik duim door voor de dekking van vanmiddag en een nog steeds goed progesterongehalte! :ok:
M@scha
Zeer actief

progesteron is nu 11. dus goed.

over een half uurtje vertrek ik
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Spannend allemaal :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

spannend hoor... ben benieuwd :ok:
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Dat klink super !!

Spannend.

gr Maria.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hoe was de tweede dekking?
M@scha
Zeer actief

oeps sorry hihihi

tweede dekking ging super!!

die gekke scum rent naar binnen komt naar buiten staat als een dolle te springen neemt een aanloop, remt af en springt toch zo op lola :smile:

binnen 5 minuten was het al gelukt en na 12 minuten koppelen was het klaar.

lola was nu ook heel rustig. snauwde ook niet toen ze binnenkwam en was heel rustig.

dit is het verslag in lola's dagboek:

Vanochtend weer bloed geprikt. de waarde vrijdag was 2.6 en nu is hij 11.

We gaan dus zowiezo vanmiddag terug voor dekking 2. ik denk dat dat dan ook meteen genoeg is dus dan wordt het 4 weken lang nagels bijten, tikken met de vingers en de kalender afkruisen tot we naar de echo mogen....

Vanmiddag om 12.30 uur ben ik thuis met lola vertrokken. We hebben mijn moeder opgehaald en we zijn richting almere vertrokken.
Na wat files kwamen we rond 15 uur daar aan...
Deze dekking ging vlotter dan gisteren. Na een vliegende start en aanloop sprong Scum zo op lola en toen was het al gelukt! 12 minuten vastgezeten en toen was het klaar. Dus als de pups Scums humor hebben komt het goed!

Ook deze dekking was dus een succes. Nu op naar 26 juni ongeveer dan kunnen we een echo doen.
De uitgetelde datum staat nu op 30 juli.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Spannendddd :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Super Mascha, klinkt heel erg goed. Nu vingers gekruisd houden dat ze ook opgenomen heeft :ok:

AfbeeldingAfbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dat is mooi, ik duim voor je dat je straks pups ziet op de echo :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mooi verslag, bedankt! Ik was zo nieuwsgierig of het gelukt was, en ja dus, super!
Ik ga met je mee duimen rond de 26ste juni dat er mooie duidelijke vruchtblaasjes op de echo te zien zullen zijn. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”