Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doggy Dance
Moderator: moderatorteam
- Maui
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kooiker en Jack Russel
Doggy Dance
Wie doet er nog meer aan Doggy Dance?
Heb het een tijdje gedaan op de hondenschool, maar dat is helaas afgelopen. Er was te weinig belangstelling voor een volgende cursus.
Ben nu thuis af en toe aan het oefenen. Mijne kan al rollen, op de achterpoten staan en lopen, rondjes draaien achteruit lopen, slalommen door mijn benen (vooruit- en achteruitlopend) en ben aan het oefenen met kruipen.
Wie weet er nog meer leuke trucjes?
grtjes
Heb het een tijdje gedaan op de hondenschool, maar dat is helaas afgelopen. Er was te weinig belangstelling voor een volgende cursus.
Ben nu thuis af en toe aan het oefenen. Mijne kan al rollen, op de achterpoten staan en lopen, rondjes draaien achteruit lopen, slalommen door mijn benen (vooruit- en achteruitlopend) en ben aan het oefenen met kruipen.
Wie weet er nog meer leuke trucjes?
grtjes
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik doe niet aan doggydance (heb alleen mijn hond wat 'truukjes' geleerd
) maar ik zag toevallig dat er een nieuw boek uit is gekomen van Mary Ray; http://www.mediaboek.nl/product/20816_D ... ng&lang=nl
Misschien is dat wat ?

Misschien is dat wat ?
Gr. Marijke

- Maui
- geregistreerd lid
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Hoi hoi,
Is een toppie boek!
Ik doe zelf fanatiek aan doggy-dance en op mijn hondenschool geef ik ook lessen doggy-dance.
Bij ons is er wel animo voor......geen tientallen lopers, maar een man of 8 lopen er wel.
Jammer, het is best een leuke sport, alleen hebben de meesten er nog een verkeerd beeld van
Groetjes,
Corina
Is een toppie boek!
Ik doe zelf fanatiek aan doggy-dance en op mijn hondenschool geef ik ook lessen doggy-dance.
Bij ons is er wel animo voor......geen tientallen lopers, maar een man of 8 lopen er wel.
Jammer, het is best een leuke sport, alleen hebben de meesten er nog een verkeerd beeld van

Groetjes,
Corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Achterwaartse cirkel om je heen,
achterwaarts tussen de benen door slalommen,
pootjes geven en high five op afstand,
tussen je benen blijven lopen terwijl je zelf voor- en achteruit loopt,
op je rug springen en daar eventueel op blijven liggen terwijl je zelf begint te lopen (niet aan te raden bij een hond van 60 kilo
),
spiegelbeeld (de hond staat tegenover je en maakt dezelfde bewegingen als jij),
over voorwerpen heen springen,
hond staat voor je, loopt in de achteruit bij je vandaan, draait zich om zodat ie met z'n kont naar je toe staat en gaat dan in de achteruit tussen je benen door
achterwaarts tussen de benen door slalommen,
pootjes geven en high five op afstand,
tussen je benen blijven lopen terwijl je zelf voor- en achteruit loopt,
op je rug springen en daar eventueel op blijven liggen terwijl je zelf begint te lopen (niet aan te raden bij een hond van 60 kilo

spiegelbeeld (de hond staat tegenover je en maakt dezelfde bewegingen als jij),
over voorwerpen heen springen,
hond staat voor je, loopt in de achteruit bij je vandaan, draait zich om zodat ie met z'n kont naar je toe staat en gaat dan in de achteruit tussen je benen door
- Maui
- geregistreerd lid
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik doe ook aan doggydance, met Saffie. We hebben net de tweede cursus afgerond maar ik ga gewoon thuis verder met trainen.
24 juni is onze eerste wedstrijd :N:
Wist je dat er ook een doggydance forum is?
http://dogdance.123forum.nl/phpBB2/index.php
Het is nog niet zo druk maar wel gezellig
24 juni is onze eerste wedstrijd :N:
Wist je dat er ook een doggydance forum is?
http://dogdance.123forum.nl/phpBB2/index.php
Het is nog niet zo druk maar wel gezellig
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Ik doe dogdance nu 10 jaar, mijn eerste dogdance hond Ponu is inmiddels al overleden...Dogdance vind ik leuker dan G&G, zit meer afwisseling in, en je heb geen "verplichte" onderdelen.
Nu doe ik het met Pinkki, Pika en Sam. Met Pinkki heb ik wedstrijden gedaan met freestyle nu wil ik ook een heelwork routine gaan invoeren. Met Pika voorlopig alleen nog freestyle en met Sam gaan we in Sassy Senior klasse er wat van maken, omdat hij toch iets rustiger aan moet doen en twee keer per week behendigheid te veel is voor hem (of eerder: voor z'n rug)
Ik geef ook al jaar of wat les. Ik vind de "kunstjes" een beetje een "bijproduct" en het netjes in posities werken het allermooiste (en ook direct het allermoeilijkste). Ik ben grote fan van Brigitte van Gestel en Ruby. Wat ik jammer vind is dat er zo'n bepaalde beeld heerst over dogdance, maar ik denk dat alleen degenen die het doen deze beeld kunnen veranderen door zelf serieus met het sport om te gaan.
Nu doe ik het met Pinkki, Pika en Sam. Met Pinkki heb ik wedstrijden gedaan met freestyle nu wil ik ook een heelwork routine gaan invoeren. Met Pika voorlopig alleen nog freestyle en met Sam gaan we in Sassy Senior klasse er wat van maken, omdat hij toch iets rustiger aan moet doen en twee keer per week behendigheid te veel is voor hem (of eerder: voor z'n rug)
Ik geef ook al jaar of wat les. Ik vind de "kunstjes" een beetje een "bijproduct" en het netjes in posities werken het allermooiste (en ook direct het allermoeilijkste). Ik ben grote fan van Brigitte van Gestel en Ruby. Wat ik jammer vind is dat er zo'n bepaalde beeld heerst over dogdance, maar ik denk dat alleen degenen die het doen deze beeld kunnen veranderen door zelf serieus met het sport om te gaan.

-
- Zeer actief
Ik heb twee seizoenen doggy dance gedaan met Sita bij ons op de kc. Eerste seizoen les gekregen van Brigitte, dat was echt super
Tweede seizoen was ook erg leuk, maar ik heb niet de behoefte om wedstrijden te gaan doen en daar werd de laatste tijd de aandacht wel op gevestigd. Ik vind het gewoon leuk om de kunstjes te leren.

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan