Ik weet ook dat er op heeeel veel plaatsen vergif wordt gelegd en ik weet ook dat niet alle jagers even 'weidelijk' (zoals dat heet) omgaan met hun WBE (zoals een jachtgebied officeel heet), maar ik vind niet dat je er zomaar vanuit mag gaan dat ALLE jagers en jachtwachters vergif leggen en dat ALLE vergif door hen geplaatst wordt (en al zeker niet dat ze rondlopen in de hoop een hond te kunnen afschieten).
Mij ging het er gewoon om dat jij TS waarschuwde voor groene mannetjes en dat vond ik nogal kortzichtig. Had je haar nu gewaarschuwd voor vergif langs de kant van de weg, dan had ik je helemaal gelijk gegeven, maar nogmaals ik vind niet dat je, als je vergif tegenkomt, er zomaar van kan uitgaan dat het afkomstig is van een jachtwachter.
Als ik morgen aangerand word door een chinees, mag ik er toch ook niet vanuit gaan dat alle chinezen slecht zijn?
Genoeg gevallen trouwens waarin het gewoon een boer of één of andere honden-hater is die dat spul ergens mikt.
Ik ben trouwens gewaarschuwd
door een jachtwachter om op een bepaalde plaats de hond niet los te laten lopen omdat hij weet dat daar iemand vergif legt (maar ze hebben er nog geen idee van wie). Dat die jachtwachter in kwestie mijn pa is doet er nu even niet toe

, maar ik ken de 'kant van de jagers', de andere kant van het verhaal, omdat ik ermee opgegroeid ben (wat niet wil zeggen dat ik pro-vergif ben, wat dat soort toestanden worden bij mijn pa niet getollereerd).
Er zijn genoeg plaatsen die niet deel uitmaken van jachtgebied (openbare bossen bijvoorbeeld of een stadspark of een officiele losloopweide). Als je daar met je hond los gaat lopen (ook al mag het eigenlijk niet) heb je een pak minder kans op 'vervelende' jachtwachters.