eerst een verslagje:
afgelopen zaterdag om 6.30 brak solars water, ik ben bij haar gaan slapen want ze was al 2 dagen erg onrustig , wilde zelfs een hol graven in de tuin....en besloot het matras waar ik naast haar op sliep om te bouwen tot werpnest....om een uur of 5 had ze die nacht eindelijk rust en kroop bij mij onder mn slaapzak lekker tegen me aan tot ik om 6.30 dus wakker werd van nattigheid .....
om 7.52 werd de eerste geboren en daarna volgden er nog 8 , de 9e was om 15 uur geboren en we dachten dat dat de laatste was, we konden nummer 8 en 9 namelijk prima voelen en zien bewegen op weg naar de "uitgang" er was 1 placenta blijven zitten en aangezien we nu dachten dat solar leeg was, na diverse malen voelen ook nog, hebben we na 2 uur en overleg met de dierenarts, wat oxytocine gespoten om die placenta uit te drijven, maar ipv de placenta volgden er nog 2 pups
solar deed het super, ze was totaal relaxed en wist precies wat ze moest doen, omdat ze zo relaxed konden we aan haar ook niet merken dat er nog meer pups kwamen, de 9e konden we nog voelen in de buik dus we dachten ook dat dat het was maar er hadden zich nog 2 verstopt.....de pups zijn zo op het eerste gezicht ook allemaal gezond, geen open gehemeltes of knikstaartjes en ze begonnen allemaal gelijk te drinken en te poepen toen ze op de wereld kwamen
we zijn nu een paar dagen verder en het gaat heel goed, solar is snachts nog wat onrustig en daarom ga ik paar keer per nacht kijken hoe het ermee staat, ernaast slapen gaat niet meer want het 2e matras heeft ze ook gesloopt :N: dus geen logees meer mogelijk hier
ze geeft goed melk en eet ook erg goed, de pups groeien goed, sommige geef ik een paar keer per dag een flesje om ze even wat extras te geven, er is echter een pupje die nog niet zoveel aankomt, het was de dikste bij de geboorte, ze is verder wel levendig en drinkt ook, maar we houden die extra in de gaten.
Het is wel een gekrioel zo een elftal, maar ontzettend leuk
hier een link naar de eerste foto's ( van de geboorte ), geniet ervan !!
oh ja het zijn 3 reuen en 8 teven
klik