Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitseherder ras, zeer boze DH liefhebber in 1938.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Duitseherder ras, zeer boze DH liefhebber in 1938.

Ongelezen bericht door idorh »

In 1938 vond men al dat de DH degenereerde, (althans dat vond Leen Saarloos. Even klikken op deze link en dan klikken op de oudedoos http://www.avls.nl/_main/index.php?opti ... &Itemid=88
Wel leuk artikel van bijna 70 jaar oud. De Duitseherder bestaat nog steeds, en de Saarlooswolfhond ook.
Gr Bertus.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Achteraf is het makkelijk praten, ik kan me best voorstellen dat in die tijd, toen er nog geen Saarlozen waren, het veel stof deed opwaaien dat Dhr S. opeens wolven was gaan inkruizen. Weet iemand of het kruisen tussen die dwergpinschers en vossen nog wat geworden is trouwens :mrgreen:?
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Interessant, die geschiedenis! Ik wist niet dat de Saarloos gefokt was om een 'betere' Duitse Herder te krijgen. Hebben Saarlozen trouwens ook duidelijke herdereigenschappen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Achteraf is het makkelijk praten, ik kan me best voorstellen dat in die tijd, toen er nog geen Saarlozen waren, het veel stof deed opwaaien dat Dhr S. opeens wolven was gaan inkruizen. Weet iemand of het kruisen tussen die dwergpinschers en vossen nog wat geworden is trouwens :mrgreen:?
IVM draagtijd en meerderen factoren is het onmogelijk vos met hond te kruisen.
En wat de tijd aangaande is het zeker begrijpelijk dat de DH werel toen en nu tegen waren.
Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Interessant, die geschiedenis! Ik wist niet dat de Saarloos gefokt was om een 'betere' Duitse Herder te krijgen. Hebben Saarlozen trouwens ook duidelijke herdereigenschappen?
Ze hadden in de jaren 60 meer DH eigenschappen.
Maar met 1975 het ras erkennen hebben de RvB alleen de honden in de stamboomboeken op genomen die van de laatste wolvin in 1963 afstamde.
Het was zelfs een onvoorstelbaren inteelt lijn, en de RvB liet gewoon plm 47 bloedlijnen van werkwolfhonden uitsterven die al bestonden van af de jaren 30. Ja dat was werkelijk eeuwig zonde.
Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 25 jul 2007 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Lemuria schreef:Achteraf is het makkelijk praten, ik kan me best voorstellen dat in die tijd, toen er nog geen Saarlozen waren, het veel stof deed opwaaien dat Dhr S. opeens wolven was gaan inkruizen. Weet iemand of het kruisen tussen die dwergpinschers en vossen nog wat geworden is trouwens :mrgreen:?
Volgens mij heeft Eberhard Trumler ooit jakhalzen met honden gekruist maar was dat al helemáál geen succes vanwege het bizarre karakter van de nakomelingen (liepen over schuttingen en woonden op het dak, hahaha)
Saarloos heeft ook jakhalzen gekruist.
Lees maar op de zelfde link http://www.avls.nl/_main/index.php?opti ... &Itemid=88 en dan uit de oude doos aan klikken
, daar heb ik een artikel van LS geplaats over zijn fokken met jakhals.
Gr Bertus.
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Je hebt echt prachtige honden, zo`n hond zou ik ooit ook wel willen hebben. Ze zijn wel eenkennig geloof ik he?
idorh
Zeer actief
Contacteer:

elbertkeizer schreef:Je hebt echt prachtige honden, zo`n hond zou ik ooit ook wel willen hebben. Ze zijn wel eenkennig geloof ik he?
Ze zijn niet eenkennig, maar meerkennig aan het gezin.
De honden op de foto zijn mijn honden gefokt door een RV, ze zijn inderdaad mooi, maar erfelijk blind.
Met onze opgerichte vereniging de AVLS http://www.avls.nl/ proberen we ze gezond te krijgen met fokken.
Gr Bertus.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”