Nou, bedankt weer voor de leuke reacties! Echt heel leuk vind ik het!
Jojoke schreef:Prachtig,hoe zit het met de wind..............m'n kind?

We hadden aan een kant een schutting (waar nu de twee parasols staan) maar die is bij de storm in januari omgewaaid.
Nu willen we wel weer een afscheiding maken maar dan iets met 'gaten', zodat er wel wat beschutting is tegen de wind maar dat het bij storm niet weer omgaat.
O ja en hele fragiele planten of die op een andere manier windgevoelig zijn, die zet ik er inderdaad niet neer.
Jaap* schreef:Rokje alleen in combinatie met een echte onderbroek

Ik draag natuurlijk een
tuinbroek!
MARC_S schreef:
Ik zet veel in speciekuipen dat scheelt nl flink met watergeven omdat ze daarin veel grond hebben waardoor het niet snel droog wordt
Ik vind je Hosta's helemaal te gek en een bron van inspiratie

Ja, speciekuipen en andere grote bakken en kuipen van plastic/kunststof zoals zijn ideaal i.v.m. met watergeven. Ik heb er ook een aantal staan met tomaten, aubergines en courgetten
Maar...ik vind stenen potten wel mooier (zeker ongeglazuurde) maar daar droogt de grond alleen al zo snel in uit omdat aardewerk 'ademt'.
En ik kan je hosta's echt aanraden! Ze doen het zo enorm goed in potten en bakken.
(Een winterharde palm staat ook nog op mijn lijstje!

).
Rataplan schreef:Prachtig

Mijn vader is ook een hosta fan, daar moet Rataplan in de tuin de slakken zoeken. Rataplan eet slakken :N: wel met huisje dus wij hebben geen enkele slak in de tuin

Dat is nog eens handig, een slakken-etende hond!
Silka eet trouwens hosta's! Nou, ja, één exemplaar. Op de vijfde foto van de collage zie je het aangevreten blad. Gek beest...
Gos schreef:Erg mooi!!! Ik hou zelf ook veel van hosta's, heb je ook mini's?
Nee, ik geloof het niet. Is dat een soort dwerg-ras? Hmm... daar moet ik dan eens achteraan!
Dipsausje schreef:Ziet er erg mooi uit, en ik zie dat je zelfs een vijver daarboven hebt. Ziet er ook groot en natuurlijk uit, hoe groot is het eigenlijk?
Ja, een vijver heb ik inderdaad ook nog, in het midden van het dak. Op de eerste en de tweede foto zie je er een stukje van. (Is een beetje verstopt tussen het groen). Ik doe er eigenlijk niet zo veel aan. Ik heb een pomp voor de vissen (stuk of 8 goudvissen) en natuurlijk wat planten zoals waterlelies. Hij is ook niet zo heel groot, ik denk zo'n 1,5 x 0,8 meter, maar groter durfden we niet i.v.m. de zwaarte. Het dakterras zelf is 9x7 meter.