Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer terug naar de hondenschool

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Weer terug naar de hondenschool

Ongelezen bericht door Mojuan »

Vandaag ben ik met Romeo weer voor het eerst sinds ongeveer anderhalf jaar naar hondenschool geweest om behendigheid te gaan doen.
En hij vond het leuk!!!
Helaas begon het tijdens de les flink te regenen, en daar was meneer het niet mee eens.
Tijdens het verlaten van het veld gaf hij dan ook een flinke ruk aan de riem, omdat hij droog wilde staan en daar ging ik....zo op mijn kont, ik gleed uit over het natte gras hahahah.
Ik ben wel heel erg trots op mijn ventje.
Er is een chow daar op training, waar hij echt altijd een vreselijke hekel aan heeft gehad. De chow bleef maar naar hem kijken en blaffen etc.
Maar Romeo bleef hem netjes negeren, en ik ben zo ontzettend trots op Room!!! Hij gaat echt met sprongen vooruit de laatste tijd.
Die chow zit overigens niet in dezelfde groep, maar zijn baasje zat daar met hem voor dat mijn trainings uurtje begon.
Ik word er alleen altijd zo emotioneel van als hij zich zo goed gedraagt, omdat hij jaren lang elke hond die hem niet aanstond wilde grijpen.
Ik had echt nooit verwacht dat zijn gedrag zou veranderen, maar met ontzettend veel geduld, belonen op het juiste moment, negeren etc. komt het dan eindelijk toch goed!!!
:zweep:
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Super dat je dit met je hond doet, is erg leuk behendigheid doe ik ook alleen is het nu vakantie en dus geen training.
En chow chows zijn over het algemeen niet zulke vriendelijke honden uit mijn ervaring. Ik hoop niet dat ik iemand hier beledig.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hartstikke goed :ok: leuk is dat hé als je je hond zo positief ziet veranderen. Ik ga ook elke week met Reina trainen (stukje behendigheid, pauze en een uurtje appél). Die van mij was een onzeker stresskipje wat naar alles en iedereen uitviel en moet je het vrouwtje nu eens zien. Steeds zelfverzekerder, ze groeit met de week.
Apetrots ben je dan :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

elbertkeizer schreef: En chow chows zijn over het algemeen niet zulke vriendelijke honden uit mijn ervaring. Ik hoop niet dat ik iemand hier beledig.
Een goed gefokte Chow is helemaal niet onvriendelijk :pffff: Ze zijn gereserveerd, redelijk eenkennig en strondeigenwijs. Ik heb er 12 jaar 2 gehad :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Idd, chows zijn eigenwijs en gereserveerd tegenover vreemden.
De twee chows bij mij op training zijn tegenover andere honden erg vriendelijk, maar die ene waar Romeo het niet zo op heeft, die is wel wat opdringerig naar sommige honden.
:zweep:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Hardstikke leuk! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”