Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Elke dag fietsen.
Moderator: moderatorteam
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Elke dag fietsen.
Wat vinden jullie hiervan?
Regelmatig hoor je de verhalen dat het beter is om niet elke dag te fietsen. Maar waarom? Naar mijn mening kan het geen kwaad. Je wandelt toch ook elke dag met je hond.
Welke mening hebben jullie hierover?
Regelmatig hoor je de verhalen dat het beter is om niet elke dag te fietsen. Maar waarom? Naar mijn mening kan het geen kwaad. Je wandelt toch ook elke dag met je hond.
Welke mening hebben jullie hierover?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Maxiem
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Honden moeten hun energie kwijt. Wandelen betekent niet veel voor een hond. Je kunt een paar uur lopen maar dan zijn ze nog niet moe.
Met fietsen bouw je een goede conditie op bij de hond. Je kunt examen doen in UV (uithoudings vermogen).
Maar maak het niet te gek. Je moet het wel goed opbouwen. Als je je opbouw goed doet dan maakt het niet uit of je 5 of 20 km over asfalt loopt. Ze kweken meer eelt op de voetzooltjes.
Zeker niet bij heet weer (honden koelen dan niet af wand de koeling gaat via de voetjes en via de mond) gaan fietsen of als er pekel ligt. Das weer niet goed voor de zooltjes.
Met fietsen bouw je een goede conditie op bij de hond. Je kunt examen doen in UV (uithoudings vermogen).
Maar maak het niet te gek. Je moet het wel goed opbouwen. Als je je opbouw goed doet dan maakt het niet uit of je 5 of 20 km over asfalt loopt. Ze kweken meer eelt op de voetzooltjes.
Zeker niet bij heet weer (honden koelen dan niet af wand de koeling gaat via de voetjes en via de mond) gaan fietsen of als er pekel ligt. Das weer niet goed voor de zooltjes.
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb het fietsen inderdaad opgebouwd. Hij loopt nu zeker 45 minuten aan de fiets. Hier ben ik al langere tijd mee bezig.
Ik wissel het af. De ene dag 5 minuutjes naar het park de andere dag 45 minuten aan een stuk. Dan weer 20 minuten naar het water. En dit gaat goed. Dus hier ga ik lekker mee door.
Die zoolkussentjes zit wel goed, ze bouwen inderdaad wel eelt op.
En verder is het goed kijken naar mijn hond als hij vrolijk naast de fiets loopt dan is het ook wel goed denk ik.
De UV test is leuk maar Bink heeft er lang niet altijd zin in + dat hij regelmatig in galop gaat. En dat mag officieel niet. Dat kan je natuurlijk wel afleren maar ik heb besloten dat het leuk moet blijven voor ons. Dus geen UV examen. Zat er eerst wel altijd aan te denken.
Ik wissel het af. De ene dag 5 minuutjes naar het park de andere dag 45 minuten aan een stuk. Dan weer 20 minuten naar het water. En dit gaat goed. Dus hier ga ik lekker mee door.
Die zoolkussentjes zit wel goed, ze bouwen inderdaad wel eelt op.
En verder is het goed kijken naar mijn hond als hij vrolijk naast de fiets loopt dan is het ook wel goed denk ik.
De UV test is leuk maar Bink heeft er lang niet altijd zin in + dat hij regelmatig in galop gaat. En dat mag officieel niet. Dat kan je natuurlijk wel afleren maar ik heb besloten dat het leuk moet blijven voor ons. Dus geen UV examen. Zat er eerst wel altijd aan te denken.
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
mijn hond heeft wat aan zijn rug, doktersadvies is iedere dag 20 minuten fietsen, voorheen nam ik m wel eens los mee.. of als ik in zeeland op vakantie ben aan de dijk.. maar voor de spieropbouw en conditie is twintig minuutjes draven naast de fiets goed.. kijk uit op gras en zand... liggen vaak scherpe dingen of er zijn kuiltjes
Dus iedere dag fietsen is prima.. mits niet boven de 18 of twintig graden natuurlijk!
Dus iedere dag fietsen is prima.. mits niet boven de 18 of twintig graden natuurlijk!
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Fietsen is prima maar houd je hond in draf! Niet omdat het een UV regel is maar omdat dat beter is qua gezondheid dus qua belasting en gebruik van de spieren. Op harde ondergrond galopperen geeft elke keer een dreun naar de pezen/spieren/gewrichten vooral van de voorhand.
Mijn honden fietsen of in draf op een fietspad of los in het bos, dan komt het neer op intervaltraining, dan draven ze grootste deel maar we doen ook sprintjes trekken etc.
Mijn honden fietsen of in draf op een fietspad of los in het bos, dan komt het neer op intervaltraining, dan draven ze grootste deel maar we doen ook sprintjes trekken etc.